9 dolog, amivel hatékonyabbá teheted szállodád PPC hirdetéseit és több közvetlen foglalást érhetsz el

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

9 dolog, amivel hatékonyabbá teheted szállodád PPC hirdetéseit

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan tudsz a Google hirdetéseinek segítségével több direkt szobafoglalást elérni szállodádban? Trükkök, példák, gyakorlati tanácsok tapasztalatink alapján. 

9 dolog, amivel hatékonyabbá teheted szállodád PPC hirdetéseit és több közvetlen foglalást érhetsz el

A szállodamarketingesek dolga nem egyszerű manapság. Nem elég, hogy az olyan platformok, mint az Airbnb sorra csalogatják el a potenciális vendégeket, sok intézmény még saját partnereivel (értsd: online utazási irodákkal, pl. Booking.com, Szállás.hu, összefoglaló nevükön az OTA-k) is rivalizálni kényszerül, veszélyeztetve ezzel közvetlen foglalásait, növelve költségeit. Sokan azt gondolják, képtelenség megszabadulni az OTA-któl, fel is adják ezt, inkább fizetik a súlyos jutalékokat havonta a szállásközvetítő rendszereknek.

 

Belegondoltál már abba, hogy ha egy saját marketing rendszert építenél, és csak 50%-al tudnád csökkenteni az OTA-knak fizetendő jutalék mértékét, mennyi pénz maradna a zsebedben? Számolgass kicsit, és szorozd meg ezt sok-sok hónappal. Mert ha most nem kezdesz el saját, OTA független marketing kommunikációt kidolgozni, örökké fizetni fogod ezeket a pénzeket. Ha ezeket az összegeket marketingre fordítanád, elkezdenél valamit építeni. Olyan ez, mint amikor azt mondod, elég az albérleti díjból, inkább fizetem a hitelt a saját lakásom után. A különbség egyszerű: a hitel egyszer kifut, az albérlet soha. 

 

A helyzetet tovább nehezíti, hogy senki sem lát a jövőbe – nem lehet azt mondani, hogy „Na, ez az ajánlat biztos jól megy majd, és sok bevételt fog hozni”, amíg az ember le nem teszteli azt. A szállodamarketingeseknek szükségük van egy biztos pontra, ami képes célzott, minősített forgalmat vonzani webhelyére, méghozzá költséghatékony módon. Ez a Google. A Google-t két módon használhatod: az egyik az ingyenes, ezt hívják keresőoptimalizálásnak. Igen, tudsz jobb lenni, mint az OTA-k, bármilyen kicsi is legyél. A másik mód a fizetett hirdetések. Ezek a Google PPC hirdetései.

 

Miért érdemes a Google-on hoteledet hirdetni?

A lassan két évtizede működő Google Ads (amiről 2018-ig AdWords néven hallhattál) hirdetési platform az online marketingesek, így a modern szállodamarketingesek egyik legfontosabb eszköze.

 

A Google Ads valójában több platformot foglal magába, de ezek közül most csak a Kereső Hálózat hirdetéseivel foglalkozunk. A Google lehetővé teszi, hogy közvetlenül a Google keresőtalálati oldalain jeleníthess meg olyan hirdetéseket a felhasználóknak, amik relevánsak számukra, tehát amik iránt érdeklődhetnek épp beírt keresésük alapján. Ezek a hirdetések nincsenek ingyen, de ha megfelelően beállítod őket, akkor csak akkor kell fizetned értük, ha egy felhasználó rájuk is kattint (ez az úgynevezett PPC modell lényege). Mennyit? Összeségében úgy fogalmazhatom meg, hogy egy-egy szobafoglalás sokkal kevesebbe kerül majd, mint a jutalék, melyet fizetsz érte. 

 

De miért olyan fontos ez egy szálloda számára? Ezek a hirdetések „célozhatók”, ami azt jelenti, hogy megadhatod, hogy pontosan milyen érdeklődésű felhasználóknak jelenjenek meg, illetve akár azt is, hogy mely területeken. A hirdetések a többi hétköznapi találat felett jelennek meg, ami azt jelenti, hogy könnyedén az utazni vágyok szemei elé helyezheted szállodádat, versenybe szállva ezzel más szállodákkal, és saját utazási partnereiddel is.

 

Az tehát nem kérdés, hogy egy szállodának 2019-ben égető szüksége van a PPC hirdetésekre, az azonban továbbra is rejtély lehet számodra, hogy mégis mitől lesz igazán hatékony egy ilyen reklám. A következő 9 pontban pontosan erről lesz szó!

1. Licitálj márkád nevére

Az online utazási irodák, amikkel partnerkapcsolatban állsz, rendszeresen licitálnak hirdetéseikben a szállodád nevére. Talán Te is észrevetted, hogy amikor egy felhasználó beírja szállodád nevét a Google-ba, akkor első találatként egy partneriroda hirdetése jelenik majd meg neki, nem pedig a szállodád webhelye. Így az OTA saját webhelyén keresztül bonyolíthatja le a foglalásokat, amiért persze komissziós díjakat számolnak fel neked. Esélyed sincs eljutni azokhoz sem, akik ismerik szállodádat, szeretik, esetleg már voltak nálad. 

