Így hangolhatók össze egymással a horgonyszövegek és a SEO

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Így hangolhatók össze egymással a horgonyszövegek és a SEO

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így hangolhatók össze egymással a horgonyszövegek és a SEO


2018/05/14
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Bizonyára senkinek nem újdonság, hogy a keresőoptimalizálás számtalan kisebb és nagyobb feladatból, technikából áll össze, és csak akkor lehet sikeres, ha ezek mind harmóniában működhetnek egymással. Az ilyen SEO feladatok közé tartozik a visszahivatkozások horgonyszövegeinek optimalizálása is, amely a Google Penguin (Pingvin) egyik korábbi frissítése óta sokkal fontosabbá vált, mint korábban bármikor.
 

Így hangolhatók össze egymással a horgonyszövegek és a SEO

Habár ez a frissítés évekkel ezelőtt történt, sok webhely a mai napig nem tesz eleget az új elvárásoknak, vagyis nem figyel oda a horgonyszövegek megfelelő optimalizálására, pedig ez komoly pozícióeséseket eredményezett a legtöbb webhely számára.

 

Nézzük, hogy mit is érdemes tudni a horgonyszövegek és a SEO kapcsolatáról a pingvinek online világában.

 

Hogyan vizsgálja a Penguin a horgonyszöveget?

 

A fenti állítás talán némi magyarázatra szorul, így mielőtt belevetnénk magunkat a horgonyszövegek rejtelmeibe, először vessünk egy pillantást arra, hogy miként is működik a Google Penguin.

 

A Google algoritmusának ezen része folyamatosan keresi és bünteti a spam jellegű hivatkozásokat, ehhez pedig többféle szempontot is megvizsgál. Ilyen szempontok például az elhelyezés és a relevancia, minket azonban most főképpen a hivatkozáshoz használt horgonyszöveg érdekel.

 

A Google célja meggyőződni arról, hogy a webhelyedre mutató visszahivatkozások természetesek, és hogy az emberek azért helyezik el őket, mert valóban értékesnek tartják tartalmaidat, nem pedig azért, mert fizettél nekik ezért.

 

A Penguin frissítést követően a Microsite Masters végzett egy kis kutatást azokkal a webhelyekkel kapcsolatban, amelyeket valamilyen módon érintett a változás. Mint kiderült, minden egyes megbüntetett webhely pontos egyezésű horgonyszöveget használt a befelé mutató hivatkozásaik legalább 60%-ában.

 

Továbbra is a természetes horgonyszövegek kapcsán tételezzük fel, hogy van egy oldalad, amit egy bizonyos kulcsszóra optimalizáltál, például „email marketing”. Az erre tartalomra mutató természetes hivatkozások horgonyszövege nem tartalmazza pontosan ezt a két szót. Persze a szöveg egyéb részeiben megjelenhetnek, és LSI szavak illetve kifejezések is szerepelhetnek mellettük, de egy igazán természetes horgonyszöveg nem tartalmazza pontosan ezt a két szót (legalábbis nem minden alkalommal).

 

Mindebből azt kell leszűrni, hogy a Google Penguin büntetést szab majd ki a webhelyedre, ha az arra mutató hivatkozások horgonyszövegei pontosan egyeznek a céloldalon megcélzott kulcsszavakkal. Ez azért van, mert ezek a hivatkozások nem lehetnek igazán természetesek, ezért a Google spamnek tekinti majd őket.

 

A leggyakoribb horgonyszöveg-típusok

 

Pontos egyezésű

Valószínűleg webhelyed legtöbb oldala optimalizálva van egy-egy egyéni kulcsszóra. Ha a fenti példát folytatjuk, akkor van egy oldalad, amin az „email marketing” kifejezést céloztad meg. Ebben az esetben azok a horgonyszövegek számítanak pontos egyezésűnek, amelyek csupán ebből a két szóból állnak: email marketing.

 

Bizonyos esetekben a pontos egyezésű horgonyszövegek segíthetnek a rangsorolásban, azonban a legtöbbször sokkal nagyobb az esély arra, hogy büntetést vonnak maguk után.

 

Részleges egyezésű

A pontos egyezés helyett a megcélzott kulcsszavak valamilyen variációjáról van szó, ami általában sokkal természetesebbként hat.

Maradjunk az eddigi példánknál: a „legjobb email marketing tippek” vagy „email marketing kezdőknek” horgonyszövegek sokkal könnyebben beépíthetők egy szövegbe, így sokkal természetesebbeknek is tűnnek majd a Google szemében.

 

Branded

A márkanév használata egy biztonságos és hatékony módszer. Itt nincs igazán mit ragozni – lényegében a márka nevének valamilyen variációját használjuk ilyenkor a horgonyszöveg részeként.

 

A márkanév is szerepelhet részleges egyezéssel, tehát nem csak önmagában, hanem néhány extra szó hozzáadásával (mint az előző példában).

 

Sima URL

A sima URL-eket „pucér hivatkozásokként” is szokás emlegetni, ugyanis nem fedi őket egyéni horgonyszöveg. Ilyenkor egyszerűen csak van egy URL cím, amit beillesztesz a tartalomba, és kész.

