notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi kell ahhoz, hogy egy étterem ma sikeres legyen? Egy hatékony online marketing stratégia! Milyen is az? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Vendégeket hozó online marketing stratégiák éttermeknek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vendégeket hozó online marketing stratégiák éttermeknek


2017/07/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy egy étterem ma sikeres legyen? Egy hatékony online marketing stratégia! Milyen is az? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Vendégeket hozó online marketing stratégiák éttermeknek

Ma már nem az ajtóban álló és vendégeket kézzel beterelő pincérekkel „Direkt salest” végző éttermeké a siker. Magyarország nem a Görög riviéra, itt az Interneten dől el minden. A jó vagy rossz hírnév hamar elterjed, ha ezzel mint éttermi marketinges, tulajdonos nem foglalkozol, hamar periférián találhatpd magad. 

 

Összegyűjtöttünk néhány ötletet, amik segíthetnek egy stabil platform kialakításában, amelyről megindíthatod online marketing kampányaidat, felveheted a kapcsolatot meglévő és lehetséges ügyfeleiddel.
 

 

1. Készíts mobil weboldalt

Az első és legfontosabb lépés egy olyan weboldal kialakítása, amely automatikusan illeszkedik bármely eszközhöz. A reszponzív weboldalak megkönnyítik az érdeklődő felhasználók számára, hogy információt találjanak telefonjuk segítségével. A weboldal nem csak könnyedén navigálható és könnyedén frissíthető is kell legyen. Az éttermi weboldalak nagy része Magyarországon még nagyon rossz. Azt tapasztalatból azonban már tudjuk, aki egy jó weboldalt készítettet az kiugró sikereket ér el az online térben. Sokan elégnek gondolják, hogy a Facebookon vagy Instagramonn jól kommunikálnak, azonban a hibátlan weboldal egy étteremnek is elengedhetetlen. 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva
 

Pihengetünk?

2. Töltsd fel az étlapod a weboldaladra

Sokszor hallottam étterem tulajdonosoktól, hogy féltik az étlapot a konkurenciától. Ők, ha akarják, úgyis megszerzik, viszont a vendégek szívesen ülnek be olyan helyre, ahol számukra szimpatikus ételek és árak fogadják őket. Az ételeket és italokat ne csak PDF-ben, hanem a weboldalba integráltan, kattintható módon is töltsd fel.

 

3. Használd a közösségi médiát

Éttermed képviseltetése a Facebookon, Tripadvisoron, Instagramon és a Google Pluson fontos lépés bármilyen online marketing stratégiában. Értesítheted az ügyfeleket a közelgő eseményekről, beszélgethetsz velük, kiderítheted az érdeklődéseiket és különleges ajánlatokat tehetsz fel a törzsvendégeknek. A közösségi médián történő megosztások a legjobb népszerűsítési módszerek közé tartoznak, és segítik az online jelenlét erősítését, illetve többen ajánlják majd éttermedet ismerőseiknek. A közösségi média azonban nem marketing, sokkal inkább PR eszköz, közvetlen asztalfoglalásokat inkább a Google keresésektől, a keresőoptimalizálástól várj!


4. Hozz létre egy ügyféladatbázist

Az internetes marketing szerves része az adat- és a hírszerzés. Éppen ezért ha nem építesz saját adatbázist ügyfeleidből, weboldalat látogatóiból és célközönségedből, akkor rengeteg erőforrást pazarolsz el. Ezt az információt aztán felhasználhatod arra, hogy az emberekhez telefonjaikon keresztül juttathasd el marketing üzeneteidet, promóciós emailjeidet és hírleveleidet. Az emailek és a szöveges kampányok nem kifejezetten költségesek, de lehetővé teszik, hogy személyre szabd marketing üzeneteidet és ezzel magas konverziós arányt érj el. A remarketing listák építése pedig  költséghatékonyabbá teszi az AdWords és Facebook hirdetéseidet. 

 

5. Építsd éttermed márkáját digitálisan

Éttermed népszerűsítését üzleti filozófiád közlésével, egy felismerhető logo elkészítésével, egy egységes színvilág használatával, a konyhád és szakácsaid, illetve a többi alkalmazott bemutatásával, az üzleti történeteddel és sajátos gasztronómiai különlegességeid kiemelésével végezheted. Fontos az alapkoncepció és az USP kitalálása. Miért vagy Te más, mivel tudnak téged megkülönböztetni más éttermektől a vendégek. 

 

6. Optimalizálj keresőmotorokra és helyi forgalomra

Több, mint 5 éves gasztromarketing tapasztalatunk alapján a legtöbb vendéget és rendezvényt egy étterembe – bármilyen meglepő is – a Google keresési találatok hozzák. A Google találati lista élére a keresőoptimalizálás és az AdWords segítségéve juthatsz. Ha szeretnéd, hogy az emberek keresés közben rátaláljanak weboldaladra, akkor optimalizálnod kell azt különböző on-site és off-site SEO technikákkal, amelyek segítenek, hogy oldalad láthatóbbá váljon a keresőmotorok számára.

