Ezért hatékonyabb a keresőoptimalizálás, mint a fizetett hirdetések (Google Ads, Facebook stb).

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Ezért hatékonyabb a keresőoptimalizálás, mint a fizetett hirdetések (Google Ads, Facebook stb).

Ki árul fizetett hirdetéseket? Pl. a Google és a Facebook. Nos, kevés nagyobb marketing gépezet van, mint ami ennek a két cégnek a rendelkezésére áll. Mire használják ezt az erőt a leghatékonyabban? Meggyőznek marketing szakembereket arról, hogy használd a rendszerüket. Rengeteget költenek önreklámra, hirdetéseik eladásra. Az, hogy a Facebookon organikusan elérj embereket nem érdeke Zuckerbergnek, nem reklámozza, esetleg kényszerből engedi, hogy tedd. A Google is féltve őrzi a titkot, hogyan kerülhetsz organikusan a találati lista élére. Fizess inkább a hirdetéskért. Pedig az organikus elérések sokkal hatékonyabbak, mint a fizettettek, és ezt ma be is bizonyítom neked.  

 

Sok marketingszakember továbbra is ragaszkodik a hagyományos módszerekhez kínálatuk vagy ügyfeleik népszerűsítésére – leginkább azért, mert nem értenek ahhoz, hogyan lehet organikusan elérni a potenciális vevőket. Sajnos azonban ezek a hirdetések mára már sokkal kevésbé hatékonyak, mint régebben, aminek több oka is van, ezeket felsorolom, és a cikk végén mutatom: példán keresztül kiszámolva a valóságot!

 

Miért nem olyan hatékonyak manapság a fizetett hirdetések?

Habár a fizetett hirdetések az online marketing klasszikus eszközeinek számítanak, a technológiák fejlődésével és az új trendek megjelenésével sokat veszítettek hatékonyságukból…

 

… a hirdetésblokkolók miatt

Ha az ember csupán néhány órát tölt minden nap az interneten (bármilyen erre alkalmas eszközön), számtalan hirdetéssel találja szembe magát. Sajnos ezek nagy része a mai napig rendkívül zavaró, és még kis mennyiségben is képesek csökkenteni a böngészés élményét.

 

Nem csoda, hogy több olyan böngésző kiegészítő is készült, amik képesek elrejteni ezeket a hirdetéseket, ezzel egy sokkal tisztább, nyugodtabb, természetesebb böngészési élményt nyújtva a felhasználóknak.

 

Az ilyen úgynevezett „hirdetésblokkolóknak” (amikről ITT írtunk korábban) köszönhetően egyre kevesebb hirdetés ér célba asztali és mobilkészülékeken is.


… az őszinteség hiánya miatt

A hirdetésekről mindenki tudja, hogy az adott márka fizetett értük. Egyértelmű, hogy a hirdetések célja kiemelni egy termék, szolgáltatás, vagy márka legelőnyösebb tulajdonságait, kényelmesen elhallgatva minden negatívumot a hirdetett dologról. A hirdetések nem egy teljes, őszinte képet festenek arról, amiről szólnak, ezért egyre kevesebben tartják őket megbízható információforrásoknak.

 

… a fizetéshez kötöttség miatt

A fizetett hirdetések csak addig maradnak láthatók az interneten, amíg a hirdető hajlandó fizetni értük. Ha elfogy a napi keret, vagy a hirdető úgy dönt, hogy kénytelen feladni néhány költségét, akkor a hirdetés azonnal eltűnik az internetről.

 

A SEO, avagy a legjobb alternatíva a fizetett hirdetésekre

Láthatod tehát, hogy a fizetett hirdetések nem feltétlenül a legjobb marketingeszközök. Persze sok modern marketingstratégiában megvan a helyük, és senkit sem próbálunk rávenni arra, hogy törölje összes fizetett kampányát (hiszen a közösségi médián szinte már csak így maradhat látható egy márka), de mégis érdemes szétnézni az alternatívák között – itt lép a színre a SEO.

 

Mi az a SEO?

A SEO a „search engine optimization”, magyarul keresőoptimalizálás rövidítése. A SEO lényegében olyan technikák, módszerek összessége, amelyek célja egy márka online láthatóságának fellendítése. Konkrétabb példával élve: a SEO segít, hogy webhelyed, weboldalaid magasabb pozícióban jelenjenek meg az olyan keresők (keresőmotorok) találatai között, mint például a Google találatai között.

 

Mivel a Google első találatai sokkal több figyelmet és kattintást kapnak, mint az alattuk lévők, elengedhetetlen, hogy egy webhelynek jó „SEO-ja” legyen, vagyis jól legyen optimalizálva keresőkre.

 

Miért érdemes használni a SEO-t?

Először is, a „SEO-zásra” (értsd: keresőoptimalizálásra) használt technikák szavatossága igen hosszú. Ez lényegében annak köszönhető, hogy amíg a webmesterek képesek pozitív felhasználói élményt nyújtani látogatóiknak, biztosítják a SEO alapjait webhelyükön.

