A keresőoptimalizálás hozza a legtöbb vevőt, konverziót. Hogyan lehetne a versenytársamat kizárni ebből a versenyből? Ha csal, ha black hut SEO technikákat használ, akkor könnyen.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan jelentsd a Google-nak, ha versenytársaidat spamelésen kapod?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan jelentsd a Google-nak, ha versenytársaidat spamelésen kapod?


2018/04/13
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nagy a verseny a Google találati lista első helyeiért. A keresőoptimalizálás hozza a legtöbb vevőt, konverziót. Hogyan lehetne a versenytársamat kizárni ebből a versenyből? Ha csal, ha black hat SEO technikákat használ, akkor könnyen. Mutatjuk, mit tehetsz! 

Hogyan jelentsem a Google-nak, ha versenytársaimat spamelésen kapom?

 Annak ellenére, hogy a Google az utóbbi évek során minden korábbinál hatékonnyabbá vált a szabálytalankodók kiszűrését illetően, néhányan még manapság is használnak (vagy próbálnak) black hat, vagyis illegális SEO technikákat.

 

A black hat SEO technikák célja unfair előnyt szerezni a versenytársakkal szemben a keresőpozíciókért folytatott versenyben. Ehhez kapcsolódik a negatív SEO, ami lényegében az, amikor egy konkurens cég próbálja tönkre tenni a te webhelyed keresőoptimalizáltságát. Erről részletesen itt írtunk.

 

Ha rajtakapod valamelyik versenytársadat, hogy ilyen illegális SEO technikákat használ (bármilyen célból), akkor érdemes azt jelenteni a Google-nak (https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport). A következő tippek segítenek egy összeszedett, a Google által is használható spamjelentés összeállításában.

 

Hogyan zajlik egy jelentés feldolgozása a Google-nél?

A spamjelentéseket nem egy algoritmus, hanem egy igazi Google alkalmazott vizsgálja át. Egy felhasználónak csak annyit kell tudnia a folyamatról, hogy az általa beküldött jelentést egy Google munkatárs elolvassa, és megpróbálja kideríteni, hogy alaposak-e a vádak, és ha igen, akkor mennyire súlyos a szabályszegés.

 

Azzal, hogy részletes jelentést küldesz be, nem csak a kiértékelő munkáját teszed egyszerűbbé, de megmutatod azt is, hogy igenis tiszteletben tartod az idejét.

 

A részletesség azonban nem azt jelenti, hogy kisregényt kellene írnod a Google-nak arról, hogy miért küldöd a jelentést. Mindinkább egy tisztán megfogalmazott, tényközlő üzenetet állíts össze, hogy megkönnyítsd a kiértékelés folyamatát.

Milyen részletekre kíváncsi a Google?

Marketing konzultáció és audit

Minden kiemelt szabályszegést újra és újra előidézhető példákkal kell alátámasztanod. A jelentéshez kötelezően szükség van egy URL címre, illetve lehetőség szerint érdemes megadni azt a keresőszöveget, amelyre a kérdéses webhely megjelent a találatok között.

 

Minél több példát sikerül jelentened az adott webhelyről, annál könnyebb dolga lesz a Google alkalmazottjának rátalálnia ezek között azokra, amelyek valóban megszegik a szabályzatot.

 

Nem érdemes rizsázni

Egy hasznos spamjelentésben semmilyen felesleges vagy elhanyagolható információra nincs szükség. Egy rövid köszönésen kívül csupán egy pontos, tömör, lényegre törő leírás kell, hogy szerepeljen benne.

 

A Google-t ugyanis nem érdekli, hogy ki és miért küld jelentést. A keresőóriás számára azok az információk értékesek, amelyek segítenek újra előidézni és azonosítani a pontos problémát, vagyis esetünkben a szabályszegést. Nem érdemes személyeskedni. Ha a Google úgy véli, hogy az adott webhely rászolgált a büntetésre, akkor biztos lehetsz benne, hogy meg is kapja azt.

 

Mit érdemes jelenteni? Mi az a black hat SEO?

Habár bármely Google webmester irányelv (https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=hu) megszegése jelenthető, bizonyos illegális tevékenységek nagyobb valószínűséggel váltanak majd ki reakciót a Google-ból, mint mások.

A Google első sorban a black hat seo technikákra szereti rávetni magát – ezek a leggyakoribb illegális tevékenységek és a keresőóriás általában igen szigorúan bírálja őket, ami „látványos” büntetésekkel jár. Problémásoknak számítanak továbbá azok a webhelyek, amelyekhez semmitmondó, kulcsszavakkal teletűzdelt landing oldalak tartoznak. Végezetül ott vannak még a strukturált adatokat meghamisító oldalak is, amelyek célja az átkattintási arány növelése (persze hasznos vagy értékes információk biztosítása nélkül).

 

Mi fog történni? Azonnal visszaeseik a Google találati listáján a bűnös?

Habár egy jól összeállított, hasznos, valódi problémára rávilágító spamjelentés valóban képes elérni, hogy a Google büntetést szabjon ki egy webhelyre, számítanod kell arra, hogy ez nem végleges kizárást vagy visszaesést jelent majd az adott webhely számára.

 

Ez azért van, mert minden Google által büntetett webhely kap egy második esélyt arra, hogy visszanyerje magát a keresőmotor kegyeibe, és újravizsgálást kérjen. Amennyiben a Google nem talál kifogásolnivalót a webhelyen, úgy nagy valószínűséggel eltörli a büntetést, ámbár a webhely a szabályszegés súlyosságától függően meglehet, hogy nem nyeri majd vissza korábbi pozícióját a találatok között.

 

Érdemes továbbá megjegyezni, hogy bármelyik „tökéletesen optimalizált” webhely is bármikor lejjebb csúszhat a ranglistán, ugyanis létezik rengeteg olyan rangsorolási szempont, amelyeket a webmesterek nem ismernek és nem is befolyásolhatnak.

 

Röviden tehát: egy korábban büntetett webhely feljebb tornászhatja magát a későbbiekben, vagy még lejjebb csúszhat a kiesésnek köszönhetően. Nem mellesleg az is előfordulhat, hogy a büntetés lejártával a kérdéses webhely újabb illegális technikákat kezd el keresni rangsorolása „elősegítésére”.

 

Végezetül számíts arra is, hogy a Google nem fog visszajelzést küldeni arról, hogy elfogadták-e a jelentést, és hogy mi történt a jelentett webhellyel. Ezen kívül úgy tűnik, hogy nem ellenőrzik a jelentést beküldő fiókhoz tartozó webhelyeket, de ennek ellenére persze mindenkit arra biztatnánk, hogy ne próbáljon illegális technikákkal előre jutni a rangsorolásban – ha webhelyednek tiszta SEO-ra van szüksége, nem csak több látogatóra, de több vevőre, konverzióra is van szüksége, akkor keress minket! Mutatjuk, miben tudunk segíteni, kattints ide! 
 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Megnyitott kattintási arány

Mi is az a megnyitott kattintási arány?   A megnyitott kattintási...

CPC

Mi az a CPC? A CPC az angol „Cost-Per-Click, vagyis „kattintásonkénti...

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a felhasználók. Ez...

tartalommarketing

Mit jelent a tartalommarketing? Tartalommarketingnek hívják azt a marketing...

Helyi cégek listái

A legtöbb nagyobb keresőszolgáltató rendelkezik egy helyi cégeket tartalmazó listával. Ezek a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.