Melyek a gasztronómiai marketing legfrissebb irányai, mit kell tenned, hogy éttermed, kávézód sikeres online marketing kommunikációt folytasson? A marketing tanácsadó válaszol.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Éttermi marketing – így kezdj neki!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Éttermi marketing – így kezdj neki!


2017/06/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Melyek a gasztronómiai marketing legfrissebb irányai, mit kell tenned, hogy éttermed, kávézód sikeres online marketing kommunikációt folytasson? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Melyek a gasztronómiai marketing legfrissebb irányai, mit kell tenned, hogy éttermed, kávézód sikeres online marketing kommunikációt folytasson? A marketing tanácsadó válaszol.

Még én is emlékszek azokra az időkre, amikor az éttermek marketingje abból állt, hogy kiállítottak egy embert az utcára, aki behívogatta a járókelőket. Görögorszég turista negyedeiben ez talán még ma is megy, de Magyarországon a legritkább esetben olyan sűrű az egy négyzetméterre jutó gasztronómia iránt nyitott ember, mint egy görög szigeten, annál többen használják viszont az Internetet étterem keresésére. A marketing alapszükséglet minden modern cég sikeréhez, főleg a kezdeti időszakban, de tapasztalataink szerint még a csúcson dübörgő éttermeknél is. Íme néhány javaslat, amik segíthetnek éttermed marketingjének beindításában.

 

Marketing konzultáció és audit

Ha éttermednek, szállodádnak vendégeket szeretnél, egy komplex marketing stratégiára lesz szükséged! Több, mint 500 marketing projekt és 18 év marketing tanácsadás alapján állítjuk, mi megalkotjuk neked a leghatékonyabbat! Hogyan? Kattints IDE, megmutatjuk!

 

 

Közösségi média marketing

A közösségi média marketing szerepe a gasztronómiai marketingben 

Sokan gondolják úgy, hogy a közösségi média marketing az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb módja egy cég vagy vállalat népszerűsítésének. Ez alatt leginkább a Facebook marketinget értik, de egyre népszerűbb az Instagram is az éttermi marketingesek körében. 

 

Bármelyik módszert is választod, a lényeg, hogy olyan tartalmakat közölj, ami érdekli az embereket. Hozz létre eseményeket, nyereményjátékokat és egyéb bejegyzéseket, ami az embereket beszélgetésekre és várakozásra készteti. A lényeg, hogy minél több kedvelést, megosztást és hozzászólást generáljanak a tartalmaid. A közösségi média marketing tapasztalatunk szerint ugyanakkor nem csodaszer, a keresőoptimalizálás, és a keresőoptimalizált honlap azonban meglepő sok konverziót, azaz asztalfoglalást és rendezvény ajánlatkérést hozhat. Ma Magyarországon a vendéglátó iparban a közösségi média marketing szerepe véleményünk szerint túlértékelt, ugyanakkor PR szempontból kétségtelenül jó eszköz, és nagy figyelmet érdemel. 

Légy kreatív a közösségi média marketingedben is!

Számos technika és eszköz áll rendelkezésünkre, amelyek segítenek minél több embert elérni a legnépszerűbb közösségi oldalakon. Készíthetünk például fényképeket a különböző fogásokról és megoszthatjuk őket az Instagramon, vagy kedvezményes kuponkódokat is megoszthatunk a Swar/Foursqueren, esetleg különleges ajándék-játékokat hirdethetünk a Facebookon. 

 

A rántott hús és a nudli állandó posztolgatása azonban nem fog hozni számunkra átütő sikert, az oldal kifullad. Kreatív, állandóan megújuló megoldásokat kell hoznunk ahhoz, hogy valóban sok embert elérjünk. A játékok nagyon sok embert megmozgatnak, az élő közvetítéseket, a videókat is sokan megnézik, ha jól sikerültek meg is osztják. Ezeknek nem kell feltétlenül „rólad” szólnia. 


Az alap –egy jó weboldal

A közösségi média mellett különösen fontos egy stabil online jelenlét kiépítése is. Ehhez első sorban egy átlátható, elegáns és felhasználóbarát és keresőoptimalizálható weboldalra lesz szükséged. Egy hatékony webes felületen az érdeklődő vendégeknek könnyedén meg kell találniuk a menüt, a közelgő eseményeket és a legalapvetőbb információkat éttermedről, és persze az online asztalfogalaási felületet, valamint egy formot a rendezvényhelyszín ajánlatkéréshez. Az egyszerűsített asztalfoglalás és különböző internetes rendelések lehetősége már az előtt pozitív fényben tűntetik fel éttermedet, mielőtt a vendég valaha meglátogatta volna azt.


