notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!


2018/11/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Online marketing szakértőként és egy 15 és 4 éves lánygyermek apjaként különösen érdekel engem ez a téma. Marketing szempontból és apaként is. Utána jártam hát, mutatom, mit találtam!

Te tudod, mit csinál a gyermeked az Interneten? Figyelj, mutatom!

Vajon mit csinál a gyermekem az Interneten?

Online marketing tanácsadó vagyok, 20 éve foglalkozom ezzel. Kétségtelenül sokat használom a netet telefonon és gép előtt is. Egy ilyen apa lányaként könnyű kikönyörögni a legjobb telefonokat és notebookokat, hozzá természetesen Internetet. Bár többet tudok a keresőoptimalizálásról, a Facebookról, Instagramról és úgy általánosságban az egész Internetről, mint egy átlagos szülő, sőt, ebből élek, sokszor merül fel bennem a kétely, jól van-e ez így. Sőt, pontosan azért, mert többet tudok erről a világról, jobban aggódom a fiatalokért. A megtévesztő reklámok, sztárként kezelt, senkiházi influencerek, morál és erények nélkül mind-mind negatívan hatnak gyermekeinkre. Szerencsére a lányom sokat lát a munkából, ismeri, milyen trükköket vetünk mi be egy-egy márka ismertségéért, sokat is beszélek vele a negatív hatásokról, mégis gyakran félek, ez sem lesz elég. Nyáron hoztunk is egy szabályt az anyjával, hogy 10 órakor ki kell tennie a telefont a szobájából. Érdekes módon a 9-10 órai ébredések elmaradtak, 7 órakor már az ebédlőben találkoztam vele, hogy megyünk-e napfelkeltét nézni. Csodálatos változások.

 

De egy minta nem minta. Megint csak szerencsésnek érezhetem magam. Cégünk a Marketing Profresszorok Kft. kisebb kutató részleggel rendelkezik. Az online marketing világát vizsgáljuk, 2 millió saját Facebook rajongónk, az, hogy az egyetemen tanítok, így gyakornokok is járnak hozzánk, jó alapot ad a kutatásoknak. Nagy elemszámú mintát tudok vizsgálni, és mélyinterjúk végzésére is van erőforrásunk. Így elhatároztam, a következő kutatásunk erről szól majd. El is indultunk ezen az úton, de minden kutatást az irodalmazás kell megelőzzön. Nekifogtunk, és ha már olvastunk, elmondjuk Nektek, eddig mit szűrtünk le a külföldi irodalmakból. Amennyiben Téged, kedves olvasó, érdekel a kutatásban való részvétel, estleg tudsz egy iskolát, ahol ezt támogatják, befogadják, kérlek írj nekünk az ajánlatkérő formon keresztül! Most pedig nézzük akkor az eddigi ereményeket angol irodalom alapján! 

 

Az Internet veszélyei a gyermekekre

Pihengetünk?

Az internet egy felfoghatatlanul óriási dolog, tele információkkal, emberekkel, és lehetőségekkel. Elterjedése óta az élet több területe is sokkal egyszerűbbé vált, de sokak szerint kissé túlságosan közel engedtük magunkhoz a világhálót – ez pedig súlyos veszélyt jelenthet gyermekeinkre.

 

Ezen a véleményen van Matt Hancock, brit egészségügyi miniszter is, aki nem egyszer hallatta a hangját az utóbbi időben a gyerekek online védelmét és a szülők felelősségét illetően. A tisztviselő szerint a mai digitális korban a gyermeknevelés nehéz feladat, de nem lehetetlen, és a szülők felelőssége, hogy felállítsanak bizonyos korlátokat a gyerekekkel szemben a technológia világában, ahogyan azt az élet többi területén is teszik.

 

Az NSPCC (egy brit szervezet a gyermekek elleni erőszak visszaszorítására) online gyermekbiztonságáról szóló konferenciáján a következőt mondta:

 

„Nem nehéz megérteni, hogy miért hozza kényelmetlen helyzetbe a szülőket az a technológia, amelyet gyermekeik használnak, különösen, amikor a gyerekek talán jóval többet tudnak erről, mint szüleik. A gyermeknevelés a digitális korban nehéz feladat, de ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen lenne.”

 

„A korlátok felállítása az új technológiák köré éppen olyan fontos, mint ahogy más dolgok köré is korlátokat állítunk gyermekeink számára. A technológia talán új, de az alapelvek nem változtak.”

 

Hankock továbbá a következőkre figyelmeztette a szülőket:

 

„Az okostelefonokhoz való korlátlan és felügyeletlen hozzáférés néhány nagyon súlyos kockázat előtt nyithat ajtót.”

 

A beszélgetésben résztvevők továbbá felhívták a figyelmet arra, hogy a problémát az okozza, hogy a szülőknek nincs igazán követendő példájuk a közösségi hálózatokkal kapcsolatos biztonsági intézkedéseket illetően. Ez nem meglepő, hiszen a saját szüleiktől nem szerezhettek tapasztalatokat online biztonság témájában.

 

Az egészségügyi miniszter megjegyezte:

„Erősen hiszek abban, hogy a fiatal gyerekeknek nincs szükségük arra, hogy hozzáférjenek a közösségi médiához. Hiszen még gyerekek.”

