9 tipp, amivel sikerre viheted Google Ads stratégiádat 2019-ben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

9 tipp, amivel sikerre viheted Google Ads stratégiádat 2019-ben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Gondolom Neked sem kell bemutatni a Google hirdetési rendszerét, régi nevén a Googe AdWordsöt, mai nevén a Google Ads-ot. Ha használod, tudod, rengeteg konverziót (vásárlást, szobafoglalást stb.) hozhat, de biztosan azt is tudod, ha jól van beállítva, mindezt sokkal olcsóbban teszi. 
 

9 tipp, amivel sikerre viheted Google Ads stratégiádat 2019-ben

A Google napi szinten közel 4 milliárd lekérdezést szolgál ki ami lényegében 4 milliárd lehetőséget ad arra, hogy elérd közönségedet marketingüzenetiddel. Na persze, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a Google hirdetési rendszeréből (legyen szó akár a Search, vagy a Display hálózatról) mindezt csak egy stabil lábakon álló Google Ads stratégiával teheted meg, ugyanis óriási versenyre kell számítanod.


Természetesen minden vállalat, cél, és célzandó közönség egyedi, de van néhány tippünk, amiket garantáltan minden hirdető hasznosíthat majd saját Google Ads stratégiájában – kezdjük is!

 

1. Ne becsüld alá a minőségi mutatót

Mindig megdöbbenek, amikor egy cégnél az online marketing audit során egy-egy sokat költő Google Ads fiókban egyáltalán nem is néznek rá ezekre az adatokra. A Google az úgynevezett „minőségi mutató” pontszámot használja arra, hogy megállapítsa hirdetésed minőségét. A minőségi mutató kiszámításához a rendszer nem csak a hirdetést vizsgálja meg (pontosabban annak átkattintási arányát), hanem az ahhoz tartozó landing oldalt, illetve azon kulcsszavak relevanciáját, amelyekre ajánlatot tettél. A minőségi mutató szabja meg, hogy mennyibe is „kerül” majd hirdetésed, és hatással van annak megjelenítési arányára is.

 

Ezen nem is igazán kéne meglepődni, elvégre a Google érdeke, hogy a legjobb minőségű, legrelevánsabb hirdetéseket jeleníthesse meg felhasználóinak – az alacsonyabb árlehetőség mindenképpen erre ösztönzi, teszi ezt azzal is, hogy olcsóbban kerülsz jobb helyre, ha jók a minőségi mutatóid. 

 

Ügyelj tehát arra, hogy a hirdetés kapcsolódjon azokhoz a kulcsszavakhoz, amikre ajánlatot teszel, illetve hogy a landing oldal is azt kínálja, amit a hirdetés ígér. A landing oldallal kapcsolatban kritikus szempont még a mobil-első kialakítás (erről ITT olvashatsz) is a kiváló felhasználói élmény érdekében.

 

A költséghatékony Google Ads hirdetésekhez egy komplex online marketing stratégia és naprakész tudás, tapasztalat szükséges. Ha nem akarsz magad bajlódni hirdetéseid beállításával, vagy valóban profi megoldást szeretnél, keress minket bátran! Kattints IDE most! 

 

2. Használj földrajzi célzást Google Ads hirdetéseidben

A Google Ads rendszerében lehetőséged nyílik adott földrajzi helyeket megcélozni hirdetéseiddel – az így célzott hirdetések az általad megjelölt területen tartózkodó felhasználóknak jelennek majd meg. Ezt a funkciót érdemes arra használni, hogy optimalizáld ajánlattételeidet és ezzel megspórolj némi pénzt.

 

Mint minden célzási opció, a földrajzi célzás is segít, hogy olyan felhasználóknak kínáld fel hirdetéseidet, akik leginkább érdeklődnének irántuk. Ha például csak egy adott városban kínálod szolgáltatásaidat, akkor felesleges lehet az egész országban reklámozni ezeket, és arra pazarolni költségvetésedet, hogy hirdetésed olyan embereknek jelenjen meg, akik számára nem releváns az ajánlatod.

