Facebook nyereményjáték lebonyolításának szabályzata. Mit kell betartanod hogy Facebook nyereményjátékod szabályos legyen

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Facebook nyereményjátékok szabályos lebonyolítása

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Facebook nyereményjátékok szabályos lebonyolítása


2013/01/06

Az utóbbi cirka 1 évben láthatóan megszaporodtak a Facebookos nyereményjátékok a közösségi hálón. Annyira sok van belőlük, hogy a felhasználók már-már immunisak lesznek az ilyen jellegű promóciókra. De ami még nagyobb problémát jelent az az, hogy a márkák a Facebook által támasztott és a magyarországi adatvédelmi szabályokat megszegve próbálják játékra bírni a fogyasztókat.

Facebook nyereményjáték

„Az első 5 kommentelő között kisorsolok egy könyvcsomagot!”

„Oszd meg és nyerj!”
„A kép megosztói között kisorsolok egy telefont!”
„Lájkold a postot és nyerhetsz!”
 
Nos a fenti promóciók teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a Facebook nyereményjátékokra vonatkozó szabályzatát. Hogy ezzel mit kockáztatnak? A Facebook könnyedén, egyetlen kattintással tehet tönkre sok hónapnyi, évnyi munkát azzal, hogy törli oldalunkat. Azt gondolom sok cégtulajdonos, marketinges, közösségi médiával foglalkozó szakember ezeket a szabályokat nem veszi komolyan, rosszabb esetben nem is tud róluk. Attól még, hogy mások ezt csinálják több-kevesebb sikerrel, mi ne kövessünk el olyan hibákat amik veszélyeztethetik marketing céljaink elérését. 
 
 Marketing konzultáció és audit>

Mi számít Facebook promóciónak?

 
A Facebook számára bármely verseny, nyereményjáték, vagy más hasonló felhívás és ajánlat, promóciónak minősül, amire bizony vonatkozik a Facebook szabályzata. Tehát, ha szándékodban áll nyereményt sorsolni, győztes hirdetni, akkor feltétlen felelj meg a szabályoknak!
 
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 

 

 
>

Amit feltétlenül tüntess fel a Facebook játékodban

 
A Facebook semmilyen módon nem akar ezekhez a nyereményjátékokhoz kötődni, ezért feltétlenül ki kell jelenteni, hogy a Facebook semmilyen formában nem támogatja a játékot, lebonyolításában nem segédkezik, a résztvevőkkel kapcsolatba nem lép. Tehát játékod leírásában vagy játékszabályzatodban szerepeljen:
„Ezt a nyereményjátékot a Facebook semmilyen formában nem támogatja, azzal összefüggésbe nem hozható."
„This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by or associated with, Facebook.”
 
 

Hol bonyolítsd le a nyereményjátékot a Facebookon?

 
A Facebookon bonyolított promóciókat külön alkalmazásban kell futtatni. Tilos üzenőfali bejegyzésben játékot bonyolítani. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy hirdetni azt nem lehet. A lényeg, Facebook funkciókat nem használhatsz a játékban, mint például :
-Lájkold a bejegyzést hogy részt vehess a sorsoláson!
-Oszd meg a képet és esélyed lehet megnyerni a ……!
 
 

Facebook nyereményjáték nyerteseinek értesítése 

 
A nyerteseket nem értesítheted a Facebook oldalon nyilvánosan közzétett postban, chat-ben vagy üzenetben. Csak és kizárólag e-mailben értesítheted a játékost (vagy küldj füstjeleket). A játék regisztrációjában ezért a játékos nevét, e-mail címét egyéb értesítési címet kell bekérnie a játékosoktól.
 
 

A győztes kiválasztása Facebook nyereményjátékokban

 
Egyetlen játékban sem jelent automatikus regisztrációt a Facebook oldal lájkolása. Minden esetben külön alkalmazásban, külön fülön kell bekérni a játékos nevét vagy e-mail címét a hivatalos regisztrációhoz. 
 
 

Miért fontos betartani a Facebook iránymutatásait?

 
Noha nagyon sok márka és cég megússza a hibás játékok lebonyolításával járó következményeket, és bármennyire csábító a gyors siker mi mégse szervezzünk a szabályoknak nem megfelelő játékot. Ugyan a Facebook szeme nem lát el mindenhova, viszont a konkurenseink állandóan szemmel tartják tevékenységünket és hamar áldozattá válhatunk. Akár saját márkáját képviseli, akár ügyfelét, úgy gondolom nem éri meg ekkora kockázatot vállalni.
 
Tedd! Ne tedd! Teheted!
A játéknak külön alkalmazáson kell futnia

Nem használhatod a játék mechanizmusában a Like, megosztás és komment funkciókat

A játékosok tölthetnek fel videókat vagy fényképeket ha ez egy külön alkalmazásba történik 
A regisztráció legalább a név és e-mail cím adatbázisba gyűjtésével elfogadott
Az oldal lájkolása önmagában nem jelent regisztrációt 
 
A játékban való részvételt megelőzheti az oldal lájkolása
Ki kell jelenteni hogy a Facebook semmilyen formában nem támogatja a játékot. Nem értesítheted a nyeteseket Facebookon keresztül (üzenet, chat, üzenőfali bejegyzés) Gyűjthetsz neveket és e-mail címeket
Egyértelmű játékszabályt és leírást kell közzétenni Az oldal már meglévő tagjai közül nem választhatsz véletlenszerűen nyertest A játékos nevének és e-mail címének megadása után külön engedélyezheti a részére történő reklámüzenetek küldését
Meg kell felelni a magyarországi adatvédelmi törvénynek A nevek és e-mail címek gyűjtése önmagában nem elég címlista képzéséhez és reklám üzenetek küldéséhez Bármilyen Facebook funkcióval hirdetheted a külön alkalmazásban futó játékot

 

 

 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
68 800
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztonságos rendelési űrlap

Egy webhely titkosított oldala, amely lehetővé teszi felhasználók számára az online fizetést...

Brand Stacking

  Brand Stacking - márka halmozás  Több találat ugyanarról a webhelyről a keresési...

Helyi cégek listái

A legtöbb nagyobb keresőszolgáltató rendelkezik egy helyi cégeket tartalmazó listával. Ezek a...

LinkedIn

 MI is az a  LinkedIn   A LinkedIn egy szakmai közösségi portál, mely a...

Egyedi terméktulajdonság

Az egyedi terméktulajdonság (angolul Unique Selling Proposition – USP) az, ami...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.