Hogyan lesz több ajánlatkérésem, megrendelésem honlapomról? Segítünk!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan lesz több ajánlatkérésem, megrendelésem honlapomról? Segítünk!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Minap beszélgettem egy idősebb üzletemberrel edzés után az öltözőben. Azt mondta, nincs értelme költeni a webáruházára, mivel semmi pénzt nem hoz neki. Gyorsan ránéztem, nos, nem is csodálkozom rajta. Csilli-villi honlap, nulla marketing alapokkal. Gyorsan megemlítettem neki marketing audit szolgáltatásunkat, melyben átnézzük, elemezzük online marketing rendszerét, és stratégiát alkotunk ahhoz, hogy ez hogyan legyen másképp, villámgyorsan (erről itt olvashatsz). Nagyon jó ruhákat forgalmaz, a boltja dübörög, az árai jók. Egyértelmű, hogy az online marketing nincs rendben náluk, de ez javítható, ha ilyen jók az alapok. 
 

Hogyan lesz több ajánlatkérésem, megrendelésem honlapomról? Segítünk!

Egy marketinges számára minden út az ajánlatkéréshez/megrendeléshez azaz marketinges nyelven a konverziókhoz vezet. Egy weboldal önmagában még nem biztosíték a sikerre, de még az sem, ha hirdetések futtatsz a Google-ben vagy a Facebookon. A weboldal hatékonyságának, a konverziók számának, a konverziós aránynak a növelésével azonban te is egy pénztermelő gépezethez juthatsz.
A marketingre persze költeni kell. De a konverziós arány javításával biztosíthatod befektetéseidet megtérülését, és hogy a legtöbbet hozhasd ki költségvetésed felhasználásából.

 

Egy igazán jó marketinges tudja, hogy hogyan ösztönözze célközönségét arra, hogy meglépjék azt a bizonyos konverziós műveletet. A következő tippek ebben hivatottak segíteni.

 

0. Tervezz és ellenőrizz!

Semmilyen szél nem jó annak, kinek nincsen célul kiszemelt kikötője. Aki olvassa blogomat, vagy volt már előadásomon, tanfolyamomon, sokszor hallotta ezt a mondást. Azért, mert tervezés nélkül nem tudod, hova akarsz eljutni, így azt sem tudod majd, mi kell ahhoz, hogy odajuss. Határozd meg és dokumentáld, milyen eszközöket )pl. keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, tartalommarketing, stb) kellenek ahhoz, hogy a célodat elérd. Határozd meg, ez mennyibe fog kerülni, és mikor térül majd meg!  Ha nem megy, kattints IDE, és segítünk

 

1. Mindig mindent tesztelj

A konverziós sikerekhez elméd leg-tudományorientáltabb bugyraiban kell elmerülnöd. Vedd számba kampányod minden elemét, és azok különböző verzióit – lehet itt szó a szövegekről, a marketing emailek tárgyáról, a felhasznált képekről, stb. Ezeket az elemeket kell A/B, vagy akár A/B/C teszteknek alávetned, hogy rátalálj a leghatékonyabb alternatívákra.

 

2. Használj hőtérképeket

A hőtérképek egy rendkívül hasznos, és meglehetősen érdekes képet mutatnak arról, hogy hogyan is viselkednek webhelyed látogatói. A hőtérképek általában az egérmutató mozgását jelzik ki, ami alapján kikövetkeztetheted, hogy mely elemekre kattintanak rá az oldalon, mely szövegeket olvassák el, és hogy az oldal mely részei maradnak a figyelmükön kívül. Ha az utóbbi például a CTA gomb, akkor valami nagyon nincs rendben, de legalább tudod, hogy hol keresd a problémát.

 

3. Tedd rendbe űrlapjaidat

Minden valamirevaló konverziós stratégia rendelkezik egy jól összerakott leadgeneráló kampánnyal, aminek középpontját általában valamilyen űrlap képezi.

