notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mit jelentenek a Google Analytics felhasználói aktivitás mutatói (és hogyan javítsd őket)?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Google Analytics leckék 1. - Mit jelentenek a Google Analytics felhasználói aktivitás mutatói (és hogyan javítsd őket)?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Google Analytics leckék 1. - Mit jelentenek a Google Analytics felhasználói aktivitás mutatói (és hogyan javítsd őket)?


2019/02/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen Googe Analytics mutatókat érdemes vizsgálnod, és hogyan? Mit jelent a visszafordulási arány, az oldalon töltött idő, és egyéb hasznos funkciók magyarázta cikkünkben.

Mit jelentenek a Google Analytics felhasználói aktivitás mutatói (és hogyan javítsd őket)?

A Google Analytics adatainak vizsgálgatásakor a legtöbben csak az egyes oldalak látogatottságáig jutnak el, és nem ássák magukat mélyebbre a temérdek adatba, amit az eszköz kínál. Félreértés ne essék, egy oldal látogatottsága fontos mutató, de nem árul el sokat arról, hogy valóban sikeres-e a rajta szereplő tartalom.

 

Webhelyed elemzése közben egyéni kérdéseket is fel kell tenned magadnak – például hogy mennyi időt töltenek a látogatók webhelyeden vagy, hogy hányan fordulnak vissza közülük. Az Analytics rengeteg ilyen kérdésre választ ad, de ezeket csak azok érthetik, akik ismerik a platform fontosabb mutatóit – a következőkben ebben szeretnénk segíteni!

 

Kérdés: Mennyi időt töltenek a felhasználók a webhelyemen?

 

Válaszadó mutató: Munkamenet átlagos hossza

 

Ebben a kontextusban a „munkamenet” lényegében egy látogatást jelent. Valahányszor egy felhasználó ellátogat webhelyedre, akkor azzal egy új munkamenet (látogatás) kezdődik el. A munkamenet átlagos hossza tehát azt mutatja meg, hogy a felhasználók általánosságban mennyi időt szánnak webhelyed böngészgetésére.

 

Ha ugyanaz a felhasználó többször is ellátogat webhelyedre a vizsgált időszakon belül (pl. az elmúlt 30 napban, az elmúlt egy hétben, vagy más, tetszőleges időszakban), akkor az több munkamenetnek is számít majd.

 

Sokan gondolják úgy, persze ez nem minden esetben igaz, hogy ha a látogatók minél több időt töltenek a webhelyeden, az annál jobban teljesít – szóval mivel veheted rá őket erre? Az interaktív webhelyek nagyon ügyesen tartják meg a felhasználók figyelmét, legyen szó a látogatók által aktivált animációkról, vagy éppen interaktív inforgrafikákról. A webhelybe ágyazott videók szintén kiválóak erre a célra. Általánosságban minél több tartalom szerepel egy oldalon, annál jobb eséllyel töltenek majd több időt rajta a felhasználók.

 

A munkamenet átlagos hossza önmagában még mindig egy tág mutató, hiszen az is lehet, hogy gyorsan bekonvertálnak (azaz vásárló lesz belőlük) és ezért nem töltenek sok időt az oldalon. Persze, ez a végső cél, ha csak nem egy újságot üzemeltetsz, vagy blogod van. Összetetten kell tehát vizsgálni ezt a mutatót is, de ha a következő adatokkal kombinálod egy sokkal teljesebb képet kaphatsz webhelyed teljesítményéről.

 

Kérdés: Mennyi időt töltenek a felhasználók egy-egy oldalon?

Pihengetünk?

 

Válaszadó mutató: Oldalon töltött átlagos idő

 

Ezt a mutatót nem igazán kell túlmagyarázni – azt mutatja meg, hogy egy-egy oldalon átlagosan mennyi időt töltenek a látogatók. Ez az információ nagyon hasznos lehet a gyengébben teljesítő tartalmak kiszűrésekor.

 

Például – ha a tartalom hosszú szövegoszlopokból áll, amit legalább 5-10 perc elolvasni, de az oldalon töltött átlagidő ennél jóval rövidebb, akkor biztosra veheted, hogy a legtöbben nem olvassák végig azt a tartalmat. Érdemes ezeket a szövegeket kisebb, néhány soros bekezdésre szétválasztani, hogy átláthatóbbak és „emészthetőbbek” legyenek. Érdemes címsorokat is használni a logikus felépítés érdekében.

