notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Félted gyermeked a nagyvilágtól, félted magánéletedet is, behúzod a függönyt, de nem is gondolnád, az online térben a Facebookon mennyi mindent ki lehet figyelni rólad, és felelőtlen gyermekeinkről! Amióta a Facebook Graph Search itt van, ismét konganak a

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Védd meg magad és adataidat a Facebookon, mi megmondjuk hogyan!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Védd meg magad és adataidat a Facebookon, mi megmondjuk hogyan!


2013/01/25
Máté Balázs online marketing tanácsadó

 

Félted gyermeked a nagyvilágtól, félted magánéletedet is. Behúzod a függönyt, de nem is gondolnád hogy az online térben a Facebookon mennyi mindent ki lehet figyelni rólad, és felelőtlen gyermekeinkről! Amióta a Facebook Graph Search is van, ismét konganak a vészharangok, hogy ezentúl még inkább mindent me lehet majd rólad tudni, hiszen ez az új kereső még össze is gyűjti az általad megosztott adatokat. Ez bizony a rossz akaratú embereknek is nagyon hasznos dolog lehet! Mit tegyél hát, hogy megvédd magad és gyermeked? Cikkünkben bemutatjuk azokat a beállításokat, betartandó szabályokat és a hibákat feltáró alkalmazásokat, weboldalakat, melyek segítenek neked ebben!
Félted gyermeked a nagyvilágtól, félted magánéletedet is, behúzod a függönyt, de nem is gondolnád, az online térben a Facebookon mennyi mindent ki lehet figyelni rólad, és felelőtlen gyermekeinkről! Amióta a Facebook Graph Search itt van, ismét konganak a

 

Ebben a mindig elérhető, digitális világban, az emberek, de különösen a fiatalabb generációk, sokkal többet tesznek közzé magukról online, mint kellene. Egy felmérés szerint, a közösségi média használók 52%-a tesz közzé kockázatosnak tekinthető információkat magáról online. Ráadásul a tinik csak 20 %-a alkalmazza a szükséges titkosítási beállításokat, hogy a felhelyezett tartalmakat csak barátai láthassák.
 
A tinik számára ez bizony hatalmas probléma lehet. Erre rengeteg példa van, pl. fotók a család vagyontárgyairól, és másnap betörés történik. Vagy egy kritizáló alkalmazott, akinek kommentjét éppen a főnök is olvasta, stb. 
Az biztos, hogy az online jelenlét bizony sokunkban az ösztöneinkre hallgatva történik. A Facebookon pl. könnyű visszanézegetni az emlékeket, fotókat, és fontos dátumokat, amelyekről beszámoltál. Ez kellemes élmény lehet, egészen odáig, amíg nem történik egy negatív eset lásd fentebb.
 
 

Mit kell tennem tehát, hogy megvédjem magam és adataimat?

 
És íme azok az eszközök, amelyekkel egy tini, vagy akár egy Facebook mentes felnőtt megpróbálkozhat, ha eljut odáig:
 
 
 

1. Csak a megbízható ismerősöknek készített belső körökkel ossz meg adatokat

 
Ha személyes tartalmat teszel fel, akkor csak azokkal oszd meg, akikben bízhatsz. De csak olyat mondj, amit elmondanál akkor is, ha összefuttok. Az online jelenlét korántsem anonim. Ráadásul „visszajátszható”.
Sőt sokkal nagyobb az esély rá mivel „sok fül” hallja, hogy tüzet szítasz a kommenteddel, és olyannyira a figyelem középpontjába kerülsz, amennyire egyáltalán nem akartál. Erre jó pl. a 21.000 vendég esete a szülinapomon történet, ez is egy véletlen beállításból adódott. 
 