 

Na persze egy űrlap megtervezése egyszerű feladatnak tűnik, egészen addig a pontig, amíg az ember ténylegesen le is ül elé, hogy hozzákezdjen. Hány mezőt tegyél bele? Milyen adatokat kérj be ezekkel a mezőkkel? Milyen fogalmazással ösztönözd a látogatókat arra, hogy megadják adataikat neked? Milyen színeket használj? Hol legyen az űrlap? Mekkora legyen? … nem is olyan egyértelmű, ugye?

 

Ne felejts el néhány automatikus szűrőt is élesíteni, hogy minél kevesebb rosszul kvalifikált leadet szerezz. A minőség fontosabb, mint a mennyiség!

 

Mindemellett ne feled, hogy az űrlap is egy olyan elem (több al-elemmel), amely A/B tesztek során tökéletesíthető!

 

4. Tedd könnyedén elérhetővé magad

Az azonnali megoldások korában a kulcsszó nem más, mint a kényelem. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek felvegyék a kapcsolatot márkáddal, akkor egyszerűvé kell tenned azt számukra. Mindenki máshogy szeret kommunikálni – telefonnal, élő chaten, emailen, személyesen, stb. – és ami egy embernek kézenfekvő, az másnak nem biztos, hogy kifejezetten kényelmes módszer.

 

A leadfogó űrlap csupán egyetlen módja annak, hogy a felhasználók megadhassák neked adataikat. Ha valaki máshogy szeretné felvenni márkáddal a kapcsolatot, akkor biztosíts könnyedén elérhető alternatívákat számára: jelenítsd meg minden oldalon alapvető elérhetőségeidet, és dedikált webhelyeden egy külön oldalt minden fontos kapcsolati információdnak!

 

5. Használj felhívásokat

A felhívások, vagyis CTA-k a digitális marketing legfontosabb elemei közé tartoznak. Néha az embernek csupán egy egész kevés buzdításra van szüksége, hogy beadja a derekát (értsd: konvertáljon), és a CTA-knak pontosan az a feladatuk, hogy ezt az utolsó kis löketet biztosítsák.

 

Egy landing oldal minden eleme a CTA-ra kell, hogy vezesse a látogatók figyelmét. A felhívás maga lehet egy gomb, egy link, vagy akár egy animáció is, ami egyértelműen kifejezi, hogy mi legyen a látogató következő lépése: „Vásárolja meg MOST!”, „Ne maradjon le ajánlatunkról!”, „Iratkozzon fel még ma!” – és így tovább. Természetesen a CTA-kat is fontos A/B tesztelni, hogy kiderítsd, mely ösztönző szavak, színek, és egyéb tulajdonságok hatnak leginkább célközönségedre. Próbáljunk is ki egyet itt:

 

Ha úgy gondolod, marketing kommunikációd fellendítéséhez profi segítségre van szükséged, esetleg kiszerveznéd a marketing egy részét, vagy akár az egészet, keress minket most! Kattints IDE!

 

6. Építs közösségeket

Ha hosszútávon szeretnél konverziókat szerezni, akkor ki kell érdemelned közönséged bizalmát. Ebben sokat segíthetnek a különféle közösségek, amelyek tagjaként leendő ügyfeleid egy sokkal közvetlenebb kapcsolatot alakíthatnak ki márkáddal. A közösségek továbbá remek forrásai lehetnek a felhasználói tartalmaknak is, amelyeket marketinged egyéb területein hasznosíthatsz.

7. Használd a közösségi médiát

Nehéz manapság olyan életképes online marketingstratégiát találni, aminek ne lenne szerves része legalább egy közösségi platform. Sajnos a legtöbben egyszerűen nem értik a közösségi média lényegét, és profiljaikat üzleti hirdetőtáblának használják ahelyett, hogy egy összefüggő tartalomstratégiát készítenének hozzá. Egy megfelelő stratégia kivitelezésével a különböző közösségi platformok is fontos konverzióforrásokká válhatnak.