 

Kérdés: Hányan gondolják meg magukat, és hagyják ott webhelyemet?

 

Válaszadó mutató: Visszafordulási arány 

 

Amikor egy felhasználó egy külső forrásból webhelyedre érkezik, de azon csak egyetlen egy oldalt néz meg, és rögtön távozik is, akkor egy visszafordulásról beszélünk. Egy hétköznapi webhely átlag visszafordulási aránya valahol 50-70% között mozog, az 50% alatti átlag pedig kifejezetten jónak számít.

 

Az, hogy mi számít ideális átlagnak a webhely jellegétől is függ – a blogokon például teljesen megszokott a nagyon magas visszafordulási arány, hiszen a legtöbben rákattintanak egy cikkre valamelyik keresőmotorban, elolvassák azt, majd el is hagyják a blogot. Ez nem feltétlenül jelent rosszat, hiszen meglehet, hogy a látogatók megtalálták amit kerestek, és nincs szükségük további nézelődésre.

 

Általánosságban ha gyakran osztasz meg olyan tartalmakat, amelyek önmagukban hírértékűek, és nem kapcsolódik hozzájuk sok tartalom webhelyeden, vagy blogodon, akkor ezeknél is magas lesz a visszafordulási arány – a látogatóknak nincs okuk mást is megnézni a webhelyeden.

 

Érdemes ellenőrizni mind az egyes oldalak átlagos oldalon töltött idejét, illetve a munkamenetek átlagos hosszát is – ha egy oldalon magas a visszafordulási arány, de átlagosan annyi időt töltenek rajta a látogatók, amennyi a tartalom elolvasásához/megnézéséhez szükséges, akkor az az oldal (a visszafordulások ellenére) valószínűleg sikeres.

 

Ha szeretnél alacsonyabb visszafordulási arányt, akkor tedd egyszerűbbé a felhasználók számára, hogy más tartalmakat is megtekinthessenek webhelyeden vagy blogodon. Érdemes a tartalmak alján elhelyezni valamilyen hivatkozást, ami lehetővé teszi a látogatók számára, hogy tovább nézelődjenek webhelyeden. Ez lehet egy lista néhány kapcsolódó cikkről, egy felhívás feliratkozásra, vagy egy egyszerű előző/következő cikk lapozó.

 

Kérdés: Hány oldalt néznek meg a felhasználók a látogatások (munkamenetek) alatt?

 

Válaszadó mutató: Oldal / Munkamenet („Átlagos oldalmélység”)

 

Az oldal / munkamenet mutató szintén elég beszédes nevet kapott, hiszen azt mutatja meg, hogy a látogatók átlagosan hány oldalt tekintenek meg egy-egy látogatás (vagyis munkamenet) során. Szintén nem kell túlmagyarázni, hogy minél nagyobb ez az átlag, annál jobb, habár (ahogy azt a blogok kapcsán már említettük) nem feltétlenül baj, ha egy látogató csak egy oldalt néz meg webhelyeden.

 

Ahogy az oldal / munkamenet mutató nő, úgy csökken majd a visszafordulási arány átlaga is, hiszen egyre kevesebb látogató hagyja el webhelyedet azután, hogy csak egy oldalt nézett meg rajta. Tehát a megtekintett oldalak száma azokkal a technikákkal növelhető, amikkel a visszafordulási arány csökkenthető.

 

Érdemes továbbá odafigyelni webhelyed sebességére (olvasd el cikkünket a témáról, kattints IDE!) is, hiszen manapság keveseknek van türelmük 2-3 másodpercnél többet várni arra, hogy egy oldal teljesen betöltődjön böngészőjükben. A lassú oldalakon gyakoriak a visszafordulások, és kevés a megtekintett oldalak száma.


 

egészségügyi marketing étterem marketing Google Hatékony honlapüzemeltetés hotel marketing Online marketing vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Egyéni értékajánlat

Mi az, ami a te termékedet, szolgáltatásodat vagy cégedet (vállalkozásodat)...

Virtuális ingatlan

A virtuális ingatlan olyan webhelyekre utal, amelyek egy személy vagy egy cég...

Reszponzív hirdetés

A reszponzív hirdetések automatikusan módosítják saját méretüket, megjelenésüket...

Honlapkészítés

Honlapkészítés online marketing tanácsadó nélkül = biztos ráfizetés!  A...

Feketelista

Az internetszolgáltatók különleges listái, amelyekben olyan domain nevek, illetve email címek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.