 

A SEO az egyik leghatékonyabb digitális marketingeszköz, amit meglepően kevesen használnak ki, pedig a fizetett hirdetéssel szemben valójában egy teljesen ingyenes procedúráról van szó, így gazdaságosabb, mint a hirdetések, a közösségi média, vagy bármilyen más online marketingforma. Röviden: a SEO-ba fordított idő nagyobb látogatottságot, és több ügyfelet eredményezhet – kisebb költségből, és hosszabb távon.

 

A keresőmotorok népszerűsége is jelentős szempont. Csak a Google-on naponta többmilliárd keresést indítanak a felhasználók. Az emberek a legújabb pletykáktól kezdve a tudományos tényeken keresztül kedvenc süteményreceptjeikig mindenre az interneten keresnek rá, évről évre egyre nagyobb mennyiségben. Nem kérdés, hogy aki képes rendszeresen e felhasználók szeme elé kerülni, az komoly forgalmat biztosíthat webhelye számára.

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


 

Google keresés vs Facebook és AdWords (Google Ads) hirdetések

Mi a különbség aközött, ha a Facebookon hirdetsz, vagy ha a Google-ben talál rád valaki? Rengeteg. Vegyünk egy példát: tudod, hogy Budapest legjobb étterme a Városliget Café, és elmész a Városligetbe ebédelni: elmész a Robinson és a Gundel mellett, ahonnan eléd ugrik egy-egy ember , és az arcodba tartja az étlapot (déli országokban ez gyakori, szerencsére nálunk nem). De te a Városliget Café-t keresed. Ezek az előugró reklámok ugyan meggyőznek néhány kevésbé erős akaratú embert, de a legtöbbet csak zavarják, és elhajtják az előugró reklámokat. Vagy eleve látod, hogy előugrálnak ezek az emberek, és ezért átmész az oldal túloldalára, ne kelljen velük találkoznod (ez a hirdetésblokkoló).

 

Összegezve tehát a Facebookon te keresed meg a potenciális ügyfelet, a Google-ben ő keres téged. És itt persze nem arról beszélek, hogy ne használj közösségi médiákat, hiszen a hírnév megalapozására tökéletesek. De sokkal inkább az organikusan, jól vezetett Facebook és Instagram oldalak, mint az agresszívnek tűnő hirdetések. De nézzük a bizonyító erejű példát!

 

Google Analytics példa, mely bebizonyítja, hogy a SEO ráfordítások hozzák a legjobb megtérülést

Az alábbiakban egy bio-webshop analitikáját láthatod, 2018. május 1. és 2019. január 15. közötti időszakra szűkítve. A webshop havi szinten 100-100 ezer forintot költ AdWords (bocsánat, már Google Ads) és Facebook hirdetésekre. Ezeket egy CPC hirdetésekre szakosodott ügynökség kezeli. A weboldal SEO beállításait, feltöltését, és tartalommarketing stratégiáját mi alkottuk és vezettük régebben, egy ideje már nem. Nézzük tehát a számokat, melyek nem hazudnak!

 

Elemezhetnénk az oldal/munkamenetet, a visszafordulási arányt, vagy az oldalon töltött időt is, de egy cégvezetőt csak a végső eredmény, a bevétel érdekli, nézzük tehát meg azt, mennyi látogatóból mennyi bevétel született. Ezért cxsak a táblázat ezten két oszlopát nézzük meg. 

 

SEO vs Google Ads és Facebook hirdetések

 

Látható, hogy a 4. pont, azaz a direktben az áruházat felkereső emberek költenek a legtöbbet, ez érthető is, hiszen ők már azért jöttek ide, mert tudták, mit kaphatnak. Ezt segítheti elő egy pontgyűjtő program, egy hírlevél, vagy tudták, hogy a webáruház felületén érdekes, nekik való cikkek, információk vannak, ezért néha beírják a böngészőbe a webáruház webcímét. Ha arányt számolunk, láthatjuk, hogy itt egy látogató 78,4 forint bevételt termelt. A második azonban az organikus Googleből érkezők bevétele, amire szinte alig költött a webáruház. Itt már csak 26,6 forintot „ér” egy látogató, de az online marketing eszközök közül ez kiemelkedően magas. Hiába jöttek ugyanis többen a Google Adwords (Ads) rendszeréből és a Facebook fizetett hirdetésekből, ezek jóval kevesebbet vásároltak.  Egy Google Ads-os látogató már csak 10 forintot költött látogatásonként, a Facebookos már csak 4.87-et. 

 

Ha elgondolkodunk a kiadáson és a bevételen, látható, hogy az áruház nagyon veszteséges, ami egy kezdő webáruház esetében nem is biztos, hogy furcsa. Az viszont már megkérdőjelezhető, hogy nem lenne-e érdemesebb a tartalommarketinggel, a keresőoptimalizálással többet foglalkoznia, mint kiadni hirdetésekre ezt a hatalmas összeget? Ugye, hogy jobban megérné 26,6 forintot hozó látogatót ide vonzani mint a 4,87-et? És akkor még ehhez hozzájárulnak azok is, melyeket fent írtam, a SEO az hosszútávon épít, a hirdetés élete a kattintásnál véget ér. 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!