Keresés

Menü

Szó lesz itt keresőoptimalizálásról, tartalommarketingről, közösségi média marketingről is, de egy kicsit másképpen!

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Hat fontos marketing trend 2018-ra

2018.02.25.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szó lesz itt keresőoptimalizálásról, tartalommarketingről, közösségi média marketingről is, de egy kicsit másképpen!

Közelítsük meg máshogy most 2018 legfontosabb online marketing trendjeit! Szó lesz itt keresőoptimalizálásról, tartalommarketingről, közösségi média marketingről is, de egy kicsit másképpen! 


Ha szeretnél eredményes marketing kommunikációt 2018-ban is, akkor elengedhetetlen, hogy ismerd az elkövetkezendő időszak (esetünkben 2018) legfontosabb trendjeit. A marketing világa megállás nélkül változik, és könnyen lehet, hogy tavalyi stratégiád idén már messze nem bizonyul majd olyan eredményesnek, mint a 2017-es esztendő során.

 

Nincs tehát mese, lépést kell tartani az irányzatokkal, vagy „haladni a korral”, ha úgy tetszik. Maradj naprakész – olvasd el az alábbi 2018-as trendek rövid összefoglalóit, és derítsd ki, hogy mivel kell újítanod majd idén, hogy sikeres legyen a marketinged!

 

1. Az élet mikropillanatai

A mobileszközök már évek óta a márkák és az ügyfelek közötti kommunikáció és kapcsolattartás legfontosabb eszközei. De miért is váltak a hétköznapi élet már-már nélkülözhetetlen részeivé az okostelefonok? Az úgynevezett mikopillanatok miatt.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 



 

Egy barátom arról panaszkodott minap, hogy a felesége és közte feszültség van amiatt, hogy ő túl sokat használja a mobilját. Nem telefonálásra, hanem ahogy a felesége mondja „ túl sokat nyomkodja”. Féltékenységet gyanít e mögött, mert a felesége azt gondolja, hogy ő másokkal chatel. Pedig nem. Ha van egy gondolatmenete, és felmerül benne egy kérdés, előkapja a telefonját, és információk után kutat. Gondolj csak bele, hányszor nyúltál már te a telefonodért, valahányszor eszedbe jutott, hogy gyorsan rendelni kellene valamit egy közeli étkezdéből, vagy amikor elfelejtetted, hogy egy recepthez milyen hozzávalók is kellenek, vagy valahányszor arról álmodoztál, hogy végre új házat veszel magadnak, stb. Ha nézel egy filmet, utánanézel a szereplőknek, a sztorinak, vagy a Foci VB alatt a játékosoknak, de sorolhatnám még tovább. Ezek azok a bizonyos mikropillanatok, amelyek során az ember már ösztönösen a telefonjához fordul segítségért.

 

Ezek a pillanatok fontos kapcsolatteremtési pontok lehetnek az ügyfelek és a márkák között, hiszen az emberek manapság már elvárják, hogy minden néhány koppintásra elérhető legyen számukra telefonjaikról. Valahányszor egy ügyfél úgy érzi, hogy információra van szüksége gyakorlatilag bármivel kapcsolatban, közel száz százalékuk azonnal előveszi okoskészülékét.

 

Ezeket a hirtelen felindulásokat kell kihasználni úgy, hogy a megfelelő ügyfeleknek a megfelelő információkat kell szolgáltatni a megfelelő időben. Ha egyetlen gombnyomással (pontosabban érintéssel) elérhetővé teszed számukra a keresett információt azzal megalapozod az ügyfelek irántad érzett bizalmát.

 

Ezt bonyolítja meg idén a hang alapú keresés, mely egyre jellemzőbbé válik, erről ebben a cikkben írtunk: Keresőoptimalizálás 2018 egyik legfontosabb SEO trendje, a hangalapú keresés

 

 

Mit kell tenned tehát azért, hogy ennek a trendnek megfelelj? 

Legyen gyors, mobilbarát weboldalad, mely erősen keresőoptimalizát, és folyamatosan bővítsd tartalmaidat weboldaladon, olyan kérdésekkel, melyek a potenciális ügyfeleidet is érdeklik. 


2. Vizuális korban élünk

Egy új világba léptünk be az elmúlt években: egyértelművé vált, hogy az internet legérdekesebb tartalmai a videók. Az emberek sokkal mélyebb szinten képesek kapcsolódni a videókban elmesélt történetekhez, mert azok audiovizuális elemek segítségével mesélik el azokat. Mindezzel több aktivitásra (kedvelések, megosztások, hozzászólások, említések) ösztönözhető a megcélzott közönség.

 

Egyre több márka igyekszik kihasználni mindazon marketing lehetőségeket, amelyeket a videós tartalmak biztosítanak a különböző közösségi platformokon. Ez nem csoda, hiszen a mobiltulajdonosok egyre több időt töltenek okostelefonjaikkal, és ezzel arányosan nő az ezeken megtekinthető videókra való igény is.

