Így használd marketingre a Google Térképet

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így használd marketingre a Google Térképet

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így használd marketingre a Google Térképet


2018/09/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan kerülj fel a Google térképre? Ha már egyszer fent vagy, hogyan legyél az első a konkurenseid előtt? Mi kell a Google térkép marketinghez? Mi az a Google térkép optimalizálás? Mutatjuk! 
 

Így használd marketingre a Google Térképet

Az évek során a Google rengeteg hasznos, ingyenes alkalmazással lepte meg felhasználóit. Példaként említhetnénk a Gmailt, a Google Naptárat, vagy a Google Drive-ot is, amelyek a legtöbbeknél minden nap előkerülnek munkájuk vagy hétköznapi teendőik kapcsán.

 

A Google keresője után azonban kétségtelen, hogy a Google Térkép az az alkalmazás, ami nélkül kevesen tudnák megoldani a navigációt egy ismeretlen (vagy akár egy ismert) környéken. A Térképet persze senkinek nem kell bemutatni, de sokan nem is tudják, hogy valójában mennyi funkciót és lehetőséget kínál ez az ingyenes eszköz – köztük marketinglehetőségeket is.

 

A Térkép népszerűsége tagadhatatlan – kényelmes útvonaltervezője, végtelenül hasznos utcanézete és műholdas/egyszerűsített megjelenítési beállításai olyan hasznossá teszik ezt az eszközt, hogy bizonyos értelemben tényleg életmentő is lehet.

 

A következőkben arról lesz szó, hogy hogyan használhatod a Google Térképet számtalan felhasználója elérésére – ez a Google Térkép marketing.

 

Milyen térképet használsz autós navigációhoz?

 

Mi az a Google Térkép marketing, és miért éri meg foglalkozni vele?

A Google Térkép marketing megnevezés már önmagában elég beszédes, de ássuk bele magunkat mélyebben is. A Google Térkép marketing az a folyamat, amely során a Google Térkép funkciói segítségével teszed fellelhetőbbé cégedet/vállalkozásodat a kereső felhasználók számára.

 

Azonban a Google Térkép marketing nem csak a láthatóságról szól, hanem az elhelyezésről is – ha körültekintően csinálod, a G.T.M. digitálismarketing-stratégiád fontos és hatékony részét képezheti.

 

Hasonlóképpen a „hagyományos” keresőoptimalizáláshoz, a Google Térkép marketing célja minél előkelőbb pozícióba juttatni cégedet a Google kereső helyi találatai között, amelyek a Térképen is megjelennek.


Közelségen alapuló Térképtalálatok

Marketing konzultáció és audit

Ha szeretnél erről egy valódi példát látni, akkor keress rá a Google-on simán arra, hogy étterem. A Google pillanatokon belül kidob néhány találatot, azonban mindenek felett egy térképrészlet áll majd, rajta (minden bizonnyal) több jelöléssel. Mindegyik jelölés egy-egy, tartózkodási helyedhez közeli éttermet jelez majd.

 

Amennyiben okostelefonodon aktív a helymeghatározás (GPS) funkció, a Google kereső szintén képes lesz behatárolni a közeli üzleteket, és megjeleníteni őket egy hasonló térképrészleten.

 

Természetesen célzott keresést is indíthatsz – ha például Egerbe tervezel utazni, és szeretnél ellátogatni ott egy cukrászdába, akkor elég csak annyit beírnod, hogy cukrászdák Eger. 

 

 Kisvállalati online marketing alapozó tréning

 

Rangsorolt Térképtalálatok

A Google Térkép nem csak elhelyezkedésen alapuló találatokat kínál. Ez érthető, hiszen nem mindig van mindenkinek bekapcsolva a helymeghatározás a telefonján, és nem is mindig szeretne az ember feltétlenül olyan helyek közül válogatni, amik 5-10 percre vannak tőle.

 

Lényegében bárhol, bármire keresel rá, nagy valószínűséggel olyan találatokat látsz majd, amelyekhez tartozik egy csillagozott pontszámos értékelés is. Melyik a biztatóbb a felsoroltak közül? Aminek két csillaga van, vagy aminek négy? A legtöbben az utóbbi alternatívát választanák, gyakran még ha kétszer olyan messzire is kell menniük érte, mint a kétcsillagoshoz.

 

Azonban ha jobban megnézed, nem biztos, hogy a legnagyobbra értékelt találat szerepel majd az első helyen. Meglehet például, hogy egy 4,1 csillagos pizzéria lekörözi a 4,7 és 4,5 csillagos találatokat. Szóval hogy is működik ez az egész? Egyértelmű, hogy a Google nem csak az értékelések alapján rangsorolja a felsorolt cégeket – fontos szerepet játszik az elbírálásban a Google Cégem is.

