Search Console linkvisszautasító eszköz - Ezért nincs rá szükséged, és ezt mondja róla a Google

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Google szerint nincs szükséged a linkvisszautasító eszközre

Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

John Mueller, a Google egyik fő szóvivője egy Webmaster Hangout alkalmával kijelentette, hogy a webhelyek túlnyomó többségének nincs szüksége a linkvisszautasító eszköz (ITT eléred) használatára. A Google nagyon is komolyan gondolja ezt a kijelentést, ugyanis a felhasználók többsége elől aktívan igyekszik elrejteni azt a Search Console felületén (habár egy „disavow tool” Google kereséssel ironikus módon első találatként láthatjuk).
 

Visszautasított linken

Mindennek oka az, hogy az eszköz eredetileg azért jött létre, hogy a webmesterek vagy azok SEO szakemberei által elhelyezett, azóta már értéküket vesztett SEO visszahivatkozásokat „visszautasíthassák” webhelyükről. Nem a Google akarta megcsinálni – kikönyörögték.

 

Milyen linkeket érdemes visszautasítani az eszközzel?

John Mueller egy tweetjében közölte, hogy a webmestereknek nem kell aggódniuk az olyan véletlenszerű webhelyekről érkező visszahivatkozásokról, amikből minden domain összeszed néhányat fennállása során:

 
 
„Az évek során összegyűjtött véletlenszerű hivatkozások nem feltétlenül ártalmasak, már rég óta tudunk róluk és figyelmen kívül tudjuk hagyni az efféle különös web-graffitiket. Az olyan hivatkozásokat utasítsd vissza, amikért fizettél (vagy más, nem természetes módon helyeztél el). Ne félj a jelentéktelen dolgoktól.” – John Mueller

 

 

Milyen spamjellegű hivatkozásokra érdemes odafigyelni?

Spamjellegű hivatkozásoknak tekintjük azokat a rossz minőségű linkeket, amelyek spam webhelyekről mutatnak más domainekre. Ezek gyakran határozottan spam horgonyszöveget is használnak. Bizonyos SEO szakemberek szerint ezek a hivatkozások árthatnak webhelyük rangsorolásának.

 

A Google azonban mindig is töretlenül azt állította, hogy a legtöbb webhely rangsorolását ezek nem ronthatják le, mert a Google algoritmusai automatikusan képesek különbséget tenni a normális és rossz minőségű linkek között. A linkrangsoroló algoritmusok olyan térképeket állítanak fel az internetről, amelyek elkülönítik a spamjellegű webhelyeket, ezzel úgynevezett „redukált linkgráfokat” alkotva – ezek a gráfok nem tartalmaznak spamjellegű webhelyeket.

 

Számos jó és rossz minőségű linkközösség alakult már ki, amelyek a kölcsönös segítség jegyében egymásra hivatkoznak. A spamjellegű webhelyek gyakran hivatkoznak jó minőségű webhelyekre, de fordítva ez szinte sosem történik meg – ez alapján tudják az algoritmusok, hogy melyek a jó és melyek a rossz minőségű webhelyek, tehát hogy melyekről érdemes figyelembe venni a hivatkozásokat, és melyekről nem.

 

Léteznek úgynevezett „látens” hivatkozások is. Például ha A webhely hivatkozik B webhelyre, B webhely pedig C-re, akkor A és C webhely között is egy ilyen látens link jön létre ennek köszönhetően, ami szintén segít az algoritmusoknak különbséget tenni a jó és rossz webhelyek között.

 

A véletlenszerű spamjellegű hivatkozásokat tehát nem kell visszautasítani

Sok webmester stresszel azon, hogy le kell vadásznia a webhelyére mutató rossz minőségű visszahivatkozásokat, hogy visszautasíthassa őket, különben rangsorolásuk csökkenhet. A Google azonban nem javasolja ezt a taktikát – szerintük felesleges, és többször is megjegyezték már, hogy a visszautasító eszköz teljesen felesleges a webmesterek nagy része számára.

 

Mi a helyzet a rossz minőségű hivatkozásokkal?

A véletlenszerűen felbukkanó „rossz minőségű hivatkozásokról” nem esett szó a Google hivatalos közleményeiben, és nincsenek olyan hivatalos Google súgóoldalak sem, amelyek a véletlenszerű rossz minőségű hivatkozások visszautasítását tárgyalnák vagy emlegetnék.

 

Összességében nem kell foglalkoznod az olyan linkek visszautasításával, amiket nem te helyeztél vagy helyeztettél el más webhelyeken.

 

Szóval milyen hivatkozásokat érdemes visszautasítani?

A Google egyik súgócikkében a következőket olvashatjuk arról, hogy milyen hivatkozások visszautasítását javasolja (ha egyáltalán javasolja):

 

„[…] ha Ön vagy egy Ön által megbízott keresőoptimalizáló (SEO) nem megfelelő linkeket készített a webhelyéhez fizetett linkek vagy más olyan, linkekkel elkövetett csalás útján, amely ellentétes minőségi irányelveinkkel.
[…]
Ez egy speciális funkció, amelyet óvatosan kell alkalmazni.
[…]
A Google általában segítség nélkül is fel tudja mérni, hogy mely linkek megbízhatóak, így a legtöbb webhelynek nem kell használnia ezt az eszközt.”

 

Mit mond John Mueller az eszköz használatáról?

Tudjuk tehát, hogy a Google szándékosan rejtegeti az eszközt a felhasználók elől. John Mueller a következőt mondta a korrekt használattal kapcsolatban:

 

„[…] szerintem a webhelyek nagy részénél teljesen normális állapot, hogy régebben elfogadtak néhány rossz tanácsot, és azóta már túlléptek ezeken és most elég természetesen működnek a dolgok, és így nem igazán van szükség az eszköz használatára.”

 

Csupán egy újabb bizonyíték arra, hogy a linkvisszautasító eszközt a legtöbbeknek sosem kell használniuk. Ha valami rontja a webhelyed rangsorolását, akkor jó eséllyel nem a linkvisszautasító eszköz jelenti majd a megoldást erre a problémára, és jobb, ha más szempontokat is megvizsgálsz.

 

Összefoglalva tehát…

  • A Google szándékosan rejtegeti a linkvisszautasító eszközt, mert a legtöbbeknek nem kell használniuk azt
  • A Google mindig is határozottan megpróbálta lebeszélni a webmestereket az eszköz használatáról, kivéve az olyan spam hivatkozásokra, amiket ők helyeztek el
  • A Google már 2012 óta így áll az eszközhöz, és az álláspontja azóta sem változott
  • Minden webhelyre mutathatnak véletlenszerű visszahivatkozások, de ha ezek tényleg rossz spam jellegűek, akkor a Google tudja, hogy hogyan különböztesse meg őket a rendes linkektől, és figyelmen kívül hagyja őket
     

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!