Keresőoptimalizálás a Facebookon: 8 tipp egy üzleti oldal felfuttatására

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Keresőoptimalizálás a Facebookon: 8 tipp egy üzleti oldal felfuttatására

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálást ritkán emlegetik egy mondatban a Facebookkal, hiszen nem egy keresőmotorról beszélünk, hanem a világ legnagyobb közösségi hálózatáról. Mégis, a Facebook is rendelkezik egy beépített keresési funkcióval, amelynek segítségével a felhasználók rátalálhatnak más személyekre, helyekre, programokra, és persze olyan cégekre is, amelyek iránt érdeklődnek. 
 

Keresőoptimalizálás a Facebookon: 8 tipp egy üzleti oldal felfuttatására

Tegnap beszélgettem egy PR cég vezetőjével, ő egy érdekes dolgot mesélt nekem. Dolgozott nála egy pár fiatal gyakornok, és a Google helyett gyakran a Facebook keresőjébe írták be, amire kíváncsiak voltak. Az, hogy ez manapság általános trend-e, vagy csak ezek a gyakornokok voltak, hogy is mondjam, tudatlanok, nem tudom. De az biztos, a Facebook keresőjében jó helyen jönni előnyös dolog. 

 

Amikor ez tudatosul egy marketingesben, a következő gondolata automatikusan az, hogy vajon hogyan lehetne optimalizálni ezekre a keresésekre – ha lehet egyáltalán. Nos, igen – de nem feltétlenül ugyanúgy, mint amikor az ember a Google-nak próbál megfelelni blogjával vagy webhelyével, elvégre amennyiben céged nevére keres rá valaki, nem valószínű, hogy sok versenytárssal kell megküzdened a kattintásokért.

 

A következőkben 8 rövid, de hasznos tippet sorolunk fel arról, hogy hogyan is zajlik egy Facebook oldal keresőoptimalizálása!

 

Ha segítséget szeretnél közösségi média marketing kommunikációdban, keress minket! Kattints ide most! 

 

1.A Facebook keresőoptimalizálás alapja: Válassz konkrét, beszédes nevet céges oldaladnak

Talán veled is előfordult már, hogy rákerestél valamire a Facebookon, de a találatok között több azonos nevű oldal is megjelent, így kicsit tovább kellett nézelődnöd, hogy megtaláld azt, amelyikre ténylegesen kíváncsi vagy. Amennyiben céged helyi jellegű és egyedi, megkönnyítheted lehetséges ügyfeleid dolgát azzal, hogy a település nevét is hozzáírod céges oldalad nevéhez.

 

E mellett jó ötlet megigényelni Facebook oldalad egyedi URL címét is, amin keresztül könnyedén rád találhatnak majd a Facebookon kívülről érkező felhasználók, és ami csinosabban mutat szórólapjaidon, infografikáidon, és egyéb marketinganyagaidon.

 

2. Válassz egy megfelelő képet céged számára

Fontos, hogy céges oldalad profilképe jól kivehető és azonnal felismerhető legyen. Az esetek túlnyomó többségében a logót érdemes használnod.

 

Sajnos rengeteg cég rossz felbontású vagy oldalarányú képet választ profilképnek, amit így nehezebb felismerni, ráadásul igénytelenül is mutat, ami nem éppen bizalomgerjesztő egy lehetséges ügyfél szemében. Ha kell, akkor készíts egy új verziót logódból, ami illeszkedik a Facebook profilkép méreteihez.

 

3. Válaszd a megfelelő kategóriát oldalad elkészítésekor

Egy Facebook oldal regisztrációjakor két fő kategória közül választhatsz: „Vállalkozás vagy márka”, illetve „Közösség vagy közszereplő”. A választás egyszerű, de a Facebook lehetővé teszi az ennél konkrétabb kategóriák megadását is.

 

A Vállalkozás vagy márka opciót választva meg kell adnod oldalad nevét, illetve egy kategóriát is, amely leginkább vonatkozik cégedre, vagy márkádra. Érdemes ezt minél pontosabban megadni, mert a választott kategória alapján további opciók is megjelenhetnek ezen a felületen.

 

4. Használj videót borítókép helyett

A Facebook oldalak egy ideje már nem csak képeket használhatnak a borító felületen, hanem akár egy legfeljebb 90 másodperces videót is. Ez rengeteg új lehetőséget kínál például az aktuális kollekció, akciók, események bemutatására, de büszkén megjelenítheted itt elégedett ügyfeleid véleményeit is.

