Keresés

Menü

A keresőoptimalizálás hozza a legtöbb vevőt, konverziót. Hogyan lehetne a versenytársamat kizárni ebből a versenyből? Ha csal, ha black hut SEO technikákat használ, akkor könnyen.

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Hogyan jelentsd a Google-nak, ha versenytársaidat spamelésen kapod?

2018.04.13.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan jelentsem a Google-nak, ha versenytársaimat spamelésen kapom?

Nagy a verseny a Google találati lista első helyeiért. A keresőoptimalizálás hozza a legtöbb vevőt, konverziót. Hogyan lehetne a versenytársamat kizárni ebből a versenyből? Ha csal, ha black hat SEO technikákat használ, akkor könnyen. Mutatjuk, mit tehetsz! 


 Annak ellenére, hogy a Google az utóbbi évek során minden korábbinál hatékonnyabbá vált a szabálytalankodók kiszűrését illetően, néhányan még manapság is használnak (vagy próbálnak) black hat, vagyis illegális SEO technikákat.

 

A black hat SEO technikák célja unfair előnyt szerezni a versenytársakkal szemben a keresőpozíciókért folytatott versenyben. Ehhez kapcsolódik a negatív SEO, ami lényegében az, amikor egy konkurens cég próbálja tönkre tenni a te webhelyed keresőoptimalizáltságát. Erről részletesen itt írtunk.

 

Ha rajtakapod valamelyik versenytársadat, hogy ilyen illegális SEO technikákat használ (bármilyen célból), akkor érdemes azt jelenteni a Google-nak (https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport). A következő tippek segítenek egy összeszedett, a Google által is használható spamjelentés összeállításában.

 

Hogyan zajlik egy jelentés feldolgozása a Google-nél?

A spamjelentéseket nem egy algoritmus, hanem egy igazi Google alkalmazott vizsgálja át. Egy felhasználónak csak annyit kell tudnia a folyamatról, hogy az általa beküldött jelentést egy Google munkatárs elolvassa, és megpróbálja kideríteni, hogy alaposak-e a vádak, és ha igen, akkor mennyire súlyos a szabályszegés.

 

Azzal, hogy részletes jelentést küldesz be, nem csak a kiértékelő munkáját teszed egyszerűbbé, de megmutatod azt is, hogy igenis tiszteletben tartod az idejét.

 

A részletesség azonban nem azt jelenti, hogy kisregényt kellene írnod a Google-nak arról, hogy miért küldöd a jelentést. Mindinkább egy tisztán megfogalmazott, tényközlő üzenetet állíts össze, hogy megkönnyítsd a kiértékelés folyamatát.

Milyen részletekre kíváncsi a Google?

Minden kiemelt szabályszegést újra és újra előidézhető példákkal kell alátámasztanod. A jelentéshez kötelezően szükség van egy URL címre, illetve lehetőség szerint érdemes megadni azt a keresőszöveget, amelyre a kérdéses webhely megjelent a találatok között.

 

Minél több példát sikerül jelentened az adott webhelyről, annál könnyebb dolga lesz a Google alkalmazottjának rátalálnia ezek között azokra, amelyek valóban megszegik a szabályzatot.

 

Nem érdemes rizsázni

Egy hasznos spamjelentésben semmilyen felesleges vagy elhanyagolható információra nincs szükség. Egy rövid köszönésen kívül csupán egy pontos, tömör, lényegre törő leírás kell, hogy szerepeljen benne.

 

A Google-t ugyanis nem érdekli, hogy ki és miért küld jelentést. A keresőóriás számára azok az információk értékesek, amelyek segítenek újra előidézni és azonosítani a pontos problémát, vagyis esetünkben a szabályszegést. Nem érdemes személyeskedni. Ha a Google úgy véli, hogy az adott webhely rászolgált a büntetésre, akkor biztos lehetsz benne, hogy meg is kapja azt.

 

Mit érdemes jelenteni? Mi az a black hat SEO?

Habár bármely Google webmester irányelv (https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=hu) megszegése jelenthető, bizonyos illegális tevékenységek nagyobb valószínűséggel váltanak majd ki reakciót a Google-ból, mint mások.

A Google első sorban a black hat seo technikákra szereti rávetni magát – ezek a leggyakoribb illegális tevékenységek és a keresőóriás általában igen szigorúan bírálja őket, ami „látványos” büntetésekkel jár. Problémásoknak számítanak továbbá azok a webhelyek, amelyekhez semmitmondó, kulcsszavakkal teletűzdelt landing oldalak tartoznak. Végezetül ott vannak még a strukturált adatokat meghamisító oldalak is, amelyek célja az átkattintási arány növelése (persze hasznos vagy értékes információk biztosítása nélkül).

 

Mi fog történni? Azonnal visszaeseik a Google találati listáján a bűnös?

Habár egy jól összeállított, hasznos, valódi problémára rávilágító spamjelentés valóban képes elérni, hogy a Google büntetést szabjon ki egy webhelyre, számítanod kell arra, hogy ez nem végleges kizárást vagy visszaesést jelent majd az adott webhely számára.

 

Ez azért van, mert minden Google által büntetett webhely kap egy második esélyt arra, hogy visszanyerje magát a keresőmotor kegyeibe, és újravizsgálást kérjen. Amennyiben a Google nem talál kifogásolnivalót a webhelyen, úgy nagy valószínűséggel eltörli a büntetést, ámbár a webhely a szabályszegés súlyosságától függően meglehet, hogy nem nyeri majd vissza korábbi pozícióját a találatok között.

 

Érdemes továbbá megjegyezni, hogy bármelyik „tökéletesen optimalizált” webhely is bármikor lejjebb csúszhat a ranglistán, ugyanis létezik rengeteg olyan rangsorolási szempont, amelyeket a webmesterek nem ismernek és nem is befolyásolhatnak.

 

Röviden tehát: egy korábban büntetett webhely feljebb tornászhatja magát a későbbiekben, vagy még lejjebb csúszhat a kiesésnek köszönhetően. Nem mellesleg az is előfordulhat, hogy a büntetés lejártával a kérdéses webhely újabb illegális technikákat kezd el keresni rangsorolása „elősegítésére”.

 

Végezetül számíts arra is, hogy a Google nem fog visszajelzést küldeni arról, hogy elfogadták-e a jelentést, és hogy mi történt a jelentett webhellyel. Ezen kívül úgy tűnik, hogy nem ellenőrzik a jelentést beküldő fiókhoz tartozó webhelyeket, de ennek ellenére persze mindenkit arra biztatnánk, hogy ne próbáljon illegális technikákkal előre jutni a rangsorolásban – ha webhelyednek tiszta SEO-ra van szüksége, nem csak több látogatóra, de több vevőre, konverzióra is van szüksége, akkor keress minket! Mutatjuk, miben tudunk segíteni, kattints ide! 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
 Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

Alapvető, részletes keresőoptimalizálás útmutató

2018-06-14

11 oldalas keresőoptimalizálás útmutató a kezdő szinttől a professzionálisig. Nincs fontosabb marketing eszközöd, mint a honlapod. Ezen belül a...

Minden, amit egy online marketingesnek kulcsszókutatásról tudnia kell

Minden, amit egy online marketingesnek kulcsszókutatásról tudnia kell

2018-05-28

Hiába a SEO, ha nem azokra a kulcsszavakra hoz a Google, amelyeket a célcsoportod beír a keresőbe… A kulcsszavak az online tartalomkészítés és a...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!