Túlélni a Fekete Pénteket és a Cyber Monday-t Egy online marketinges útmutatója az év legforgalmasabb napjaihoz

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Túlélni a Fekete Pénteket és a Cyber Monday-t: Egy online marketinges útmutatója az év legforgalmasabb napjaihoz

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Túlélni a Fekete Pénteket és a Cyber Monday-t: Egy online marketinges útmutatója az év legforgalmasabb napjaihoz


2018/10/31
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha számodra is az év egyik legforgalmasabb napja a Fekete Péntek (Black Friday) és a Cyber Monday akkor mindenképp olvasd el 13+1 pontos útmutatónkat, mellyel hatékonyan felkészülhetsz online marketingeddel a vásárlók rohamára!
 

Túlélni a Fekete Pénteket és a Cyber Monday-t– Egy online marketinges útmutatója az év legforgalmasabb napjaihoz

Habár a Fekete Péntek (Black Friday) és a Cyber Monday első sorban az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban elterjedt, az elmúlt pár évben már Magyarországon is megjelent a – hivatalosan hálaadást követő pénteken – az akció-láz, és már nem csak az elektronikai webáruházak szegmensében. Ha olyan iparágban dolgozol, ahol elengedhetetlen részt venned a Fekete Pénteken, akkor a következő tippek és trükkök segítenek majd felkészülni erre a forgalmas időszakra!

 

Marketing konzultáció és audit

1. Legyen egy ajánlatod minden órában

Az egyébként is forgalmas áruházakban különösen jó taktika minden órában extra leárazást kínálni egy-egy termékre, persze az összes többi leárazott termék mellett. Ez arra ösztönzi majd ügyfeleidet, hogy rendszeresen visszatérjenek üzletedbe. Ha például mindenből 30%-ot engedsz, akkor az óra ajánlata 40%-kal legyen olcsóbb hétköznapi áránál, vagy akár ennél is kedvezőbb.

 

Ne felejtsd el feltüntetni ezt a terméket webáruházad kezdőlapján, hogy a látogatók azonnal meg is rendelhessék azt onnan.

 

Ezeket a kiemeléseket jóval előre tervezd meg, és időzítsd úgy webhelyed tartalmait, hogy óránként mindig az aktuális terméket mutassák, és persze az áruk is ehhez igazodóan változzon. Ütemezd be az ezekről szóló óránkénti bejegyzéseket a különböző közösségi platformokon is, hogy követőid azonnal értesülhessenek a legjobb ajánlatokról!

 

Győződj meg róla, hogy a közösségi médiával megbízott csapatod felkészülten lásson neki a nagy napnak, mert az automatizálás nem biztosítja azt a figyelmet és reakcióidőt, ami ilyenkor elvárás! A Facebookról hatalmas mennyiségű látogatót tudsz átterelni ezekkel az akciókkal weboldaldra! 

 

2. Legyen ajándék-útmutatód

Az ajándék-útmutatók segítenek ügyfeleidnek ajándékot választani kínálatodból szeretteiknek, ismerőseiknek. Attól függően, hogy milyen termékek vagy szolgáltatások értékesítésével foglalkozol, készíthetsz útmutatókat a különböző sportok, az utazás, az olvasás, a főzés, a játékok, vagy bármilyen más hobbik kedvelőinek, de ne feledkezz el a párokról, a szülőkről, és a gyerekekről sem.

 

Útmutatót többféleképpen is készíthetsz, a két legnépszerűbb (és leghatékonyabb módszer) kollekciót készíteni webáruházadban, és/vagy írni egy külön blogbejegyzést minden egyes útmutatónak.

 

Webáruzházad felépítésétől függően más-más módszerekkel érdemes kategorizálni a különböző kollekciókba tartozó termékeket. Egy lehetőség például egyedi címkéket létrehozni a kollekcióknak, és hozzárendelni azokat a termékekhez. A kollekciók neveit ez után ajánlott megjeleníteni a kezdőlap egy kiemelt részén, hogy a látogatók egyetlen kattintással eljuthassanak a megjelölt termékekhez.

 

Külön cikket írni minden kollekciónak nagyobb munka lesz, de SEO szempontból rengeteget dobhat blogod optimalizálásán – csak ne hagyd az utolsó percre! A cikket felsorolás formátumban érdemes elkészíteni, és persze érdemes megosztani őket a közösségi médián, illetve e-mail feliratkozóidnak is elküldheted őket érdeklődési köreik alapján.

 

3. Kínálj fel egy ingyenes ajándékot

Az ingyenes ajándék csak még csábítóbbá teszi az egyébként is ellenállhatatlan ajánlatokat Fekete Pénteken. Ezeket a termékeket szintén érdemes a kezdőlapon is feltüntetni, és ajánlott egy minimális határösszeghez kötni őket, (pl. 15-20 ezer forint felett).

 

Készítsd fel webáruházadat, hogy a vásárlók automatikusan hozzáadhassák az ingyenes ajándékok valamelyikét rendelésükhöz.

