A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4) néven. Miben változtatja meg ez a keresőoptimalizálás folyamatát?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4)

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google egy fontos Penguin frissítést adott ki (v2.0 #4)


2013/07/02
Máté Balázs, Szűcs Richárd
A Google ismét kiadott egy Penguin frissítést, szám szerint a v2.0#4-et, melynek célja  a webspamek kiszűrése. Sok ügyfelem hívott fel azzal, kell-e tartaniuk attól, hogy hátrébb kerül weboldaluk a Google találati listáján a frissítést követően. Rövid válaszom a kérdésre az, amennyiben nem csaltak a keresőoptimalizálás során, a minőségi tartalomra koncentráltak, akkor nem. Hosszabb válaszért, értelmezésért nézzük át, mit is hoz a Penguin 2.0#4 Matt Cutts szavai alapján!
 
A Google ismét kiadott egy Penguin frissítést, szám szerint a v2.0#4-et, melynek célja  a webspamek kiszűrése. Sok ügyfelem hívott fel azzal, kell-e tartaniuk attól, hogy hátrébb kerül weboldaluk a Google találati listáján a frissítést követően. Rövid vál

Penguin v2.0#4

2013. május 23-ára hatályba lépett a következő generációs Penguin frissítés az az a Pengiun 2.0/4 verzió. Matt Cutts a Google Search Quality csapat tagja azt nyilatkozta, hogy ez a frissítés kihat az angol nyelvű lekérdezések 2,3%-ára és továbbá befolyásolja a más nyelveken való keresést is.
 

Matt a blogján a következőket közölte a Penguin v2.0#4-ről:

„Ezen a délutánon elkezdtük bevezetni a Penguin webspam algoritmusának következő generációját (Május 22. 2013), és a kiépítése most már teljesé vált. Ez nagyjából az angol-amerikai lekérdezések 2,3%-át fogja érinteni, amit az átlagos felhasználók zöme érzékelni is fog. A váltás világszerte befejeződött.”
 
A Penguin algoritmus frissítésének hatása országonként eltérő lehet, például minél több webspam található az adott nyelven, annál nagyobb kihatása lesz a keresések találati eredményére.
webspam: kereső spam vagy spam jellegű honlap - Célja a kereső programok félrevezetése/kijátszása. Arra használják, hogy egyes weboldalak, előrébb kerüljenek a találati listában.
 

Mi is az a Google Penguin?

Marketing konzultáció és audit
Egy olyan spamszűrő algoritmus, ami a kereső algoritmusok kijátszása ellen irányul továbbá kiszűri a túl intenzíven optimalizált weboldalaknak tartott honlapokat.
 
„A Penguin 2.0 tartalmi alapú keresőoptimalizálást segíti elő. Hiszen a Google abban érdekelt, hogy a weboldalakat támogató linkek létező tartalmi összefüggésekre alapozva jöjjenek létre és egy-egy link-hálózat ténylegesen javítsa a keresés minőségét.” (http://honlapoptimalizalas.blog.hu)
Mint azt tudjátok, már számítottunk a frissítésre egy ideje, mivel már több mint 8 hónap telt el, az előző Penguin adatfrissítés óta. Még egyszer, ez nem csak egy szimpla frissítés, hanem egy algoritmikus frissítés.
 
A frissítés óta sok ember panaszkodott arra, hogy a találati rangsorban lejjebb került a weboldala. Érdemes ellenőrizni az optimalizált oldalak helyezését és az organikus forgalmat a weboldalakon és ha a Penguin megbüntetett nincs mese, ki kell javítani a hibákat. Arra számítunk, hogy a következő héten szavazást helyeznek előtérbe a Google részéről, hogy felmérjék, mennyire volt hatásos vagy nem a frissítés.
 
Mélyen reméljük, hogy csak kedvező hatása volt a Penguin 2.0-nak. Ha esetleg webspambe botlotok, jelenthetitek a Google-nak a Penguin Spam Report segítségével.
 
 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót - akik valóban a vevőid - kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 97

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első hívás, amit egy kereskedő...

Mobilmarketing

Mi az a mobilmarketing? A mobilmarketing egy többcsatornás digitális...

Felülértékesítés (Upsell)

Felülértékesítésről beszélünk akkor, ha egy magasabb árú terméket vagy szolgáltatást...

Spam

Jelenthet emailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése...

IP bemelegítés

Mi is azaz IP bemelegítés? Az IP bemelegítés egyre több email kiküldése egy feladó IP...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.