Keresés

Menü

A Google News magyar változata a Google Hírek, mely összegyűjti a beállításaidnak megfelelően a magyar és külföldi médiából a téged érdeklő híreket.

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

10 éves a Google News (Hírek) – te használod?

2013.01.14.

A Google News magyar változata a Google Hírek, mely összegyűjti a beállításaidnak megfelelően a magyar és külföldi médiából a téged érdeklő híreket.

 

A Google Hírek a Google szolgáltatásainak egyik hasznos eszköze. Érdekes módon Magyarországon kevesen használják, pedig a Google News nemrég ünnepelte 10. születésnapját.  Ha nem használod, nem tudod mire jó, olvasd el cikkünket. Bemutatjuk a Google Híreket! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mi is az a Google Hírek, hogyan jött létre és miért?

A 2001 szeptember 11-ei események után olyan elsöprő érdeklődés volt a hírek iránt a világban, hogy a Google nem késlekedett, és befektetéseket eszközölve kifejlesztett egy olyan technológiát, amellyel lehetővé tették az Internetezők számára, hogy a számukra releváns hírek rengetegében böngészhessenek. A Google News új alapokra helyezte a hírek világát, valós időben összegyűjtve a hírek linkjeit, történet szerint, illetve a kiadók szerkesztőinek véleménye alapján csoportosítva a cikkeket. Így az olvasók számára biztosított volt a lehetőség, hogy többféle perspektívából megírtan olvashassák el az őket érdeklő híreket, és így alkothassák meg saját álláspontjukat. A Google News sikertörténete folyamán immár 50.000 különböző forrásból állítja össze 30 nyelven a híreket - 1 milliárd olvasót látva el hetente friss tartalmakkal.
 

A Google Híreket folyamatosan fejlesztik, elméletileg a mi igényeinknek megfelelően

A fejlesztések folyamatosak voltak a Google News-on belül, akár a design-t, akár a szűrési, keresési feltételek finomodását nézzük. A törekvések egyrészt az aktualitást, a hírek minél sokrétűbb és kifinomultabb csoportosítását és a technológiai újításoknak való megfelelést célozták meg. Tagadhatatlan, hogy a hírek világa hatalmasat változott, amit többek között az okostelefonok megjelenése és a közösségi média elképesztő térhódítása fémjelez. Totálisan megváltoztatva az olvasók és szerzők közötti kapcsolatokat. Miközben a változások megkerülhetetlenek, a fő cél mindenképpen ugyanaz marad: híreket hozni a nagyvilágból akkor, úgy és ott, ahogy csak az olvasó akarja. 
 

A Google Hírek Magyarországon

Magyarországon nem nagyon hasít a Google hírek, sajnos. Bár a weboldal jól működik, kényelmesen személyre szabhatod, melyik magyar vagy külföldi média híreit szeretnéd olvasni, az okos telefonra szánt alkalmazás magyarul nehézkes. Nem csak Magyarországon van hátrányban a Google News, érdekes tény például, hogy Brazíliában a kiadók 90 százalékát tömörítő szervezet nem kért többet a Google News ingyenes indexeléséből, és megtiltotta azt, hogy a Google News tartalmakat gyűjthessen be a brazil online sajtóból. Franciaország is komoly vitába került a Google-al, a franciák is úgy gondolták, hogy a Google-nak talán fizetnie kellene a megjelentetett tartalmakért, ezt azonban a megacég mereven elutasította. Azzal érvelt, hogy rengeteg olvasót hoz a belinkelt oldalakra hírgyűjtő szolgáltatásával. Ebben azt gondolom, igaza is van, hiszen rengeteg hasonló hírgyűjtő oldal létezik (Hírstart, Hír24 stb.), és ezek is hasznosak a híreket szolgáltató oldalak számára, hiszen csak a hír címe és bevezetője jelenik meg a Google Hírekben, az olvasásáért már át kell kattintanunk az eredeti híroldalra. Próbáljátok ki, várom véleményeteket mind az alkalmazásról, mind a webes oldalról! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Az AdWords egy rendkívül hatékony online marketing eszköz, gyors és jó megtérüléssel. Ha azonban szakértelem nélkül csinálod, csak pénzkidobás. A tanácsadó válaszol.

50 Google AdWords tipp a PPC tanácsadótól

2017-10-31

Az AdWords egy rendkívül hatékony online marketing eszköz, gyors és jó megtérüléssel. Ha azonban szakértelem nélkül csinálod, csak pénzkidobás.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!