A Facebook Messenger Chatbot-ok forradalmasítják az online marketinget?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A Facebook Messenger Chatbot-ok forradalmasítják az online marketinget?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Facebook Messenger Chatbot-ok forradalmasítják az online marketinget?


2016/12/23
Tóth Beáta

A Chatbot-ok megjelenése a Facebook Messengerben minden eddiginél nagyobb felhasználói kör elérhetését teszik lehetővé. A nagy vállalatok már lecsaptak az új fejlesztésre, és aktívan tesztelik a különböző alkalmazási területekben rejlő potenciálokat.

 

A bot-ok széles körű elterjedése várható, ezért érdemes figyelemmel követni a fejlődésüket, mert a kis és közép vállalkozások számára értékes lehet a használatuk.

A Facebook Messenger Chatbot-ok forradalmasítják az online marketinget?

Mi a Chatbot?

 

A Chatbot a chat és a robot szó összeolvadásából jött létre, és tulajdonképpen egy olyan szolgáltatás mely mögött előre meghatározott szabályok, vagy mesterséges intelligencia áll, és chat felületeken léphetnek velünk interakcióba. 

 

Mit jelent ez a valóságban?

 

Szeretnénk rendelni egy ruhát internetes webáruházból, és meg akarjuk tudni, mikor fogják kiszállítani a terméket. A Messenger-en keresztül írunk az ügyfélszolgálatnak, akitől hamarosan meg is kapjuk üzenetben a választ. A tartalmat nem egy ember írta meg nekünk: egy robot volt, aki felvette velünk a kapcsolatot.

 

Miért van ekkora jelentősége a Chatbot-nak?

Marketing konzultáció és audit

 

1964-ben Joseph Weizenbaum fejlesztette ki az első beszélgető programot az ELIZA-t, de ekkor még nem igazán lehetett tudni, hogy mekkora potenciál van a mesterséges intelligencia használatában. A legnagyobb szoftverbirodalmak évek óta rengeteg pénzt, és energiát fektetnek kutatásokba és fejlesztésekbe.

 

Chatbot-ok már léteznek jó pár éve, és a legnagyobb chat felületeken használták őket.  A Facebook Messenger közel 900 millió felhasználójának, azonban még csak rövid ideje van lehetősége erre. Mark Zuckerberg áprilisi bejelentése, miszerint megnyitják más cégek számára a Messenger platformot, és a beszélgetésekbe akár egy harmadik fél- egy mesterséges intelligencia is beléphet, teljesen átrajzolhatja a marketing kommunikációs térképet.

 

A Facebook újítása jól összefoglalja mi is a végső cél: a botok tudják értelmezni és feldolgozni az írott vagy akusztikus információkat, és releváns választ adni rá. Tehát ha két partner beszélget a Messengerben, és az egyik fél azt írja, gyere át hozzám együnk meg egy pizzát- akkor a bot tudja értelmezni ezt a szöveget, és válaszolni rá akár írásos vagy beszéd formájában - és megkérdezze, hogy honnan rendeljen pizzát, milyet, és mikorra hívja a taxit.

 

El tudjuk képzelni, mekkora üzleti potenciál van ebben? Még egyenlőre futurisztikusnak érezzük, de ezek az innovációk a közeljövőben meg fognak valósulni.

 

 

Milyen Chatbot-ok léteznek jelenleg?

 

A teljesség igénye nélkül:

 

  • pénzügyi tanácsadó bot- tippek ad pld. hogyan takarékoskodjunk
  •  
  • élet tanácsadó bot- életvezetési problémákra ad tanácsot
  •  
  • hír bot- értesít minket azokról a hírekről, amik érdekelnek minket
  •  
  • időjárás bot – a helyi időjárásról tájékoztat minket
  •  
  • bevásárló bot- segít a termék kiválasztásában, és megvásárlásában
  •  

 

Mivel bármilyen bot fejleszthető, csak a képzeletünk szabhatja meg a határt.

