Politikusokról, mindig kiderül, lopnak csalnak, hazudnak, de nekik szabad, ők (általában) büntetlenül megússzák. Nem így a közember. Most is egy ilyen esetet mutatunk az online marketing világából, mely kivételesen a lebukott kategóriába tartozik!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mi az, a nagyoknak lehet, de neked tilos? A LOPÁS!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az, a nagyoknak lehet, de neked tilos? A LOPÁS!


2014/04/07
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

A Google múlt hónapban nevetség tárgyává tette magát, amikor egy általa elítélt módszer használatán kapták. A cég elítéli a scraperek, vagyis tartalommásolók használatát, amelyekkel weboldalak tartalmának duplikálása lehetséges. Ha te tartalmat másolsz „lopsz” mondjuk az én oldalamról, és erre a Google rájön, ez negatívan befolyásolja a keresőben elért helyezésedet. Azaz büntet érte a Google. 

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Ami csupán egy jó gesztusnak indult, az internet vicce lett. Az ügy Matt Cutts, a Google  webspam csapat vezetőjének tweetjével kezdődött. Cutts úr egy linket tett közzé, ahol az emberek megtudhatták, hogy weboldalukat lemásolta-e egy ilyen scraper.
 
A tweetre Dan Barker, online marketinges válaszolt, aki felhívta Matt Cutts figyelmét arra a tényre, hogy a Google saját oldalán lévő definícióját a Wikipediáról másolta. Barker reakciója hatalmas figyelmet kapott ezek után.
 

Dan Barker retweetje:

A Google-nél ezek után valószínűleg lefejezések, elbocsátások következtek, ugyanis ez volt az év eddigi legnagyobb bakija, amivel saját magukat képmutatónak állították be.
A Google célja ezzel a bejelentő oldallal az volt, hogy felhívja a figyelmet a hasonló csalásokra, főleg abban a helyzetben, ha a másolat előkelőbb helyen szerepel a keresési listában, mint maga az eredeti tartalom. Kicsit azonban nevetséges, hogy a saját tartalmukat (aminek eredetinek kéne lennie), az internet egyik legmegbízhatatlanabb információkkal rendelkező oldaláról másolták, és még annak linkjét is mellé szúrták. 
 
 

Szeretnéd megtanulni te is, mit kell tenned ahhoz, hogy beinduljon az üzleted az online marketing segítségével? Gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és minden tudás birtokába jutsz! Részletekért kattints IDE!

 

 
Marketing konzultáció és audit
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 116

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Domain figyelés

Egy domain nevének figyelése az interneten.   Miért is jó a Domain figyelés, azaz a...

Megjelenítés

Mi az a megjelenítés? A megjelenítésnek (angolul...

Wiki

Mi a wiki jelentése?   A wiki egy felhasználók által...

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános egyezés, de nem olyan pontos, mint a...

Ego kulcsszó

Olyan kulcsszó, amire egy magánszemély vagy szervezet bármi áron jó rangsorolást szeretne...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.