Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Organikus Google (SEO) kontra PCC (Google Ads) találatok – Mi termel átkattintásokat 2019-ben?

Marketing Professzorok

SEO, keresőoptimalizálás


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Organikus kontra CPC találatok – Mi termel átkattintásokat 2019-ben?

2018.11.26.

Organikus Google (SEO) kontra PCC (Google Ads) találatok – Mi termel átkattintásokat 2019-ben?

Megéri-e a Google Ads (korábban AdWords) hirdetésekért fizetned, vagy inkább a keresőoptimalizálásra kell pénzt és időt fordítanod? Melyik hozza a több látogatót illetve konverziót 2019-ben? 


Sosem volt titok (és egy kis logikával nem is nehéz kikövetkeztetni), hogy a Google első találati oldalának első néhány találata drasztikusan több kattintást kap, mint a lista alján, vagy a többi lapon felsorolt linkek. De mégis mekkora ez az arány?

 

A statisztikák szerint az első öt organikus találat a kattintások több mint 67%-át vonzza be, míg a többi, lejjebb kerülő hivatkozásoknál ez az érték csupán 3,73%. Több kutatásnak is sikerült bizonyítania, hogy ha egy cég webhelye szeretne részesülni az organikus keresőforgalomból, akkor stabil és előkelő pozíciót kell megtartania az első találati oldalon.

 

Csak hogy néhány további meggyőző számadatot is elhintsünk – néhány tanulmány szerint a keresések több mint 71%-a végződik egy első találati oldalon való kattintással, míg a második és harmadik oldalak csupán a kattintások 5-6%-ára számíthatnak.


Mindez egyértelműen mutatja, hogy a keresőtalálati listák élén kell szerepelnünk, ha látogatókat, vevőket szeretnénk. De mi az oka annak, hogy a fizetett hirdetések, a Google Ads, más néven PPC hirdetések lényegesen kevesebb kattintásban részesülnek, mint az organikus hivatkozások?

 

Organikus találatok vs hirdetések (SEO vs Google AD)

A kérdés tehát jogos: valóban megéri fizetni olyan Google Ads (korábban Google AdWords) hirdetésekért, amik minimális átkattintási arányt (CTR) biztosítanak, nem jelentenek hosszútávú befektetést, és nem növelik egy márka hitelességét?

 

Ha egy márka az organikus találatok között tűnik fel, az mindig több bizalmat ébreszt a kereső felhasználókban, mintha a hirdetések között találkozna ezzel. Ráadásul, ha ez a bizonyos organikus találat az első öt link közé került, akkor lényegesen nagyobb az esély a kattintásokra és a rendszeres forgalomra.

 

Az emberek megtanulták, melyek a hirdetések egy találati listában, és melyek a valódi találatok. Egyértelmű számukra, hogy a hirdetés azért van a találati lista tetején, mert a webhely tulajdonosa ezért fizet, míg az organikus találati lista tetején azok a cégek vannak, akik a legrelevánsabbak az adott találatra. Egyszerű nem? Az, aki fizet azért, hogy online marketing tanácsadó kifejezésre a találati lista elején legyen, nyilvánvalóan nem ért annyit az online marketinghez, mint aki az organikus lista elején van, azért, mert a Google, és rengeteg más webhely, aki hivatkozik őrá, azt gondolják, ő a legrelevánsabb találat online marketing tanácsadó kifejezésre. 

 

Sokan nem csak kerülik a hirdetést, le is tiltják

Az előbb még csak azokról ejtettünk szót, akik kikerülik az fizetett találati listát, de egyre nagyobb azoknak az aránya, akik el is rejtik a fizetett hírdetésket, az úgynevezett adblockerek segítségével. Az adblockert használóknak esélyük sincs találkozni a Google Ads hirdetésekkel, rögtön az organikus találati lista első helyezettje lesz az első, amit látnak majd. 

 

Ezek alapján nem meglepő, hogy azoknak a webhelyeknek sikerül lebonyolítaniuk a legtöbb konverziót, amelyek a megbízhatóbb organikus pozíciókban helyezkednek el a találati oldalakon.