 

A Marketing Professzorok Facebook oldalát ITT, Instagram oldalát ITT találod. A Szerzőt kövesd Instagramon ITT

 

8. Hass az emberek érzéseire

A marketingesek már időtlen idők óta igyekeznek kihasználni az emberek lemaradástól való félelmét, aminek egyetlen szimpla oka van – működik! A különböző limitált szériás termékek, vagy időkorlátos ajánlatok azt az érzést keltik az emberekben, hogy ha most azonnal nem élnek a lehetőséggel, akkor azzal hatalmas hibát követnek el – most kell cselekedniük, vagy később bánhatják. Ha jókor és megfelelő stílusban használod az „Amíg a készlet tart” és hasonló kijelentéseket, akkor garantáltan több konverzióra tehetsz majd szert.

 

9. Használj tartalmakat a forgalom bevonzására

A tartalommarketing már jó ideje bizonyítottan az egyik leghatékonyabb digitális marketingmódszer, amely segít minőségi (tehát nagy valószínűséggel konvertáló) érdeklődőket bevonzani. Ennek is jó példája ez a blog, mint a Marketing Professzorok fő online marketing eszköze. Ha valaki megkérdezi tőlem, hogy ha egy dolgot mondhatnék, mit tegyen azért, hogy több ajánlatkérése legyen, mint eddig, azt mondanám: írj mindig egyel több blogposztot! 

 

Iratkozz fel hírlevelemre ITT, hogy mindig értesülj a legfrisebb online marketing hírekről! 

 

10. Légy mobil-első

2019-ben egyetlen webhely sem lehet versenyképes, ami nem működik tökéletesen mobileszközökön is. Ma már több ember éri el az internetet okostelefonjáról, mint hagyományos számítógépekről, és ha webhelyed nem felel meg az ilyen eszközök szabványainak, akkor óriási forgalomról (és rengeteg konverzióról) maradsz majd le. Biztosítsd tehát, hogy webhelyed minden funkciója (különös tekintettel az űrlapokra) akadálymentesen használható minden eszköztípuson.

 

Optimalizáld webhelyedet konverziókra 8 lépésben

HA a fentiek alapján már tudod, mit kell tenned, egy hatékony online marketing rendszer kialakításához, most nézzük, mely lépéseket nem szabad kihagynod!

 

Sok marketinges szalad bele abba a hibába, hogy túl sokat foglalkozik a médiával, a rendezvényekkel, és különféle leadgeneráló tevékenységekkel, miközben megfeledkezik arról, hogy mindennek csak akkor van értelme, ha az erőfeszítések egy olyan webhelyre vezetik az érdeklődőket, ami képes rávenni őket a konverziókra.

 

1. Foglalkozz a keresőoptimalizálással

Miről szeretnéd, hogy márkád elhíresüljön? Talán termékeid minőségéről? Kiváló szolgáltatásaidról? Vagy egy adott terület hiteles szakértőjeként szeretnéd pozícionálni cégedet? Bármi is legyen a válasz, biztosítanod kell, hogy leendő ügyfeleid rátalálhassanak webhelyedre internetes kereséseik során.

 

Ebben segít a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO. A különféle SEO technikák alkalmazásával elérheted, hogy webhelyed tartalmai minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a keresési találatok között, és ezzel minél több érdeklődő felhasználó szemei elé kerülhessenek ki.

 

2. Fektess a keresőmarketingbe

Míg keresőoptimalizálás az úgynevezett organikus találatok között segít előkelő helyezést elérni, addig a keresőmarketing célja a találatok felett megjelenő hirdetések közé bekerülni. A helyzet az, hogy ha egy keresésre hirdetések is megjelennek, sok felhasználó nem is lát más találatokat ezeken kívül. Biztosítanod kell tehát, hogy márkád ezekben a ténylegesen top pozíciókban is megjelenjen, hogy minél több esélyt adj magadnak a konvertáló forgalom bevonzására.