 

A jobb célzás javítja az átkattintási és a konverziós arányokat is:

 

Az átkattintási arány azt mutatja meg egy százalékos értékben, hogy hányan kattintottak rá hirdetésedre azok közül, akiknek meg is jelent az – ha 200 megjelenés során csak 10-en kattintanak hirdetésedre, akkor az 5%-os átkattintási arányt jelent, és így tovább. A magas átkattintási arány arra enged következtetni, hogy hirdetésed felkelti az emberek érdeklődését.

 

Persze az, hogy mit csinálnak a felhasználók, miután a landing oldalra érkeznek már egészen más kérdés – itt lép színre a másik előbb említett mutató, a konverziós arány. Ez a szintén százalékban kifejezett érték azt jelzi, hogy hány felhasználó végezte el a konverziós folyamatot azok közül, akik landing oldaladra érkeznek.

 

A Google Ads rendszerében – mint azt bizonyára tudod – fizetned kell a kattintásokért. Tehát minél relevánsabbá teszed hirdetésedet a megcélzott felhasználók számára (és minél jobban célzol), annál magasabb lesz az olyan felhasználók aránya, akik rákattintanak a hirdetésedre, és konvertálnak is azon keresztül. Így kevesebb lesz az elpazarolt hirdetési költség, és magasabb a minőségi mutató.

 

3. Foglalkozz a kizáró kulcsszavakkal

A kulcsszavakat első sorban arra szokás használni, hogy megadd, milyen keresésekre szeretnéd, hogy megjelenjenek hirdetéseid. A Google Ads azonban lehetővé teszi azt is, hogy úgynevezett „kizáró” kulcsszavakat használj, amelyekkel megadhatod, hogy milyen szavakra nem szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet.

 

A kizáró kulcsszavak segítenek elkerülni, hogy hirdetéseid olyan felhasználóknak jelenjenek meg, akik biztosan nem érdeklődnének kínálatod iránt. A felhasználók által beírt kulcsszavak nagyon sokat elárulnak a keresés mögött álló szándékról: például ha valaki az „ingyenes” szót használja keresésében, akkor minden bizonnyal nem érdekli az általad hirdetett fizetős szolgáltatás vagy termék. Valószínű tehát, hogy nem fog rákattintani, rontva ezzel a hirdetés átkattintási arányán, és minőségi mutatóján. 

 

Ha a felhasználó mégis rákattint a hirdetésre (pedig biztosan nem akar pénzt kiadni, elvégre „ingyenes” dolgokat keres), akkor azért a kattintásért neked már fizetned kell majd, függetlenül attól, hogy történik-e konverzió, vagy sem.

 

A kizáró kulcsszavakat úgy jelölheted meg kulcsszólistádban, hogy egy mínuszjelet írsz eléjük. A hirdetés céljától függően az „ingyenes” szón kívül érdemes lehet még kizárni a „képek”, és egyéb kifejezéseket is, amelyek nem vásárlói szándékra utalnak.

 

4. Gazdagítsd hirdetéseidet bővítményekkel

A beszédes nevű hirdetésbővítményekkel további információkat helyezhetsz el hirdetéseidben. A jól kiválasztott és alkalmazott bővítmények sokszorosára növelhetik egy hirdetés átkattintási arányát. Ezek az információk továbbá azt is biztosítják, hogy a felhasználók többet tudjanak meg hirdetésedről, mielőtt rákattintanának arra – ha ezek alapján úgy döntenek, hogy mégsem nekik szól ajánlatod, akkor legalább nem kattintanak feleslegesen, és élik fel hirdetési keretedet.

 

Többféle hirdetésbővítmény közül választhatsz: van olyan, ami további hivatkozásokat jelenít meg az elsődleges link alatt (ez segít abban is, hogy jobb helyet foglalj el a találatok között hirdetéseddel), de megadhatsz egy telefonszámot is, amit a mobilos felhasználók azonnal, kényelmesen felhívhatnak. Az emberek szívesebben foglalkoznak egy olyan hirdetéssel, ami ilyen kényelmi funkciókkal könnyíti meg a dolgukat.

 

Szerencsére a bővítmények használata (még ha egyszerre többet is használsz) teljesen ingyenes, tehát nem változtat a hirdetés költségein.