 

Éppen ezért egy hosszútávú SEO (keresőoptimalizálás) stratégia elkészítése és implementálása – akár egy SEO szakértő csoport segítségével – az esetek többségében jobb eredményeket hoz majd, mint egy fizetett kampány. Bárki, aki azt mondja, hogy nincs szükség keresőoptimalizálásra, azt azért teszi, mert nem ért hozzá, nem tudja, hogyan kell csinálni. Google Ads hirdetéseket bárki be tud állítani, még akkor is, ha a profi optimalizáláshoz is tudás kell. A SEO ezzel szemben jelentős know-howt igényel….

 

A helyezés és a forgalom kapcsolata

Mint ahogyan arra már fentebb utaltunk, az sem mindegy, hogy egy webhely hová kerül az első találati oldal organikus találatai között. Ezt nem igazán kell, hogy bármilyen tudományos kutatás megerősítse – egyszerűen csak gondolkodj el rajta, hogy hányszor szokott lejjebb csúszni a tekinteted a harmadik Google találatnál… 

 

Nem sűrűn, ugye? Akkor a felhasználók azon 96%-ához tartozol, akiknek nem szokásuk az első 3-5 hivatkozás alatt nézelődni.

 

Ha figyelembe vesszük, hogy már a harmadik organikus találat is csak a kattintások 10%-át nyeri meg, akkor egyértelművé válik, hogy igen, nagyon is fontos, hogy egy webhely legalább bronzérmessé váljon a forgalomért folytatott szüntelen versenyben.

 

Minél hevesebb a verseny abban a szektorban, amiben céged működik, annál nehezebb bejutni ezekbe a pozíciókba, és annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy egy szakképzett SEO tanácsadóra lesz szükséged, hogy lendületben tartsd márkádat.

 

Fontos persze körültekintően válogatni a lehetőségek között, és minden esetben csak olyan online marketing tanácsadó céghez fordulni, akik konkrét példákkal tudják bizonyítani korábbi sikereiket más ügyfeleknél.

 

Mi is az az organikus keresés egész pontosan?

Az organikus (magyarul szerves) kifejezés arra utal, hogy egy webhely természetes módon jelenik meg a keresőtalálati oldalakon. Másképpen megfogalmazva, ezek azok a „sima” találatok, amiket a Google rangsoroló algoritmusa relevánsnak ítélt az adott keresésre, és senki nem fizetett azért, hogy a felhasználók láthassák őket (tehát nem hirdetések).

 

Ha webhelyed az organikus találatok között jelenik meg a találati oldalon, akkor az azt sugallja a kereső felhasználó számára, hogy megbízható és hiteles linkkel van dolga. Ezzel nem csak annak az esélyét növelheted, hogy egy felhasználó rákattintson hivatkozásodra, hanem hosszútávon is biztosíthatod annak előkelő pozícióját a találati oldalon.

 

Továbbá, minél hitelesebb (organikus) pozícióban áll egy hivatkozás, annál nagyobb az esélye, hogy a felhasználók több időt töltenek majd az amögött álló tartalom böngészésével, és hogy felkeresnek majd konkrét kérdéseikkel, árajánlat-igényeikkel, foglalásaikkal és vásárlói szándékukkal. Persze ehhez biztosítani kell a webhely megfelelő működését, egyszerű navigációját, és eszközfüggetlen, vagy reszponzív kialakítását is.

 

Mire fordítsd digitális marketing költségvetésedet?

Amennyiben honlapod keresőoptimalizált, és használsz Google Ads hirdetéseket is, webhelyforgalmad több mint 90%-a a Google keresőtalálati oldalairól érkezik, ezért nem kérdéses, hogy megéri minél előkelőbb organikus pozíciók megszerzésére koncentrálni a keresőmotorban.

 

Ebben segíthet a keresőoptimalizálás, aminek célja minél magasabb pozícióba emelni egy webhelyet, és annak aloldalait bizonyos releváns, megcélzott kereső-kulcsszavakra.

 

Magas rangsorolást elérni persze nem egyszerű feladat, és – mint ahogy azt már említettük – minél nagyobb a verseny egy területen, annál nagyobb kihívást jelent majd. Persze egy képzett szakértői tanácsadó-csoport segíthet céljaid elérésében!
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/google-ad-vs-seo.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SEO, keresőoptimalizálás
 Éttermek rangsorolása a Google Térképen

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

Mi történt a hétvégén a Google találati listákkal? SERP változások tömkelege…

2018-12-06

November utolsó hétvégéje meglehetősen kaotikusra sikerült az online marketingesek számára. Számos webhelytulajdonos és SEO szakember számolt be drasztikus változásokról a keresőtalálati oldalakon.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!