 

A 18 év felettiek sokkal több időt töltenek a YouTube böngészésével, mint bármely televíziós csatorna előtt – ezt az értéket ráadásul a legnézettebb televíziós órákban mérték. Ez egyértelműen arra enged következtetni, hogy ha a TV-ben reklámozó márkák a YouTube-ra fordítanák hirdetési költségvetésük egy részét, akkor 56%-kal több 18 és 49 év közötti nézőt érhetnének el üzenetükkel.

 

Összegezve tehát a videó és annak térhódítása az egyik legfontosabb aktuális trend, és valószínűtlen, hogy a közeljövőben veszítene népszerűségéből. Nincs más hátra, ki kell találnod, hogyan tudsz te is videókat készíteni termékedről, szolgáltatásodról, hoteledről, éttermedről. Ha szeretnéd látni, milyen egyszerű ez, nézd meg a Városliget Cafe Facebook oldalán azt az élő videót, melyet a mai napig 23 000 ember NÉZETT MEG, pedig igazán nem egy profi videó stúdió készítette, csupán munkatársunk az online marketing meeting szünetében! 116 megosztást is kapott. Kell ennél jobb ingyen marketing? Íme: Városliget Étterem Facebook videó

 

Hogyan felelhetsz meg ennek az online marketing trendnek? 

A legegyszerűbben az élő videók készítésével. Fogj egy jó minőségű, ha lehet androidos mobiltelefont, és adj élő közvetítést Facebook oldaladon. Hotelek, éttermek esetében ez egy nagyon könnyen használható, és valóban ingyenes marketing eszköz, hiszen van mit mutatni. Ott a környezet, a látnivalók, de az aznapi hangulat, időjárás, ételek is tökéletes alanyai lehetnek egy ilyen videónak. 

 

3. Természetes elhelyezésű, natív hirdetések

A természetes elhelyezésű (röviden „natív”) hirdetések továbbra is a legnépszerűbb marketing módszerek közé sorolhatók. Ennek egyszerű oka van – az embereket egyszerűen zavarják a nem tartalomhoz kapcsolódó, felugró, a böngészés élményét megzavaró reklámok.

 

Erre a gyakran emlegetett problémára a természetes elhelyezésű hirdetések jelenthetnek megoldást. Ez a trend arra ösztönzi majd a márkákat, hogy kevésbé zavaró, sokkal inkább a tartalomba beleillő módon helyezzék el a felhasználókat megcélzó reklámjaikat.

 

A natív hirdetések oly módon vegyülnek el a tartalomban, hogy a felhasználó talán nem is veszi észre, hogy éppen egy hirdetést olvas (ilyenek például az ajánlott tartalmak). Ennek a módszernek a célja nem a megtévesztés, hanem hogy a szükséges információk akkor jelenjenek meg a felhasználók számára, amikor valóban szükségük van rájuk.

 

A statisztikák szerint a natív hirdetések konverziós arányai mobileszközökön négyszeresen meghaladták a nem természetes elhelyezésű reklámokét. Az összegyűjtött adatok arra is rávilágítottak, hogy a natív hirdetések több aktivitást váltottak ki a táblagépeken és az okostelefonokon, mint az asztali számítógépeken.

 

Mi változik tehát a 2018-as marketing trendek alapján számodra?

Felejtsd el a banner hirdetéseket, válts natívra. Találd meg azt az online médiát, aki hajandó neked ilyen jellegű hirdetéseket adni. Jó példa erre az Abfox Media. Vásárolj továbbá cikk megjelenési lehetőségeket, melyben linket is elhelyezhetsz, ezáltal a keresőoptimalizálás feltételeinek is megfelelsz. 

 

4. Ügyfélközpontú tartalmak

2018 a személyre szabott tartalommarketing évének ígérkezik. Minden marketing stratégiában fontos szerepet játszik majd a személyre szabott élmények biztosítása minden egyes ügyfél számára. A kérdés csupán az, hogy miként érhető el, hogy a tartalmak minden ügyféltípus személyes igényeinek megfeleljenek?

 

A válasz: ideje dinamikusabb jellegűekre cserélni az eddig használt statikus tartalmakat. Másképpen megfogalmazva egy olyan dinamikus webhelyre és plasztikus marketing tervre van szükség, amely képes minden esetben a lehető legmegfelelőbb tartalmakat szolgáltatni. Mindez olyan egyéni felhasználói élményt biztosít majd az ügyfelek számára, amely pontosan illeszkedik személyes preferenciáikhoz és szükségleteikhez.

 

Egy olyan látogatót például, aki először jár webhelyeden, más üzenettel kell fogadnod, mint valakit, aki visszatérő ügyfélként érkezik oda. Az új látogató számára érdemes felsorolni a legkedvezőbb ajánlatokat és némi tartalmat, ami aktivitásra ösztönzi a leendő ügyfelet. Ezzel szemben a visszatérő ügyfeleknek már olyan ajánlatokat tehetsz, amiket korábban megtekintett vagy vásárolt termékeik alapján állíthatsz össze.


Hogyan válhat marketing kommunikációd ügyfélközpontúvá?

