Hogyan szerezz még több vásárlót a Foursquare-rel – 3 részből álló marketing stratégia, ami működik

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan szerezz még több vásárlót a Foursquare-rel – 3 részből álló stratégia, ami működik

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan szerezz még több vásárlót a Foursquare-rel – 3 részből álló stratégia, ami működik


2014/04/25
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Gondoltál már rá, hogy kisvállalkozóként hogyan használhatod ki a közösségi média előnyeit? A jelenlegi gazdasági helyzetben minden kisvállalkozás azért küzd, hogy még több vásárlót szerezzen, de senki sem szeretne túl sok pénzt és időt áldozni annak marketingjére. Itt jön képbe a Foursquare marketing. 

Hogyan szerezz még több vásárlót a Foursquare-rel – 3 részből álló marketing stratégia, ami működik

Mi is az a Foursquare marketing?

A Foursquare egy térkép alapú közösségi oldal, amelyen a Facebookhoz hasonlóan be lehet csekkolni helyekről, így láthatod te is, hogy ismerőseid merre járnak, hol vannak, mit csinálnak, mit esznek, mivel képet és szöveget is lehet csatolni a csekkoláshoz.
 
Jelenleg 10 millió felhasználója van, amihez havonta 35.000-en csatlakoznak. Több mint 500.000 cég használja már, és a felhasználók száma az okostelefon eladásokkal egyhuzamban nő és továbbra is növekedni fog. Ami a legfontosabb, hogy a három legfrissebb dolgot ötvözi: a közösségi hálózatot a mobil technológiával és a helyi vállalkozásokkal.
 
 
 

Miért kellene egy vállalkozásnak használnia a Foursquare-t marketingre?

Marketing konzultáció és audit
A vállalkozások tulajdonosai tudják, hogy szükségük van közösségi média jelenlétre, azonban sokan mégsem szeretnének belevágni a következő okok miatt:
  • Nincs idejük
  • Nincs kellő jártasságuk az adott médiumon
  • Nem tudják, hogyan is válhatna hasznukra
  • Az eredmények nem láthatók azonnal, idő kell, mire beindul a folyamat
  • Vevőket/rajongókat/követőket kell szerezni közösségi oldalakon keresztül, ami ismét időigényes feladat.
 
A Foursquare azonban három dologban eltér:
  • ’’Instant’’ mobil és közösségi média stratégiának számít
  • Az ügyfelek már csak azzal is kapcsolatba lépnek veled, hogy becsekkolnak
  • A becsekkolásnál a vásárló barátaival is megosztja a tényt, hogy éppen merre van, így azokban tudatosul a cég neve vagy helye, logója
Rengeteg cég nem használja még ki a Foursquare adta előnyöket, így hatalmas előnyre tehetsz szert használatával. A legfontosabb számodra: lehet, hogy te még nem használod a Foursquare-t, de vásárlóid már igen.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 
 

Miért használják a vásárlóid a Foursquare-t?

Most talán érted, hogyan működik a közösségi oldal, de talán még mindig nem lehet tiszta, hogy miért csekkolnak be az emberek.
  • Fontosnak érzik tőle magukat
  • Megoszthatják barátaikkal hol, merre, kivel és mit csinálnak
  • Kedvezményeket, ajándékokat, jelvényeket kapnak
  • Versenyezhetnek barátaikkal

 

Hogyan használd a Foursquare-t saját vállalkozásod népszerűsítésére

A még nem Foursquare felhasználók bekapcsolása

Első lépésként hozz létre profilt, melyen aztán információkat oszthatsz meg vásárlóiddal. Akár special-okat, vagyis akciós ajánlatokat oszthatsz meg velük, ami nem csak egyszerű kedvezmény, hanem egy ütőképes marketing eszköz is. A Foursquare térképét böngészve listázhatod azokat a helyeket, is amelyek kínálnak specialt. Ez lehet akár olyasmi, hogy az első csekkolásért cserébe felkínálsz egy szendvicset, üdítőt, pohár sört. Hidd el, szájról szájra fog járni a dolog, és fel fognak keresni az ajándék miatt. Ha a környéken csak te használod a Foursquare-t vagy csak te kínálsz specialt, akkor biztos lehetsz benne, hogy téged fognak választani.
 

Jelenlegi vásárlóid ösztönzése

Jelenlegi vásárlóidat bíztasd a Foursquare használatára. Helyezz el az üzletedben egy kalauzt arról, hogyan regisztrálhatnak, jelentkezhetnek be, és hogyan köthetik össze az alkalmazást Facebook fiókjukkal. Ösztönözheted őket valamilyen ajándékkal az első bejelentkezésnél, amiért cserébe csak annyit kérj, hogy a bejelentkezést mutassák meg valamelyik alkalmazottadnak.
 
Visszatérő vendégeidet jutalmazd valahogy, hiszen ők fogják képezni vállalkozásod kedvelőinek alapkövét. A legtöbbször bejelentkezőknek adj valamilyen kedvezményt, vagy kiemelt jutalmat a mayor, vagyis polgármester címet elérő vásárlónak, aki 60 napon belül a legtöbbet jelentkezett be nálad. Ez az ő barátait és másokat is ösztönözni fog arra, hogy elérjék a címet, és többet járjanak hozzád.
 
A socialmention.com segítségével azt is ellenőrizhetjük, hogy kik és hányszor említik üzletünket a közösségi oldalakon. Add meg üzleted nevét az oldalon, és akárhányszor valaki megemlíti valamelyik közösségi oldalon, értesítést kapsz róla. Ha az adatokat nézegetve észreveszed, hogy vannak, akik a szokásosnál többet emlegetnek téged, személyes üzenetben megkeresheted őket és megköszönheted nekik, hogy hűséges vásárlóid, esetleg kedvezményt is felkínálhatsz nekik.
 
A Foursquare használata egyáltalán nem nehéz, könnyű hozzászokni, és sokat javíthat a bevételeid alakulásán. Ami még fontosabb, ingyen van, és sok időt se kell vele foglalkoznod. Ma már egyre többen használják, és még egyszer meg kell említenünk, attól, hogy te nem használod, lehet, hogy vásárlóid már régóta csekkolgatnak nálad.
 
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
212 351
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Házi lista

Mi is az a házi lista?   A házi lista az az email lista, amelyet minden vállalat saját...

Egyszeri ajánlat

Egy olyan marketing stratégia, amelynek célja intenzív nyomást gyakorolni a lehetséges...

Aláírás fájl

Mit is jelent az aláírás fájl? Az aláírási fájl egy rövid szöveges bemutatkozás az...

Belső linkelés

Olyan hiperhivatkozások elhelyezése egy weboldalon (vagy valamelyik aloldalán), amik ugyanazon a...

Felülértékesítés (Upsell)

Felülértékesítésről beszélünk akkor, ha egy magasabb árú terméket vagy szolgáltatást...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.