Megdöbbentő tények, számok és érdekességek a Google keresőről.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Megdöbbentő tények, számok és érdekességek a Google keresőről.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Megdöbbentő tények, számok és érdekességek a Google keresőről.


2013/08/30
Máté Balázs, marketing tanácsadó és Szűcs Richárd, marketing gyakornok
Sokak számára a Google egyet jelent az Internet bejáratával, ami nem csak népszerűségéről tanúskodik, hanem szolgáltatásainak színvonaláról is. Plusz azért is, mert Magyarországon abszolút vezető szerepet tölt be a weblapkeresésben, mára nincs az a dolog, amit ne ezen kezdenénk el keresni. Mindenki tudja, hogy a „Google a barátunk”, viszont mennyire ismerjük? Mit tudunk róla és a múltjáról?
 
Megdöbbentő tények, számok és érdekességek a Google keresőről.

 

A következőkben, néhány érdekességet és számadatot mutatunk be népszerű barátunkról.

 
  • A Google eredetileg "Googol" szóból származik, amit arra használtak a matematikában, hogy bemutassák a különbséget a végtelen és egy elképzelhetetlenül nagy szám között. A befektetők "Google"-nak ejtették, és ez rajta is maradt, ez azt bizonyítja, hogy a világon sokan értelmezik félre a hallottakat.
  • A Google kutatási projektnek indult 1996-ban.
  • A Google.com domain nevet 1997-ben jegyezték be.
  • 1998-ban a kereső 30 millió oldalt ért el keresései alkalmával, 2000-re már 1 milliárd oldalt lehetett elérni rajta keresztül. 2004-re már 8 milliárd oldal vált elérhetővé a keresőt használók számára, majd az elérhető oldalak a száma 2008-ra 1 trillióra nőtt.
  • 2000-ben 19 millió dollár volt a bevétele, ez 2009-re 23 milliárd dollárra kúszott fel, ebből a nyereség 6,5 milliárd dollár volt. Mára bevételének 97%-a reklámokból folyik be.
  • Az Adsense 2003 óta érhető el.
  • Gmail szolgáltatást 2004-ben indították el, s jelenleg 146 millió felhasználóval rendelkezik.
  • 2006-ban a YouTube-ot 1,61 milliárd dollárért szerezte meg.
  • Az Android operációs rendszer 2007-ben jelent meg először.
  • Saját böngészőjét a Chrome-ot 2008-ban tette elérhetővé.

 

A Google brandjei

  • A Google kereső napi 1 milliárd keresést kezel és napi 7,2 milliárd oldalletöltést produkálnak segítségével, továbbá a Google fő oldalát naponta 620 millióan keresik fel (gondoljunk csak bele, ebből mennyi lehet a internetböngésző kezdő oldala).
  • Havonta 87,8 milliárd keresést hajtanak végre a Google oldalain világszerte.
  • Globális szinten a Google a webkeresők piacának 85%-át fedi le.
  • A Google.com a domain világrangsorban az első helyen szerepel.
  • A Google részvények tőzsdén bejegyzett ára 2004-ben 85 dollár volt, 2010-re már 535 dollárra tornászta fel magát.
  • Több, mint 19 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, ennek 37%-a kutató, további 37%-a eladóként tevékenykedik.
  • A jelenlegi Google termékek 45%-a béta jellegű, vagyis fejlesztés alatt állnak.
  • A YouTube a video megosztók piacának 39,4%-ával rendelkezik.
  • A YouTube-on havi szinten összesen 450 ezer évnek megfelelő mennyiségű videót néznek meg a világszerte, ami soknak mondható, ha azt nézzük, hogy a modern ember csak 200 ezer éve van jelen a Földön.
  • Az első 10.000 legnépszerűbb oldal 57%-a használja a Google Analytics-et, és Ön?
  • Több, mint 100 millió Android eszközt aktiváltak eddig és ez a szám fokozatosan nő, továbbá 1 millió alkalmazást lehet elérni a Google Play online áruházban.
  • Eddig 4,5 milliárd alkalmazást telepítettek Android operációs rendszerre.
  • A Google eddig 5 millió mérföldnyi útvonalról készített fényképet a Street View alkalmazás számára.
 
 
 
 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 

 

 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 127

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vírusmarketing

Mi is az a vírusmarketing? A vírusmarketing egy viszonylag új online...

Kémprogram

A spyware-ek, azaz kémprogramok olyan rosszindulatú szoftverek vagy scriptek, amelyek...

Hirdetési hálózat

Weboldalak csoportja, ahol egy hirdető határozza meg a megjelenő hirdetések részét vagy...

Banner

Reklámcsík (Banner)A weboldalakon elhelyezett képes hirdetések. Az ilyen hirdetések rendkívül...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.