E-A-T: A Google három legfontosabb minőségi szempontja

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogy mi számít manapság jó webhelynek, azt valószínűleg egyetlen egy személy sem tudná határozottam megfogalmazni manapság. A világ legnagyobb keresőmotorja, a Google is több mint száz (egyes értesülések szerint kétszáznál is több) szempont alapján vizsgálja és rangsorolja az online tartalmakat a felhasználók lekérdezéseire.

E-A-T: A Google három legfontosabb minőségi szempontja

Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi témájú webhelyet is. Mai cikkünkben az E-A-T koncepcióját szeretnénk körüljárni, hogy te is pontosan tudd, miről van szó.

 

Mi az az E-A-T?

Az E-A-T az angol Expertise, Authoritativeness, és Trustworthiness (sorban: szakértelem, hitelesség, megbízhatóság) kifejezések rövidítése. Ezzel a rövidítéssel először a 2014-ben kiszivárgott, majd 2015-ben hivatalosan is nyilvánosságra hozott Google Minőségellenőri Útmutatójában találkozhattunk.

 

Expertise – szakértelem

Egy tartalom akkor számít igazán jó minőségűnek, ha megfelelő szakértelem felhasználásával készült, tehát a szerző bizonyította, hogy ért is ahhoz, amiről beszél. Ez a szempont nagyon fontos az olyan tartalmak esetén, amelyek egészségügyi, pénzügyi, vagy jogi témákkal foglalkoznak. Ebből következik, hogy a szakértelem sokkal kevésbé fontos például egy humorwebhelyen, vagy egy házi praktikákat bemutató blogon.

 

Authoritativeness – hitelesség

Bizonyítanod kell a tartalom készítőjének hitelességét. Ez szoros kapcsolatban áll a szakértelemmel: egy szakértőtől származó írásnál feltételezhető a hitelesség, de elengedhetetlen az is, hogy feltüntesd a szerző képzettségét is az adott témán belül.

 

Trustworthiness – megbízhatóság

Meg kell mutatnod a felhasználóknak, hogy bízhatnak a tartalomban, annak készítőjében, és webhelyedben is. Ez a szempont nagyon fontos az olyan webhelyeken, amelyek a felhasználó érzékenyebb adatait kérik be, különös tekintettel a bankkártya adataira. Hogy egy webhely vagy oldal megbízható legyen, a felhasználóknak biztonságban kell érezniük magukat rajta. Nélkülözhetetlen például az SSL titkosítás használata a webmester részéről.

 

Érdekesség: az E-A-T egybeolvasva angolul „evést” jelent, habár ebben a kontextusban semmi köze nincs ehhez.

 

Miért fontosak az E-A-T szempontok?

Szóval miért olyan fontos, hogy mekkora szakértelem áll egy tartalom mögött, milyen hiteles a szerzője/kiadója, és hogy mennyire megbízható egy oldal?

 

Nos, az E-A-T lényegében az oldal értékét határozza meg. A minőségellenőrök az E-A-T szempontok alapján vizsgálnak minden webhelyet és oldalt, hogy eldöntsék, mennyire hatékonyan teljesíti az a célját (pl. információszolgáltatás, szórakoztatás stb.) Igyekeznek minél hitelesebben meghatározni, hogy az oldal milyen élményeket kínál a felhasználóknak, illetve hogy megfelel-e a Google által előírt irányelveknek és szabványoknak.

 

Ha tehát a Google egy minőségellenőre úgy érzi, hogy jó tartalmat talált egy megbízható webhelyen, amiről a felhasználók elégedetten távoznak, akkor az adott webhely vagy oldal magas E-A-T besorolást kap. Fontos megjegyezni, hogy ez nem befolyásolja az oldalak rangsorolását, de ezen értékelések alapján határozzák meg, hogy az algoritmus milyen jellegű oldalakat részesítsen előnyben.

 

A logika tehát a következő: ha valami nem tetszik egy minőségellenőrnek, az valószínűnek nem tetszik majd egy felhasználónak, és így valószínűleg a Google algoritmusának sem. Ha megfelelsz az E-A-T-nek, akkor az algoritmus is jobb eséllyel rangsorol majd magasabbra.

 

Az E-A-T szempontok és a YMYL tartalmak

Az E-A-T-hez egy másik fontos rövidítés is szorosan kapcsolódik, amiről minden webmesternek érdemes tudnia.

 

A Google külön kategóriába sorolja az úgynevezett YMYL tartalmakat. A YMYL az angol ”Your Money or Your Life” („pénzt vagy életet”) kifejezés rövidítése, és olyan oldalak kapják ezt a besorolást, amelyek tartalmai pozitív vagy negatív hatással lehetnek egy felhasználó egészségére, pénzügyeire, vagy jogi ügyeire.

 

Gondolj csak bele: egy egészségügyi probléma után kutatva rábukkansz egy weboldalra, ahol valaki tanácsod ad egy betegség tüneteinek kezeléséről, viszont semmilyen információt nem találsz a szerzőről, vagy egyáltalán arról, hogy tényleg egy egészségügyi szakember írta-e a cikket. Rábíznád erre az oldalra/tartalomra az egészségedet? Hitelesnek tartanád? Nem valószínű.

 

Jó példák lehetnek még YMYL tartalmakra az olyan oldalak, amelyek bekérik egy felhasználó bankkártya-adatait, pénzügyi tanácsadást nyújtanak, vagy egy jogszabályt magyaráznak el, hogy az „utca embere” is megértse. Az ilyen tartalmaknak mind magas szintű szakértelemről, hitelességről, és megbízhatóságról kell tanúbizonyságot tenniük, hogy elfogadhatók legyenek a Google (és a felhasználók) szemében.

 

Összegezve

Az E-A-T szempontokra minden webmesternek érdemes tehát valamilyen szinten odafigyelnie, azonban ha webhelyed bármilyen YMYL témával foglalkozik (tehát a tartalmak komoly pozitív vagy negatív hatással lehetnek egy ember életére), akkor elengedhetetlen, hogy bizonyítsd szakértelmedet, hitelességedet, és megbízható módon prezentáld magadat a felhasználóknak.

A SEO Inc. cikke alapján írta: Mocsonoky Csaba

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!