 

A beszélgetés során felmerült még az okostelefonok használata az iskolákban, és hogy mennyire fontos is ezek szabályozása, amiért pedig az intézmények vezetősége felel. Hancock megemlítette továbbá a Journal of the Association for Consumer Research kutatását is, amely során kimutatták, hogy a mobiltelefonok még akkor is kihatnak az emberek gondolkodására és memóriájára, amikor nincsenek is közvetlenül szem előtt. Erről bővebben mi ITT írtunk.
    

 

Mi elől védjük gyermekeinket?

Habár Matt Hancock első sorban brit nemzeti szemszögből beszélt a témáról, az online biztonság kérdése világszerte minden internetező gyermeket és szüleiket is érinti.

 

A fiatal generáció előszeretettel tölti az idejét az interneten, akár egy számítógép, laptop, táblagép, vagy okostelefon képernyője előtt. Már-már nehéz is lenne elképzelni a mai fiatalokat okoskészülékeik és a közösségi médiával ápolt szoros kapcsolataik nélkül.

 

Azonban ez az online jelenlét aggasztó kérdéseket vet fel a lelkiismeretes szülőkben, például, hogy miket is nézegetnek gyermekeik az Interneten. Ez egy jogos kérdés, hiszen az ilyen információk birtokában a szülők felkészültebbek lehetnek gyermekeik online védelmét illetően, ráadásul a gyerekeket is átfogóbban tájékoztathatják mindarról, amire oda kell figyelniük a böngészés során.


Mit néz a gyermekem az Interneten? 

Videó – A nagy kedvenc

A legnépszerűbb tartalmak a videók, amelyek az összes online keresés 17,25%-át teszik ki. Ezek többnyire animációs filmek, vlogok („videós blogok”) és élő vagy már rögzített közvetítések. Egy érdekes jelenség, hogy a fiatalok látszólag jobban élvezik, ha azt nézhetik, ahogy máshogy játszanak, mint ha ők maguk játszanának a játékokkal.

 

A nyelvi határok leküzdése

A videó után az ezüstérmet az online fordító szolgáltatásokra (pl. Google Fordító) irányuló keresések kapják, amelyek 13,59%-ban részesülnek az összesből.

 

Élet a közösségi médián

9,88%-os részesedésével népszerű téma az online kommunikáció, amibe számos dolog besorolható, például a közkedvelt képmegosztás is. A fiatalok előszeretettel használják a különböző közösségi hálózatokat, és nem restek aktívan kutatni a legnépszerűbbek után, hogy ott lehessenek jelen, ahol mindenki más is.

 

A Facebook, az Instagram és a Snapchat nagy kedvencek, (ahogy a Gmail is, hiszen ez is egy kommunikációs eszköz) de rengeteg olyan, a köztudatban nem szereplő platform is létezik, amelyek népszerűek a fiatalok köreiben.


De hol a pornó?

Meglepően kevés fiatal böngészési előzményeiben. Habár a szülők egyik elsődleges aggodalma a felnőtt tartalmakat érinti, a pornó valójában az ötödik helyre csúszik (8,59%) a számítógépes játékok iránti keresések (9,09%) mögött.

 

Ami talán még meglepőbb, hogy ez az érdeklődés folyamatosan csökken. A 2017-18-as időszakban világszerte csupán a gyerekek 0,74%-a keresett fel valamilyen pornográf webhelyet, pedig 2016-17-ben ez az arány még 1,16% volt, előtte pedig 1,49%.

 

Tanulás – igen!

Ha a felnőtt tartalmak iránti kíváncsiság csökkenése nem lett volna elég megkönnyebbülés a szülőknek, örömünkre szolgál elárulni, hogy a hatodik helyen (4,86%-kal) a tanulással kapcsolatos keresések állnak. Igen, a gyerekek valóban használják tanulmányaikhoz az Internetet. Az angol nyelvű fiatalok például az űr és általános tudományok iránt érdeklődnek, míg Kínában a gyerekek szívesen ismerkednek online a történelemmel és a kultúrával.

 

Ezzel tölti a gyerekem az időt? Akkor rendben is van… Szerintünk NINCS!

Az irodalmazást folytatjuk tovább, és lassan a fókuszcsoport is összeáll. A fentiek azonban szerintünk túl szépre festik a gyermekek internetezési szokásait. Kívááncsian várjuk saját kutatásunk eredményét.

 

Szerintem a közösségi médiumokon eltöltött idő azonban bizonyos gyermekeknél több, mint elegendő. Igaz ez persze felnőttekre is. Talán te is vetted már észre, hogy gyermeked sokat ül a tanulnivaló felett? Esetleg álmosan ébred, mintha nem aludt volna? Ezen jelenségek oka gyakran az, hogy a tanulás és olvasás helyet, vagy mellett a chaten lógnak, miközben maguk is azt hiszik, rengeteget tanultak, vagy alig maradt idejük olvasásra. A közösségi médiumok túlhasználata beteges is lehet. Egy kerekasztal beszélgetésen voltam Zacher Gáborral, ahol erről vitatkoztunk. Az ő elképzelései a gyermekek Internet használatáról extrém szigorúnak tűnnek, míg a drogokkal szemben megengedőbb. Ha ti is kíváncsiak vagytok a kutatás eredményeire, iratkozzatok fel hírlevelünkre, kövessétek Facebook, Instagram vagy Twitter oldalunkat, illetve kérjétek push üzeneteinket. Hamarosan jelentkezünk! 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...

Kétszintes program (Two-tier Program)

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

Kulcsszóhalmozás

Mi az a kulcsszóhalmozás? A kulcsszóhalmozás egy olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.