Keresés

Menü

Facebook nyereményjáték lebonyolításának szabályzata. Mit kell betartanod hogy Facebook nyereményjátékod szabályos legyen

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Facebook nyereményjátékok szabályos lebonyolítása

2013.01.06.

Facebook nyereményjáték

Az utóbbi cirka 1 évben láthatóan megszaporodtak a Facebookos nyereményjátékok a közösségi hálón. Annyira sok van belőlük, hogy a felhasználók már-már immunisak lesznek az ilyen jellegű promóciókra. De ami még nagyobb problémát jelent az az, hogy a márkák a Facebook által támasztott és a magyarországi adatvédelmi szabályokat megszegve próbálják játékra bírni a fogyasztókat.


„Az első 5 kommentelő között kisorsolok egy könyvcsomagot!”

„Oszd meg és nyerj!”
„A kép megosztói között kisorsolok egy telefont!”
„Lájkold a postot és nyerhetsz!”
 
Nos a fenti promóciók teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a Facebook nyereményjátékokra vonatkozó szabályzatát. Hogy ezzel mit kockáztatnak? A Facebook könnyedén, egyetlen kattintással tehet tönkre sok hónapnyi, évnyi munkát azzal, hogy törli oldalunkat. Azt gondolom sok cégtulajdonos, marketinges, közösségi médiával foglalkozó szakember ezeket a szabályokat nem veszi komolyan, rosszabb esetben nem is tud róluk. Attól még, hogy mások ezt csinálják több-kevesebb sikerrel, mi ne kövessünk el olyan hibákat amik veszélyeztethetik marketing céljaink elérését. 
 
 

Mi számít Facebook promóciónak?

 
A Facebook számára bármely verseny, nyereményjáték, vagy más hasonló felhívás és ajánlat, promóciónak minősül, amire bizony vonatkozik a Facebook szabályzata. Tehát, ha szándékodban áll nyereményt sorsolni, győztes hirdetni, akkor feltétlen felelj meg a szabályoknak!
 
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 

 

 

Amit feltétlenül tüntess fel a Facebook játékodban

 
A Facebook semmilyen módon nem akar ezekhez a nyereményjátékokhoz kötődni, ezért feltétlenül ki kell jelenteni, hogy a Facebook semmilyen formában nem támogatja a játékot, lebonyolításában nem segédkezik, a résztvevőkkel kapcsolatba nem lép. Tehát játékod leírásában vagy játékszabályzatodban szerepeljen:
„Ezt a nyereményjátékot a Facebook semmilyen formában nem támogatja, azzal összefüggésbe nem hozható."
„This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by or associated with, Facebook.”
 
 

Hol bonyolítsd le a nyereményjátékot a Facebookon?

 
A Facebookon bonyolított promóciókat külön alkalmazásban kell futtatni. Tilos üzenőfali bejegyzésben játékot bonyolítani. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy hirdetni azt nem lehet. A lényeg, Facebook funkciókat nem használhatsz a játékban, mint például :
-Lájkold a bejegyzést hogy részt vehess a sorsoláson!
-Oszd meg a képet és esélyed lehet megnyerni a ……!
 
 

Facebook nyereményjáték nyerteseinek értesítése 

 
A nyerteseket nem értesítheted a Facebook oldalon nyilvánosan közzétett postban, chat-ben vagy üzenetben. Csak és kizárólag e-mailben értesítheted a játékost (vagy küldj füstjeleket). A játék regisztrációjában ezért a játékos nevét, e-mail címét egyéb értesítési címet kell bekérnie a játékosoktól.
 
 

A győztes kiválasztása Facebook nyereményjátékokban

 
Egyetlen játékban sem jelent automatikus regisztrációt a Facebook oldal lájkolása. Minden esetben külön alkalmazásban, külön fülön kell bekérni a játékos nevét vagy e-mail címét a hivatalos regisztrációhoz. 
 
 

Miért fontos betartani a Facebook iránymutatásait?

 
Noha nagyon sok márka és cég megússza a hibás játékok lebonyolításával járó következményeket, és bármennyire csábító a gyors siker mi mégse szervezzünk a szabályoknak nem megfelelő játékot. Ugyan a Facebook szeme nem lát el mindenhova, viszont a konkurenseink állandóan szemmel tartják tevékenységünket és hamar áldozattá válhatunk. Akár saját márkáját képviseli, akár ügyfelét, úgy gondolom nem éri meg ekkora kockázatot vállalni.
 
Tedd! Ne tedd! Teheted!
A játéknak külön alkalmazáson kell futnia

Nem használhatod a játék mechanizmusában a Like, megosztás és komment funkciókat

A játékosok tölthetnek fel videókat vagy fényképeket ha ez egy külön alkalmazásba történik 
A regisztráció legalább a név és e-mail cím adatbázisba gyűjtésével elfogadott
Az oldal lájkolása önmagában nem jelent regisztrációt 
 
A játékban való részvételt megelőzheti az oldal lájkolása
Ki kell jelenteni hogy a Facebook semmilyen formában nem támogatja a játékot. Nem értesítheted a nyeteseket Facebookon keresztül (üzenet, chat, üzenőfali bejegyzés) Gyűjthetsz neveket és e-mail címeket
Egyértelmű játékszabályt és leírást kell közzétenni Az oldal már meglévő tagjai közül nem választhatsz véletlenszerűen nyertest A játékos nevének és e-mail címének megadása után külön engedélyezheti a részére történő reklámüzenetek küldését
Meg kell felelni a magyarországi adatvédelmi törvénynek A nevek és e-mail címek gyűjtése önmagában nem elég címlista képzéséhez és reklám üzenetek küldéséhez Bármilyen Facebook funkcióval hirdetheted a külön alkalmazásban futó játékot

 

 

 

címkék: Facebook
A közösségi média marketing nagyágyúja még mindig a Facebook, és még mindig lehet organikus elérésekkel milliós nagyságrendű embert elérni.

Hatékony Facebook marketing 2018. Komplett útmutató.

2017-10-25

A közösségi média marketing nagyágyúja még mindig a Facebook, és még mindig lehet organikus elérésekkel milliós nagyságrendű embert elérni.

Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó válaszol.

Nézheti a Facebook álhírnek a posztjaidat?

2017-09-24

Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!