notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogy találjak meg valamit a Google-ben? 12 profi keresőtrükk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogy találjak meg valamit a Google-ben? 12 profi keresőtrükk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogy találjak meg valamit a Google-ben? 12 profi keresőtrükk!


2019/10/08
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Egy pár nagyon hasznos, eddig nem ismert trükköt mutatunk, ha nehezen találsz meg valamit a Google-ben, úgy érzed nem elég pontos a találat vagy esetleg túl sok weboldal közül kell válogatnod.

Hogy találjak meg valamit a Google-ben? 12 profi keresőtrükk!

Bár mi keresőoptimalizálással is foglalkozunk (segítünk cégeknek abban, hogy elsők között jöjjön a weboldaluk a Google találati listáján – erről itt tudhatsz meg többet: SEO), érdekesnek találjuk az érem másik oldalát is: hogyan kell úgy keresni a Googel-ben, hogy a sok találat között megtaláld azt, amit valóban keresel, valóban releváns. A Google vitathatatlanul a legnagyobb keresőmotor a világon (sőt, jóval több annál). Kevés olyan dolog létezik az interneten, amit az ember ne találna meg ezzel az eszközzel – elég csak bepötyögni egy keresést, és máris több százezer találatot kapsz… itt kezdődnek a problémák, ugye. 

 

Habár a Google rengeteg opciót felkínál, és ezeket többnyire ésszerűen is rendezi sorba (az első találatok között általában megtalálod, amit keresel), néha egyszerűen nem tudja eldönteni, hogy mire is gondoltál, amikor beírtad az adott kifejezéseket. Persze szűrhetsz csak képekre, videókra, és hírekre is, de ha ennél is precízebb célzásra van szükséged, akkor úgynevezett operátorokat kell használnod, amiket akár kombinálhatsz is, hogy még pontosabb találatokat kapj!

 

Hogy hogyan működnek ezek, azt egyszerűbb példákban szemléltetni, mint elmagyarázni. Lássuk is őket!

 

Megjegyzés: Figyelj oda rá, hogy az operátorokat általában egy kettőspont követi, ami után meg kell adni az operátor paraméterét. A kettőspont és a paraméter között nem szabad szóközt hagyni, egybe kell írni őket, különben a Google nem értelmezi majd azokat!

 

1. Szavak kizárása a találatokból

Ha egy szó elé beírsz egy kötőjelet/kivonásjelet (szóköz nélkül, tehát egyben a szóval), akkor a Google nem jeleníti majd meg azokat a találatokat, amik azt a szót tartalmazzák.

 

 

Hogyan találjak meg valamit a Googel-ben? Szavak kizárása

 

2. Pontos egyezésű keresés

Pihengetünk?

Írj ”idézőjeleket” egy szó, vagy kifejezés (vagy akár az egész keresett szöveg) elé és mögé – a Google ilyenkor csak azokat a találatokat jeleníti meg, amelyek pontosan ilyen formában tartalmazzák ezeket a szavakat/kifejezéseket. Kiváló idézetek kereséséhez.

 

Pontos egyezésű keresés a Googleben

 

 

Ha további hasznos online marketing cikkeket is szeretnél olvasni, iratkozz fel push értesítéseinre ITT, hogy le nem maradj róluk! 

 

3. Keresés egy tetszőleges webhelyen

Ha csak egy bizonyos webhelyről összegyűjtött találatokra vagy kíváncsi, akkor írd be a keresésedet, majd a site: operátort, a kettőspontok után a webhely nevével.

 

Keresés egy bizonyos webhelyen a Googleben

 

4. Keresés több kulcsszóra

Ha két kulcsszó közé beírod az OR („vagy”) operátort, akkor a Google mindkét kulcsszó találatait felsorolja majd.

Hogyan találjak meg valamit a Google keresőben? Keresés több kulcsszóra.

 

 

5. Kapcsolódó webhelyek keresése

Használd a related: operátort, hogy egy adott webhelyhez hasonló webhelyek között böngészhess.