 

Habár az  OTA-n keresztül érkező foglalás neked több foglalást jelent, sokkal jobb lenne, ha ezek a leendő vendégek közvetlenül a te webhelyeden konvertálnának, hogy a foglalás teljes díja a te szállodád „zsebébe” kerülhessen. 

 

Megküzdöttél azért, hogy szeressenek. Keressenek. Neved legyen. Az OTA-k pedig egyszerűen lenullázzák ezt. Igazán disznóság, nem?

 

Éppen ezért „ellentámadást” kell indítanod az ilyen irodák ellen – neked is olyan hirdetéseket kell készítened, amelyek saját szállodád nevét célozzák meg! Az ilyen hirdetésekre sokkal többen kattintanak rá, mint azokra, amik általános kulcsszavakat céloznak meg, így a rájuk fordított összeg többszörösen is megtérülhet. Általánosságban ezek a hirdetések 20-500 forintért termelnek szobafoglalást (több szobát és több éjszakát is jelenthet ez). Mennyit fizetsz ki Te ezért egy OTA-nak?

 

Szeretnél kevesebb jutalékot fizetni az online utazási irodáknak? Keress fel minket most, segítünk! Kattints IDE, olvasd el, mit teszünk majd meg érted! 

 

2. Írj hatásos szöveget Google ADS hirdetéseidhez

Habár a PPC kampányok meglehetősen technikai dolgok, némi kreativitásra is szükséged lesz, hogy igazán hatásos hirdetéseket alkothass, amelyek hatnak a felhasználókra.

 

Gondolj bele, hogy milyen szövegek ösztönözhetnék kattintásra ideális ügyfeleidet – talán elképesztő wellness szolgáltatásaidat lenne érdemes emlegetni? Esetleg az éttermedet, amely mögött egy világklasszis séf áll? Marketingesként/szállodatulajdonosként biztosan elég jól ismered a szállodát, hogy tudd, milyen egyedi jellemzőkkel emelkedik ki a versenytársak közül – ezekre kell koncentrálnod, amikor elkészíted hirdetéseid szövegét!

 

Nem árt egy egyértelmű CTA-t is elhelyezni ebben a leírásban, ami a következő lépésre hívja fel a célközönség figyelmét.

 

3. Gondolkodj el alaposan a kulcsszavaidon

A kulcsszavak éppen olyan fontos szerepet játszanak a PPC hirdetések terén, mint a keresőoptimalizálásban. Ahhoz, hogy hirdetéseid a megfelelő célközönség elé jussanak el, megfelelő kulcsszavakat is kell megcéloznod bennük.

 

A legtöbb kezdő hirdető olyan kulcsszavakat céloz meg, amikre sokan keresnek rá, elvégre így több ember elé juthat el a hirdetés – a „szálloda Budapest” jó példa az ilyen tág célzásokra. Habár ebben van logika, sajnos ez a módszer nagyon hamar feléli majd a napi költségkeretet, és viszonylag kevés valódi konverzió származik majd belőle.

 

Mi tehát a megoldás? Amellett, hogy márkád nevére is licitálsz (ahogy azt az előbb tárgyaltuk), alkalmazz inkább úgynevezett „long-tail” kulcsszavakat! A fenti példával élve long- tail kulcsszónak számít például a „négycsillagos Duna-parti wellness szálloda Budapesten” kifejezés.

 

A long-tail kulcsszavak 3 vagy több szóból állnak, és olcsóbbak, mint a rövidebb kifejezések. Habár ezekre kevesebben keresnek rá, sokkal jobban is konvertálnak, ugyanis szorosan kapcsolódnak a felhasználók igényeihez. Általánosságban minél hosszabb kifejezéssel keres valaki, annál biztosabb benne, hogy mit akar.

 

A long-tail kulcsszavakra kisebb a verseny a PPC rendszerekben, ezért olcsóbbak is a rövidebbeknél.

 

4. Tüntesd fel különleges ajánlataidat

Egy meggyőző szövegen kívül hirdetésednek olyasmit kell ajánlania a célközönségnek, amit egyszerűen képtelenek visszautasítani – ezzel ösztönözheted őket kattintásra. Jó példák erre a szezonális kedvezmények, vagy az akciós csomagok.

 

A hirdetésekhez úgynevezett hirdetésbővítményeket is csatolhatsz, amik extra információkat biztosítanak a kereső felhasználóknak. A különleges ajánlatokat „belsőlink-bővítményekkel” emelheted ki leglátványosabban hirdetéseden belül – ezek olyan plusz hivatkozások, amikkel webhelyed más-más oldalaira irányíthatod a felhasználókat, így rögtön azt az ajánlatot kezdhetik el nézegetni, ami esetleg érdekelheti őket.

 

Ez a kényelem jó felhasználói élményt nyújt, és a bővítményeknek köszönhetően hirdetésed nagyobb helyet is foglal majd a találati oldalon (ráadásul minden bővítmény használata teljesen ingyenes).

