notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Sokan érzik úgy vége a Facebookon való ingyenes kommunikációnak. Te is úgy érzed, már szinte senki nem látja oldalad posztjait? Nem vagy egyedül! Elmondom miért van és mit tehetsz!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Új fejezet a közösségi média marketingben - hogyan maradj látható a Facebook hírfolyamban? Menekülés a drogdíler csapdájából....

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Új fejezet a közösségi média marketingben - hogyan maradj látható a Facebook hírfolyamban? Menekülés a drogdíler csapdájából....


2014/10/12
Máté Balázs, marketing tanácsadó
A Facebook az utóbbi hónapokban átírta a játékszabályokat - talán már te is megérezted. Engem legalábbis rengetegen keresnek meg azzal hogy „meghalt a Facebook” nem érdemes már többet „üzletileg” vele foglalkozni, mivel drasztikusan estek az elérések. Az biztos, hogy egy korszaknak vége. A régi rendszerrel együtt az organikus elérések ideje is leáldozóban van. De ha résen vagy, megtanulhatod, hogyan alkalmazkodj és maradj a csúcson az új viszonyok között is. Segítünk!
Sokan érzik úgy vége a Facebookon való ingyenes kommunikációnak. Te is úgy érzed, már szinte senki nem látja oldalad posztjait? Nem vagy egyedül! Elmondom miért van és mit tehetsz!

 

 

Mi történt? Facebook 2014 - dióhéjban

Pihengetünk?
Eddig, amikor egy oldal a Facebookon posztolt, az megjelent sok követője hírfolyamában. Ha az emberek lájkolták, megosztották, vagy kommentálták a bejegyzést, azt ezáltal még sokkal többen látták...Ami persze olcsó reklám volt az oldalaknak. Gyönyörű alapot adott a tartalommarketing szerelmeseinek, az online újságoknak sőt egy új oldaltípust a „lájkoldalt” is létrehozta. 
 
De! Amint egyre sokasodtak az oldalak a Facebookon, a felhasználók hírfolyama is ezzel arányban vált egyre zsúfoltabbá. Ezért döntött úgy a portál, na meg anyagi érdekekből is, hogy drasztikusan leszűkíti egyes oldalak jelenlétét a hírfolyamban. Ha ezután az oldalak továbbra is el akarták érni követőiket, fizetniük kellett. 
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 
A Facebook azóta is fokozatosan csökkenti az organikus eléréseket. Mi folyamatosan vizsgáltuk a változtatások eredményeit, kísérleteinkből az is kiderült, hogy a kommentek, lájkok közel sem dobnak annyit egy poszt láthatóságán, mint azelőtt.
 

Mi a helyzet most a közösségi média marketingben?

 
Először is, az olyan oldalak, melyek eddig csak az ingyenes elérésekre építettek, zuhanórepülésben vannak. Sok új, és/vagy egyébként is alacsonyabb látogatottságú oldal egyszerűen eltűnik a hírfolyamból.  Még a jól bejáratott, sok hű követővel rendelkező oldalak is korábbi közönségük töredékéhez jutnak csak el. Tapasztalataink szerint fokozottan sújtja ez azokat az oldalakat, akik rajongóik nagy részét alkalmazásokkal szedték össze. Találhatsz olyan, sok százezer rajongóval rendelkező magyar oldalakat is, akik elérése minimálisra csökkent rajongószámukhoz képest. Pedig mennyit költöttek ezek a cégek a közösségi média marketingre….
 

Ha újra látható akarsz lenni, fizetned kell?

Ez előre látható volt: hány ezer oldalt kell egy Facebookozónak lájkolnia, mielőtt lehetetlenné válik mindet követni? Sovány vigasz, de talán jó tudni, hogy a Facebook nem direkt veled szúr ki - mint minden vállalkozás, Zuckerbergék is a minőségi szolgáltatás és az egészséges profit közötti egyensúlyt keresik. A saját profitjuk érdekében átgázolnak rajtad,ha nem vigyázol… Ha egyszer elkezdesz fizetni, annak lehet soha nem lesz vége. Persze jó néha egy kicsit „rátolni” mind az elérésekre mind a rajongók számára, de ha egyszer elkezded és a régi számokat várod vissza, könnyen úgy járhatsz a Facebookkal, mint a drogosok a dílerükkel: mindig csak többet és többet akarsz majd a beetetés után…
 

Mi a teendő?

A könnyű organikus elérések korszaka után most átfogó változtatásokra van szükséged. A Facebook követőid még mindig értékesek, de a modellnek meg kell újulni. Így:
 
  • Az olyan tartalmak, amik nem sarkallják a felhasználókat a megosztásra, nem érnek sokat. A lájkok és kommentek már szinte alig számítanak. Csak a megosztásokon keresztül érhetsz el új embereket ingyen.
  • A kevesebb itt több. Változtass a kontent stratégiádon és a posztok sűrűségén, hogy azok mindig az újdonság erejével hassanak.  Hogyan érheted ezt el? Ha a lenti kérdésekből legalább egyre nem tudsz igennel válaszolni, inkább ne posztolj.
 
1. Elég jó vagy fontos ez a poszt ahhoz, hogy akár költsek is rá?
2. Van-e olyan jó, hogy az olvasók nem fogják tudni megállni, hogy meg ne osszák a barátaikkal?
3. Várják, vagy keresik-e már ezt a posztot?
 
  • Kell, hogy legyen költségvetésed. A fent leírt drogos példa ellenére szokd meg, hogy minden fontos Facebook posztra költened kell. Nem feltétlenül sokat, de ha el akarod érni a közönségedet (legalábbis amíg sok-sok igennel nem tudsz válszolni a 3. pontban leírt kédésre), ez kikerülhetetlen lesz. De inkább válaszolj 3 igennel…
  • Vizsgáld meg követőid seregét. Fontos, hogy az idődet és erőforrásaidat csak alapos, átgondolt elemzés után fektesd be. Kérdezd meg magadtól:
 
• Miért fontos, hogy épp ezek az emberek lájkolják az oldalamat?
• Vannak-e olyan fontosak, hogy akár fizetnék is azért, hogy elérjem őket?
• Segít ez a poszt a jó kapcsolatok megteremtésében, amik később gyümölcsözők lehetnek?
• Hogyan fog ez megtérülni rövid, közép és hosszú távon?
• Megéri-e a rá áldozott forrásokat?
 
Új játék, új szabályok, új terep. De ami megmaradt: a Facebookon még mindig elérheted és megtarthatod azokat, akiknek az üzeneted szól, ha megdolgozol értük. Viszonozni fogják. Ha nem megy, keress minket, mi segítünk!
 
Facebook SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Email szűrő

Mi az az email szűrő? Az email szűrők lehetővé teszik egy felhasználó...

Vásárlási folyamat

Mi is az a vásárlási folyamat?   A vásárlási...

Partnerprogram

Amikor egy kereskedő termékei eladásainak számát egy ezen...

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A CPC/PPC kampányokban a hirdetőnek...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.