 
 

2. Kapcsold ki a legtöbb helymeghatározós alkalmazást

 
Kapcsold ki ezeket az alkalmazásokat a okostelefonodon. Ha nem vagy biztos, hogy miért is van szükség erre, ismerkedj csak meg a Girls Around Me, Csajok a környéken alkalmazással, ami megjeleníti az összes közeledben lévő lány adatát, az infokat a közösségi média felületekről leszedve. A másik jópofa alkalmazás a WeKnowWhatYou'reDoing..., tudommitcsinálszéppen, amely a Foursquare alkalmazás bejelentkezésein és a Facebook bejegyzéseidet követve mutatja be helyzetedet a nagyközönségnek. 
Érdemes utánanézni hogyan iktasd ki a helymeghatározó szolgáltatásokat. És azt is vedd fontolóra, hogy jobb kikapcsolni azokat a beállításokat, a Facebook, Twitter és fotószolgáltatásoknál, amelyek révén szükségtelenül eltárolják a koordinátáidat.
 
 
 
 

Ha szeretnél többet tudni a Facebookról, annak felhasználási lehetőségeiről, gyere el egynapos bevezető tanfolyamunkra! Jelentkezz most, ide kattintva! 

 
 
 

3. Szelektálj a megosztott tartalmakat illetően

 

Az azonnali megosztást kapcsold ki azokon az alkalmazásokon, amelyek követik a tevékenységeidet. Mindenkinek nem kell tudnia, hogy mit nézel a YouTube-on, vagy mit hallgatsz a Spotify-on. Ha már úgy érzed meg akarsz osztani ilyen eseményeket is az életedből, legalább csak a kiválasztottakkal tedd ezt meg. A Facebook-on van csoportok létrehozására lehetőség, használd ezt ki. 
 
 

4. Rendszeresen frissítsd a beállításaidat

 

Állíts be magadnak emlékeztetőt, hogy legalább 3 havonta egyszer minden közösségi hálós profil beállításodat ellenőrzöd, nem változott-e valami. A BlissControl egy olyan eszköz, amely segít kiválasztani minden változtatást, amit bármelyik közösségi hálón meg akarsz valósítani (jelszó, felhasználónév, engedélyek, titkosítás). Néha a közösségi hálók olyan változtatásokat vezetnek be, amelyek Téged is érintenek, de azonnal nem tudsz róluk. Ha ezeket rendszeresen ellenőrzöd tehát, segíthet abban, hogy ne osszál meg a kelleténél több emberrel információkat.
 
 

5. Gondolkozz el egy olyan szolgáltatás igénybe vételén, ami a hírnevedet védi

 

A Facebook minden chatet, fotót, és állapot frissítést elment. Te magad is letölthetsz bármilyen korábbi állapotot. A Google minden keresést 7 évig őriz meg. 
 
Ahhoz, hogy biztosítsd, hogy csak azt lássák az emberek, amit Te is akarsz, hogy lássanak, nem árt egy kis hírnév menedzsment. Ilyen szolgáltatás pl. a BrandYourself, ami segít, hogy olyan oldalt hozz létre, ahol csak jóváhagyott utalások kerülhetnek fel rólad. Más oldalak, mint a Reputation.com egy keresést futtat le az online hírnevedet illetően, és riaszt, ha bárhol is említést tesznek rólad. Vagy választhatod a régimódit, és kreálhatsz Google Alerts-et a nevedre. (A NutshellMail ugyancsak mailt küld Neked a beállított kulcsszavak felbukkanása esetén minden közösségi háló vonatkozásában.)
 

Ha mindennek ellenére úgy érzed, szeretnél többet megtudni a Facebook működéséről, akkor jelentkezz Facebook alapok tanfolyamunkra itt! 

Marketing konzultáció és audit
 
Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
246 982
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mélylink

A mélylink egy olyan hivatkozás, amely nem egy webhely kezdőlapjára, hanem...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel, amely tartalmazhat...

LinkedIn

Mi az a LinkedIn? A LinkedIn egy kifejezetten szakemberek számára...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.