notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és megmondjuk, hogyan kerüld el őket! Facebook biztonság.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és a megoldás, hogyan kerüld el őket!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Biztonságban a Facebookon, avagy milyen veszélyek leselkednek rád, és a megoldás, hogyan kerüld el őket!


2013/02/12
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Ismét egy érdekes rendőrségi Facebookos példába ütköztem. Az ismerősöm mindig használta a Facebook helyek, bejelentkezős alkalmazást. Ahol volt, ott chek-in-elt. Méghozzá nyilvánosan. Aztán egy nap arra lett figyelmes, hogy nyitva találta az autóját. Gondolta, nem zárta be. Majd amikor egy hosszabb mulatozásra ment, és be is jelentkezett ott, az autója eltűnt. Szemtanúk látták, és nyilatkozták a rendőrségnek, hogy akik elvitték a BMW-t úgy szálltak be, mintha a sajátjuk lenne, egyszerűen távirányítóval kinyitották. A rendőrség szerint már régen figyelték az illetőt, lemásolták a távirányító által kibocsátott rádióadást, majd amikor tudták, hogy sokáig nem keresik az autót, szépen beültek a saját távirányítójukkal és elhajtottak. A közösségi oldalak szinte elengedhetetlen részét képzik életünknek. Rengeteg ilyen és ehhez hasonló példát hallok, úgyhogy azt gondolom, érdemes utána néznünk, mit és hogyan kell beállítanunk Facebook fiókunkban, hogy hasonló dolgok ne történjenek meg velünk. Nagyon sokan élnek gyakorlatilag a Facebookon: itt tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel, informálódunk, és megosztunk. Azonban az, hogy mit osztunk meg, és az, hogy kivel, közel sem mindegy.
Facebook biztonság

 

Facebook biztonság alapok

Legalapvetőbb biztonsági intézkedésünk a megfelelő jelszó választása. Az online biztonságról szóló cikkünkben már említettük, de itt is muszáj kitérni rá. Használjunk minél nehezebb, ám még megjegyezhető jelszót használni, melyek jó, ha tartalmaznak kis és nagybetűket, számokat vagy akár szimbólumokat. Alapvetően ezt senkivel se osszuk meg, ha véletlenül mégis megtudná valaki, egyszerűen változtassuk meg.
Profilunk beállításánál érdemes megnézni, mások hogyan látják azt. A legjobb beállítás az, ha csak barátaink látják teljesen profilunkat, így személyes adatainkat, bejegyzéseinket nem láthatja csak úgy akárki. 
Fényképeinknél is beállíthatjuk, ki láthatja azokat. Itt mappánként változtathatjuk, melyeket szeretnénk, ha csak barátaink látnák, esetleg csak mi magunk, és melyeket tesszük publikussá. Érdemes a profilképeket publikussá tenni, hogy ismerőseink könnyebben ránk találjanak.
 
Figyeljünk oda, milyen képeken jelölnek be minket, és ha kell, állítsuk be, hogy az ne jelenjen meg adatlapunkon. Ha szükséges, töröljük saját tag-ünket a képről.
 
 


Ha érdekelnek az internetes biztonság részletei, a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valamelyik tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 
 

Facebook biztonság 2. : csak valódi ismerős legyen az ismerősünk!

Marketing konzultáció és audit
Ügyeljünk rá, kit igazolunk vissza ismerősünknek. Ha valakit nem ismerünk, inkább ne igazoljuk vissza, esetleg írjunk neki üzenetet. Csak azért ne fogadjuk el azonnal az ilyen felkéréseket, hogy több barátunk legyen, mert ezzel lehet, hogy olyanokhoz jutnak el személyes dolgaink, akik ezzel visszaélhetnek.
Ne tegyük közzé személyes adatainkat. Gondolunk itt igazolványszámainkra, lakcímünkre, számlaszámunkra, de ebbe a kategóriába tartozik telefonszámunk és e-mail címünk is.
 
 

Facebook biztonság 3. : Figyeljünk rá, mit mutatunk meg magunkból

Vigyázzunk, milyen képeket töltünk fel saját magunkról! Sokszor ismerősünk Facebook-on főnökünk, tanárunk. Ha egy állásra pályázunk, önéletrajzunk után valószínűleg profilunkat is megnézik későbbi munkaadóink, azért sem mindegy, mit találnak profilunkon.
Ezért ne tegyünk fel olyan képeket, ahol alkohol, vagy más szer hatása alatt állunk. Ugyanez igaz bármilyen más illegális dologra, akár ha csak egy olyan képre gondolunk, ahol biztonsági öv nélkül vezetünk. Ezeket általában nem nézik jó szemmel sem a munkáltatók, tanárok, szülők, sem a rendőrség.
 
Ne tegyünk közzé olyan képet, amin látszik házunk, lakásunk bejárata, a házszám, vagy olyan részlet, amiből felismerhető. Ne töltsünk fel képet, amin látszanak műszaki cikkeink, értékeink.
 
Az előzőek főleg a check-innel együtt fontosak. Amikor megosztjuk hol vagyunk, egyúttal azt is jelezzük, hogy nem vagyunk otthon. Ha képeinken látszanak értékeink, házunk bejárata, a check-in már szinte meghívónak számít. Ha mindenképp meg szeretnénk osztani merre járunk, csak azután tegyük, hogy már hazaértünk. A helymegosztó közösségi oldalra sokkal jobb példa a Foursquare nevű közösségi oldal-alkalmazás, melyben valóban csak az ismerőseink láthatják, merre is járunk! 
 
Ezek a gondolatok egyeseknek egyértelműnek tűnhetnek, de akik még nem gondoltak bele postjaik súlyába ennyire, azoknak érdemes észben tartani ezeket a tanácsokat.
 
Ha nem csak a Facebookon, de általában az Interneten szeretnél biztonságban elnni, olvasd el ezt a cikket: Az Internet világa veszélyes! Védekezz! Alapvető biztonsági beállítások és tanácsok internetezőknek, Facebook felhasználóknak!
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
253 667
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Szavazás

A szavazás egyfajta közvélemény kutatás egy adott csoporton...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA hálózatok lehetővé...

301-es átirányítás

Mi az a 301-es átirányítás? Más...

Ismeretségi hálózat

A közösségi média egy külön fajtája. Az ismertségi hálózat weboldalakon a...

Ellenvetés

Mit is jelent az ellenvetés? Az ellenvetés egy lehetséges vásárló kifogásai vagy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.