 

5. Használd fel hirdetéseid forgalmát további növekedésre

A fizetett hirdetések segítenek gyorsan nagy mennyiségű forgalmat bevonzani, de persze nincsenek ingyen. Érdemes tehát elgondolkodnod rajta, hogy hogyan használhatod fel ezt a forgalmat arra, hogy a későbbiekben költséghatékonyabban érhess el egy érdeklődő közönséget.

 

Használd fel hirdetéseidet arra, hogy egy közösséget építs fel márkád köré. Igyekezz minél több felhasználó email címét megszerezni a landing oldalakon, hogy aztán újra megcélozhasd őket emailjeiddel, vagy remarketing hirdetésekkel. Az így szerzett email címeket továbbá felhasználhatod Facebook hirdetéseid célzásához is.

 

Helyezd el Facebook és Instagram oldalad ikonját is úgy, hogy minden látogató megtalálhassa, így a Google Adsból bevonzott látogatókból követőket is formálhatsz. 

 

6. Küzdj versenytársaid ellen

Az online hirdetések kíméletlen világában bevett szokás, hogy a versenytársak egymás márkanevére tesznek ajánlatot a hirdetések célzásakor, hogy azok akkor is megjelenjenek, ha egy felhasználó egy konkurens márka nevére keres rá.

 

Habár ez talán nem a legetikusabb módszer, a „biznisz az biznisz” – mindenki csinálja, és nem kizárt, hogy a te márkád nevére is licitál egy-két versenytársad. Nincs más dolgod, mint ugyanígy visszavágni!

 

Azt vetted észre, hogy céged nevére is hirdetnek így mások? Van egyébként ellenszer ez ellen is, következő cikkeinkben eláruljuk, iratkozz fel hírlevelünkre ITT, hamarosan jön a megoldás! 

 

7. Tesztelj mindent, tesztelj sűrűn

Bármennyire is értettél a dolgokhoz tegnap, ma már egészen máshogy működhetnek. Az internetes marketing folyamatos változáson megy keresztül, és csak úgy tudhatod biztosra, hogy valami tényleg működik-e, ha leteszteled azt. Az igazán veterán marketingesek szinte minden lehetséges elemet A/B tesztelésnek vetnek alá, hogy tökételesítsék hirdetéseiket, landing oldalaikat, és célzásukat is.

 

Próbálj ki különféle kulcsszavakat, célcsoportokat, területeket, és fogalmazd át a hirdetések/landing oldalak szövegét is, ha kell.

 

8. Ne hagyd figyelmen kívül a mobilos felhasználókat

Annak ellenére, hogy durván 2019 felénél járunk, még mindig vannak olyan hirdetők, akik nincsenek tisztában a mobil-első megközelítés szerepével az online marketingben. Az okostelefonokról indított keresések száma egyre csak nő, és már 2018-ban többen böngésztek ilyen eszközökről, mint hagyományos, asztali számítógépekről.

 

Azok a hirdetők, akik nincsenek felkészülve erre a forgalomra, bizony hamar lemaradnak. Az emberek máshogy keresnek mobilkészülékeiken, mint egy számítógépen – mivel ezeket többnyire nem otthon használják, gyakran rövidítésekkel, hangfelismeréssel keresnek rá a dolgokra. Mindezekhez a trendekhez a hirdetőknek is alkalmazkodniuk kell mind hirdetéseik (kulcsszavak), mind landing oldalaik (design) elkészítése során, figyelembe véve azt is, hogy az okostelefonokat használók általában türelmetlenebbek, elvégre általában csak egy gyors keresésre van szükségük.

 

9. Bízd szakértőkre hirdetéseidet

A fent említett tippek csupán egy óriási jéghegy apró csúcsát fedik le. A Google Ads ennél egy sokkal mélyebb, összetettebb rendszer, ami ráadásul folyamatosan frissül, és új funkciókkal is bővül. Ezekkel lépést tartani külön munkakört követel meg, és persze a sokéves tapasztalat sem utolsó szempont. Ha nem szeretnéd, hogy hirdetéseid a félrecélzások, vagy a helytelen kialakítás miatt csak vigyék a pénzt, akkor bízd őket egy profi online marketing csapatra! Kérd ajánlatunkat most IDE kattintva!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!