Árthatnak a hirdetések a SEO-nak?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Árthatnak a hirdetések a SEO-nak?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mennyi hirdetést visel el a Google, ártalmasak-e a több oldalra tett cikkek, hova szabad és hova nem bannereket elhelyezned oldaladon, hogy ne rontsd a SEO-dat?

Árthatnak a hirdetések a SEO-nak?

Mára már megszokhattad, hogy a legtöbb webhelyen különféle hirdetésekkel találkozol. A legtöbb webhely ingyenesen látogatható, ezért a webmestereknek valamilyen alternatív bevételforrásra van szükségük, hogy fedezhessék egy webhely fenntartásának költségeit. Sokak számára ez az bevételforrás a hirdetéseket jelenti.
 

 

Ha webhelyedre havi szinten szép számban érkeznek a látogatók, akkor logikus elhelyezni rajta néhány hirdetést. De kitolhatsz magaddal, ha hirdetéseket használsz webhelyeden? Van egy határ, amit már a Google sem tolerál? Lejjebb csúszhatsz ezért az organikus rangsorolásban? Nézzük, hogy mi is a helyzet a hirdetések és a keresőoptimalizálás kapcsolatával.

 

A Google a hirdetésekről

A Google manapság több hangsúlyt fektet a felhasználói élményre, mint valaha. Ahogy az algoritmusok egyre fejlődnek, a keresőóriás egyre hatékonyabban képes megállapítani, hogy egy oldal milyen élményeket nyújthat egy felhasználó számára. Ez egy fontos szempont a rangsorolásban, és a hirdetések komoly hatással lehetnek rá.

 

A Google 2012 januárjában a következőt mondta erről:

 

„[…] a felhasználók arra panaszkodtak, hogy amikor rákattintanak egy találatra, és nehezen találnak rá az oldal valódi tartalmára, akkor nem jelent számukra kifejezetten jó élményt. Ahelyett, hogy át kellene görgetniük az oldal hirdetésein, a felhasználók azonnal látni szeretnék a tartalmakat.
 
Ezért azok a webhelyek, amelyeknek nincs túl sok tartalma a „hajtás felett” megérezhetik majd ezt a változtatást. Ha rákattintasz egy webhelyre és a webhely először látható részének nincs sok látható tartalma a hajtás felett, vagy túl sok hirdetés szerepel ezen a részen, akkor ez nem eredményez jó felhasználói élményt.” – Google Webmester Blog, 2012

 
 
Persze ez nem jelenti azt, hogy a Google a hirdetések ellen van – ne feledd, hogy a Google dollármilliárdokat keres évente a hirdetéseken. De mindezt csak úgy érhetik el, ha olyan találatokat sorolnak fel a felhasználóknak, amik minőségi válaszokat, megoldásokat, tehát értékes tartalmat kínálnak azok kérdéseire, problémáira. Ez biztosítja, hogy a felhasználók később is a Google-hoz forduljanak segítségért (és az többet tudjon keresni a hirdetéseken).

 

Hogyan ronthatják a hirdetések a felhasználói élményt?

A baj tehát nem az, hogy hirdetések vannak egy oldalon, hanem az, ha azok rontanak a felhasználói élményen. Az ember azt hinné, hogy csak arra kell odafigyelni, hogy ne legyen túl sok hirdetés egy-egy oldalon, azonban ennél jóval több szempontot is figyelembe kell venni:

 

Túl sok hirdetés az oldalon

Mint említettük, ez csupán egy a számos szempont közül. Amikor az oldal nagy részén a hirdetéseké a főszerep, és a fő tartalom háttérbe szorul, akkor az egyértelműen rossz felhasználói élményt eredményez. Arról, hogy mi számít túl soknak lejjebb bővebben is szót ejtünk majd.

 

Erőltetett hirdetések

Erőltetett alatt azt értjük, hogy a hirdetés csak azért szerepel az oldalon, hogy pénzt termeljen, nem pedig azért, hogy releváns, hasznos dolgokat reklámozzon, segítve ezzel a felhasználókat.

 

Erőltetett felugró ablakok és közbeiktatott oldalak

Ezek azok a hirdetések, amik eltakarják a fő tartalmat, és nehéz, vagy lehetetlen bezárni őket. Azok a közbeiktatott oldalak sem kínálnak jó felhasználói élményeket, amelyek átirányítják a látogatókat egy másik oldalra anélkül, hogy egyszerű visszatérést kínálnának az eredeti oldalra.

