Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!


2018/11/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Online marketing szakértőként és egy 15 és 4 éves lánygyermek apjaként különösen érdekel engem ez a téma. Marketing szempontból és apaként is. Utána jártam hát, mutatom, mit találtam!

Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!

Vajon mit csinál a gyermekem az Interneten?

Online marketing tanácsadó vagyok, 20 éve foglalkozom ezzel. Kétségtelenül sokat használom a netet telefonon és gép előtt is. Egy ilyen apa lányaként könnyű kikönyörögni a legjobb telefonokat és notebookokat, hozzá természetesen Internetet. Bár többet tudok a keresőoptimalizálásról, a Facebookról, Instagramról és úgy általánosságban az egész Internetről, mint egy átlagos szülő, sőt, ebből élek, sokszor merül fel bennem a kétely, jól van-e ez így. Sőt, pontosan azért, mert többet tudok erről a világról, jobban aggódom a fiatalokért. A megtévesztő reklámok, sztárként kezelt, senkiházi influencerek, morál és erények nélkül mind-mind negatívan hatnak gyermekeinkre. Szerencsére a lányom sokat lát a munkából, ismeri, milyen trükköket vetünk mi be egy-egy márka ismertségéért, sokat is beszélek vele a negatív hatásokról, mégis gyakran félek, ez sem lesz elég. Nyáron hoztunk is egy szabályt az anyjával, hogy 10 órakor ki kell tennie a telefont a szobájából. Érdekes módon a 9-10 órai ébredések elmaradtak, 7 órakor már az ebédlőben találkoztam vele, hogy megyünk-e napfelkeltét nézni. Csodálatos változások.

 

De egy minta nem minta. Megint csak szerencsésnek érezhetem magam. Cégünk a Marketing Profresszorok Kft. kisebb kutató részleggel rendelkezik. Az online marketing világát vizsgáljuk, 2 millió saját Facebook rajongónk, az, hogy az egyetemen tanítok, így gyakornokok is járnak hozzánk, jó alapot ad a kutatásoknak. Nagy elemszámú mintát tudok vizsgálni, és mélyinterjúk végzésére is van erőforrásunk. Így elhatároztam, a következő kutatásunk erről szól majd. El is indultunk ezen az úton, de minden kutatást az irodalmazás kell megelőzzön. Nekifogtunk, és ha már olvastunk, elmondjuk Nektek, eddig mit szűrtünk le a külföldi irodalmakból. Amennyiben Téged, kedves olvasó, érdekel a kutatásban való részvétel, estleg tudsz egy iskolát, ahol ezt támogatják, befogadják, kérlek írj nekünk az ajánlatkérő formon keresztül! Most pedig nézzük akkor az eddigi ereményeket angol irodalom alapján! 

 

Az Internet veszélyei a gyermekekre

Az internet egy felfoghatatlanul óriási dolog, tele információkkal, emberekkel, és lehetőségekkel. Elterjedése óta az élet több területe is sokkal egyszerűbbé vált, de sokak szerint kissé túlságosan közel engedtük magunkhoz a világhálót – ez pedig súlyos veszélyt jelenthet gyermekeinkre.

 

Ezen a véleményen van Matt Hancock, brit egészségügyi miniszter is, aki nem egyszer hallatta a hangját az utóbbi időben a gyerekek online védelmét és a szülők felelősségét illetően. A tisztviselő szerint a mai digitális korban a gyermeknevelés nehéz feladat, de nem lehetetlen, és a szülők felelőssége, hogy felállítsanak bizonyos korlátokat a gyerekekkel szemben a technológia világában, ahogyan azt az élet többi területén is teszik.

 

Az NSPCC (egy brit szervezet a gyermekek elleni erőszak visszaszorítására) online gyermekbiztonságáról szóló konferenciáján a következőt mondta:

 

„Nem nehéz megérteni, hogy miért hozza kényelmetlen helyzetbe a szülőket az a technológia, amelyet gyermekeik használnak, különösen, amikor a gyerekek talán jóval többet tudnak erről, mint szüleik. A gyermeknevelés a digitális korban nehéz feladat, de ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen lenne.”

 

„A korlátok felállítása az új technológiák köré éppen olyan fontos, mint ahogy más dolgok köré is korlátokat állítunk gyermekeink számára. A technológia talán új, de az alapelvek nem változtak.”

 

Hankock továbbá a következőkre figyelmeztette a szülőket:

 

„Az okostelefonokhoz való korlátlan és felügyeletlen hozzáférés néhány nagyon súlyos kockázat előtt nyithat ajtót.”

 

A beszélgetésben résztvevők továbbá felhívták a figyelmet arra, hogy a problémát az okozza, hogy a szülőknek nincs igazán követendő példájuk a közösségi hálózatokkal kapcsolatos biztonsági intézkedéseket illetően. Ez nem meglepő, hiszen a saját szüleiktől nem szerezhettek tapasztalatokat online biztonság témájában.

 

Az egészségügyi miniszter megjegyezte:

„Erősen hiszek abban, hogy a fiatal gyerekeknek nincs szükségük arra, hogy hozzáférjenek a közösségi médiához. Hiszen még gyerekek.”

 

A beszélgetés során felmerült még az okostelefonok használata az iskolákban, és hogy mennyire fontos is ezek szabályozása, amiért pedig az intézmények vezetősége felel. Hancock megemlítette továbbá a Journal of the Association for Consumer Research kutatását is, amely során kimutatták, hogy a mobiltelefonok még akkor is kihatnak az emberek gondolkodására és memóriájára, amikor nincsenek is közvetlenül szem előtt. Erről bővebben mi ITT írtunk.
    

