A csapból is az ömlik, hogy a Facebookon reklámozni jó. A Facebbokos jelenlétnek vannak kreatív ingyenes alapjai és vannak tudást igénylő fizetős hirdetései is. iért is jó ott lenni ezen a legnagyobb közösségi médián? Nem csak azért, mert mindenki más is

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Egy kiváló marketing eszköz a Facebook és annak fizetett hirdetései

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Egy kiváló marketing eszköz a Facebook és annak fizetett hirdetései


2013/03/23
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

A csapból is az folyik, hogy a Facebookon reklámozni jó. A Facebookos jelenlétnek vannak kreatív ingyenes alapjai és vannak tudást igénylő fizetős hirdetései is. Miért is jó ott lenni a legnagyobb közösségi médián? Nem csak azért, mert mindenki más is ezt teszi, hanem mert olyan egyszerű és hatékony eszközöket használhatunk, melyeket helyesen kihasználva rajongókat, látogatókat vonzhatunk weboldalunkra és végül potenciális vevőket szerezhetünk. Ha fizetett hirdetést adunk fel a Facebookon, magunk határozhatjuk meg, mennyi pénzt szánunk reklámjainkra, azok hol jelenjenek meg, kik lássák azokat. Olyan pontos célzást, mint a Facebook tud, senki más nem kínál, hiszen a Nagy Testvér mindent tud felhasználóiról…. Lássuk is részletesebben, milyen lehetőségeket kínál nekünk a Facebook Ads azaz nézzük az alapokat. Mielőtt belevágunk, felhívjuk figyelmeteket, mint ahogy az AdWords esetében is, itt is célszerű szakemberhez fordulni, hiszen azt tapasztaltuk, nagyon sokan dupláját, tripláját költik egy rajongó megszerzésére, mint amennyiért azt meg lehet szerezni. 
 
A csapból is az ömlik, hogy a Facebookon reklámozni jó. A Facebbokos jelenlétnek vannak kreatív ingyenes alapjai és vannak tudást igénylő fizetős hirdetései is. iért is jó ott lenni ezen a legnagyobb közösségi médián? Nem csak azért, mert mindenki más is

 

Marketing konzultáció és audit

Facebook hirdetések: hirdetés létrehozása

Facebook hirdetés létrehozására több helyről is elindulhatunk. Legegyszerűbb, ha a hírfolyamunk mellett található Hirdetések rész feletti ’Hirdetés létrehozása’ linkre kattintunk. Itt kiválaszthatjuk hirdetni kívánt Facebook oldalunkat, de akár weboldalunk számára is létrehozhatunk hirdetést, csupán az oldal URL címét kell beírni.
 
 
 

Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről, vagy akár a reklámozásról a Facebookon? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 560.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez

 

 
Egy másik lehetőség az, ha a hirdetni kívánt oldalunk borítóképe melletti ’Advertise Your Page’ gombra kattintunk. Ha oldalként voltunk bejelentkezve, figyelmeztetés után vissza tudunk jelentkezni személyi profilunkba, mivel hirdetni csak így lehetséges. Ezek után a hirdetési felületen találjuk magunkat.

Ezek mellett, ha oldalként bejegyzést teszünk közzé, a közzététel gomb mellett a ’Reklámozd’ feliratra kattintva tehetjük meg ugyanezt.

Hirdetés a Facebookon. Hogyan kezdjem el?
 

Facebook hirdetések: ha cél a több lájkoló szerzése. 

Hogyan szerezzünk több like-olót? Bizony ez sokaknak probléma. Megkérhetsz olyan oldaltulajdonosokat, akik sok rajongóval rendelkeznek, hogy segítsenek neked. Nagy oldalakról kreatív üzenetekkel, játékokkal hatékonyan lehet lájkolót küldeni egy másik oldalra. Mi a cikk írásának pillanatában 570.000 rajongót tudunk a hátunk mögött. Ezzel az erővel 23 óra alatt hoztunk össze egy megrendelőnek 2.000 rajongót. Mindezt megteheted fizetett hirdetésekkel is, az, hogy ez többe, vagy kevesebbe fog kerülni attól függ, mennyire ástad magad mélyre a hirdetések optimalizálásában. Bár mindegyik módszerrel rajongói táborunk növelése a cél, a hirdetői felületen megjelenő három lehetőség közül az első opcióban a következőket választhatjuk ki. Itt oldalunknak olyan reklámot hozhatunk létre, amely a fentebb már említett hirdetés részen lesz látható. Ez a hasáb látszik a hírfolyam mellett, a profilok mellett, nagyjából mindig szem előtt van, így egy itt elhelyezett és jó reklám nagy hasznunkra válhat.
 
 
Közösségi média marketing gyakorlatban
 
 
Először a reklám címét kell megadnunk 25 karakterben, amit a Facebook alapesetben oldalunk címével tölt ki. Ez alatt egy 90 karakteres leírást adhatunk, ami alapjáraton megegyezik oldalunk infójával.
 
A Landing View résznél beállíthatjuk, hogy a hirdetésre kattintó személy oldalunk mely részére kerül. Itt választhatunk oldalunk idővonala, képeink vagy eseményeink közül. 
Végül a reklámban szereplő hirdetés képének feltöltésével fejezhetjük be hirdetésünk elkészítését.
 
