Az irigység nagy úr – igen, ez egyre inkább Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az irigység nagy úr – igen, ez egyre inkább Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bár húsz éve vagyok marketing tanácsadó, ahogy azt a bemutatkozómban is leírtam, az elmúlt időben kezdtem csak el a self PR-ral foglalkozni. Sok marketinges építi saját imázsát valamilyen részeredményre, pl. arra, hogy fél év alatt mindenkit leelőzött egy bizonyos szóra a találati listán. Van, aki eredmények nélkül, az egyetem elvégzése után, egyszerűen SEO gurunak nevezi magát. Én ennél komplexebb eredményre akartam építeni a saját marketingünket. A konverziókat nem szívesen szellőzteti meg az ember, hiszen ebből sok mindent tanulhat a konkurencia, így az eggyel az előtti lepést, a látogatottságot tűztem ki célul. Kitaláltam, többet foglalkozom saját blogommal, és elértem, hogy a matebalazs.hu legyen hazánkban a leglátogatottabb online marketing blog, záros határidőn belül. Sikerült.

Az irigység nagy úr – igen, ez egyre inkább Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

 

A sikernek nem csak előnyei vannak – az ajánlatkérések mellett az irigyek száma is növekszik

A látogatottság meghozta az eredményeket is, újabb tanácsadókkal bővült a csapat, növekedett az ügyfélkör is. De azok, akik eddig szép nyugodtan szemlélték a csak az ügyfelei marketing kommunikációján dolgozó, évtizedek óta csendben lévő online marketing tanácsadót, hirtelen megszólaltak, támadásba lendültek, gyakran etikátlanul. 


Az első támadás a WordPress honlapkészítők táborából jött. Igen, nem rejtettem véka alá, hogy nem vagyok a WordPress híve. Írtam is erről többször, mígnem az egyik WordPress csoportban felkapták a cikket. Érdekes volt látni, hogy az egyik gyakornokom, aki a szememben mindig mézes mázos volt, akkor is, amikor már elment a konkurenciámhoz dolgozni, hogyan mocskolódik a hátam mögött… Ok nélkül. De hát ilyenek az emberek, a srácot elkönyveltük oda, ahova való, az élet is el fogja. 


A WordPresses srácok között is van azért igazi programozó, nem csak frissen végzett marketinges kislányok, akik összekattingatnak egy-egy honlapot, így összedugták a fejüket, és írtak egy pár algoritmust, ami az addig jól működő szavazati rendszert kezdte el támadni a blogomon. Minden cikk alján van ugyanis egy számláló, ami méri, kinek mennyire tetszett a cikk.

 

A WordPress programozók támadásával még maguk is kérkednek

 

Nos, itt egy ügyes (gratulálok) algoritmussal, mely tudta változtatni az IP címét, elkezdte az összes cikket egyesekkel lehúzni, ahogy ezt a WordPress programozó kommentjében is látod, korábban a Facebook csoportban is hencegtek vele. Az értékelő rendszert nem akartam csak azért levenni, mert etikátlan hekkerek támadnak ránk, így írtunk gyorsan egy válasz algoritmust, mely minden egyes vagy kettes értékelést 4-esre alakít. Nem „csakazértisből” nem vettem le a csillagos értékelés, hanem azért, mert a Google találati listáján bizony jól mutat, feltűnő, ha értékeléseket látsz egy tartalomnál. Az értékelések megjelennek ugye a találati listában is, így szépen kiemelik azokat a tartalmakat, akik ilyet alkalmaznak. Capthcát egy szavazás elé tenni, azzal bonyolítani, annak teljes megölését jelentené, így ez sem volt járható út. 

 

Az algoritmus (egy vagy több) az új cikkeket is azonnal támadja: amint felkerült egy új cikk, azonnal rádob nagy mennyiségű negatív értékelést. 