 

Mi elől védjük gyermekeinket?

Habár Matt Hancock első sorban brit nemzeti szemszögből beszélt a témáról, az online biztonság kérdése világszerte minden internetező gyermeket és szüleiket is érinti.

 

A fiatal generáció előszeretettel tölti az idejét az interneten, akár egy számítógép, laptop, táblagép, vagy okostelefon képernyője előtt. Már-már nehéz is lenne elképzelni a mai fiatalokat okoskészülékeik és a közösségi médiával ápolt szoros kapcsolataik nélkül.

 

Azonban ez az online jelenlét aggasztó kérdéseket vet fel a lelkiismeretes szülőkben, például, hogy miket is nézegetnek gyermekeik az Interneten. Ez egy jogos kérdés, hiszen az ilyen információk birtokában a szülők felkészültebbek lehetnek gyermekeik online védelmét illetően, ráadásul a gyerekeket is átfogóbban tájékoztathatják mindarról, amire oda kell figyelniük a böngészés során.


Mit néz a gyermekem az Interneten? 

Videó – A nagy kedvenc

A legnépszerűbb tartalmak a videók, amelyek az összes online keresés 17,25%-át teszik ki. Ezek többnyire animációs filmek, vlogok („videós blogok”) és élő vagy már rögzített közvetítések. Egy érdekes jelenség, hogy a fiatalok látszólag jobban élvezik, ha azt nézhetik, ahogy máshogy játszanak, mint ha ők maguk játszanának a játékokkal.

 

A nyelvi határok leküzdése

A videó után az ezüstérmet az online fordító szolgáltatásokra (pl. Google Fordító) irányuló keresések kapják, amelyek 13,59%-ban részesülnek az összesből.

 

Élet a közösségi médián

9,88%-os részesedésével népszerű téma az online kommunikáció, amibe számos dolog besorolható, például a közkedvelt képmegosztás is. A fiatalok előszeretettel használják a különböző közösségi hálózatokat, és nem restek aktívan kutatni a legnépszerűbbek után, hogy ott lehessenek jelen, ahol mindenki más is.

 

A Facebook, az Instagram és a Snapchat nagy kedvencek, (ahogy a Gmail is, hiszen ez is egy kommunikációs eszköz) de rengeteg olyan, a köztudatban nem szereplő platform is létezik, amelyek népszerűek a fiatalok köreiben.


De hol a pornó?

Meglepően kevés fiatal böngészési előzményeiben. Habár a szülők egyik elsődleges aggodalma a felnőtt tartalmakat érinti, a pornó valójában az ötödik helyre csúszik (8,59%) a számítógépes játékok iránti keresések (9,09%) mögött.

 

Ami talán még meglepőbb, hogy ez az érdeklődés folyamatosan csökken. A 2017-18-as időszakban világszerte csupán a gyerekek 0,74%-a keresett fel valamilyen pornográf webhelyet, pedig 2016-17-ben ez az arány még 1,16% volt, előtte pedig 1,49%.

 

Tanulás – igen!

Ha a felnőtt tartalmak iránti kíváncsiság csökkenése nem lett volna elég megkönnyebbülés a szülőknek, örömünkre szolgál elárulni, hogy a hatodik helyen (4,86%-kal) a tanulással kapcsolatos keresések állnak. Igen, a gyerekek valóban használják tanulmányaikhoz az Internetet. Az angol nyelvű fiatalok például az űr és általános tudományok iránt érdeklődnek, míg Kínában a gyerekek szívesen ismerkednek online a történelemmel és a kultúrával.

 

Ezzel tölti a gyerekem az időt? Akkor rendben is van… Szerintünk NINCS!

Az irodalmazást folytatjuk tovább, és lassan a fókuszcsoport is összeáll. A fentiek azonban szerintünk túl szépre festik a gyermekek internetezési szokásait. Kívááncsian várjuk saját kutatásunk eredményét.

 

Szerintem a közösségi médiumokon eltöltött idő azonban bizonyos gyermekeknél több, mint elegendő. Igaz ez persze felnőttekre is. Talán te is vetted már észre, hogy gyermeked sokat ül a tanulnivaló felett? Esetleg álmosan ébred, mintha nem aludt volna? Ezen jelenségek oka gyakran az, hogy a tanulás és olvasás helyet, vagy mellett a chaten lógnak, miközben maguk is azt hiszik, rengeteget tanultak, vagy alig maradt idejük olvasásra. A közösségi médiumok túlhasználata beteges is lehet. Egy kerekasztal beszélgetésen voltam Zacher Gáborral, ahol erről vitatkoztunk. Az ő elképzelései a gyermekek Internet használatáról extrém szigorúnak tűnnek, míg a drogokkal szemben megengedőbb. Ha ti is kíváncsiak vagytok a kutatás eredményeire, iratkozzatok fel hírlevelünkre, kövessétek Facebook, Instagram vagy Twitter oldalunkat, illetve kérjétek push üzeneteinket. Hamarosan jelentkezünk! 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Webböngésző

Mi is az a webböngésző?   A webböngésző az internet...

Vírusmarketing

Mi is az a vírusmarketing? A vírusmarketing egy viszonylag új online...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...

Egyéni értékajánlat

Mi az, ami a te termékedet, szolgáltatásodat vagy cégedet (vállalkozásodat)...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.