 

4. Hosszabbítsd meg akcióidat

A Black Friday sokáig valóban csak egyetlen pénteki napot jelentett, ami az Egyesült Államokban a hálaadás (november negyedik csütörtöke), és egy népszerű amerikai futballmérkőzés (az hálaadást követő szombaton) közé esett, amelyet Philadelphiában tartottak meg. A vásárlók és a futballrajongók őrületes vásárlásba kezdtek ezen a köztes pénteki napon, és nem voltak ritkák a fosztogatásos bűnesetek sem. Innen származik a „Fekete péntek” megnevezés.

 

Később aztán, az internet és a webáruházak elterjedésével az online világban is létrejött egy akcióknak szentelt nap, méghozzá a Black Friday után következő hétfőn. Ez a hétfői nap a Cyber Monday („Kiberhétfő”) nevet kapta.

 

Sok online kereskedő éppen ezért péntektől hétfőig, tehát négy napon keresztül tartja a Black Friday-t, összekötve azt a Cyber Monday-jel. Ha szeretnél minél több vásárlót megragadni, akkor vesd be te is ezt a trükköt!

 

Persze nem muszáj négy napon keresztül leárazva hagynod minden termékedet – a maradék néhány napot (vagy pl. csak vasárnapig) kihasználhatod néhány enyhébb árengedményre, vagy „last minute” ajánlatokra is.

 

5. Vesd be az e-mail marketinget

Az email marketinget is többféleképpen közelítheted meg Fekete Péntek (vagy bármilyen más akciós időszak) alkalmával.

 

Ha még nincs email listád, akkor gyűjtsd össze korábbi vásárlóid e-mail címeit, és kínálj nekik egy-egy kuponkódot, hogy a feltüntetett árnál is olcsóbban juthassanak hozzá a termékekhez. Ezzel rengeteg korábbi ügyfeledet ösztönözheted újbóli vásárlásra, hiszen már tudják, hogy milyen minőségre számíthatnak tőled, és persze az extrém árengedmény sem utolsó szempont.

 

Ha már van email listád, és több napig tartod meg árengedményeidet, akkor minden reggel elküldheted nekik azon termékek listáját, amelyek aznap különösen alacsony áron kaphatók.

 

Ügyelj rá, hogy az emailekben megjelenített termékek mind kattinthatóak legyenek, hogy a címzettek azonnal a vásárlási oldalra ugorhassanak át az emailből, és rendelhessék meg azokat. Gondolkodj figyelemfelkeltő és csábító email tárgyakon, hogy megnyitásra ösztönözd velük a címzetteket – biztosan sok más áruháztól is kapnak majd ilyen üzeneteket aznap!

 

6. Mutass be új termékeket

Az emberek előszeretettel nézegetik a legújabb termékeket – nem meglepő módon, ezt is többféleképpen oldhatod meg a Fekete Péntek időszakában.

 

Az egyik lehetőség néhány nappal a nagy leárazások előtt megjeleníteni legújabb termékeidet a webhelyen, hogy a vásárlók a friss kínálatból válogathassanak maguknak.

 

A másik lehetőség előre bejelenteni, hogy bizonyos termékek csak a Fekete Péntek napjai során lesznek kaphatók. Ehhez érdemes egy visszaszámlálót is elhelyezni webhelyeden, ami azt jelzi, hogy meddig érhetők még el a termékek áruházadban.

 

7. Adj ízelítőt

Nem árt néhány gif képet vagy videót készíteni azokról a termékekről, amelyek le tervezel árazni azon a bizonyos pénteken (vagy hétvégén). Természetesen a videóban ne felejtsd el megemlíteni, hogy Fekete péntek alkalmával. Ezzel egyrészt bemutathatod, hogy miért érdemes ezeket a termékeket választaniuk az érdeklődőknek, másrészt emlékeztetheted őket, hogy milyen jó árban is lesznek kaphatók, és hogy mikor.

 

A videónak még csak hangot sem kell tartalmazniuk, hogy hatékonyak legyenek (különösen a Facebookon szempont ez, ahol az automatikusan elinduló videóknak nincs hangjuk, amíg a felhasználók rájuk nem kattintanak). Ügyelj rá, hogy videóid kis méretben is jól láthatók legyenek, hiszen a legtöbben telefonjukon nézik majd meg őket.

 

8. Használd ki a hashtagek népszerűségét

A Fekete Péntekre való készülődés során érdemes odafigyelni a releváns hashtagekre. Hogy idén milyenek lesznek trendben, azt csak idővel láthatjuk majd, de mind a #blackfriday-t, mind pedig a #feketepentek-et érdemes lesz használni a promóciók alatt, illetve ezek évszámmal kiegészített változatait is. Az ilyen hashtagekkel olyan felhasználókat célozhatsz meg, akik kifejezetten ilyen akciós termékek után kutatnak.

 

Persze ahol indokolt, használj kategóriához kapcsolódó hashtageket (otthon, konyha, sport, stb.), és ne feledkezz meg saját, márkás címkédről sem!