 

Őrizd meg különleges ajánlataid frissességét lejárati dátumokkal, és ne felejts el külön hirdetéseket készíteni a mobilos felhasználók részére! A közelgő eseményekre visszaszámlálókkal (erről itt olvashatsz) is felhívhatod a felhasználók figyelmét.

 

5. Javítsd minőségi mutatódat

A Google fő célja, hogy felhasználói minél gyorsabban és könnyebben juthassanak hozzá a számukra legrelevánsabb információkhoz. Ennek érdekében a keresőóriás egy 1-10-ig terjedő skálán minősíti a hirdetőket az alapján, hogy milyen minőségű hirdetéseik vannak. Ez a skála a „minőségi mutató”.

 

Minél magasabb a minőségi mutatód, annál magasabb pozíciókban jelenhetnek meg hirdetéseid, és annál kevesebbet is kell fizetned értük. A minőségi mutató egy összetett koncepció, és olyan dolgokat kell javítanod hozzá, mint az átkattintási arány, a landing oldal minősége, és a hirdetés relevanciája. Nem kell megijedni, ugyanis van egy útmutatónk, ami pontosan a minőségi mutató javításával (olvasd el itt!) foglalkozik!

 

6. Készíts kiváló landing oldalakat

Habár a landing oldal is a minőségi mutató része, nem csak ezért fontos foglalkozni vele. Hiába készítesz remek hirdetéseket – ha a mögöttük álló landing oldal nem felel meg a felhasználó elvárásainak, akkor a folyamat abban a pillanatban megszakad, ahogy az a webhelyedre érkezik.

 

A jó landing oldalak letisztult, egyszerű designt használnak, és minden olyan elemet (hivatkozások, navigáció, stb.) mellőznek, ami nem az oldal célját szolgálja: a konverziót. A tartalomnak kapcsolódnia kell mind a felhasználó kereséséhez, mind a hirdetés szövegéhez. Ha különféle ajánlatokra más és más hirdetéseket készítesz, akkor ezekhez mind saját landing oldalt kell majd létrehoznod.

 

Mindenképpen szükséged lesz CTA-kra is az oldalon, amelyekkel arra ösztönzöd a látogatót, hogy tegye meg a következő lépést: foglaljon szobát!

 

Landing oldalaid elkészítésekor mindig tartsd észben a mobilhasználókat is!

 

7. Vegyél fel egy mobil-első gondolkodásmódot a honlapkészítés során

Ha már a mobiloknál tartunk – ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a PPC hirdetésekből, akkor külön hirdetéseket kell létrehoznod mobilközönséged számára is. Ez 2019-ben élet-halál kérdése egy marketinges számára, ugyanis manapság többen böngésznek okostelefonokról, mint asztali számítógépekről és laptopokról, és mivel ezek a készülékek másképpen jelenítik meg a tartalmakat (és másképpen is kell vezérelni őket), így másképpen kell rájuk hirdetéseket készíteni.

 

Azok az emberek, akik telefonjukról böngészgetik a szállodalehetőségeket, gyakran last-minute foglalók, akiknek azonnali megoldásra van szükségük. Használj tehát felhívó, ösztönző jellegű kifejezéseket, hogy hatni tudj ezekre a felhasználókra.

 

8. Sose elégedj meg az eredményeiddel

A PPC nem olyasmi, amit az ember egyszer beállít, aztán várja, hogy megtörténjen a csoda – a csoda az, amikor egy PPC kampány eredeti beállításaival tökéletesen teljesít. Ilyen általában csak a mesében van, ezért hirdetéseid rendszeres optimalizálást követelnek majd meg, hogy a lehető legtöbbet hozhasd ki belőlük.

 

Mivel egy hirdetésnek rengeteg paramétere van, amelyek befolyásolhatják teljesítményét, napokat tölthetnél el azzal, hogy mindegyiket külön-külön leteszteled. Éppen ezért érdemes csak a legfontosabbakra (kulcsszavak, szöveg, landing oldal) összpontosítani. Adj nagyobb költségkeretet a jobban teljesítő hirdetéseknek, és szüneteltesd azokat, amik csak nyelik a pénzt, de nem termelik a konverziókat.

 

Nézd meg, hogy mi működik és mi nem, és használd ezt a tudást meglévő és jövendőbeli hirdetéseid tökéletesítésére. Az A/B tesztek (erről itt írtam) sokat segíthetnek e téren.

 

9. Ne add fel!

A PPC kampányolás habár egy azonnal beindítható projekt, az igazán pozitív eredmények lehet, hogy csak hetek, vagy hónapok múlva jelennek meg. Légy türelmes, és optimalizáld hirdetéseid rendszeresen, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük.

 

Ha pedig végképp úgy érzed, hogy ez az egész túl sok idődet őrölné fel (amit szállodád igazgatására is fordíthatnál), akkor bízd PPC hirdetéseidet egy tapasztalt tanácsadó csapatra! Kattints IDE, mutatjuk, mit tehetünk mi szállodád sikeréért. 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!