Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!


2014/01/17
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Tipikus magyar mentalitású az Index mai cikke, mely azzal a címmel keresi szenzációhajhász útját, hogy „Menekülnek a fiatalok a Facebookról”. Ha tovább olvasod, láthatod, mennyire jó hír ez mindenkinek, aki a Facebookra építi marketing tevékenységét! Cikkünkben elmondjuk, miért!
 
Menekülnek a fiatalok a Facebookról? Hurrá, eljött a közösségi média marketing ideje!
Mostanság nagyon negatívvá vált az Index.hu. Azt vettem észre, mindenben csak a rosszat látják, azt emelik ki. Nagyon sokan vannak, akik csak végigfutnak egy hírportált, elolvassák a címeket és ebből próbálják összerakni a napjukat, gondolataikat. Nos, ha mostanság az Indexet ily módon olvasod, közel lehetsz az öngyilkossághoz… Aki a fent említett cikket nem olvasta végig, az is csak annyit vont le (sokan kérdezgettek is tőlem), hogy jaja, akkor vége a Facebooknak. Sem szerintem, sem az Index cikke szerint nincs ez így. Sőt!
 
Marketing konzultáció és audit

A Facebook felhasználók összetétele eltolódott a vásárlóképes réteg irányába

Kik lehetnek fontosak számunkra, ha nem gördeszkás cipőket akarunk eladni? A 25-55 éves korosztály. Abban az esetben ha cégünk B2B marketinget folytat, azaz kifejezetten cégeknek ad el, abban az esetben az a fontos, hogy a magasabban képzetteket érjem el kommunikációmmal, hiszen általánosan jellemző a vezetőkre, hogy diplomások. Nézzük meg, mit ír a változásokról az Index.hu!
 
„2011-et a Facebook közel 147 millió aktív amerikai felhasználóval kezdte, míg 2014-et kerek 180 millióval. A nemek aránya alig változott: kicsivel több a nő, mint a férfi. A korcsoportoknál azonban annál nagyobb a különbség a három évvel ezelőtti adatsorhoz képest. A 18 éven aluliak száma 13 millióról 10 millió alá csökkent, az eggyel efölötti korcsoportban (18-24 év) 45 millióról 42 millióra csökkent a létszám. Az ennél idősebb csoportok bővülése viszont simán behozza a fiatalok elvándorlása miatti csökkenést: a 25-34 éveseknél 32, a 35 és 55 év közöttieknél 41, míg az 55 év felettieknél 80 százalékos volt a növekedés. Az amerikai felhasználóknál a nyugdíjas korosztály már 28 millió fővel van jelen a Facebookon, és a teljes tagság 15 százalékát adja.
 

 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.3 millió rajongónk alapján Neked is sokat tudunk majd segíteni... Részletekről tájékozódj itt:

Facebook alapok  tanfolyam! 


 

Hatalmas a változás a felhasználók iskolai végzettségénél is: a középiskolába és egyetemre járók száma egyaránt kevesebb mint a felére esett, míg a diplomásoké csaknem a duplájára nőtt. Igaz, ennél a felmérésnél torzíthatja az eredményeket az, hogy sokan nem adják meg magukról ezt az adatot a Facebookon. A számok mindenesetre azt mutatják, hogy a felhasználók három év alatt három évet öregedtek, leérettségiztek, lediplomáztak, de nem igazán jöttek a helyükre új egyetemisták és középiskolások.

Érdekes, hogy a földrajzi régiók szerinti bontásban éppen azok a városok mutatják a legnagyobb növekedést, amelyek technológiailag a legfejlettebbnek számítanak: New York és San Francisco (vagyis a Szilícium-völgy) környéke, ahol három év alatt megduplázódott a felhasználók száma. ”
 
 
Amit ebből leszűrhetünk: a Facebook végre nem az iskolások játszótere, hanem a vásárlóképes, jól képzett felnőttek „újságává” vált, mivel egyre többen használják ezt a platformot arra, hogy kedvenc témáiknak megfelelő oldalakat követve információkat gyűjtsenek össze különböző médiákból. Ez teszi tehát számunkra is egyértelművé, hogy a Facebookon folytatott, weboldal hátterű, minőségi tartalmakra építő marketing kommunikációnak egyre nagyobb hatása lesz!
 
 

Amennyiben egy ilyen jellegű kommunikációt szeretnél, kérd ajánlatunkat itt!

 

Kapcsolódó online marketing cikkek:

Farkast kiáltanak: vége az ingyenes Facebook marketingnek!

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem lényegében az elektronikus, pontosabban online kereskedelmet jelenti

Beférkőző reklám

Egy olyan reklám, ami akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó két oldal között próbál...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Értékesítési levél és értékesítési oldal

Az értékesítési levél általában az online értékesítési folyamat legfontosabb része. Az...

Helyzetfelmérő kijelentés

Mi is az a helyzetfelmérő kijelentés?A helyzetfelmérő kijelentés olyan kijelentések és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.