notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 keresési tipp a Google-ben, amelyet eddig nem ismertél – de innentől minden nap használni fogsz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 10 keresési tipp a Google-ben, amelyet eddig nem ismertél – de innentől minden nap használni fogsz!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 keresési tipp a Google-ben, amelyet eddig nem ismertél – de innentől minden nap használni fogsz!


2016/12/05
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az internet elterjedésének köszönhetően ma már minden kérdésedre választ találhatsz virtuálisan. Bár a Google algoritmusa már-már ijesztően profi, az információdömping még mindig néha zavarba ejthet – hiszen bár minden kérdésedre ott a válasz, tudnod kell, hogy keresd!

 

 

10 keresési tipp a Google-ben, amelyet eddig nem ismertél – de innentől minden nap használni fogsz!

Biztosan Te is találkoztál már ezzel a problémával. Egy-egy „egyszerűnek” tűnő kérdésre a válasz oly sok információ között bujkál, hogy szinte lehetetlennek tűnik végigrágnod magad rajta.

 

Ezekkel az apró keresési trükkökkel azonban könnyedén megtalálhatod – még azt az információt is, amit elfelejtettél!

 

#1 keresési tipp a Google esetében – ha nem emlékszel pontosan…

Nem vagy biztos benne, hogy jól emlékszel az információra? Semmi baj, a Google is ismeri a „vagy-vagy” lehetőségét! Ha két lehetőség közül nem tudsz választani, írd be mind a kettőt egy „|” szimbólummal elválasztva, vagy használd a „vagy” kötőszót!

Példa: piros Audi vagy BMW

A találatok között így már biztosan megtalálod, amit keresel!

 

#2 keresési tipp a Google esetében – keress szinonimákra!

Pihengetünk?

Nyelvünkben sokszor előfordulnak szinonimák, amelyek gyakran okozhatnak kellemetlenséget a keresések során. Semmi probléma azonban, ha tudod, hogy akár több szinonimára is ügyelned kell, csak használd a „~” jelet a keresett kifejezés előtt!

Példa: piros ~autó

Ebben az esetben a találatok között az autó összes szinonimája is megjelenik, így például a „piros kocsi” találatokat is láthatod.

 

#3. keresési tipp a Google esetében – negatív feltétel megadása, azaz zárd ki a nem kívánt találatokat!

Gyakorta találkozunk olyan keresésekkel is, amelyek között nehéz megtalálni a kívánt információt. A leggyakrabban ez akkor fordul elő, ha a beírt kulcsszóhoz kapcsolódóan egy másik téma is érintett, és a rengeteg találat között elveszel.

Ilyenkor célszerű kizárni ezeket. Tegyük fel, hogy „érdekes könyveket” keresel a Google-ben, de nem szeretnéd őket megvásárolni, és a sok értékesítő oldal elvisz a találati listában. A helyes keresési kifejezés így néz ki: érdekes könyvek –vásárlás.

A „-„ jel használata a keresésben egy kifejezés előtt meghatározza, hogy azon weboldalak, ahol a kontextusban az így kizárt szavak is szerepelnek, ne jelenjenek meg a találati listában!

 

#4. keresési tipp a Google esetében – keresés egy weboldalon belül

Ma már szinte minden weboldalon található saját belső kereső rendszer, ezek azonban korántsem olyan fejlettek, mint a Google algoritmusa. A keresőóriás azonban lehetővé teszi, hogy keressünk egy weboldalon belül. Például ha az általunk leadott cikkek közül szeretnéd kiválasztani, melyek szólnak a 2017-es SEO trendekről, írd be a Google-ba ezt: matebalazs.hu 2017 SEO trendek.

 

#5. keresési tipp a Google esetében – a varázslatos csillag

Ha kihagyott a memóriád, és nem jut eszedbe az a kulcsszó vagy épp szám amire keresni szeretnél, a Google erre is kínál megoldást. Természetesen támpontot kell adnod neki, de ha csak a kifejezés egyik része nem jut eszedbe, azt helyettesítsd egy „*”- szimbólummal! A találatok között így biztosan ráakadsz arra, amit kerestél.

 

#6. keresési tipp a Google esetében – ha egy fogalom értelmezésére vagy kíváncsi

Ugyan, ki ne használta volna még a Google keresőjét egy-egy fogalom definiálására? Természetesen a szemantikus web megjelenése óta ez egyre könnyebb és könnyebb, de a keresőnek erre is van vonatkozó kifejezése.

Csak írd be, hogy define: és utána a keresett fogalmat!

 

#7. keresési tipp a Google esetében: hasonló weboldalak keresése

Ha van kedvenc portálod, honlapod, és a témában más érdekes honlapokat is szívesen megismernél, nem kell órákat kutakodnod. a „related:” parancs éppen erre jó! Írd be a related: után kedvenc weboldalad, és máris listázza a Google az ahhoz hasonlókat!

 

#8. keresési tipp a Google esetében: filetípusra való keresés

Ami nem található meg a weben, az nem is létezik… tartja a mondás. Ez közel van az igazsághoz, ám előfordul, hogy kifejezetten dokumentumokra szeretnénk rákeresni! Semmi akadálya, a Google keresőbe a kulcsszavak mellett tüntesd fel, hogy „filetype:” és a dokumentum kiterjesztése, így a találati listában az ilyen doksikat láthatod majd.

 

#9. keresési tipp a Google esetében: időintervallumok megjelölése

Előfordul, hogy olyan eseményekre keresünk rá amelyek két adott időpont között történtek. Erre is van lehetőség: a kifejezések mellett a dátumokat is tüntesd fel, a két dátum között pedig három ponttal jelezheted, hogy időintervallumra gondolsz!

Ha például a 2010 és 2015 közötti budapesti hírekre vagy kíváncsi, így keress: budapesti hírek 2010…2015

 

#10. keresési tipp a Google esetében: A Google, mint kalkulátor!

Tudtad, hogy a Google-t akár számológépként is használhatod? Persze csak könnyebb, egyszintű műveleteket old meg, de azokat bármikor. Használd bátran akár a „+” akár a „-„, vagy épp a „%” jelet, a kereső tudni fogja a választ!

 

 

 

 

 

SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 123

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
330 796
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés...

blogroll

Mi az a blogroll? A blogroll egy hivatkozási lista, ami általában egy blog...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA hálózatok lehetővé...

Tartalomhálózat

Minden nagyobb keresőmotor rendelkezik egy saját...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.