 

Általános

Az általános horgonyszövegekre szinte végtelen számú példát láthatunk az interneten. Ezek a tipikus „Kattints ide”, „Tudj meg többet” és hasonló szövegek. Teljesen biztonságosak és elfogadottak, de a SEO-ban nem segítenek.

 

Kép alt szöveg

Amikor egy képhez adsz hozzá hivatkozást, akkor is állíthatsz be horgonyszöveget neki, méghozzá az alt text (szöveg) segítségével.

Habár nem kötelező alt textet megadni, elhagyása nem javasolt, hiszen e nélkül a kép nem járul hozzá az oldal SEO-jához (habár így nem is árthat neki).

 

Hogyan írj SEO barát horgonyszövegeket

 

1. Használj kreatív horgonyszövegeket

 

Fent már többszörösen is túlragoztuk, hogy a pontos egyezésű horgonyszövegek használata komoly veszélyekkel jár, mert büntetést vonhatnak maguk után a Google Penguintől.

 

Lényegében minden más horgonyszöveg-típus biztonságosabb a pontos egyezésűeknél, és minél többet használsz belőlük, annál természetesebbnek tűnik majd a tartalom. Próbáld eldönteni, hogy az adott tartalomtípushoz milyen horgonyszövegek illenének, és igyekezz főképpen (de ne kizárólag) olyanokat használni. A változatosság a siker kulcsa!

 

2. Tudd, hogy mikor szabad pontos egyezést használni

 

A pontos egyezés rizikós, de nagyon eredményes is lehet, ha józan ésszel használod őket, és persze tudod, hogy mikor van rájuk szükség.

 

Ha például írsz egy vendégbejegyzést, és csak egyetlen visszahivatkozást engednek elhelyezni a szövegében, akkor a legjobb opció keresni egy részt, ahol pontos egyezésű horgonyszöveget használhatsz.

 

Minél kevesebb ilyen horgonyszöveg szerepel a tartalmadban, annál nagyobb hatásuk lesz, és annál kisebb az esély arra, hogy büntetést kapsz a Google-tól.

 

3. Rendszeresen ellenőrizd a visszahivatkozásaidat

 

Minden egyes új visszahivatkozást érdemes megfigyelni, hogy láthasd, miként hatnak ki webhelyed teljesítményére.

 

Ehhez egy olyan eszközre lesz szükséged, ami kilistázza az összes webhelyedre mutató visszahivatkozást. Egy bizonyos segítség  ingyenes Backlink Checker eszközben, ami erre  egy remek választás.

 

Ha rendszeresen ellenőrzöd visszahivatkozás-profilodat, akkor időben elcsípheted azokat a linkeket, amelyek esetleg árthatnak webhelyed hírnevének és SEO-jának.

 

4. Kerüld a pontos egyezést a vendégposzt biokban és a hozzászólásokban

 

Ahogy azt már említettük, bizonyos esetekben a pontos egyezésű horgonyszövegek segíthetik SEO-dat. 

 

Azonban nem ez a helyzet a vendégbejegyzésekhez mellékelt rövid szerzőismertetőkkel (bio) és a blogbejegyzésekhez írt hozzászólásokkal. A Google ugyanis sokkal szigorúbban bírálja ezeket a mezőket, ezért úgy ahogy van kerüld a pontos egyezésű horgonyszövegek használatát bennük.

 

5. Figyelj a belső hivatkozásokra is

 

Amikor megkérdezték Matt Cutts-t, a Google spamszűrésért felelő csapatának egykori vezetőjét, hogy jár-e büntetés a webhelyen belüli hivatkozások pontos egyezésű horgonyszövegeiért, a válasza az volt, hogy általánosságban ezek nem jelentenek problémát.

 

Azonban ezekkel is megéri óvatosan bánni, mert lehet ugyan, hogy a Google kevésbé szigorúbban bírálja ezeket, ha spamelésnek látja a belső hivatkozásokat, akkor szintén jár a büntetés.

 

A belső linkek esetén is igyekezz követni az első tippünket.

6. A relevancia is fontos

A jó horgonyszöveg önmagában nem segíti majd a SEO-dat, ha minden más szempontot elhanyagolsz. Az egyik ilyen szempont – és talán az egyik legfontosabb is – a hivatkozással összekötött két oldal egymáshoz viszonyított relevanciája.

Ha tehát webhelyedre olyan webhelyek hivatkoznak, amelyek tartalmainak semmi közük nincs saját tartalmaidhoz, akkor azt a Google egyértelmű spamnek tekinti majd.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kétszintes program

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

Belső linkelés

Olyan hiperhivatkozások elhelyezése egy weboldalon (vagy valamelyik aloldalán), amik ugyanazon a...

Árbővítmény

Bővebb információ, amelyeket a mobilhirdetéseid mellett jeleníthetsz meg. Tartalmazhatnak...

Preselling

A preselling egy, a partnermarketingben használt kifejezés. A partner feladata, hogy...

Robot

Mik is ezek a robotok? A keresőmotorok egyik eszköze, amely folyamatosan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.