Annyit azért a tisztesség kedvéért megtettünk, hogy csak az egyes és a kettes értékeléseket alakítottuk át, így ha valaki hármas vagy négyes értékelést adott, az valóban lehúzta a cikk átlagát. Sajnos irigy konkurenciáim nem hagytak más lehetőséget nekem.

 

“Vannak ellenségeid? Jó. Ez azt jelenti, hogy valamikor, valamit felépítettél már az életedben.” - Winston Churchill

Blogom nem a szakmának, naponta szaporodó “online marketing tanácsadóknak” szól. Sokkal inkább KKV cégvezetőknek és marketingeseinek. Azoknak, akik aztán megkeresnek és megbíznak minket. Elismerem, ezért is lehet ez a leglátogatottabb magyar online marketing blog.

 

Sokan gondolják azt, hogy ha névtelen leveleket küldnek nekem, vagy blogposztokat írnak, egy nem létező etikai fölényt megjátszva, anélkül, hogy alaposan utána kérdeznének dolgoknak, idegesít, feldühít. Nem. Nem vagyunk az oviban. Egy ideje már ismerem Winston Churchill fenti mondását, és mindig megmelengeti a szívemet az ilyen jellegű támadás. Persze sajnálom mindazokat, akik méregből, gyűlöletből cselekszenek, hiszen magukat és környezetüket is mérgezik ezzel. Ahogy szokták mondani: “a szerETET a gyűlÖLET”. Sajnos néha ebbe olyan konkurenciáim is beletartoznak, akikről én elismeréssel beszélek a hátuk mögött. 


Bizony, mert igyekszem nem ítélkezni. Nem mondok ismeretlenül, tények alapján senkiről rosszat, ha negatív véleményem alakul ki valakiről, akkor inkább neki szegezem a kérdést: Te figyelj, ez hogy is van, elmagyaráznád?! Semmiképpen sem tetszelgek az etikus, felsőbbrendű szerepében, aki megítélhet másokat, addig, amíg nem ismertem meg alaposan az adott problémát. Semmiképpen sem teszek ki senkit pellengérre, főleg nem a konkurenciámat, üzleti haszonszerzés céljából. Mert ezt nem etikus. 

 

Sajnálom azokat is, (mást (pl. dühöt) egyáltalán nem érzek azok iránt,) akik névtelen leveleket, ajánlatkéréseket irkálnak nekünk, ellenségeimet minősítő és jelen cikket alátámaszttó stílusban, indulatosan. Szegénykéimnek ha lenne ügyfelük, ha lenne szerető családjuk, nem érnének rá ilyesmire. Ahogy azok sem, akik hekkelgetik az oldalunkat. 

 

Ilyenek az én ellenségeim: irigyek és primitívek. Szerencsére.

 

 


Igen, egyre inkább ez Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

Az Analyticset nem lehet hekkelgetni, a növekedés üteme minket is meglep. Ahogy van ez nagyon sokszor azokkal az eredményekkel is, melyeket ügyfeleink online marketing kommunikációja hoz. 80%-os forgalom növekedés az előző év hasonló időszakát nézve, a saját blogomon. Ennél sokkal drasztikusabb eredmények az ügyfeleknél (ott az alapállapot is sokkal rosszabb volt). Íme, a screen az Analyticsből (ezt mutatja a számlaló is az oldalon):

 

Tények és adatok arról, miért a Máté Balázs blog a leglátogatottabb online marketing blog


Szerencsére nagyságrendekkel több a gratuláló és köszönő emailek száma, mint az ellenségeskedőké. Rengeteg embernek segítünk, rengeteg diák, marketinges, cégvezető és konkurenciánk tanul abból, amit leírunk. Mindkét típusú megnyilvánulás megerősít abban, hogy jó úton járunk. Akinek ez nem tetszik, vagy nem ért vele egyet, attól viszont azt kérem, engem hívjon fel, névvel, és üljön le velem személyesen beszélgetni. Ez az etikus. Éppen ezért ezen a cikken kívül a történettel (ahogy annak idején a WordPress-es programozók támadásával sem) nem foglalkozom többet. 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!