 

9. Költs többet a hirdetésekre

Biztos lehetsz benne, hogy más kereskedők erősebben ráfekszenek majd a fizetett hirdetésekre a Fekete Péntek előtti hetekben, és persze a nagy napon is. Ebből következően a kattintások ára (CPC) is növekedni fog, ezért érdemes lesz már jóval korábban hozzáfogni a hirdetgetéshez, hogy például a Facebookon eléggé fel tudjanak futni, és sokakat elérjenek, mielőtt a platform telítetté válna az ilyen jellegű reklámokkal.

 

Mindenképpen említsd meg a Fekete Pénteket/Black Friday-t hirdetésedben, hiszen sokan a külföldi nevén ismerik inkább ezt az eseményt, és pozitívabban reagálnak majd erre a kifejezésre. Emeld ki, hogy milyen komoly árengedményekre is számíthatnak bizonyos termékeknél az emberek.

 

10. Legyen tartalomnaptárad

Habár egy tartalomnaptár egész évben sokat tehet a rendszerezettségért, az olyan sűrű időszakok előtt különösen fontos, hogy tudd mit, mikor, és hogyan szeretnél majd prezentálni online közönségednek. 

 

Egy tartalomnaptárban számos dolognak szerepelnie kell, például hogy milyen grafikákkal és bannerekkel szeretnéd népszerűsíteni tartalmaidat a közösségi médián, és a banneres hirdetésekben.

 

A közösségi bejegyzéseidet is meg kell tervezned, amiben sokat segíthetnek a különböző platformok bejegyzésidőzítő funkciói. Írd meg jóval előre a bejegyzéseket, és szedd össze hozzájuk a szükséges hivatkozásokat és hashtageket is.

 

Tervezd meg leárazásaidat is – addig ossz és szorozz, amíg el nem találod azokat az árengedményeket, amelyek mellett még profitálhatsz. Ügyelj rá, hogy ha néhány visszatérő vendégnek (pl. e-mail listádról) további engedményeket kínálsz, akkor még ezek se legyenek veszteségesek számodra.

 

11. Küldj ünnepi képeslapokat egy ajándék kuponkóddal

Online áruházadat offline eszközökkel is népszerűsítheted. Nem minden ügyfeledet fogod tudni elérni e-mailen keresztül, és lehet, hogy lesznek, akinek nincs is meg az email címe adatbázisodban. Az ilyen ügyfeleket csalogathatod vissza üzletedbe egy-egy kedvezményes kuponkód kiküldésével.

 

Ha igazán megnyerő szeretnél lenni, akkor kínálj mindenkinek személyre szabott kuponkódokat, ahol a kód az adott ügyfél neve, és egy néhány számjegyű számsor a visszaélések elkerülése végett.

 

12. Küldj nyomtatható ajándékkártyákat ügyfeleidnek

Az ajándékkártyák népszerű ajándékok az ünnepek előtt és alatt, amit minden valamirevaló online kereskedőnek érdemes kihasználnia. Ösztönözd arra ügyfeleidet, hogy vásároljanak ajándékkártyákat barátaiknak és családtagjaiknak, ha nem tudnak választani a kínálatból. Kínáld fel a lehetőséget, hogy emailben is megrendelhessék ezeket a kártyákat, amit aztán otthon is kinyomtathatnak.

 

13. Ügyelj webhelyed stabilitására

Az ünnepek, különösen a Fekete Péntek során többszörösére nőhet online áruházad forgalma, ami egészen addig jól hangzik, míg webhelyed el nem kezd lelassulni, vagy össze nem roskad a temérdek lekérdezés következtében.

 

Amellett, hogy webhelyednek tökéletesen kell működnie mobileszközökön, alaposan ellenőrizd le, hogy készen áll-e az átlagnál sokkal nagyobb forgalom kiszolgálására. Általában 1-2 extra másodpercnyi várakozási időn múlhat, hogy egy látogató nálad vásárol-e, vagy máshol nézelődik inkább.

 

13+1 SEO a Fekete péntekre és a Cyber Monday-ra

Ha már úgy érzed, idén elkéstél a felkészüléssel az akciókra, akkor van egy jó hírem! A jövő évi felkészülést most kell elkezdned! Sokan írnak be olyan kifejezéseket a Google-be, melyekre a fizetett hirdetések szerkesztői nem gondolhatnak. Sokan kerülik ki a fizetett hirdetéseket, és kezdik a Google találati lista böngészését az organikus találatoknál. Ezen vásárlók eléréséhez a kulcs a SEO, a keresőoptimalizálás. Szerezz be most egy keresőoptimalizált weboldalt, és feküdj rá a jövő évi szezonra mihamarabb, tartalmaid gyártásával. 
 

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

XML

Mit is jelent az XML?   Az XML -t (Extensible Markup Language – kiterjeszthető...

Előzetes bejelentés

Egy olyan marketing technika, amely során egy termék bemutatása előtt jelentik be annak pontos...

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

Kifelé mutató hivatkozás

Azokat a linkeket nevezzük kifelé mutató hivatkozásoknak, amelyek egy...

blogroll

Blogroll szócikk A blogroll a blogok oldalán megjelenő linkek listája. Ha valaki...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.