 

Automatikusan lejátszódó videó- és hanghirdetések

Senki sem szereti, ha egy oldalra érkezve valami valahol megszólal, és keresgélni kell, hogy hol lehet leállítani. Szerencsére a modernebb böngészők lehetővé teszik a lapfülek lenémítását, de erre nem kellene, hogy szükség legyen.

 

Megtévesztő stílusú hirdetések

Sajnos olyan hirdetésekkel is találkozhatsz az interneten, amelyek szándékosan úgy néznek ki, mintha nem lennének hirdetések, csak hogy megtévesszék a felhasználókat, és azok rájuk kattintsanak. Ezek ráadásul általában nem is kapcsolódnak a tartalomhoz, és nem képviselnek értéket a felhasználók számára.

 

Erőltetett oldalakra bontás több hirdetés megjelenítése céljából

Sok ilyen webhellyel találkozhatunk – az ember rákattint egy érdekesnek hangzó cikkre, és több oldalt kell végigkattintgatnia, hogy elolvashassa a lényeget. Természetesen minden oldalon hirdetésekkel találkozik.

 

A fentiek közül bármelyik képes elrontani egy felhasználói böngészési élményeit, és akár el is tántoríthatja őt attól, hogy tovább nézegesse a webhelyet. Mennyire lenne elégedett egy felhasználó a Google-lal, ha ez történne vele? Nem nagyon, ugye? Ezért részesíti előnyben a Google azokat a webhelyeket, amelyek nem használnak túl sok, megtévesztő, vagy idegesítő hirdetéseket.

 

De mi számít túl soknak? Nos, a válasz nem olyan egyszerű…

 

Ideális hirdetésmennyiség, és más fontos szempontok

A Google nem egy bizonyos mennyiséghez köti az ideális hirdetésmennyiséget az oldalakon, hanem egy arányhoz. Amennyiben egy webhely valamelyik oldalán a hirdetések függőlegesen 30%-nál többet foglalnak el az oldalból, az már zavarónak számít a Google szemében.

 

A Google Search Console Web Tools

Rendben, de honnan tudhatod te, mint webmester (vagy marketinges), hogy webhelyeden túl sok-e a hirdetés, vagy sem? Nos, a Google Search Console-on belül van egy eszköz, ami pontosan ezt mutatja meg neked. Ha kíváncsi vagy rá, akkor először is nyisd meg a Search Console-t , majd válts a régi verzióra a bal alsó sarokban, ugyanis ez a funkció még nem érhető el az új verzióban.

 

A régi Search Console felületen a Web Tools-ra kattintva megjelennek a Search Console különböző webes eszközei – ebből most a Hirdetésiélmény-jelentés az, amire szükséged van. Ez alatt két jelentést találsz a webhely asztali és mobilos verziójára.

 

A jelentésen belül láthatod, hogy milyen hibákat talált a Search Console webhelyeden. Ha a jelentés azt írja, hogy Állapot: nincs felülvizsgálva, akkor a Google valószínűleg nem talált semmi kivetnivalót a webhelyedben hirdetések terén, vagyis azok nem rontják a felhasználói élményeket.


A hirdetéselhelyezés bevált módszerei a Google szerint

Ha a felhasználói élmények tökéletesítése a célod, akkor webhelyedet egy felhasználó szemszögéből kell megvizsgálnod. A Google néhány hasznos kérdést is kínál ehhez a hirdetéselhelyezésről szóló súgócikkjében  – próbáld ezek alapján értékelni saját webhelyedet:

 

  • Mit próbálnak elérni a felhasználók a webhelyem felkeresésével? Mit csinálnak, amikor megtekintenek egy adott oldalt?
  • Valószínűleg melyik területre irányul a figyelmük?
  • Hogyan helyezhetek el hirdetéseket ezen a területen anélkül, hogy azok akadályoznák a felhasználókat?
  • Hogyan tarthatom meg az oldal áttekinthető, rendezett és hívogató megjelenését?

 

Érdemes elolvasni a mellékelt súgócikket, mert a Google további jó tanácsokat is megoszt azzal kapcsolatban, hogy hogyan is érdemes használni a hirdetéseket szabályszerűen egy webhelyen.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!