notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Google megölt egy tucat SEO tanácsadót!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A Google megölt egy tucat SEO tanácsadót!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google megölt egy tucat SEO tanácsadót!


2018/12/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Tömeggyilkosság zajlott le, magyarok is áldozatul estek a pusztításnak! Évek óta ismertük őket, szerettük, dolgoztunk velük. Segítettek weboldalainkat a Google találati lista élére juttatni. És most nincsenek többé. Mutatjuk, mi történt! 
 

A Google megölt egy tucat SEO tanácsadót!

Google és a halott SEO

Nos, mi is történt tehát? Arról már sokan hallottak (főleg Google Ads [korábban AdWords] tanácsadóktól), hogy a SEO halott. Nos, ezt csak azok terjesztik, akik nem tudják, mi a keresőoptimalizálás 2019-ben. Ez tehát szerencsére nem igaz. 

 

Az viszont sajnos igaz, hogy a SEO tanácsadók nagy része nincs többé. Végük. Hála Istennek valójában nem távoztak világunkból, csak a használható, valódi eredményt produkáló tanácsadók sorából. Mert a Google valóban változatott, fejlődött, és megölte azt a tanácsadói réteget, aki nem figyelt másra, csak arra, hogyan tudja monoton, erőszakos módszerekkel a találati lista élére juttatni a rábízott weboldalt. Mert ez már valóban nem megy. 

 

De hát akkor mégiscsak halott a SEO!

Pihengetünk?

 

Nem, dehogy, csak kifinomult, változott, fejlődött. A Google-nek ugyanúgy van algoritmusa, melynek meg kell felelni, az algoritmus pedig szempontokból áll. Valóban sokkal nehezebb ezeknek megfelelni, valóban nem adminisztrátori, manuális újgyakorlatok ismételgetése a feladat. De a feladat létezik, és az eredménye brutálisabb, hiánya fájóbb, mint valaha. Tapasztalom ezt én is saját blogomon, ahol 31%-al többen érkeznek az organikus Google találatokból, mint egy éve. Keress rá a „marketing”, „online marketing”, „marketing tanácsadó” vagy akár a „keresőoptimalizálás” kifejezésekre, meglátod, miért. 

 

Máté Balázs, marketing tanácsadó SEO eredmények

 

Kiket ölt meg a Google?

 

A linkgyűjtögető SEO tanácsadókat

Nincs többé értelme a 116. linknek a Stratlapon, egy mikrosite-on. A klasszikus linkmarketing, mely linkek tömegének halmozásáról szólt, véget ért. 
Akkor nem is fontosak a linkek, megjelenés más weboldalakon? De, igen, az, de már nem úgy, mint régen. Szerencsés vagy, ha az egykor még működő, klasszikusnak számító linkmarketinggel nem ártasz a weboldaladnak, de segíteni sajnos már biztosan nem segítesz. Miért maradtak tehát élve azok a SEO tanácsadók, akik itt vannak közöttünk, termelnek, és a weboldal forgalom, a konverziók (megrendelések, ajánlatkérések) nagy részét nekik köszönhetjük? 

 

Van egy titkos listájuk arról, hogy melyek azok az értékes, nem spam jellegű weboldalak, ahol színes, minőségi tartalmakat lehet elhelyezni abban a témában, amelyben ügyfele dolgozik. Ezeken az oldalakon a mesterséges linkelés látszatát messze kerülve, izgalmas, értékes tartalmakat helyeznek el, melyben megemlítik a célweboldalt. Ez a lista egy kincs, mely az életben maradásuk záloga. A gazdagabbaknak még saját portáljaik is vannak, amelyek nem linkfarmok, nem linkelésre felépített mikrosite-ok, hanem egyébként is működő, tartalmakkal folyamatosan frissülő, értékes weboldalak. Egy kapcsolati háló, vagy akár egy saját portálrendszer, mely nincs mindenkinek. Ők a túlélők. 

 

A Google megölte a tömeges, értékeltelen tartalmakat író keresőoptimalizálókat

Nincs értelme annak sem, hogy unalmas, használhatatlan tartalmakkal bővítsd naponta az oldaladat, melyeket senki nem olvas el. Oszlassunk el egy tévhitet: ez nem azt jelenti, hogy nem a tartalom a király. Nagyobb király, mint valaha. Tartalom nélkül nincs jó weboldal, nincs látogató, és nincs keresőoptimalizálás. Azonban minőségi, olvasható, ugyanakkor a SEO technikai szempontjainak megfelelő webtartalmakat kell gyártani, melyeket akkor is elolvasunk, ha a Facebookon látjuk megosztva. 