Miközben a fenti lépések szerint készítjük hirdetésünket, mellette láthatjuk, hogyan néz majd ki végleges formájában. Ezek alapján változtathatunk a szövegen és a képen is, így olyan reklámot készíthetünk magunknak, amilyet szeretnénk.
A ’Támogatott események’ nevű menüpontban egy doboz kipipálásával engedélyezhetjük, hogy miután valaki like-olta az oldalt, ezt az eseményt barátai is lássák üzenőfalukon, vagy a ticker-ben. A négyzet kipipálása nem jelent extra költséget, így nyugodtan engedélyezzük a megjelenést. Ennek is láthatjuk példáját egyből jobbra.
 
 

Facebook hirdetések: szponzorált bejegyzések

Itt már meglévő, vagy éppen új üzenőfali bejegyzéseinket hirdethetjük. Ez lehet bármilyen bejegyzés: szöveges poszt, kép, videó, link. Ezek a szponzorált bejegyzések is a hirdetések oszlopban jelennek majd meg.
Itt is van ’Támogatott események opció’, amely másoknak megjeleníti a bejegyzést, ha valamelyik ismerősük kedveli, kommenteli, vagy megosztja a posztot. Meghatározhatjuk, hogy melyik eseménynél jelenjen meg a bejegyzés, de itt sem jelent extra kiadást, ha mindhárom négyzetet kipipáljuk.
A harmadik lehetőség a szponzorált bejegyzésekhez hasonlít, azonban itt a ’Fizetés’ részben láthatunk majd eltérést.
 
 
Szponzorált bejegyzés létrehozása a facebookon
 
 

Facebook hirdetések: célközönség kiválasztása

A Facebook Ads egyik legerősebb fegyvere a közönség kiválasztása. Az adatok megadása során, a jobb oldalon található ’Audience’ felirat alatt láthatjuk majd, hogy hány embert tudunk majd elérni beállításaink után, valamint azt is, hogy milyen kritériumokat határoztunk meg.
 
Először is hely szerint célozhatjuk meg a felhasználókat, választhatunk országot, megyét, várost és irányítószámot. Város kiválasztása esetén megadhatunk egy egységnyi sugarú kört, így az azon belül eső várások lakosai is láthatják hirdetésünket.
Életkor és nem megadása után lehetőségünk van érdeklődési körök megadására. Ezek a Faccebook rajongói oldalain alapulnak, vagyis olyan személyeknek jelennek majd meg, akik a megadott oldalakat kedvelik.
 
 
 
A ’Broad Categories’-ban nagyobb témákat jelölhetünk ki, így ha például az érdeklődési körökben csak a Nike és Adidas futball oldalait adnánk meg, itt megadhatjuk tágabb kategóriaként a futballt, így a hirdetést más focival kapcsolatos oldalak rajongói is látni fogják.
 
A ’Connections’ részen beállíthatjuk, hogy milyen kapcsolatokkal rendelkezőket célzunk meg. Szűkíthetünk azokra, akik már kedvelték oldalunkat, olyanokra, akik még nem, de beállíthatunk egyéb kapcsolatokat is. Például tudjuk bizonyos ismerőseinkről, hogy sok baráttal rendelkeznek, így őket célozzuk meg, vagy éppen olyanokat, akik nem ismerőseik az adott személynek. 
 
Az ’Advanced Targeting Options’ lenyitásával még több beállítást kapunk, ahol kiválaszthatunk érdeklődési kört (férfi, nő), kapcsolatot (egyedülálló, kapcsolatban, stb.), oktatási intézményt és munkahelyet is.
 
 

Facebook hirdetések: kampány, fizetés és menetrend

Itt állíthatjuk be, hogy milyen pénznemben kívánunk fizetni, mely országból, és az időzónát.
Adjuk meg a kampány nevét, így később egyszerű lesz azonosítani, ha több kampányt is futtatunk. Szabjuk meg a kampány költségvetését, ami lehet napi összeg, vagy a kampány egészére szóló összeg. Például beállíthatjuk, hogy naponta 3000 forintot szánunk rá, vagy az egész kampányra szánunk 50000 forintot.
Azt is beállíthatjuk, hogy az épp aktuális naptól induljon a kampány, vagy beállíthatunk nekünk tetsző időpontot, mettől meddig tartson.
 
 
Facebook hirdetés költségei
 
 
A harmadik reklámozási lehetőség extrái is itt jelentkeznek. Itt beállíthatjuk, hogy mennyi pénzt áldozunk egy kattintásra, de ezt a Facebook-ra is bízhatjuk, így ők ennek fejében fogják optimalizálni a postot.
A beállítások ismerete után, már csak azt kell megtudnunk, hogy kiket, és hogyan szeretnénk elérni, illetve mit szeretnénk tőlük. Következő cikkünkben leírjuk, milyen stratégiákat alkalmazhatunk Facebook hirdetéseinkkel.
 
Online marketing SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Bing Reklámszerkesztő (Bing Ads Editor)

A Bing Ads Editor egy ingyenesen letölthető alkalmazás, amely lehetővé teszi a hirdetők...

Naver

A Naver Korea legnagyobb internetes keresőmotorja és tulajdona. Fizetett keresőprogramokat...

Ezine

Az ezine az angol „electronic magazine”, azaz „elektronikus magazin” kifejezés...

Link title

  Link title definíciója   A link title, vagyis a link címe, egy weboldalon...

Főcím

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések legtetején jelenik meg, és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.