notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Online marketing éttermeknek - Hírnévnövelő blogtippek éttermeknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 10 blogtipp éttermeknek a hírnév növeléséhez (Példákkal)

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 blogtipp éttermeknek a hírnév növeléséhez (Példákkal)


2019/05/24
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A blogírás gyakran olyan, mintha az embernek házi feladatot kellene írnia, azonban kétségtelen, hogy a blog elengedhetetlen eszköze a digitális marketing stratégiáknak. Ha egy kis inspirációra van szükséged, akkor nézd meg az alábbi tippeket, amelyek segíthetnek lendületbe hozni éttermed blogját.
 

Online marketing tippek éttermeknek

1. Személyzeti interjúk

Mutasd be vendégeidnek azokat az embereket, akik segítnek, hogy éttermed gördülékenyen működhessen. Emelj ki embereket a személyzet minden részéből. Mutasd be csapattagjaid életének egyéb érdekes aspektusait is: mutasd meg a vendégeknek, hogy nem csupán éttermi dolgozók, hanem művészek, sportemberek, tanulók vagy éppen veterán munkatársak.

 

2. Gyors receptek

Pihengetünk?

Ezeket nem kell elnyújtani és túlbonyolítani, és persze semmiképpen ne add ki a konyhatitkaidat sem, de mivel vendégeidet egyébként is érdeklik ételeid, így tökéletes közönségnek számítanak.

 

3. Technika tippek

Vendégeid nagy részének nincs gasztronómiai képesítése, de ettől még érdekelheti őket a főzés. Ossz meg velük néhány konyhatippet. Lehetnek ezek akár az eszközökkel kapcsolatosak, például hogy mennyire fontos élesen tartani a késeket a konyhában, vagy hogy hogyan zajlik egy öntöttvas tepsi szakszerű takarítása. Persze főzési technikákat is megoszthatsz a tökéletesre főzött tojásokkal vagy a mesteri hagymavágással kapcsolatban is.

 

4. Helyi hírek

Minél több okuk van az embereknek, hogy meglátogassák éttermed környékét, annál nagyobb eséllyel térnek majd be hozzád is. Rendszeresen hívd fel az emberek figyelmét a körülötted történő eseményekre. Ezek lehetnek nyilvános partyk, galéria éjszakák, színházi előadások, koncertek, stb. Oszd meg a történéseket, és ne felejts el egy cselekvésre való felhívást (CTA) elhelyezni ezekben a hírekben.


5. Ismerd meg a beszállítókat

Ha helyi termesztőkkel vagy független beszállítókkal dolgozol együtt, akkor ezek tökéletes témáik lehetnek egy-egy blogbejegyzésednek. Látogass el a gazda birtokára, a kávéellátóhoz vagy a pékhez. Az ilyen típusú tartalmak nagyon jól „osztható” bejegyzéseket eredményezhetnek.

 

6. Éttermi hírek

Értesítsd vendégeid az új fogásokról, a szezonális újdonságokról, vagy akár az új hozzávalók kipróbálásáról. Ne csak a konyhai dolgokat oszd meg velük – Új csapolt sör kapható? Esetleg új borok vagy koktélok érkeztek a bárba? Éttermed egy közelgő rendezvény helyszíne lesz? Mi a helyzet a legutóbbi rendezvény összefoglalásával? A lehetőségek listája végtelen.

 

Szeretnél célközönséged szeme elé kerülni, méghozzá kikerülhetetlenül? Nem tudod, hogyan fogj bele az online marketingbe, vagy egyszerűen nincs időd rá? Segítünk! Számos étterem online marketing stratégiáját alakítottuk ki és valósítottuk meg. Kattints IDE, és vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

7. Borrovat

Ha csapatodat egy borszakértő munkatárs is erősíti, akkor kérd fel, hogy írjon néhány érdekességet és tudnivalót a legújabb boraitokról. A boroknak történeteik vannak, a borok kedvelői pedig szívesen olvasgatják és osztogatják meg ezeket.

 

8. A bár újdonságai

Kérd a csapos segítségét a bárpult mögötti érdekességek kiemelésére. Mutassátok be egy közkedvelt koktél elkészítésének menetét, vagy jellemezzétek az újonnan érkezett italok valamelyikét.

 

9. A tulajdonos inspirációja

Éttermed saját látomásod fizikai megvalósítása, a vendégek pedig szeretnek többet tudni erről. Oszd meg velük, hogy mi ihlette a különböző egyedi fogásokat. Talán a nagymama egyik receptje alapján készült a vendégek kedvenc szósza? Gondolj arra, hogy mi az, ami arra inspirál, hogy tovább bővítsd kínálatodat. Nyáron Spanyolországban jártál és érdekes ízeket hoztál haza onnan? Mesélj róla!

 

10. Sikertörténetek

Ha éttermed sikeres, akkor nem érdemes azt elszerénykedni – tudasd ezt vendégeiddel is! Szerepeltél nemrégiben egy TV műsorban, vagy éttermed valamilyen díjat kapott? Az ilyen hírek mind megérnek egy-egy bejegyzést blogodon. Ne feledkezz meg a házon belüli sikerekről sem – az egyik pincér managerré lépett elő? Tedd lehetővé a követőid számára, hogy gratulálhassanak neki!

 

Érdemes szem előtt tartani, hogy a fenti tippek közül sok szokássá nőheti ki magát, ezért nem muszáj megállás nélkül új ötletek után kutatni. A bejegyzések megírását egy külön ezzel foglalkozó alkalmazottra, vagy egy szabadúszó íróra is rábízhatod. Minél rendezettebben állsz hozzá blogodhoz, az annál sikeresebb lesz majd!

étterem marketing Google Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
337 715
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hírlevél

Mi az a hírlevél? A hírlevél egy tájékoztató,...

Mobilbarát

Manapság elengedhetetlen, hogy weboldalad mobilfelhasználók...

GPCTBA/C&I

Mi is az a GPCTBA/C&I?A GPCTBA/C&I egy rövidítés az angol „Goals, Plans, Challenges, Timeline,...

Tagsági webhely

Egy specifikus témakör köré épülő webhely, amely...

Ego kulcsszó

Olyan kulcsszó, amire egy magánszemély vagy szervezet bármi áron jó rangsorolást szeretne...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.