Keresés

Menü

Tudd meg, kik látogatják weboldaladat, és mit csinálnak ott, avagy a Google Analytics alapjai és a tanfolyam ár

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Tudd meg, kik látogatják weboldaladat, és mit csinálnak ott, avagy a Google Analytics alapjai

2013.02.14.

Tudd meg, kik látogatják weboldaladat, és mit csinálnak ott, avagy a Google Analytics alapjai

Forrás: matebalazs.hu

 

Ha honlapot üzemeltetsz, elengedhetetlen, hogy figyeld annak forgalmát, értékeld és elemezd a változtatások, akciók hatásait, kövesd látogatóidat, és ez alapján fejleszd tevékenységedet, honlapodat. Régen a weblapkészítők adtak pénzes, fizetős látogatottság elemző szoftvereket, ma azonban ezért már nem érdemes fizetnünk, hiszen itt van a Google Analyitics, azaz a Google által biztosított ingyenes analitikai program. A Google Analytics-szel bármely oldalunk adatait mérhetjük a Facebook Insights-hoz hasonlóan, ám itt sokkal mélyebb elemzésekbe is merülhetünk. Ezeket a mélyebb elemzéseket tanfolyamainkon elsajátíthatod, de az alapokat magad is megtanulhatod, ebben segít a következő cikkünk. Google Analytics tanfolyam.
 

 

Googlye Analytics alapok

A Google Analytics mérőkódját honlapkészítő céged, vagy ha te is értesz ilyen szinten a programozáshoz, akár magad is beillesztheted a forráskódba. Azt, hogy ezt hova és hogyan kell beilleszteni, a regisztráció után maga az Analytics is megmutatja. Regisztrálnod kell tehát egy Analytics fiókot, beilleszteni a kódot, és már megy is a mérés. Miket mér majd az Analytics fiókod, és azt hogyan kell értelmezni? A következőkben leírjuk! 
 
 
 

Ha részletesebben is érdekelnek a Google Analytics elemzései, a látogatók megértése és egy hatékonyabb honlap létrehozása, üzemeltetése, gyere el Honlapüzemeletetés hatékonyan tanfolyamainkra, és élvezd, hogy honlapod pénzt termel neked! Kattints ide, és jelentkezz most! 

 
 
 

Látogatások

Egy látogatásnak az számít, ha valaki megnéz legalább egy oldalt honlapunkon. Ha ugyanez a személy később visszatér oldalunkra, az már két látogatást jelent. Célunk, hogy ez a szám folyamatosan nőjön. Amennyiben nő ez a szám, az két dolgot is jelenthet: látogatóink még több látogatót vonzanak, vagy visszatérő látogatóink vannak. 
 

Oldalmegtekintések

Holnapunk főoldalán kívül (ha nem microsite-ról beszélünk) több aloldalunk is lehet. Az oldalmegtekintések száma összes oldalunk megtekintésének összegét jelöli. Ha egy személy megtekinti főoldalunkat, és azon kívül három aloldalt, összesen néggyel emeli oldalmegtekintéseink számát. Ha növekedik ez a szám, az ismét két dolgot jelenthet: több látogató érkezik oldalunkra, vagy látogatóink egyre több aloldalt tekintenek meg. 
 

Oldal/látogatás

Ha oldalmegtekintéseink számát elosztjuk a látogatások számával, megkapjuk, hogy látogatásonként átlagosan hány oldalt tekintenek meg. Ha ez a szám nő, az oldalmegtekintések száma nő látogatásonként.
 

Visszafordulások aránya

Ez a százalékban kifejezett adat arra utal, ha egy látogató megtekinti főoldalunkat, ám további aloldalakat nem néz meg, vagyis visszafordul oldalunkról. Egy ilyen látogató megtekintés/látogató száma 1 lesz. Ezen számunk csökkentése a lényeg, minél több aloldalunkat nézik meg látogatásonként, annál jobb.
 

Látogatás átlagos időtartama

Ez a szám mutatja meg, hogy egy-egy látogató mennyi időt tölt oldalunkon. Ez a szám azonban nem mindig tükrözi pontosan azt az időt, amit látogatóink aktívan töltenek nálunk. Mivel azt nem tudja mérni az Analytics, hogy mi valóban az oldalon tartjuk tekintetünket, vagy csak ott hagytuk gépünket miközben mi kiugrottunk a konyhába, ezért is nehéz valóban megmondani ennek a számnak a pontosságát. Azonban, ha ez a szám nő, akkor biztosak lehetünk benne, hogy látogatóink számukra érdekes tartalmakat találtak nálunk, és aktívan töltik idejüket.
 

Új látogatók

Ez a százalékban megadott szám jelenti, hogy összes látogatónk közül melyek új látogatóink. Ebben az adatban sem bízhatunk meg teljesen, mérésekor hibák fordulhatnak elő. Oldalunk promotálásakor nőhet ez a szám, ezzel jelezve promóciónk sikerességét.
 

Forgalomtípusok

Itt azt láthatjuk, hogy az oldalunkra érkezők honnan is érkeznek valójában. A közvetlen forgalom azokat jelenti, akik a böngészősávba beírják oldalunk címét, esetleg könyvjelzőként nyitják meg oldalunkat. A hivatkozás alapján érkezők valamely más oldalon a mi oldalunkra mutató linkre kattintva érkeznek hozzánk. A keresőkből származó forgalom azok számát mutatja, akik valamilyen keresőmotor használata után találtak oldalunkra, és onnan érkeztek hozzánk.
A ránk hivatkozó oldalakon megtekinthetjük azt is, hogy mely oldalak mutatnak ránk, és azokon belül honnan, és mennyien érkeztek.
 
 
Ezek csupán az Analytics legalapvetőbb funkció, ezeken kívül még biztosan találunk számunkra hasznos adatokat, melyek ismertetéséről még rengeteget írhatnánk. Akit érdekel a keresőoptimalizálás, esetleg komolyabban foglalkozik vele, annak is ajánlatos megismerkednie a Google szolgáltatásával, mert a Webmaster-rel együtt remekül használhatjuk fel oldalunk elemzésére, futtatására és látogatóink számának növelésére.
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba?

Hogyan segíthet praxisodon az email marketing?

2017-10-30

Miért hatékonyabb az egészségügyben az e-mail marketing, mint a közösségi média? Mire ügyelj, ha beépíted online marketing kommunikációdba? 

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai.

Gyorstippek AdWords PPC hirdetéseid fellendítéséhez

2017-10-27

Tippek azoknak, akik szeretnék a Google hirdetési rendszerét, az AdWords PPC rendszert használni. A Google Partner, marketing tanácsadó, Marketing Professzorok útmutatásai. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!