6 tipp a Facebookos elérések növeléséhez kisvállalkozásoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 6 tipp a Facebookos elérések növeléséhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 tipp a Facebookos elérések növeléséhez


2014/06/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokan, főleg a kisvállalkozások szenvednek a Facebookon tapasztaltató, folyamatos elérés csökkenés miatt. Ami eddig ment, ma már nem működik. Mit lehet tenni? Elmondjuk! 

6 tipp a Facebookos elérések növeléséhez kisvállalkozásoknak
A Facebook folyamatosan fejlődik, ami egyeseknek jót, másoknak inkább csak fejfájást jelent. Főleg a kisvállalkozások kerülnek a változások miatt rosszabb pozícióba, hiszen ők kevesebbet tudnak marketingre költeni. Nekik újabb és újabb akadályokat kell leküzdeniük, hogy az élmezőnyben maradjanak az elérések terén. Mark Zuckerberg éhes, még több pénzt akar, a változások a  sokakat érintettek rosszul, ezért erre próbálunk megoldást nyújtani a következőkben.
 Marketing konzultáció és audit>

1 – Minőségi tartalmak

A Facebook a változásokat a felhasználói élmény fokozásával indokolja (van benne valami, de azért tudjuk jól, hogy a bevételük növekedése az igazi ok).  Decemberben, az első drasztikus elérés csökkentés idején sok közösségi média tanácsadó riogatott azzal, hogy vége az ingyenes Facebook marketingnek. Ebben a cikkemben akkor is leírtam már, ha jól vezeted az oldalad, nem lesz, nem lehet gond. A minőségi tartalmakat szeretik az emberek, a Facebook is belőlük él. Ezért gondolom azt, hogy algoritmustól függően a minőségi tartalmak mindig az élmezőnybe fognak tartozni, a rajongókon keresztül még több emberhez elérni. Gondolj rá, hogy az algoritmusváltás nem csak téged, hanem minden Facebook oldalt érintett, ezért neked kell először lépned. Kreálj minőségi, érdekes, izgalmas tartalmakat, amelyek érdeklik rajongóidat. Az ő megosztásaikból feltornászhatod az eléréseket.
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 
>

2 - Integrált megközelítés - nem csak a Facebook létezik

Hosszú évekig sikeresen támaszkodhatunk rajongóinkra és az ő interakcióikra, amelyekkel hozzásegítettek minket a nagy Facebookos elérésekhez. Sajnos az új változások miatt az elérések drasztikusan csökkentek, amelyekre új megoldásokat kell találni. Jó módszer lehet pár bejegyzést (főleg képet) más közösségi oldalakon előzetesen megfuttatni, például Pinteresten vagy Instagramon. Itt a pinek és like-ok mértékétől függően megnézhetjük mit szeretnek a legtöbben és azt a tartalmat közzétesszük Facebookon is, így ide már csak a valóban ütős képek kerülnek majd fel. 
 

3 – A kevesebb néha több – főleg a Facebookon

Facebookon sokan követik el azt a hatalmas hibát, hogy a mennyiséget a minőség elé helyezik. Néha jobb 20 bejegyzés helyett csak 10-et közzétenni, azonban azok legyenek minőségi, egyedi tartalmak. Ha ezek a weboldalról beágyazott linkek, érdemes őket 2-3 napon belül csak egyszer megosztani, nehogy spammelés gyanúja miatt visszakerüljünk oda, ahonnan kezdtük.
 

4 – Dolgozók bevonása

A drasztikus csökkenés ellen bevethetjük az egyik legalapvetőbb taktikát, amelyet sokan –joggal – kerülnek. Senki sem szereti, ha valaki folyamatosan a saját termékeit, márkáját promózza személyes profilján, azonban sajnos ez most egy jó megoldás. Nem is kell márkát, terméket reklámozni ismerőseinknek, elég a kiváló tartalmakat (pl. ismeretterjesztő szakcikkeinket) eléjük rakni, hiszen a személyes elérések nem csökkentek, az EdgeRank még mindig úgy működik, mint eddig. 
 

5 – Email marketing

Elengedhetetlen a Facebook használata, emellett nem árt más közösségi oldalakon is jelen lenni (Google+, LinkedIn, Pinterest, Twitter, Tumblr, YouTube). Minden tartalom típusnak megvan a saját oldala, amelyen jobban teljesít a másiknál, azonban érdemes cross-platform bejegyzéseken is gondolkodni, egy-egy képet nem csak Facebookon, hanem Instagramon vagy Pinteresten is megosztani, hogy nőjön az elérése. Míg a közösségi oldalak elérése csökkenhet, az email marketing még mindig ott van, és ugyanolyan jól teljesít mint eddig. Emailben nem csak a termékeket és szolgáltatásokat érdemes promózni, de a jó cikkeket, bejegyzéseket is, amikre általában több látogató érkezik, mint egy egyszerű reklámra.
 

6 – Időzítés és tartalom

Eddig elég volt közzétenni egy képet, és ha szerették az emberek, a megosztásokon, like-okon vagy kommenteken keresztül szinte azonnal elterjedt. Most ott tartunk, hogy a képek elérése csökkent, a minőségi tartalmaké viszont szintén jó. Persze figyelnünk kell az időzítésre is, hiszen a Facebooknak is megvannak a maga népszerű időpontjai. Mivel délelőtt a legtöbben dolgoznak, ezért ilyenkor kevésbé láthatják cikkeinket, amik délutánra elvesznek a hírfolyamban, este viszont nagyobb valószínűséggel látják meg a frissen kirakott cikkeket. Nézd meg, hogy rajongóid mikor a legaktívabbak, és azokra az időpontokra koncentrálj.
 
Facebook SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 139

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Backlink

Más oldalakról induló hivatkozások amelyek szájtunk valamely meghatározott oldalához...

Taguchi tesztelés

A Taguchi tesztelés a japán mérnök és statisztikus, Genichi Taguchi...

"Gazdagodj meg gyorsan" ajánlat

Ezek a tipikus könnyű pénzszerzési lehetőségeket kínáló ajánlatok, amik aránytalan, és...

Kvóta

Mi is az a Kvóta? A kvóta egy megszabott mennyiségű...

Apróhirdetés

Ez a hirdetéstípus különösen az offline, pontosabban a nyomtatott médiában (újságok,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.