 

Mivel ez Facebook oldalad legnagyobb képes felülete, ezért érdemes átütő első benyomást kelteni vele!

 

5. Sorold fel termékeidet a Bolt lapfülön

Termékeidet a Facebook erre fenntartott Bolt lapfülén is felsorolhatod, illetve ezeket kategóriákba, vagy kollekciókba rendezheted, hogy a felhasználók kényelmesebben böngészhessék kínálatodat.

 

Amennyiben a Bolt lapfül nem jelenik meg oldalad baloldali oszlopában, navigálj a Beállítások > Sablonok és lapfülek > Lapfül hozzáadása menübe, és válaszd a Bolt opciót.

 

6. Jelenítsd meg szolgáltatásaidat Facebook oldaladon

Hasonlóképpen a termékekhez, külön lapfület jeleníthetsz meg azoknak a szolgáltatásoknak is a Facebookon, amelyeket céged kínál. Megadhatod a szolgáltatás nevét, egy rövid leírást, az árat, illetve a várható időtartamot is.

 

A Szolgáltatások lapfület ugyan ott adhatod hozzá oldaladhoz, ahol a Termékeket is (lásd: előző tipp).

 

7. Tölts ki minél több mezőt a Névjegy fülön

A céges oldal létrehozásakor csupán néhány alapvető adatot kér be a Facebook, hogy elkészíthesse magát az oldalt, de ezen kívül minden egyebet neked kell hozzáadnod a profilhoz, hogy igazán értékessé tedd azt a felhasználók számára – ilyenek például a cég webhelyének címe, a telefonszám, az email cím, vagy a vállalat fizikai címe.

 

A fizikai cím megadásával a cég a Facebook keresőtalálatok „helyek” kategóriában is megjelenhet, ami csak tovább növeli a fellelhetőséget – tehát a SEO-t. Mindemellett ez lehetőséget ad a felhasználók számára, hogy bejelentkezzenek „nálad” okoskészülékükről.

 

Szintén a Névjegy fülön találod a Kapcsolatok szakaszt, ahol lehetőséged nyílik további fiókokat megadni, például céged Instagram, Snapchat, vagy YouTube profilját. Ezeket szintén érdemes beállítani (ha vannak), hogy azoknak a felhasználóknak is kedvezz, akik más platformokat preferálnak a Facebookkal szemben. Ezzel lehetővé teszed nekik, hogy a későbbiekben is követhessék cégedet egy olyan helyen, amit szívesebben használnak.

 

A További információ szakaszban találsz egy Névjegy mezőt – az ide beírt szöveget olvashatják majd a felhasználók oldalad neve alatt, amikor az egy keresésre megjelenik a találatok között. Ez a rész legyen rövid, és nagyon lényegre törő, hiszen sokakat ez győz majd meg arról, hogy rákattintsanak-e egyáltalán a találatra, vagy sem.

 

Cégedről egy ennél jóval hosszabb leírást is megadhatsz ugyanezen az oldalon, csak éppen a jobb oszlopban, a Leírás szakasz alatt. Ide veheted fel céged történetét, amiből a felhasználók még többet tudhatnak meg vállalatodról.

 

8. Kérd meg elégedett ügyfeleidet, hogy írjanak ajánlást Facebook oldaladra

Az emberek túlnyomó többsége alaposan átnézi, hogy milyen értékeléseket kap egy cég, egy márka, vagy egy termék, mielőtt felvenné vele a kapcsolatot, vagy megvásárolná azt. Sokan legalább annyira bíznak egy vadidegen véleményében, mint egy közeli ismerősük javaslataiban. Ahhoz tehát, hogy oldaladra minél több felhasználó kattintson rá a találatok között, minél több pozitív véleményt kell szerezned hozzá – ezeket a Facebook „ajánlásoknak” vagy „véleményeknek” nevezi.

 

Mindenek előtt ellenőrizd, hogy oldaladon láthatók-e az ajánlások és vélemények a felhasználók számára. Ehhez szintén a lapfülek között kell szétnézned (Beállítások > Sablonok és lapfülek) – itt szerepel majd az Ajánlások és a Vélemények lapfül (ha nincsenek itt, az oldal alján adhatod őket hozzá a listához).

 

A Facebook szerint „Az ajánlások kikapcsolása megszünteti az ajánlás lehetőségét, továbbá eltávolítja az értékelést és az ajánlásokat az oldaladról.” Ehhez kattints ugyan ezen a felületen a lapfül neve mellett látható Beállítások gombra, majd kapcsold ki az adott fül láthatóságát, és mentsd el változtatásaidat.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!