 

3. Auditáld tartalmaidat

A keresőoptimalizálással és keresőhirdetésekkel több érdeklődőt irányíthatsz webhelyedre, azonban ez még csak fél siker. Hogy miért? Mert ettől a pillanattól kezdve az is fontos, hogy könnyedén megtalálják azt, amit keresnek webhelyeden, ha esetleg másra is kíváncsiak a keresésben kattintott tartalmon kívül.

 

Vedd elő tartalmaidat, és ellenőrizd, hogy naprakészek, hasznosak, és relevánsak-e célközönséged számára. Mindemellett figyelj oda rá, hogy könnyedén elérhetők legyenek, és ne kelljen sokat áskálódniuk a látogatóknak, hogy megtalálják őket.

 

4. Tedd érhetőbbé tartalmaidat

Olvass el néhányat a webhelyeden vagy blogodon szereplő tartalmak közül, és állapítsd meg, hogy milyen nyelvezettel íródtak. Tekintve hogy ezek a tartalmak célközönségednek szólnak, egyáltalán nem mindegy, hogy a cégen belüli szaknyelvvel, vagy egy olyan stílusban készültek-e, amit a hétköznapi felhasználók is képesek értelmezni. Ha konverzióra szeretnéd ösztönözni látogatóidat, akkor az ő nyelvükön kell kommunikálnod velük.

 

5. Javítsd meglévő tartalmaidat

Ez lesz talán az egész konverziós stratégia leghosszabb és legfárasztóbb része, de a végeredmények magukért beszélnek majd. A koncepció maga végtelenül egyszerű: menj végig meglévő tartalmaidon, és szerkeszd át őket úgy, hogy érthetőbbek, értékesebbek, hasznosabbak legyenek közönséged számára.

 

Ez nem csupán a szöveges cikkekre értendő – ha például van néhány hosszabb videód, akkor próbáld meg feldarabolni őket rövidebb szegmensekre, és úgy publikálni azokat. Ha cikkeid több ezer szóból állnak, próbáld meg őket lerövidíteni, és bizonyos információkat infografikák formájában közölni inkább. Hasonlóképpen bővítsd véznább tartalmaidat is. A cél az, hogy tartalmaid minél vizuálisabbak és emészthetőbbek legyenek.

 

Ezek után persze ügyelj rá, hogy jövendőbeli tartalmaidat is hasonló irányelvek szerint készítsd el, hogy a későbbiekben elkerülhesd ezt a fárasztó feladatot.

 

6. Ügyelj a felhasználói élményre

A felhasználói élmény döntő szerepet játszhat a konverziók megszerzésében. Ide tartozik a webhely navigálhatósága, logikus felépítése, a tartalmak olvashatósága, és a webhely sebessége is, hogy csak néhány fontos tényezőt említsünk.

 

7. Mérj és optimalizálj

Az A/B tesztekről már szó volt korábban, és ezeket tényleg nem szabad félvállról venni. Valahányszor valamit változtatni szeretnél webhelyeden, próbáld ki az újítást a meglévő verzióval párhuzamosan, hogy kiderítsd, melyik hatékonyabb a konverziók ösztönzésében. A tesztek eredményeit választott analitikai eszközödben követheted nyomon, de ne csak arra figyelj, hogy hány látogatót sikerül bevonzanod, hanem arra is, hogy ezek mennyi ideig maradnak az oldalon, milyen hivatkozásokra kattintanak, vagy hogy egyáltalán csinálnak-e valamit, mielőtt elhagynák webhelyedet.

 

8. Képezd csapatodat

Ez a folyamat hosszú és fáradalmas lesz, de rengeteg tapasztalatot szerezhetsz a konverziós arány optimalizálása során. Ezt a tudást érdemes csapatod többi tagjával is megosztanod, hogy a jövőben minél kevesebb hibával kelljen foglalkoznotok, és hogy mindenki egységes, összefüggő munkát végezhessen!
 

 

Ha további hasznos online marketing cikkeket is szeretnél olvasni, iratkozz fel push értesítéseinre ITT, hogy le nem maradj róluk! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!