 

 

Chatbot-ok üzleti célú felhasználási lehetőségei

 

A bot-ok használatával egyszerűen, hatásosan, és költséghatékonyan érhetjük el célközönségünket. De ezenkívül számos előnnyel rendelkezik alkalmazásuk.

 

 

#1 Értékesítés korszerűsítése

 

 Értékesítési folyamatunkat automatizálhatjuk, például ha éttermünk van, egy bot segítségével lehetővé tehetjük vásárlóinak, hogy egyszerű és gyors üzenettel megrendeljék az általuk kiválasztott ételt, a kifejlesztett alkalmazáson keresztül.

 

#2 Ügyfélszolgálatok kiváltása

 

Egy mesterséges intelligenciával rendelkező Chatbot hadba állításával, aki megválaszolja a vásárlói kérdéseket, jelentős humán erőforrás szabadul fel cégünknél, ezenkívül költségcsökkentő hatással is bírhat – azzal, hogy kiváltja a humán ügyfélszolgálatosok munkáját. A mesterséges intelligenciával rendelkező bot az emberekkel lefolytatott beszélgetésekből folyamatosan tanul, tehát működése során egyre eredményesebben fogja megválaszolni a felmerülő kérdéseket.

 

#3 Vásárlási döntések befolyásolása

 

Nagyon sok vállalkozásnak gondot okoz, hogy kellő figyelmet szenteljen minden ügyfelének – és ez a partnerek elveszítését eredményezheti. A Chatbot-ok kiküszöbölhetik ezt a problémát. A H&M például Chatbot-okat használ az értékesítés befolyásolására. Az egyik ilyen bot a preferált öltözködési stílusra kérdez rá, és ez alapján válogat össze termékeket, melyekből a user szabadon választhat. A bot a kapott válaszokat értékeli, és további árukat kínál megvásárlásra- a felhasználó ízlésének megfelelően.

 

# 4 Fizetési módok leegyszerűsítése

 

A megvásárolt szolgáltatások, áruk ellenértékének teljesítése mindig gondot okoz, annak körülményessége miatt. A Snapchat kifejlesztette a Snapcash-t, mely egy olyan virtuális pénztárca, amely tárolja a felhasználó bankkártyájának adatait, és azonnali átutalási lehetőséget biztosít az üzenőfelületen keresztül. Az ehhez hasonló eszközök használata akár a kisebb webáruházak esetén is nagymértékben fellendítheti az értékesítést.

 

#5 Aktív közönség építése

 

A Messengeren belül fejleszthetőek olyan bot-ok, melyek segítségével bármilyen interaktív játék lebonyolítható, automatizált értesítésekkel, így a játékosok érdeklődését folyamatosan fenntarthatjuk, anélkül, hogy Facebook posztok megosztására buzdítanánk őket. A felhasználók ezenkívül feliratkozhatnak a vállalkozás Messenger csatornájára, és számukra automatizált promóciós üzenetek küldhetünk. Ez a funkció a jövőben akár teljesen ki is válthatja a klasszikus e-mailben küldött DM levelek funkcióját.

 

 

Láthatjuk, hogy a Facebook Messengerben használható Chatbot-ok alkalmazási területe határtalan, és minden vállalkozásnak ki kell tapasztalnia, hogy milyen bot-okat, és milyen céllal érdemes használnia.

 

Hogyan működnek a Chatbot-ok gyakorlatban?

 

Íme, a Burger King Chatbot-ja használat közben. A videót a Digital Buzz töltötte fel.

 

 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 136

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
209 316
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános egyezés, de nem olyan pontos, mint a...

Hamis pozitív

Mi is az a hamis pozitív?    A hamis pozitív az amikor egy email rendszer tévesen...

Konverziós arány

Mit mutat a konverziós arány? Ez az érték azt mutatja, hogy egy...

Hideghívás

Mi is az a hideghívás? A hideghívás olyan kéretlen telefonhívások, amelyek célja egy...

Webhelytérkép

Mi az a webhelytérkép? A webhelytérkép egy webhely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.