 

Hogyan kell keresni a Google-ben, hogy megtaláljak valamit?

 

 

6. Szűrés külön fájltípusokra

A filetype: opertátor meghatározásával olyan találatokra szűrhetsz, amelyekben szerepel az adott fájltípus.
 

Google keresési trükkök: szűrés fájl típusokra

 

 

7. Szűrés időintervallumokra

Az „Eszközök” menü megnyitásával szűrhetsz az előző X időszakból származó találatokra, ha rákattintasz a „Bármikor” szóra.

Hogyan keressek a Google-ben bizonyos időben megejelent tartalmakra?

 

Ezen kívül megadhatsz egyéni intervallumot is, két tetszőleges dátum között...

Hogyan keressek a Googlebeen dátumok alapján?

 

… vagy használhatod a before: (előtt), és after: (után) operátorokat is. Ezeknél az adott dátumot év-hó-nap formátumban kell megadni.

 

 

Dátumra szűrés a Google keresésben

 

8. Szűrés nyelvekre

Szintén az „Eszközök” menüben látható a „Bármilyen nyelv” menü, ahol beállíthatod, hogy minden nyelvből jelenjenek-e meg találatok, vagy csak tetszőleges nyelvekből.

Nyelvváltás a Google keresésben

 

A tetszőleges nyelveket a „Beállítások” menüben (az „Eszközök” mellett) adhatod meg, azon belül pedig a „Nyelvek (Languages)” opciót kell választani. Itt aztán megjelenik két szakasz: az elsőben a Google termékek nyelvét lehet beállítani (ezt érdemes magyaron hagyni), alatta viszont megadható, hogy milyen nyelvű keresési találatok jelenjenek meg – nem meglepő módon a „Jelenleg a következő nyelvű keresési eredmények jelennek meg” rész alatt (kattints a szerkesztésre!) Ha végeztél, ne felejtsd el menteni a beállításokat.

 

 

Nyelvi alapú szűrés a Google keresésben

 

9. Időjárás lekérése helynév vagy irányítószám alapján

Ha beírod, hogy időjárás, utána pedig egy település nevét, vagy irányítószámát, akkor azonnal láthatod az ottani aktuális időjárást, és még a következő napok előrejelzését is megtekintheted (Budapest több irányítószámára is működik!)

 

Időjárás lekérése helynév vagy irányítószám alapján

 

10. Kulcsszó keresése a címben

Az intitle: operátorral olyan találatokra szűrhetsz, amelyek garantáltan tartalmazzák a megadott szót a címükben. Kombinálható az idézőjeles kereséssel!

 

Hogyan keressek a Google-ben csak a cím alapján?

 

11. Csillagozd ki azokat a kifejezéseket, amikben nem vagy biztos

Ha nem emlékszel pontosan valamire, amire rá szeretnél keresni, akkor a csillag (*) karakterrel jelölheted a Google-nak, hogy „ezt keresem, de innen hiányzik valami.” Például lehet ez egy dalszöveg is:

 

Hogyan keressek a Googleben. ha nem vagyok biztos valamiben?

 

12. A képkeresés szűkítése

Ha a Képek találatok között nyitod meg az Eszközök menüt, akkor további opciókat látsz majd: szűrhetsz például méretekre, színre, felhasználási jogokra, és egyéb paraméterekre is.

 

Hogyan keressek képeket a Google-ben?
 

 

Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, ha értesülni szeretnél a következő érdekes cikkeink megjelenéséről. 

Google

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 17

Átlagos értékelés: 4.4




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
430 838
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Horgonyszöveg

Mik is pontosan a horgonyszövegek?   Röviden, a horgonyszöveg egy...

Vásárlói személyiség (Buyer Persona)

Mi az a vásárlói személyiség (Buyer Persona)? Vásárlói személyiség (Buyer...

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...

Cikkgyűjtő oldal

Egy olyan oldal, amelyen külön kategóriákba sorolt és rendezett cikkek kerülnek...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.