Így változik ezen a héten a Facebook

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Változik a Facebook algoritmusa - így kerülnek ki ezentúl a hírek a hírfolyamodba!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Változik a Facebook algoritmusa - így kerülnek ki ezentúl a hírek a hírfolyamodba!


2015/04/29
Csonka Nikoletta

Ezen a héten három újdonságról is hírt kaptunk a Facebook világával kapcsolatban. Úgy tűnik, a közösségi média óriás továbbra is finomítgatja szuper-titkos algoritmusát, amelyben azt határozza meg, mi minden kerüljön ki hírfolyamodba. Nézd meg, mire számíthatsz jövő héttől!

Változás a Facebook hírfolyamon - így módosítják az algoritmust

„Barátságosabb” hírfolyam

Az első – és talán leglátványosabb – frissítés célja, hogy kiegyensúlyozza az organikus és a fizetett megjelenéseket az oldalak esetében. Másrészt természetesen az sem utolsó cél, hogy a Facebook a felhasználói élmény javítása végett azt szeretné elérni, hogy az egyéni hírfolyamokban sokkal inkább a barátok, ismerősök állapotfrissítéseit lássuk, sem mint az oldalakét. Ez persze ismét azt jelenti, hogy az oldalak számára az emberek elérése nehezebbé válik majd.

Innentől kezdve tehát személyes oldaladon sokkal inkább a hozzád közel álló barátok (akikkel sűrűbben vagy interakcióban) híreit látod majd.

 

 

Az interakciók kevésbé kerülnek ki a hírfolyamba

Az előzővel párhuzamosan úgy tűnik a hozzászólások, megosztások és kedvelések (az interakciók) kevésbé kerülnek majd ki a hírfolyamba. Az utóbbi időben sűrűn találkozhattál ezzel. Amikor egy ismerősöd valamihez hozzászólt, az a te hírfolyamodon is megjelent. Ezt a tendenciát most visszaszorítja a Facebook, ami szintén az elérések csökkenéséhez vezet majd.

 

Több hír is érkezhet egy oldaltól, ismerőstől

Végre valami jó hír is: az előzőek alapján sokkal szigorúbb lett a szabály, hogy mely oldal kerülhet ki egy felhasználó hírvonalára. Eddig az algoritmus arra is ügyelt, hogy egy adott oldalnak csak kis számú posztja jelenhessen meg a felhasználó idővonalán – tehát hiába kedveltél egy oldalt, aki negyed óránként posztolt, csak bizonyos számú hírt láthattál belőle. Mostantól ez a szabály egy kicsit többet enged majd: ez továbbra sem jelenti azt, hogy az adott oldalak minden egyes posztja megjelenik a hírfolyamban, de valamivel több, mint eddig.

 

 

Szeretnél több mindent tudni a Social Media Marketingről? Gyere el Közösségi média alapok tanfolyamunkra, ahol a Facebook céges használatáról kaphatsz bővebb információt! Kattints ide a részletekért: Közösségi média tanfolyam

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 78

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
63 214
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Értéknövelt tartalom

Olyan internetes hirdetések vagy oldalak, amik animációkat tartalmaznak, illetve...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb design...

Helyzetfelmérő kijelentés

Mi is az a helyzetfelmérő kijelentés?A helyzetfelmérő kijelentés olyan kijelentések és...

Lead

Az internetes marketingben a lead olyan személy, aki érdeklődését...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.