notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 jó ok, amiért érdemes Google Plus-t beépítened az online marketing stratégiádba

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 5 jó ok, amiért érdemes Google Plus-t beépítened az online marketing stratégiádba

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 jó ok, amiért érdemes Google Plus-t beépítened az online marketing stratégiádba


2013/10/14
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
 
Mire jó a Google Plus? Hogyan használhatod eredményesen az online marketingben? Mit kell tenned ahhoz, hogy a Google + valóban segítse a keresőoptimizálást és marketinged eredményességét? Elmondjuk!
5 jó ok, amiért érdemes Google Plus-t beépítened az online marketing stratégiádba
A Google Plus, mint  marketing eszköz olyan gyorsan jött, hogy a legtöbben még azt sem tudják, hogy létezik.
Éppen a YouTube-on szeretnél kommentálni egy videót, a következő percben pedig már arra kér az oldal, hogy jelentkezz be Google+ vagy Gmail fiókoddal. A helyzet ugyanez, a többi Google által birtokolt oldal esetében is.
 
 

A Google Plus és a +1 szerepe

Bár a Google még nem veszélyezteti a Facebook vezető szerepét a közösségi oldalak világában, a Plus 1 azonban mégis az online média marketingben mindenki által ismert szimbólum, amelyet a legtöbb márka használ saját logója mellett a Facebook Like és a Twitter Tweet gombja mellett (Ha megkérhetlek, nyomj erre a cikkre is egy plusz 1-et, és kövess a Google +-on  - kattints ide - mindjárt elmondom, miért).  Akár szeretjük, akár nem, be kell látnunk, hogy a Google+ egyre nagyobb szerepet játszik a közösségi média marketing világában, különösen azzal az előnnyel, amivel semelyik más oldal nem rendelkezik. Ezt az előnyt keresőoptimalizálásnak hívják.
A Google a Facebook után a második legnagyobb közösségi hálózat, amelyet már nem hagyhatunk figyelmen kívül, ezért érdemes azt komolyan vennünk, és a marketingstratégia részeként gondolnunk rá.
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több mint 200 kis- és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most! 

 

1. Keresés a Google-ön

Pihengetünk?
 
A Google+ előnyét a Google a láthatóságon keresztül alakította. Éppen emiatt, a Google olyan alkalmazásokat indít, amelyek a Google+-t beépítik a keresési találatok közé. Ferenc Pápa 2013. márciusi megválasztására rákeresve pár Google+ postot kaphatunk, amiket a TIME, NBC és CTV tett közzé, ezek mellett persze Google szerzők bejegyzéseit, akiknek profilképe megjelenik a találatok mellett. Ezek a profilképek igen csábítóak a legtöbb internet felhasználó számára.
 
Ha Google+ felhasználóként rengeteg új tartalmat teszel közzé, ami eredeti, nem másolt tartalom, nagyobb eséllyel kerülsz a találati listák élére.
 
Mint minden keresőmotornál, itt is fontos a kulcsszavak használata, ezért azt fontos alkalmazni az írott szövegekben, de érdemes őket használni profilod névjegy és videók részén is.
Ahol csak lehet, ott hivatkozz weboldaladra, ami így növeli weboldalad és Google+ fiókod optimalizációját is.
Egy Google szerzőségi regisztrációval jobb helyen fognak megjelenni cikkeid a találatok között, amely mellett szerepelni fog képed is, ami ugye plusz csalogató tényező
 

2. Google szerzőség

 

Mi az a Google szerzőség?

Van abban valami meggyőző, ha személyesen tudsz valamilyen tanácsot vagy információt átadni másoknak, így szemükben megbízhatóbbnak tűnsz. Az interneten ezt nehéz megtenni, azonban a Google szerzőségnek köszönhetően olvasóid képet is látnak rólad a keresések mellett, ami hasonló hatást kelthet. Ez a Google+ szerzőség fő vonzereje (próbáld ki, írd be a Google-be, hogy : online marketing tanácsadó).
Minél több hozzád köthető bejegyzés, illetve azokhoz tartozó linkeket helyezel el a neten, annál nagyobb eséllyel jelenik meg Google szerzői portréd a keresési eredmények között. Bár azt hihetjük, hogy Google+ fiókkal ezek a lehetőségek fennállnak, de ez nem teljesen igaz, ugyanis ennél egy kicsit többet kell foglalkozni a dologgal.
 

Hogyan hozz létre Google szerzői fiókot?

Először mindenképp érdemes Google+ fiókodat rendbe tenni, kitölteni a legfőbb adatokat, képet feltölteni magadról. A szerzőség működését tekintve úgy működik, hogy e-mail címedet össze kell kötnöd azzal a domainnel, amire írsz. Például a www.sajatoldalam.hu oldalra író szerzőnek az e-mail címe így néz ki: szerzo@sajatoldalam.hu. Több szerzőnek sikerült már ezt megkerülnie, például a rel=author tag használatával. Ha egy szerző ezt a kódot használja írásában, az vissza fog linkelni saját szerzői oldalára bármelyik oldalra is írt.
Ha szeretnéd, hogy újonnan indult vállalkozásod viszonylag gyorsan szerezzen hírnevet magának, a Google+ szerzőség az egyik legjobb mód a kezdéshez. Akár hiszed, akár nem, a találatok mellett megjelenő profilképed sok átkattintást hozhat az olyan találatokhoz képest, amelye mellett nem látható szerzői profilkép.
 

