notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

E-A-T: A Google három legfontosabb minőségi szempontja

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az az E-A-T, avagy mit eszik a Google a minőségi tartalmakon?


2019/09/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogy mi számít manapság jó webhelynek, azt valószínűleg egyetlen egy személy sem tudná határozottam megfogalmazni manapság. A világ legnagyobb keresőmotorja, a Google is több mint száz (egyes értesülések szerint kétszáznál is több) szempont alapján vizsgálja és rangsorolja az online tartalmakat a felhasználók lekérdezéseire.

E-A-T: A Google három legfontosabb minőségi szempontja

Az utóbbi időben a „medic frissítés” kapcsán többször is hallhattunk az úgynevezett E-A-T szempontokról, illetve hogy a Google ezek alapján rangsorolt le több egészségügyi témájú webhelyet is. Mai cikkünkben az E-A-T koncepcióját szeretnénk körüljárni, hogy te is pontosan tudd, miről van szó.

 

Mi az az E-A-T?

Az E-A-T az angol Expertise, Authoritativeness, és Trustworthiness (sorban: szakértelem, hitelesség, megbízhatóság) kifejezések rövidítése. Ezzel a rövidítéssel először a 2014-ben kiszivárgott, majd 2015-ben hivatalosan is nyilvánosságra hozott Google Minőségellenőri Útmutatójában találkozhattunk.

 

Expertise – szakértelem

Egy tartalom akkor számít igazán jó minőségűnek, ha megfelelő szakértelem felhasználásával készült, tehát a szerző bizonyította, hogy ért is ahhoz, amiről beszél. Ez a szempont nagyon fontos az olyan tartalmak esetén, amelyek egészségügyi, pénzügyi, vagy jogi témákkal foglalkoznak. Ebből következik, hogy a szakértelem sokkal kevésbé fontos például egy humorwebhelyen, vagy egy házi praktikákat bemutató blogon.

 

Authoritativeness – hitelesség

Bizonyítanod kell a tartalom készítőjének hitelességét. Ez szoros kapcsolatban áll a szakértelemmel: egy szakértőtől származó írásnál feltételezhető a hitelesség, de elengedhetetlen az is, hogy feltüntesd a szerző képzettségét is az adott témán belül.

 

Trustworthiness – megbízhatóság

Meg kell mutatnod a felhasználóknak, hogy bízhatnak a tartalomban, annak készítőjében, és webhelyedben is. Ez a szempont nagyon fontos az olyan webhelyeken, amelyek a felhasználó érzékenyebb adatait kérik be, különös tekintettel a bankkártya adataira. Hogy egy webhely vagy oldal megbízható legyen, a felhasználóknak biztonságban kell érezniük magukat rajta. Nélkülözhetetlen például az SSL titkosítás használata a webmester részéről.

 

Érdekesség: az E-A-T egybeolvasva angolul „evést” jelent, habár ebben a kontextusban semmi köze nincs ehhez.

 

Miért fontosak az E-A-T szempontok?

Pihengetünk?
Szóval miért olyan fontos, hogy mekkora szakértelem áll egy tartalom mögött, milyen hiteles a szerzője/kiadója, és hogy mennyire megbízható egy oldal?

 

Nos, az E-A-T lényegében az oldal értékét határozza meg. A minőségellenőrök az E-A-T szempontok alapján vizsgálnak minden webhelyet és oldalt, hogy eldöntsék, mennyire hatékonyan teljesíti az a célját (pl. információszolgáltatás, szórakoztatás stb.) Igyekeznek minél hitelesebben meghatározni, hogy az oldal milyen élményeket kínál a felhasználóknak, illetve hogy megfelel-e a Google által előírt irányelveknek és szabványoknak.

 

Ha tehát a Google egy minőségellenőre úgy érzi, hogy jó tartalmat talált egy megbízható webhelyen, amiről a felhasználók elégedetten távoznak, akkor az adott webhely vagy oldal magas E-A-T besorolást kap. Fontos megjegyezni, hogy ez nem befolyásolja az oldalak rangsorolását, de ezen értékelések alapján határozzák meg, hogy az algoritmus milyen jellegű oldalakat részesítsen előnyben.

 

A logika tehát a következő: ha valami nem tetszik egy minőségellenőrnek, az valószínűnek nem tetszik majd egy felhasználónak, és így valószínűleg a Google algoritmusának sem. Ha megfelelsz az E-A-T-nek, akkor az algoritmus is jobb eséllyel rangsorol majd magasabbra.

 

Az E-A-T szempontok és a YMYL tartalmak

Az E-A-T-hez egy másik fontos rövidítés is szorosan kapcsolódik, amiről minden webmesternek érdemes tudnia.

 

A Google külön kategóriába sorolja az úgynevezett YMYL tartalmakat. A YMYL az angol ”Your Money or Your Life” („pénzt vagy életet”) kifejezés rövidítése, és olyan oldalak kapják ezt a besorolást, amelyek tartalmai pozitív vagy negatív hatással lehetnek egy felhasználó egészségére, pénzügyeire, vagy jogi ügyeire.

 

Gondolj csak bele: egy egészségügyi probléma után kutatva rábukkansz egy weboldalra, ahol valaki tanácsod ad egy betegség tüneteinek kezeléséről, viszont semmilyen információt nem találsz a szerzőről, vagy egyáltalán arról, hogy tényleg egy egészségügyi szakember írta-e a cikket. Rábíznád erre az oldalra/tartalomra az egészségedet? Hitelesnek tartanád? Nem valószínű.

 

Jó példák lehetnek még YMYL tartalmakra az olyan oldalak, amelyek bekérik egy felhasználó bankkártya-adatait, pénzügyi tanácsadást nyújtanak, vagy egy jogszabályt magyaráznak el, hogy az „utca embere” is megértse. Az ilyen tartalmaknak mind magas szintű szakértelemről, hitelességről, és megbízhatóságról kell tanúbizonyságot tenniük, hogy elfogadhatók legyenek a Google (és a felhasználók) szemében.

 

Összegezve

Az E-A-T szempontokra minden webmesternek érdemes tehát valamilyen szinten odafigyelnie, azonban ha webhelyed bármilyen YMYL témával foglalkozik (tehát a tartalmak komoly pozitív vagy negatív hatással lehetnek egy ember életére), akkor elengedhetetlen, hogy bizonyítsd szakértelmedet, hitelességedet, és megbízható módon prezentáld magadat a felhasználóknak.

A SEO Inc. cikke alapján írta: Mocsonoky Csaba

Google SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
483 332
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

ATL

Az ATL kommunikáció magyarázata jelentése, értelme Az angol Above The Line (vonal fölött)...

Egyéni értékajánlat

Mi az, ami a te termékedet, szolgáltatásodat vagy cégedet (vállalkozásodat)...

BOFU

Mi az a BOFU? A BOFU az angol „Bottom of the Funnel”, azaz „a...

Robots.txt

Egy weboldalak által használt fájl, amely segítségével...

Robot

Mik azok a robotok? Egy SEO szakember, vagy webmester számára a robotok olyan...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.