Tippek a költséghatékony Google remarketinghez

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Így költekezz okosabban Google Ads remarketing hirdetéseiddel

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Célközönséged tagjai sokkal szívesebben kattintanak rá egy olyan terméked hirdetésére, amit korábban már megtekintettek, és jó eséllyel meg is fontoltak webhelyeden. A Google pontosan ezért állt elő a remarketing funkcióval, aminek segítségével mind a B2B, mind pedig a B2C cégek megerősíthetik termék- és márkafelidézésüket.

Tippek a költséghatékony Google remarketinghez

Egyes becslések szerint 4-ből 3 ügyfél észreveszi az újracélzott remarketing hirdetéseket, és közel 8%-uk kattint is rájuk, ha azok egy különleges ajánlatot kínálnak nekik.

 

A Google tisztában van vele, hogy a remarketing egy nagyszerű befektetés az olyan marketingesek számára, akik minél jobb átkattintási arányt szeretnének elérni Display hirdetéseikkel. A remarketing azonban nem csak a Display hirdetésekre terjed ki, ugyanis akár keresési hirdetéseidben is alkalmazhatod ezt a technikát.

 

Mi az a Google remarketing?

A Google remarketing egy olyan hirdetési technika, ami lehetővé teszi, hogy újracélozd azokat a lehetséges ügyfeleket, akik korábban már érdeklődésüket fejezték ki márkád iránt. Webhely- és mobilalkalmazás-használati adatok alapján készíthetsz egy listát ezekről a felhasználókról, hogy aztán kifejezetten nekik szóló hirdetéseket helyezhess eléjük az interneten.

 

A Google remarketing hirdetések segíthetnek javítani márkád felidézhetőségét; elérni ideális célközönségedet; és rávenni az embereket, hogy folytassák vásárlási folyamatukat. Erősen célzott jellegüknek köszönhetően továbbá sokkal kedvezőbb arányban is képesek megtérülni, mint a hagyományos Display hirdetések.

 

A Google remarketing hirdetések továbbá extra rugalmasságot is kínálnak beállításaikban. Például nem csak Display hirdetések remarketingjére használhatod őket, hanem összeállíthatsz egy listát webhelyed gyakori látogatóiról, hogy keresési hirdetéseiddel is újracélozhasd őket. Ne feledd, hogy a keresés egy fokozott szándékú tevékenység, ami érdeklődő látogatókat vonzhat webhelyedre. Ha mindezt Google remarketing adatokkal párosítod, akkor sokkal több konvertálásra élesített felhasználó érkezhet majd termékoldalaidra.

 

Hogyan optimalizáld Google remarketing hirdetéseid költségvetését

Azt tehát már tudod, hogy mit takar a Google remarketing fogalma. De mi a helyzet a költségekkel? Nos, ennek a hasznos funkciónak érthető módon fokozott ára van – akár a hagyományos Display hirdetések 2-3-szorosát is elkéri értük a Google Ads rendszere.

 

Konkrét összeget nem mondhatunk, hiszen az árat több szempont is befolyásolja, úgymint hirdetéseid ütemezése, az ajánlattételed összege, az átkattintási arányok, és így tovább. Ha megfelelően állítod be azokat a paramétereket, amiket te szabhatsz meg, akkor jelentősen csökkentheted Google remarketing hirdetéseid költségeit. Íme néhány tipp ehhez!

 

1. Használj kizáró kulcsszavakat a kéretlen kattintások elkerülése végett

A Google Ads szakértői jól tudják, hogy a hirdetési költségkeret elvesztegetéséért leggyakrabban nem konvertáló látogatók felelősek. Éppen ezért fontos, úgynevezett kizáró kulcsszavakat beállítani. Például ha festéshez árulsz kellékeket, akkor megszabhatod a Google-nak, hogy ne mutassa remarketing hirdetéseidet olyan felhasználóknak, akik szépművészeti festményekre keresnek rá az interneten, vagy az „ingyenes” szót használják keresésükben. A cél kizárni azokat a kulcsszavakat, amelyek egyértelműen nem vásárlási szándékra utalnak.

 

2. Optimalizálj mobilra

Azok, akik meglátogatják webhelyedet egy laptopról vagy asztali számítógépről, jó eséllyel egy okostelefonról is böngészik néha az internetet. Ha olyan webhelyeken járnak épp, amelyek a Google Display Hálózatának részei, akkor remarketing hirdetésid is megjelenhetnek számukra. Azonban hogy ezek hatásosak legyenek (és a legtöbbet hozhasd ki Google remarketing költségkeretedből), fontos, hogy mobileszközökre is optimalizáld hirdetéseidet.

 

3. Ne hajkurássz olcsó CPC-ket

Az igazság az, hogy nem számít, hogy hányan kattintanak rá Google remarketing hirdetéseidre – ha csak néhányan konvertálnak ügyfelekké közülük, akkor nem használod ki teljesen a Google Adsbe befektetett összegeidet.

 

Igyekezz egy okos egyensúlyt fenntartani a CPC-k (a kattintások ára), illetve a kattintások minősége között. Érdemes például olyan jól konvertáló csatornákat keresni, ahol gyakran megfordulnak remarketing célközönséged tagjai, még akkor is, ha ezért valamivel többet kell fizetned.

 

4. Adj elegendő időt Google remarekting kampányodnak, hogy láthatóvá váljanak az eredményei

Az átkattintási arányok természetesen csökkennek majd, ahogy ügyfeleid újra és újra ugyan azokat a hirdetéseket látják majd – ezt azonban ne kezeld negatívumként. Még ha a kattintási arányok csökkenni is kezdenek, konverziós arányaid nőni fognak majd, ha elég hosszú időre befektetsz remarketing hirdetéseidre. Ez annak köszönhető, hogy habár kevesen kattintanak majd remarketing hirdetéseidre, ezek a felhasználók általában készen állnak a konverzióra.

 

A Google remarketing hirdetéssel kapcsolatos leggyakoribb kérdések (és válaszok)

„Hol kell kiválasztani a Google remarketinget?”

Jelentkezz be a Google Ads fiókodba, és kattints a Kampányokra. Készíts egy új Display kampányt, és a közönség kiválasztásánál állíts be egy remarketing közönséget. Ehhez előbb létre kell hoznod egy remarketing közönséget, amihez a Google itt kínálrészletesebb útmutatót.

 

„Mi az a remarketing címke, és hogyan kell használni?”

A Google reamrketing címke egy rövid kódrészlet, amelyet webhelyed forráskódjában kell elhelyezni. Erre a címkére mindenképpen szükséged van, ha később remarketing hirdetésekkel szeretnéd újracélozni webhelyed korábbi látogatóit. A Google útmutatójában mindent megtalálsz ehhez.

 

„Elérhetők a remarketing adatok a Google Analyticsben?”

Igen, és ez a Google útmutató részletesen el is magyarázza, hogy hol.

 

„Milyen méretekben készíthetők Google remarketing hirdetések?”

A Google remarketing hirdetések mérete nem különbözik a hagyományos Display hirdetésekétől, tehát: 300 x 250; 336 x 280; 720 x 90 és 300 x 600 képpont.

 

Ezek tehát azok a taktikák és tudnivalók, amelyekkel te is kedvező megtérüléseket érhetsz el Google remarketing kampányaiddal. Sok szerencsét!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/ads/google-remarketing-guide-to-reduce-ad-spends/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!