3. A Google keresések hőn vágyott jobb oldali része

 
Tegyük fel, hogy a Pizza Hut gyorséttermet keresed, aminek több étterme is van. A Google-be beírod a nevét, ami nem csak az étterem honlapját adja ki, hanem a jobb oldali sávban egy térképet is az étteremlánc tagjaival, valamint Google+ oldaluk bejegyzéseit. Az olyan vállalkozások nagy hasznot húzhatnak ebből, melyek valós üzletekkel rendelkeznek.
 Ez a következő módon működik: a Google folyamatosan frissül a legújabb és a leghelytállóbb tartalmakkal, amelyek a Google+-ba kerülnek fel, és az ezekhez tartozó keresésekre nagyobb eséllyel jönnek a Google+-ból találatok a jobb oldali részre.
 

4. Jelentkezz be a Google+-on

 
Még 2013 februárjában a Google bejelentette, hogy a webes és mobilos alkalmazásfejlesztők lehetőséget kapnak a Google+ használatára a programjaikba való bejelentkezéshez, feliratkozásokhoz és a személyazonosság igazolásához.
Ahogyan a Gmail, Zagat vagy a YouTube esetében is, a felhasználóknak csak egyszerűen be kell jelentkezniük Google+ felhasználójukkal az applikációba, mint ahogyan azt nagyjából minden alkalmazásnál megtehetjük már Facebookos fiókunkkal is. A Google+ bejelentkezés azzal is többet nyújt, hogy a PC felhasználók számítógépükről bejelentkezve azonnal letölthetik az applikációt a telefonjukra. Ugyanez a lehetőség fennáll az iOS felhasználóknál is, azonban őket az alkalmazások először az App Storeba irányítják, ahol még meg kell kezdeniük a letöltést, ezzel szemben a Google a bejelentkezéssel együtt megindítja a telepítést (ha azt engedélyezzük neki).
 
A Google+ másik előnye, hogy a felhasználók egyből kapnak valamilyen visszajelzést a köreik alapján, értesítéseket érdeklődési köreik alapján. Például te rockzene kedvelőként telepítesz egy új zenével kapcsolatos applikációt, amiben értesíteni fognak téged a rockzenei újdonságokról.
 
Egyes cégek már kísérleteznek a Google+ nyújtotta lehetőségekkel, és hogy azok hogyan szolgálják az applikációk használóit. A Flixter nevű alkalmazás segítségével például bejegyezheted naptáradba, hogy milyen filmet nézel meg legközelebb. A beírt filmek alapján az alkalmazás ajánlj majd neked a filmmel kapcsolatos előzeteseket, cikkeket, láthatod, hogy barátaid miket írtak a filmről.
 

5. Google+ Ripples, avagy Google+ vállalatoknak

 
A Google+ így fogalmaz: „Tartalmaid a saját valutád”. Persze azt nem tudod, hogy mennyire vagy gazdag, amíg nem tudod, hányan olvassák írásaidat. Épp emiatt a Google még 2011-ben indított egy Ripples nevű alkalmazást. Egyszerű átsiklani a Google által nyújtott szolgáltatásokon, és vállalkozók számára ez az egyik legjobb funkció.
A Ripples működését tekintve egy interaktív grafikon, amely azt mutatja, hogy kik osztottak meg egy bizonyos postot.
Egyszerűen megnézheted, hogy ki osztotta meg bejegyzésedet, csak a kis nyílra kell kattintanod, a jobb felső sarokban, ahol lenyílnak Google+ bejegyzéseid. Ha itt kiválasztod az egyik bejegyzést, megjelennek a grafikonok, melyekből a középső kör jelzi majd magát a bejegyzést. Az azt megosztókból más körök alakulnak ki, amelyek a középső körből kiindulva ágaznak szét aszerint, hogy azt még kik osztották meg.
 
Ez azért is nagyszerű lehetőség, mert így láthatod, hogy a megosztások között kik a legnépszerűbb megosztóid, kinek a megosztásait nézik, kommentelik a legtöbben.
 
És hogy milyen hatással járnak a megosztások? A legfontosabb megosztóidat így el tudod különíteni, külön köröket létrehozni nekik, majd fontos információkat küldeni nekik, kuponokat vagy híreket a legújabb akciókról. Így biztos lehetsz benne, hogy rajtuk keresztül gyorsabban terjednek majd a megosztások, és a lehető legtöbb emberhez jutnak majd el így bejegyzéseid.
 
A Ripples valószínűleg most azt mutatja, hogyan fognak kinézni a weboldal analitikák a jövőben, hiszen igazán egyszerű kezelni, és vizualitásából fakadóan igazán jól átlátható.
 
Akár szeretjük, akár nem, a Google+ egyre fontosabbá válik online marketing területen. Sajnos ezt mindenkinek be kell látnia, legalábbis azok, akik ezzel megbékélnek és kihasználják az előnyeit, még egy újonnan indított vállalkozásnak is nagy kezdőlökést adhatnak.
 
Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 100

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

affiliate marketing

Mi az az affiliate marketing? Az affiliate marketing a marketing egy olyan formája, amely...

Visszatérítés

A visszatérítés azt jelenti, hogy egy vásárló...

Helyi cégek listái

A legtöbb nagyobb keresőszolgáltató rendelkezik egy helyi cégeket tartalmazó listával. Ezek a...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...

Aldomain

Mi az az aldomain? Az aldomain (más néven altartomány, angolul subdomain) a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.