 

Mi az a Google Cégem?

A Google Cégemet valaha Google Helyek néven ismerhettük, azonban azóta sokat változtatott és fejlesztett rajta a keresőóriás. Ennek köszönhetően egy pótolhatatlan eszköz lett azon cégeknek, akik szeretnék nevüket láthatóbbá tenni az interneten keresők számára.

 

Egy ingyenes Google Cégem profil regisztrálásával készíthetsz egy adatlapot cégednek (vállalkozásodnak, stb.), amely megjelenik majd a keresőtalálatok mellett (az úgynevezett Tudáspanelen), és alapvető információkkal látja el a kereső felhasználókat. Tartalmazhatja többek között a cég nevét, telefonszámát, értékeléseit, képeket, stb. és – ami nekünk most a legfontosabb szempont – a cég címét, ami egy mellékelt Google Térkép részleten is megjelenítésre kerül.

 

Marketing a Google Térképen

A Google Térkép marketing valójában egy Google Cégem profil regisztrálásával kezdődik, ugyanis így tudathatod a Google-lal, hogy céged/vállalkozásod egyáltalán létezik, milyen kategóriába sorolható (étterem, ügyvédi iroda, cipészműhely, stb.), és hogy hová is helyezze el a rendszer a Térképen.

 

A Google Cégem profil precíz és gondos kitöltése nélkül esélyed sem lesz, hogy előkelő pozícióba kerülj a Google helyi találatai között.

 

A cím megadása

Miért szentelünk külön pontot a cím megadásának? Ki ne tudná a saját, vagy vállalkozása címét? A legtöbben biztosan tudják, de nem feltétlenül adják meg helyesen a Google Cégem profilon. Meglepően sok cég képtelen emiatt rangsorolni a találatok között.

 

Amikor megadod céged címét a Google Cégem profilon, győződj meg róla, hogy pontosan azt a címet használd, ami a Magyar Posta (vagy ha külföldön dolgozol, a helyi nemzeti postaszolgálat) nyilvántartásában is szerepel. Ez a részletesség egészen a szoba/lakásszámig pontos kell, hogy legyen (ha van ilyen, persze).

 

Ha kell, háromszor is ellenőrizd karakterről karakterre, hogy minden mező megfelelően van-e kitöltve, ugyanis akár egy rossz helyre írt pont, vagy egy felesleges (és láthatatlan) szóköz karakter képes „hatástalanítani” címedet, rontva ezzel a rangsoroláson.

 

Ne felejtsd el bekapcsolni, hogy címed látható is legyen Google Cégem profilodon.

 

Add meg, hogy mely területeket fedi le céged

Nem ritka például egy étterem, vagy egy állatorvos esetén, hogy az az üzleten/rendelőn/irodán/stb. kívül egy nagyobb területen is kínálnak házhozszállítást, házi viziteket, konzultációkat, és egyéb szolgáltatásokat.

 

A Google Cégem profilon több opció is rendelkezésre áll ezen terület pontos megszabására. Megadhatsz például egy bizonyos maximális távolságot irodádtól, vagy felsorolhatod a közeli településeket is, ahová házhoz mennél.

 

Külön feltüntetheted továbbá, hogy foglalkozol-e az ügyfelek kiszolgálásával céged megadott címén is.

Igazoltasd vállalkozásodat a Google rendszerében

Vállalkozásod igazolása (https://support.google.com/business/answer/7107242?hl=hu) a legfontosabb lépés az alapvető adatok kitöltését követően. Az igazolás akár több hetet is igénybe vehet, mert a Google általában egy levelet küld céged megadott címére, amiben egy egyedi PIN kód áll – ezt kell majd megadnod a rendszernek a hitelesítésért.

 

Add meg cégkategóriáidat

Ha kategóriákról van szó, akkor szintén fontos, hogy mit adsz meg. Ahogy arra a Google is felhívja a regisztrálók figyelmét, a kategóriák azt hivatottak jelezni, hogy milyen jellegű cégről van szó, nem pedig azt, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat árul.

 

Az elsődleges kategória megadása kötelező a folytatáshoz, de további kategóriákat is megadhatsz, hogy a Google pontosabb képet kapjon cégedről, és több olyan kereső felhasználónak jeleníthesse meg, akik érdeklődnének is iránta.