 

Mi ebben a nehéz? Az életben maradt SEO tanácsadók tudnak úgy tartalmakat írni, hogy az olvasmányos, érdekes legyen, de ugyanakkor pont annyiszor és pont ott, pont úgy szerepeljenek benne a kulcsszavak, ahogy azt a Google szereti. Szegény, megboldogult SEO tanácsadóinknak könnyű dolga volt: teletömték a weboldal meta keywords és meta description részét kulcsszavakkal, és már repült is a lista éle felé a weboldal. Egy jó landing page-t írni ma már ennél sokkal összetettebb dolog, de talán a legfontosabb része a weboldalkészítésnek. 

 

A Google könyörtelenül végez a leglassabbakkal

A Google olyan, mint egy oroszlán: aki egy kicsit is lemarad a tömegtől, azzal végez. Nincs megállás. Naprakész tudás szükséges. Folyamatos kutatás, elemzés és tesztelés. 

 

Talán soha nem fejlődött ilyen ütemben az algoritmus, amely szinte havonta hoz olyan megdöbbentő változásokat, amelyekre még a legtapasztaltabb keresőoptimalizáló guru is megdermed egy pillanatra. Hihetetlen technikai elvárások a weboldalakkal szemben, melyeket néha maga a Google sem tud teljesíteni. Példának okáért a saját sebesség tesztjén sem lett 100%-os a Google.hu, pedig már javult, először éppen csak 91% volt…

 

 

Bizony kihullanak azok a marketingesek is, akik nem figyelik napi szinten a változásokat, futtatnak le ezek alapján teszteket, értékelik eredményeiket, és ezek alapján végzik munkájukat. A technikai SEO bizony él, és fontosabb, mint valaha. A jó weboldal a legnagyobb kinccsé, a rossz honlapkészítő és a hozzá nem értő marketinges a legnagyobb ellenségé vált. Régebben, ha szerződtél egy az online marketinghez nem értő marketingessel, más bajod nem történhetett, mint hogy pazaroltad a pénzed. Ma már egy ketyegő bomba az, aki szakértelem nélkül nyúl a weboldaladhoz. Ha elveszted a Google-t mindent elvesztettél. A fizetett hirdetések egyre drágábbak, a Facebook elérések egyre csökkennek, csak az organikus Google-ben bízhatsz.

 

Ki marad életben? Élnek még SEO tanácsadók?

A marketing mindig is stratégiai gondolkodást igényelt. Az online marketing nem one man show többé. 20 éve foglalkozom online marketinggel, de nem lennék meg a Marketing Professzorok, a kollegáim nélkül. Mindenki jó valamiben, amiből összeáll az egész. Ádám és Zsanett kollégáim a közösségi média nagymesterei, tudják, miként lehet egy landing page-t úgy eljuttatni az emberekhez a Facebook, Instagram, Pinterest által, hogy annak látogatottságát megalapozzuk. Nelli és Szabina a landing page írás nagymesterei, Csabi a kutatások motorja, Márk a websiteok technikai csiszolásában jártas. Flóri az ifjú titán, a tartalommarketing új kihívásainak, a videóknak és képeknek a nagymestere. Az egészet három okos nő fogja össze, vezeti és csiszolja, Zsófi, Niki és Beatrix. Ezek a dolgok érnek össze egyé, visznek bennünket előre. Stratégiában. Mert a SEO, bármilyen hatékony is, önmagában csak egy eszköz. Nincs meg az összes többi marketing technika nélkül, ahogy azok sem érnek semmit nélküle. Ügyfeleinknek stratégiát tervezünk és konverziót (megrendelést, ajánlatkérést) hozunk. 

 

Egyedül mindezt képtelenség lenne véghezvinni. Ha állást kínálnának – „Gyere, csináld ezt nálunk, csak nálunk, csak nekünk!” – nem tudnék olyan minőségi szolgáltatást nyújtani, mint egy rendszerben dolgozó cég, melynek minden eleme más feladatot végez. A SEO, de főleg a komplex online marketing összetett feladat, mely csapatmunkát igényel. Én nem vagyok SEO tanácsadó, de tudok egy online marketing tanácsadó céget, ha valódi eredményeket szeretnél. 

 

A dolog tehát nagyon szomorú. A SEO tanácsadók meghaltak, szinte mind egy szálig. Nincsenek többé, bárki bármit is állít magáról. Az online marketing tanácsadók, komplex online marketinggel, erős keresőoptimalizálás fókusszal azonban erősebbek, mint valaha. Ha van eszed hozzá, mérsz konverziókat, és neked csak ez számít, akkor te is erre a következtetésre jutsz majd. Ha megkeresel, segítünk benne.
 

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Google growth-hacking Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
473 615
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fehérlista

Mi az a fehérlista? A fehérlista egy „biztonságosnak”...

Linknépszerűség

Egy webhely linknépszerűsége azt jelenti, hogy hány link mutat rá...

Opt-in

Egy olyan regisztrációs eljárás, amely során a felhasználó bizonyos adatok megadásával...

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

Vásárlói személyiség (Buyer Persona)

Mi az a vásárlói személyiség (Buyer Persona)? Vásárlói személyiség (Buyer...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.