Készíts mind a Facebookon, mind a Google AdWords rendszerében remarketing listákat. Ezeket az ügyfelek érdeklődési köre alapján készítsd el, pl. mely menüpontokat látogatták meg a webhelyeden, vagy milyen neműek, érdeklődési körűek. Hirdetéseidet speciálisan ezeknek a köröknek tudod majd szövegezni, célozni, és speciális, nekik való ajánlatokkal tudod vásárlásra ösztönözni őket. 

 

5. Hagyd, hogy az ügyfeleid hallassák hangodat

Az emberek a legjobban ismerőseiknek, illetve más emberek véleményének hisznek. Ha sikerül elérned, hogy egy ügyfeled igazán megkedvelje márkádat, akkor jó eséllyel máris szereztél egy olyan partnert, aki aktívan igyekszik majd népszerűbbé tenni azt, ő lesz a te legjobb marketingesed. A kérdés persze az, hogy hogy lesz egy egyszerű ügyfélből meggyőző, befolyásos hang?

 

Habár ezt minden cég másképpen közelíti meg, az alapkoncepció a következő: fel kell ismerned ügyfeleid igényeit és problémáit, és olyan kínálatot prezentálni, amely megoldást biztosít ezekre a problémákra, illetve kielégíti az igényeiket. Mindezzel idővel azt érheted el, hogy egyre több ügyfélben erősödjön meg az irántad tanúsított hűség.

 

Ezek a „saját” befolyásos ügyfelek aztán megemlítik majd márkádat ismerőseiknek, barátaiknak, családtagjaiknak, kollégáiknak, stb. Mindez egyfajta láncreakciót indít be, mert az emberek nagyon sokat adnak ismerőseik véleményére (gyakran sokkal jobban bíznak bennük, mint bármelyik reklámban).

 

Ez a módszer továbbá talán a legolcsóbb marketing technika, ami költségbarát jellege ellenére igazán hatékony is. Ha azonban hajlandó vagy a befolyásmarketingre áldozni egy kis pénzt, akkor komolyabb befolyásos személyekkel is partnerkapcsolatot alakíthatsz ki (hírességek, illetve olyan médiaszemélyek, akiknek sok követője van), sokkal nagyobb célközönséghez juttatva el ezzel üzenetedet.

 

Mit kell tegyél azért, hogy ügyfeleid legyenek a legjobb marketingeseid?

Figyelj véleményükre, ezt értékelik. Kérdezz tőlük, hallgasd meg őket. Válaszolj a Tripadvisor, Facebook és Google térképes véleményekre. Jutalmazd meg azokat, akik elmondják rólad pozitív véleményüket! 


6. A tartalomfejlesztők értéke

Kifejezetten fontos, hogy olyan tartalmakat kínálj közönségednek, amelyek relevánsak, emlékezetesek és persze egyediek is. Ha csapatodban nincs senki, aki képes lenne biztosítani ezt, akkor egy tapasztaltabb íróra lesz szükséged, aki nem csak megfelelő kreativitással rendelkezik, de ismeri az adott szakterületet is, amelyhez tartalmakat kell előállítania.

 

A cél olyan tartalmakat szolgáltatni a közönségnek, amely nem csak a meglévő ügyfeleket készteti rendszeres visszatérésre, de újakat is képes bevonzani. Egy tapasztalt író tudja, hogy hogyan zsonglőrködjön úgy a szavakkal, hogy azok a megfelelő hatást gyakorolják az olvasókra.

 

Amennyiben lehetőséged van rá (ennek főképp csak a költségvetés szabhat határt), érdemes egy egész tartalomfejlesztő csapatot kialakítani, ami rendszeresen képes megbízható információkat biztosítani a közönség számára, növelve ezzel a meglévő és leendő ügyfelek feléd mutatott bizalmát.

 

A tartalommarketing a SEO és a közösségi média marketing alapja is. A legjobb, amit tehetsz céged marketing kommunikációjának tartós sikeréért, ha egy informatív, keresőbarát honlapra folyamatosan tartalmakat töltesz fel. 

 

Mit tegyél meg a tartalommarketing érdekében? 

Találj olyan témákat, melyek potenciális ügyfeleiedet érdeklik. Írj, vagy irass online marketing tanácsadókkal, újságírókkal ezekről olyan cikkeket, melyek a keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing révén eljutnak majd vevőidhez. 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Online marketing
Ezért érdemes 360-as videókat és képeket is használnod marketingstratégiádban

Ezért érdemes 360-as videókat és képeket is használnod marketingstratégiádban

2018-07-12

Ahhoz, hogy észrevegyenek, kitűnj a nagy tömegből, mindig kicsit a konkurenciád előtt kell járnod. Igaz ez a SEO technikákra, a közösségi média posztokra, de a...

Online vendéglátás és turizmus marketing – Amit egy igazgatónak tudnia kell

Online vendéglátás és turizmus marketing – Amit egy igazgatónak tudnia kell

2018-06-19

Komplett online marketing útmutató szállodáknak. Nem kérdés, a hotel marketing területén az online marketing a legtöbb foglalást hozó ág. Sokan...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!