notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

3 dolog, amit minden marketingesnek tudnia kell az influencer marketingről

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 3 dolog, amit minden marketingesnek tudnia kell az influencer marketingről

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

3 dolog, amit minden marketingesnek tudnia kell az influencer marketingről


2019/05/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az influencer marketing nagyon hatékony marketing és PR eszköz, de rosszul is elsülhet, ha nem vagy elég körültekintő. Mutatjuk, hogyan csináld sikeresen!

3 dolog, amit minden marketingesnek tudnia kell az influencer marketingről

Az influencer marketing többször is bizonyította, hogy nem csupán ígéretes, hanem ténylegesen hatékony marketingeszköz lehet – természetesen a jó kezekben. A marketing e formája lehetőséget nyújt a marketingesek és PR-osok számára, hogy érdemleges kommunikációt folyassanak közönségükkel, egy olyan korban, amelyben a megannyi közösségi platform, a hirdetésellenesség, és a fogyasztók kérészéletű figyelme komoly kihívást állít a cégek elé.

 

Ha azonban megfelelő (releváns és hiteles) influencerekkel sikerül összeállnod, azzal megszerezheted márkádnak követőik megelőlegezett bizalmát és érdeklődését is, és általánosságban egy teljesen új, releváns célcsoporttal bővül majd saját közönséged.

 

Habár az influencer marketing a legtöbb marketingesnél még mindig csak viszonylag kis részét képezi a teljes marketing költségvetésnek, egyre többen kóstolnak bele, és fektetnek bele minél komolyabb összegeket – azonban aki nagyot kockáztat, az nagyot is bukhat. Sajnos az influencer marketing sem tökéletes, és jellegzetes veszélyeket von magával az, ha az ember egy külső fél kezébe helyezi márkája hírnevét. Az elmúlt évek nem voltak mentesek látványosabbnál látványosabb influencer botrányokból (erről itt olvashatsz), és többek között ennek is volt köszönhető, hogy az Egyesült Államokban szigorították a fizetett üzenetekre vonatkozó törvényeket is (erről pedig itt).

 

A téma tehát komplikált, de mindenképpen megéri foglalkozni vele – íme három fontos dolog, amit mindenképpen tudnod kell az influencer marketingről!

 

Az influencer marketing okkal felkapott

Nem hiába áradozik mindenki évek óta az influencer marketingről – ha valami működik, akkor azt el szokás ismerni. Nem csoda tehát, hogy habár még mindig viszonylag csak kis részét képezi a legtöbb márka marketingmixének, az eMarketer 2019-es influencer jelentése szerint a cégek több mint 30%-a állította, hogy komolyabb figyelmet fordítanak a marketing e formájára, ezzel leelőzve az elmúlt évek legnépszerűbb trendjét, a digitális videót.

 

Habár mindenképpen egy globális lehetőségről van szó, nem globális méretekben érdemes gondolkodni, ugyanis a nemzetközi célzás messze nem olyan effektív, mintha az ember minden megcélzott területre egy helyi influencerrel állna össze, természetesen egy egységes szabványhoz igazítva az összeset.

 

Az influencer kampányok számos alkalommal bebizonyították  már, hogy némi kreativitással kiváló eredményeket lehet elérni velük. (Erről az influencer marketinggel foglalkozó szaklap, az Influencer Toplista is írt itt). Egy jól összeállított, átgondolt kampánnyal szinte fillérekért érdeklődő ügyfelek tízezreit lehet elérni.

 

Ez mind szép és jó, de nem minden influencer platform egyforma

Pihengetünk?

Az influencerek és a platformok kiválasztásakor  meglepően sok mindenre kell odafigyelni, ahogy ez a cikk is írja. Aki olvasott már egy kicsit a marketing e formájáról, az tisztában van vele, hogy a legnagyobb hírességek több százezer követővel nem minden márka számára a legideálisabb partnerek. Érdemes itt megemlíteni, hogy a Meltwater jelentése  szerint az emberek 3%-a kelti a hatás 90%-át az interneten.

 

Nincs azonban semmi szégyellnivaló abban, ha egy márkának nehezére esik megfelelő influencer partnert találnia maga mellé – 10 cégből 4 küszködik ezzel a problémával. Különösen fontos, hogy a kiválasztott influencer hiteles, valódi, értékes forrásként szerepeljen a célközönség köztudatában, és hogy ez a célközönség értékesnek is tartsa az adott influencer véleményét. Mindez ezerszer többet ér, mint az, hogy valaki nemzetközi szupersztár-e, vagy sem.

 

Ezt az elméletet erősíti az a felmérés is, amelyben a válaszadók 65%-a állította, hogy az influencerek szakértői státusza fontos szempont számukra a döntésben, míg csak 9%-uk tartotta fontosnak, hogy kinek mennyi követője van, és csupán 4%-ot érdekelte, hogy valaki híresség-e, vagy sem.

 

Az influencer marketing kifejezés hallatán sokaknak az Instagram jut automatikusan eszébe, azonban nem ez az egyetlen platform, amivel érdemes számolniuk azoknak a márkáknak, amelyek érdeklődnek a marketing e formája iránt. Tény persze, hogy a népszerű képmegosztó hálózat, és megannyi funkciója – történetek, IGTV, stb. – nagyon csábítóvá teszi az Instagramot az influencerek számára (78%-uk állítja, hogy itt végzik a legtöbb együttműködést a márkákkal), azonban más platformok is vannak a világon. Az Egyesült Államokban például a Facebookon a legvalószínűbb, hogy az inlfuencerek és a célközönség kapcsolatba lépjen egymással, míg Németországban a YouTube és Facebook kombinációja a legnépszerűbb ilyen téren.

 

Nem csak az számít tehát, hogy egy márka milyen influencerekkel áll össze, hanem az is, hogy azok mely platformokon (erről itt írtam) aktívak.

 

Egy jó külső partner viheti sikerre influencer marketingedet

Ahogy már korábban említettük, a megannyi botrány és visszaélés a hatóságok figyelmét is az influencer marketingre állította az évek során – az Egyesült Államokban a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC), az Egyesült Királyságban pedig a Hirdetési Szabványügyi Hatóság (ASA) lépett közbe és szigorított az előírásain.

 

A CMS Wire jelentése szerint egy 10 ezer közösségi influencert érintő felmérésből kiderült, hogy minden negyedik influencer kivette már a részét valamilyen aktivitási csalásból, és sok nemzetközileg elismert márka kerülhetett a média célkeresztjébe azért, mert nem is tudott róla, hogy ilyen kétes erkölcsű gondolatvezérekkel dolgozik együtt.

 

Amennyiben tehát fontos számodra márkád hírneve, nem árt összeállni olyan szakértőkkel, akik képesek átvilágítani egy kiszemelt influencert, és biztosítani, hogy hiteles partnere lehet-e cégednek. Ha ide kattintasz, és felveszed velünk a kapcsolatot, mi is szívesen adunk ajánlatot erre! 
 

influencer marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
467 933
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Megosztott IP

Mi is az a megosztott IP? Egy megosztott IP címről egyszerre több feladó is...

Befektetésarányos megtérülés

Mi az a befektetésarányos megtérülés? A...

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...

Digitális Marketing Tölcsér

A Digitális Marketing Tölcsér jelentése Azt a folyamatot jelenti, amely során a cégek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.