 

Írj egy hatásos bemutatkozást

A regisztráció során (vagy később) egy rövid bemutatkozást is írhatsz cégedről, és ezt egyáltalán nem ajánlott kihagyni. A bemutatkozás segíthet meggyőzni a kereső felhasználókat, hogy téged válasszanak a konkurencia helyett – ehhez megemlítheted, hogy miben különbözik márkád a többitől, milyen egyedi dolgokat kínál üzleted, és így tovább.

 

Bemutatkozásodban szerepeljen minden olyan információ, amit egy lehetséges ügyfélnek érdemes tudnia cégedről, és amik nem derülnek ki a többi megadott adatból (felesleges például megadnod céged telefonszámát, hiszen a profilon úgyis szerepel egy külön mező erre).

 

Tartsd észben, hogy habár a bemutatkozás optimalizálható némileg a keresésre, a Google át fogja vizsgálni azt, mielőtt engedélyezné, hogy nyilvánossá váljon. Igyekezz informatív, meggyőző és őszinte lenni benne, és ne pakold tele hivatkozásokkal és kulcsszavakkal.

 

Használj előnyös képeket Google Cégem profilodon

Nem elég persze csak adataidat kitölteni, és megjelenni a Google Térképen – az emberek látni szeretnék, hogy mire számíthatnak, ha betérnek üzletedbe, és biztos lehetsz benne, hogy lesznek olyan keresők is, akik csak azért nem érdeklődnek tovább céged iránt, mert nem látnak róla képet adatlapodon.

 

A képek persze jó minőségűek kell, hogy legyenek, és relevánsak cégedhez. Étterem biztosan gyönyörű kívül-belül, és ezt érdemes is megmutatni a képeken, de elsődleges célod kínálatod megjelenítése kellene, hogy legyen, hiszen azért jönnek az emberek.

 

A képek metaadatai tovább optimalizálhatók, hogy minél több információt tartalmazzanak a Google számára. Keress egy szoftvert, amivel beleszerkeszthetsz képeid metaadataiba, és add meg a címet, néhány kulcsszót, és egyéb hasznos mellékleteket is.

 

Szerezz ügyfélvéleményeket

Fentebb már említettük, hogy mennyire fontosak is a csillagos értékelések – ezek lényegében kéz a kézben járnak a felhasználói véleményekkel. Amikor egy felhasználó, vagyis inkább ügyfél véleményt fogalmaz meg, megad hozzá egy csillagos értékelést is 1 és 5 között. Ezen értékelések átlaga jelenik majd meg profilodon.

 

Minden ügyfélvélemény szövege külön is megjelenik (az értékeléssel együtt) így a későbbi érdeklődő keresők is elolvashatják őket. Érdemes arra ösztönözni az ügyfeleket, hogy értékeljenek a Google Cégem adatlapodon, mert egyrészt legalább 5 vélemény kell, hogy ezek láthatóvá váljanak a nyilvánosságnak, másrészt rengeteget segíthet a pozitív, hiteles online jelenlét felépítésében.

 

Érdemes minden véleményre válaszolni, különösen a negatívokra – ezek is lehetőségek arra, hogy bizonyítsd, igyekszel tenni annak érdekében, hogy a jövőben még kiválóbb ügyfélélményeket nyújts azoknak, akik hozzád fordulnak termékeidért és/vagy szolgáltatásaidért.

 

Ha igazán mélyen bele szeretnéd vetni magad a Google Térkép/Cégem marketingbe, akkor nem árt, ha figyelemmel követed versenytársaid jelenlétét is a különböző online platformokon (beleértve persze a Google Cégemet is). Az olyan eszközök, mint például a Mention (https://mention.com/en/) pontosan ezt a célt szolgálják.

 

Segítségükkel ellenőrizhetd, ha céged (vagy versenytársaid) említésre kerülnek valahol az interneten – ha például céged adatait feltüntetik egy webhelyen, akkor azzal pozitívabb rangsorolást kaphat Google Cégem profilod a térképtalálatok között, de csak ha pontos információkat írtak róluk. Ezért fontos odafigyelni, hogy ki mit is ír cégedről.
 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 73

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
163 551
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Meta tag

Mi az a meta tag? A meta tagek (vagyis meta címkék) olyan...

Közösségi média

Az online média olyan formája, ahová a tartalmak első sorban...

Brand Stacking

  Brand Stacking - márka halmozás  Több találat ugyanarról a webhelyről a keresési...

blogroll

Mi az a blogroll? A blogroll egy hivatkozási lista, ami általában egy blog...

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.