 

A keresőmotorok különböző képletek alapján döntik el, hogy mely oldalakat mutatják a felhasználóknak, amikor azok rákeresnek valamire. A keresőoptimalizálás, azaz a SEO az a folyamat, amely során weboldalad bizonyos elemeit úgy alakítod át, hogy a keresőmotorok képleteinek a lehető legjobban megfeleljenek.

 

7. Nyerd meg az ügyfeleidet

Az ügyfeleid manapság értékesebbek, mint valaha, hiszen ajánlhatják éttermedet barátaiknak és ismerőseiknek, értékeléseket és hozzászólásokat írhatnak szolgáltatásaidról, nyilvánossá tehetik, hogy éppen hol esznek, fényképeket oszthatnak meg éttermedről és a fogásokról, és általánosságban növelhetik azoknak a számát, akik valahogyan hallanak felőled. Mindezt a modern online technológiának köszönhetően. Az ügyfeleket számos módon elérheted, például közösségi oldalakon, weboldaladon, blogbejegyzéseken és cikkeken keresztül. Íme néhány módszer erre:

 

  • Egy történet elmesélésével – Az emberek szeretnek kedvenc üzleteikről, alkalmazott sikertörténetekről, a tulajdonosok életútjáról, kulisszatitkokról és mindennapi tevékenységekről olvasni. A történeteid legyenek mindig valósak és megnyerőek, még akkor is, ha nem minden esetben pozitívak.
  • Felmérések és játékok rendezésével – A felmérések és a versenyek arra ösztönzik az embereket, hogy közvetlenül felvegyék a kapcsolatot éttermeddel.
  • Promóciókkal és ösztönzésekkel – Az ösztönző erejű ajánlatok bizonyítottan képesek új ügyfeleket bevonzani, vagy meglévő ügyfeleket rávenni arra, hogy kipróbálják az újdonságokat, illetve hogy gyakrabban térjenek vissza. Az „egyet fizet, kettőt vihet” és hasonló akciókat túl ritkán használják, pedig így a visszatérő vendégek akár magukkal hozhatnak egy ismerőst is, aki az ingyen étkezést követően maga is visszatérő vendéggé válhat – így mindenki jól jár. Indíthatsz ennél összetettebb hűségrendszert is, hűségpontok gyűjtésével. 
  • A közösség életében való megjelenéssel – Akár azzal is elnyerheted meglévő és lehetséges ügyfeleid elismerését, hogy különböző közösségi és jótékonysági programokon veszel részt (vagy rendezel) illetve ha foglalkozol az aktualitásokkal.
  • Weboldalad és tartalmaid frissítésével – Ha szeretnéd megnyerni az ügyfeleket, akkor friss tartalmakat, blogbejegyzéseket, fényképeket és videókat kell megosztanod. Így biztosíthatod, hogy az emberek visszatérjenek weboldaladra.
  • Források biztosításával látogatóid számára – Az ügyfelek megnyerésének másik módja receptek, főzési tippek, étkezési trendek, egzotikus konyhák, táplálkozási és egészségügyi tanácsok és hasonló források megosztása.

 

8. Tedd lehetővé az online rendelést

Ne számíts jó eredményekre online marketing stratégiádban, ha nem teszel elérhetővé egy hatékony cselekedetre való ösztönzést – a legjobb ilyen ösztönzés pedig a kattintással lebonyolítható online asztalfoglalás és rendezvényhelyszín ajánlatkérés. Az onbline asztalfoglalás kényelmesebb, mint a telefonhívás, és nagy előnye minden mással szemben, hogy megfelelő módszerek bevezetésével mérhetővé teszi marketing eszközeid hatékonyságát. Ez azt jelenti, hogy pontosan fogod tudni, mennyi vendéged jött a Facebook hirdetésnek, mennyi a keresőoptimalizálásnak és mennyi a PR cikkeknek köszönhetőn. Így könnyű lesz eldöntened azt, melyikre mennyit költs. 

 

Az online marketing trendek folyamatosan változnak, de a fent összefoglaltak követésével biztosan stabil alappal indulsz majd.
 

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

Landing oldal

Mi az a Landing Page? Az az oldal a weboldaladon, amire egy látogató egy...

Fizikai cím

Mi is az a fizikai cím? A fizikai cím az emailt feladó cég valódi címe (utca, házszám,...

Hírfolyam

Mi az a hírfolyam? A hírfolyam egy újonnan publikált tartalmakat...

Back-end ajánlat

Back-end ajánlat az, amikor olyan felhasználónak kínálsz egy terméket vagy szolgáltatást,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.