notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az elveszett gyermek megtalálása a Facebook segítségével – amikor a közösségi média segít!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az elveszett gyermek megtalálása a Facebook segítségével – amikor a közösségi média segít!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az elveszett gyermek megtalálása a Facebook segítségével – amikor a közösségi média segít!


2014/06/21
Máté Balázs, marketing tanácsadó
Még 2011-ben történt az eset, hogy egy amerikai család a Facebook segítségével találta meg gyermekét. Jó tudni, hogyan, és mit kell tenni abban az esetben, ha elveszik a gyerek!
 
Az elveszett gyermek megtalálása a Facebook segítségével – amikor a közösségi média segít!
 
Sokszor hallom, hogy szidják az emberek a közösségi médiákat, mennyire kártékonyak, ártalmasak. Lehetnek azok is, rengeteg veszélyt rejt magában a Facebook vagy bármely más közösségi média rossz használata, erről írtunk korábbi cikkünkben is, olvasd el itt: Legyél biztonságban a Facebookon – gyakorlati adatvédelmi beállítási tanácsok Neked!  Vagy akár itt is: 10 alapvető biztonsági tipp Facebook felhasználók számára
 
Azonban ha ezeket betartod, tudod, hogyan kell tudatosan és ésszel használni a Facebookot, nagyon sok hasznot hozhat neked. Nyilván a mi cégünk ebből él, de a marketingen kívül is rengeteg személyes jellegű segítséget kaptam a Nagy Testvértől. Adtam már el például autót egy nap alatt, de sokkal fontosabb dologban kapott segítséget Tony Loftis, aki 13 éves, elveszett lányát találta meg így. Nézzük, hogyan!
 

Az elveszett gyermek megtalálásának esete a Facebook segítségével

2011 novemberében, Tony Loftis 13 éves lánya elszökött otthonról. Utoljára egy New Yorki buszra látták felszállni Bostonból, és Loftis azt gyanította, hogy Brooklyn felé tartott, ahová gyakran mentek együtt családlátogatásra.
Mivel Loftis ismerte és rendszeresen használta is a közösségi médiát, ezért azonnal üzeneteket küldött a Facebook-on, Twitter-en, és a LinkedIn –en keresztül.
 
Néhány nap alatt Loftis sztoriját felkapták az újságok, mint pl. a Boston Herald, négy TV csatorna és a New York Daily News. A 12. napon egy élő TV szereplést követően, Loftis hírt kapott arról, hogy lányát egy pedofil fogságából szabadították ki Jersey City-ben.
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.5 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 

 
Loftis azóta egy ismertető füzetet írt arról, hogy hogyan lehet kihasználni a közösségi média lehetőségeit az eltűnt gyerekek megtalálására, mivel szerinte sokan még a mai napig sincsenek tisztában azokkal a lehetőségekkel, amelyeket ilyen esetekben az eltűnt személyt keresők alkalmazhatnak szeretteik megtalálására. 
Túl kevés szülő használja a közösségi médiát. Csak most jelenik meg egy olyan szülő generáció, akiknek a közösségi média már a mindennapi életük része volt. Sőt még az eltűnt gyerekekkel foglalkozó szervezetek sem igazán vannak tisztában azzal, hogy milyen eszközökkel kereshetnék az évente eltűnt rengeteg gyereket. Sokan vannak olyanok is, akik szívesen törölnek idegesítő ismerősöket a Facebook barátaik közül, pedig ilyen esetben jól jöhet. Ezért mondom mindig, ismerőst törölni még nagy felindulásból sem szabad. Aludj rá mindig egyet. Ha nagyon idegesítenek posztjai, rejtsd el, ebben a cikkben leírtuk, hogyan: Idegesítenek bizonyos ismerőseid Facebook posztjai, de törölni nem akarod őket? Megmutatjuk, mit tehetsz!
 

Na de mit tegyünk konkrétan, ha elveszett a gyerek?

Pihengetünk?
Loftis útmutatásában többek között azt tanácsolja, hogy mindent le kell írni, ami csak történik a gyerek eltűnése utáni időszakban a legapróbb részletekig. Azzal, hogy az eltűnt gyerek szülője mesél gyerekéről a közösségi médián keresztül, érintetté válnak azok az emberek, akik segíteni képesek a keresésben, így megsokszorozódhat az esély arra, hogy olyan emberekhez is eljuthat keresésével a szülő, akik fontos információval rendelkeznek az eseményekről. Nem is beszélve arról, hogy mennyit jelent az a szülőnek, hogy úgy érezheti ő is tesz valamit és nem csak a rendőrségre hagyja a keresést. Fontos az is, ne kerüljünk abba a helyzetbe, amiről az imént írtunk ismerőseink révén, ne rejtsék el posztjainkat, lássák a segítségkérést. Ne kiállítsunk farkast, mint a mesében a pásztorgyerek, akik unatkozott, és azzal szórakozott, hogy akkor is segítségért kiáltott, amikor nem jött a farkas. Végül amikor valóban jött, már senki nem hitte el, és nem siettek a segítségére, megették a farkasok. Biztosan ismeritek ezt a mesét. Ezért fontos az is, hogy az elveszett állatokat is a helyükön kezeljük, ahogy ebben a cikkünkben leírtuk!
 
Összefoglalva azt gondolom, jó és hasznos dolog a Facebook, érdemes jelen lenni rajta, tanuld meg jól használni és neked is segíthet! 
 
 
Olvasd még el ezt is: Az Internet világa veszélyes! Védekezz! Alapvető biztonsági beállítások és tanácsok internetezőknek, Facebook felhasználóknak!
 
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 72

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
287 468
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Megjelenő URL

Ez az URL-cím jelenik meg a reklámjaid mellett. Ez a cím nem...

Találati oldal

Más néven keresőmotor találati oldal.

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Értékesítési folyamat

Mit is jelent az értékesítési folyamat? Az értékesítési folyamat az a több lépésből...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA hálózatok lehetővé...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.