notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A Google megerősítette: márciusban frissült a rangsoroló algoritmus, keresőoptimalizálás 2018

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A Google megerősítette: márciusban frissült a rangsoroló algoritmus

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google megerősítette: márciusban frissült a rangsoroló algoritmus


2018/04/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokan sokat dolgoztak azon, hogy weboldaluk előrébb kerüljön a Google találati listáján. 2018 márciusától azonban hatalmas visszaesést tapasztalhattak a Google-ből érkező forgalomban. Van-e válasz, megoldás erre, mit tud mondani a keresőoptimalizáló cég egy ilyen esetben? 
 

A Google megerősítette: márciusban frissült a rangsoroló algoritmus, keresőoptimalizálás 2018

A Google napi szinten állítgatja, javítgatja algoritmusait, ami általában csak minimális, alig észrevehető eredménnyel jár. Márciusban azonban néhány webhelytulajdonos látványos elváltozásokat tapasztalhatott az oldalstatisztikák terén. 2002 óta foglalkozom a keresőoptimalizálással, azonban ilyen negatív változásra nem emlékszem. Azért nevezem negatívnak, mert olyan weboldalak forgalma csökkent, akik valóban a Google irányelvei alapján végezték a keresőoptimalizálást, és valóban minőségi tartalmakat gyártottak. Olyan weboldalakét, akik szoftveresen is megtettek mindent annak érdekében, hogy megfeleljenek annak, amit a Google mond. Itt nem a Black Hat SEO technikákról beszélek, hanem a weboldal gyorsításáról vagy a szabványoknak való megfelelésről. Sokan 25-30%-os forgalom csökkenésről számolnak be. Jött mindez egy olyan időszakban, amikor a Facebook is mégegyet tekert az algoritmuson, és csökkentette az organikus posztok elérését. Sokan bajban vannak tehát, de vajon mit lehet tenni?

 

Danny Sullivan, a Google munkatársa a Twitteren is említést tett a frissítésről. Állítása szerint a Google csapata egy nagyobb alapvető frissítést vezetett be március első felében. A Google rendszeresen dolgozik az algoritmuson, és habár kisebb frissítések napi szinten történnek, évente több ilyen nagyobb méretű változtatás is életbe lép.

 

„A Google minden nap bevezet egy vagy több változtatást az eredmények javítása érdekében. Néhány célja ezek közül bizonyos dolgok javítása. Néhány nagyobb változtatást jelent. A múlt heti egy nagyobb, alapvető algoritmusfrissítés volt. Ezekből rutinszerűen évente többet is beiktatunk.”

 

Nem egy „nevet kapott” frissítésről van szó

Szintén Danny Sullivan erősítette meg a Twitteren, hogy mivel a márciusi egy alap algoritmusfrissítés volt, így nem kapott hivatalos nevet, mint a Panda, a Kolibri és a többiek.

 

Mit tehet az, aki visszaesett a rangsorolásban?

A Google szerint lényegében nincs gyors megoldás a problémára. A SearchLiaison Twitter fiókja a következő megjegyzéseket tette közzé nem sokkal a frissítés bevezetése után:

 

„Mint minden más frissítés után, néhány webhely visszaesést vagy emelkedést tapasztalhat. Semmi baj nincs azokkal az oldalakkal, amik most kevésbé teljesítenek jól. A rendszereinkben bevezetett változtatások inkább azoknak az oldalaknak kedveznek, amelyek korábban nem kaptak elegendő elismerést.”

 

„Azon kívül, hogy továbbra is folytatják a kiváló tartalmak közzétételét, a kevésbé jól teljesítő oldalak számára nincs semmiféle „javítás”. Idővel előfordulhat majd, hogy a tartalmaid más oldalakhoz képest feljebb kerülnek a ranglétrán.”

 

Mit tegyél, ha téged is érint a változás?

Mint írtam, nagyon régen foglalkozom a Google-el, a keresőoptimalizálással. Ahogy az életben is, itt is vannak hullámvölgyek, melyeket hegyek követnek majd. Tudom, ez nem vigasztal most, amikor lehet, naponta milliókat buksz rossz kereső helyezéseid miatt. Először is győződj meg róla, hogy minden Google irányelvnek megfelelsz. Gyors a mobil weboldalad, szabványos a kódod, nincsenek azonos meta adataid, vagy 404-es oldalaid tucatjával. Esetleg kérj egy SEO auditot valamelyik szakértőtől.

 

A Google ezentúl is, ahogy eddig is, a tartalmat tartja a legfontosabbnak a keresőoptimalizálás során. Ha eddig is foglalkoztál a tartalommarketinggel, akkor most ezentúl még inkább tedd azt. Röviden tehát továbbra érdemes jó minőségű, értékes tartalmakat készíteni, amelyeket a Google értékelni tud. Ahogy a jó munkának mindig, ennek is meglesz majd a gyümölcse. Addig is ne feledd, nem csak a keresőoptimalizálás juttathatja a találati lista elejére a weboldaladat, de az AdWords is! Költs egy kicsit többet most fizetett Google hirdetésekre, megéri! 
 

Pihengetünk?
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 78

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...

Hirdetés

Mik azok a hirdetések? A hirdetések online és offline felületek...

Linknépszerűség

Egy webhely linknépszerűsége azt jelenti, hogy hány link mutat rá...

Kategória

Kategória meghatározása    Olyan szavakat vagy...

CPC

Mi az a CPC? A CPC az angol „Cost-Per-Click, vagyis „kattintásonkénti...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.