Keresés

Menü

Innovatív B2B inbound marketing stratégiák 2018-ra

Marketing Professzorok

Honlapkészítés


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Innovatív B2B inbound marketing stratégiák 2018-ra

2018.04.06.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Innovatív B2B inbound marketing stratégiák 2018-ra

Aki foglalkozott már valaha inbound B2B marketinggel az tudja, hogy egy természetében innovatív tevékenységről van szó. Így marad mindig friss és újszerű – ez adja a sikerét. Persze a különböző újítások nem maguktól lépnek életbe, ezért ha egy marketinges sikeres B2B inbound marketinget szeretne folytatni, akkor lépést kell tartania a legújabb technológiai fejlesztésekkel.


Ilyesmiket mondani persze mindig könnyebb, mint kivitelezni. Most kiválogattunk néhány olyan technológiai alapokra épülő stratégiát, amiket 2018-ban érdemes lesz közelebbről is megvizsgálni. Hogy mire alapozzuk ezt a feltételezést? Arra, hogy a felkapott digitális trendek képesek hamar ipari szabványokká alakulni – ezeknek pedig minden esélyük megvan erre.

 

Ha tehát szeretnél egy lépéssel a konkurencia előtt haladni, akkor olvass tovább!

 

Dinamikus tartalom a dinamikus igényű felhasználóknak

Már rég elérkeztünk abba a korba, amikor egyetlen statikus webhely képtelen kielégíteni minden felhasználótípus igényeit. A fogyasztók annyira hozzászoktak ahhoz, hogy a webhelyek nyomonkövetik böngészési szokásaikat, illetve hogy ennek köszönhetően személyre szabott hirdetéseket kínálnak nekik, hogy a releváns tartalmak automatikus kiválogatása hamarosan alapvető elvárás lesz.

 

De mit értünk „több felhasználótípus” alatt? Ezeket a típusokat például az alapján különböztethetjük meg egymástól, hogy milyen korábbi tapasztalataik vannak a webhellyel. Egy új felhasználó, aki még sosem járt webhelyeden egy üdvözlőképernyőre számít, például egy csalogató kínálattal. Egy visszatérő felhasználó általában valami újra vágyik, ami kapcsolódik az érdeklődéseihez. Egy ügyfél nem kíváncsi a reklámszövegekre és CTA-kra, mert már vásárolt tőled valamit, stb.

 

De hogyan biztosíthatod, hogy mindenkit az fogadjon a webhelyen, amire számít?

A válasz: „okos tartalmak”. Az okos tartalmak sok fejlett marketing automatizáló szoftver funkciói között megtalálhatók. Leegyszerűsítve lényegük az, hogy létrehozhatsz több felhasználói csoportot (pl. első látogatók, érdeklődők, bizonyos területekről böngészők, különböző érdeklődési körök, stb.), akiknek más és más tartalmakat jeleníthetsz meg.

 

Az embereknek fogy a türelmük. Egyre gyorsabb kiszolgálást várnak el a webhelyektől, és egyre kevesebben hajlandóak végigböngészni egy oldal tartalmát azért, hogy rátaláljanak a számukra releváns tartalmakra.

 

Az érdeklődők automatikus végigvezetése az értékesítési tölcséren

A B2B inbound marketing egy dologban élesen eltér a B2C marketingtől – attól, hogy túl vagy az előzetes konverzión, még nem garantált a siker.

 

A B2B üzletek lebonyolítása lényegesen hosszabb, mint a B2C tevékenységek esetén. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók érdeklődését folyamatosan meg kell tartani az értékesítési út során több kapcsolódási ponttal, tartalommal és az üzleti kapcsolat ápolásával.

 

Feladatod tehát az, hogy végigsegítsd ügyfeleidet ezen az úton – de ki vagy mi segíthet neked ebben az egyre összetettebb, egyre több tartalmat és odafigyelést igénylő feladatban? Az „automatikus” marketing.

 

A VB Insight szerint a cégek 77%-a tapasztalt növekedést konverzióik számában, miután elkezdtek valamilyen marketing automatizáló szoftvert alkalmazni. Az automatizálás sokkal hatékonyabbá teszi a konverziós stratégiákat, ráadásul biztos lehetsz benne, hogy egyetlen érdeklődő ügyfél sem merül feledésbe.

 

Ha hatékony automatikus munkafolyamatot szeretnél, akkor olyan szoftverre lesz szükséged, amellyel úgynevezett drip kampányokat készíthetsz.
 

 

Egy növekedésközpontú webdesign

A hagyományos webdesign leköszönőben van. A hagyományos eljárás általában egy méretes, költséges tervezési folyamattal kezdődik, amelyet ritka, alig észrevehető változtatások követnek 1-2 évente, egy esetleges nagyobb átalakításhoz pedig egy újabb nagyméretű, drága beavatkozás szükséges.

 

Ez a módszer azonban nem tűzi ki célként a webhely teljesítményének javítását. Természetesen ez nem egy elhanyagolható szempont 2018-ban pedig egyre fontosabbá válik majd a B2B inbound marketingesek számára.

 

De mit is értünk növekedésközpontú webdesign alatt? Az egész egy stratégiával kezdődik: mik az üzleti céljaid? Miként használhatod fel webhelyedet leadek generálására?

 

Ezeket figyelembe véve készítened kell egy előzetes webhelyet, ami segít letesztelni üzenetedet és némi adatot is gyűjt későbbi felhasználásra.

 

A kezdeti, próba jellegű fázis után meg kell vizsgálnod a begyűjtött adatokat és eredményeket. Ezt követően folyamatosan új és új elemekkel bővíted a webhelyet és optimalizálod azokat a részeket, amelyek nem teljesítenek elég jól.

 

Leegyszerűsítve: a webhely designja egy folyamatos projekt, nem pedig valami, amire az ember 1-2 évente „ránéz, hogy minden működik-e”.

 

Hosszú távon a statikus webhelyek labdába sem rúghatnak az ilyen rendszeresen fejlesztett, ápolt verziók mellett. A lényeg az, hogy a designdöntéseket mindig valamilyen konkrét teszteredményre vagy adatra alapozd, amiben például a Google Analytics kimutatásai segíthetnek.

 

Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Honlapkészítés

SEO hírek - Újra rövidültek a keresőtalálati kivonatok a decemberi bővítés után

2018-10-05

A Google még 2017 decemberében jelentette be, hogy kibővítették a találati kivonatokban megjelenő szöveg hosszát. Mostanra azonban Danny Sullivan, a Google egyik munkatársa szerint a kivonatok rövidültek, és már csak egy kicsivel hosszabbak, mint a tavaly decemberi bővítés előtt.

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

2018-07-09

20 éve foglalkozunk online marketinggel. Rengeteg honlapkészítő céggel és rengeteg honlap motorral (CMS) dolgoztunk már. Ezen tapasztalatokat összefoglaltuk az alábbi cikkben, mely segít olcsón jó honlapkészítőt választani. Nyílt forráskódú vagy egyedi rendszer a jó? Ezt is elemezzük!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!