Az online marketing és a hagyományos marketing módszerek összekötése

A szórólapok és az újsághirdetések ma már nem hoznak pozitív ROI-t, azaz nagyon kevés esetben térülnek meg. Ilyeneket esetleg barter megállapodásokban, keresztmarketing kapcsolatokban érdemes alkalmaznod. Ha ilyenhez jutsz, akkor se felejtkezz meg arról, az online marketing mennyivel hatékonyabb az offline eszközöknél! A szórólapon ne a z étlapod hirdesd, azonnal a kukába kerül, sokkal inkább egy Facebookos játékot, amivel rajongóvá teheted a szórólapot kezébe vevő, leendő vendégedet. 

 

Mobilbarát étterem

Az okostelefon manapság minden fiatal és felnőtt zsebében megtalálható és nincs olyan perc a nap során, amikor ne lennének kartávolságra kedvenc eszközüktől. Ezt akár ki is használhatod – készíttess saját alkalmazást éttermednek, amely segítségével a felhasználók megtekinthetik a menüt, különleges kuponokat vagy ajánlatokat kaphatnak, értesülhetnek az étteremmel kapcsolatos hírekről és közelgő eseményekről, vagy megtekinthetik a különböző fogások tápanyag- és kalóriaértékeit is. Ha a felhasználók azt tapasztalják, hogy az alkalmazás hasznos számukra, akkor újra és újra visszatérnek majd éttermedbe. 

 

Az online marketing eszköztára széles!

5 év éttermi marketing és 19 év online marketing tapasztalata alapján, valamint egyetemi kutatásaink szerint is azt tudjuk mondani, a hatékony, keresőoptimalizált weboldal a legfontosabb. Amíg ez nincs meg, nem érdemes semmibe belekezdened, akkor sem, ha a legkisebb kávézó tualjdonosa vagy, akkor sem, ha az ország legmenőbb, „magától is működő” éttermének marketingese. 

Van azonban a weboldalon és a Facebookon kívül rengeteg, egyéb felület is, amire figyelned kell, ha vendéglátással foglalkozol.

 

TripAdvisor és Foursquare marketing

A TtripAdvisor és a Foursquare nem az amerikai nép játékszere, nem a nyugatiak alkalmazása, (az a Yelp  ), bizony rengeteg magyar felhasználója is van. Ha külföldi vendéget szeretnél az éttermedbe, akkor pedig egyenesen elengedhetetlen. Méréseink szerint ezen oldalakon való jó szereplés közvetlen és direkt konverziókat hoz az éttermeknek, kávézóknak. A rajtuk folytatott marketing kommunikációt kihagyni marketing mixedből ezért óriási hiba lenne!

 

Yelp marketing

Amennyiben az USA-ban vagy más „nyugati” országban van éttermed, érdemes egy igényes és naprakész profilt létrehozni a Yelp-en, ami egy népszerű online adatbázis azok számára, akik éttermet szeretnének választani maguknak. A kész Yelp profil tartalmazzon egy rövid leírást és alapvető tudnivalókat éttermedről, úgymint cím, nyitvatartási órák, kínálat és különlegességek. Rendszeresen tartsuk szemmel Yelp profilunkat és kezeljünk tapintatosan minden negatív visszajelzést, amik esetleg érkezhetnek éttermünkre.

 

A megfelelő éttermi marketing stratégiával rövid időn belül bevétel ngyarapodást tapasztalhatunk majd, amelyből később akár még hatékonyabbá tehetjük éttermünk marketingjét. A lehetőséget tárháza végtelen.
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 100

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vásárlói viselkedés

Mi is az a vásárlói viselkedés? A vásárlói...

Helyzetfelmérő kijelentés

Mi is az a helyzetfelmérő kijelentés?A helyzetfelmérő kijelentés olyan kijelentések és...

Naver

A Naver Korea legnagyobb internetes keresőmotorja és tulajdona. Fizetett keresőprogramokat...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mit is jelnet az adatvédelmi nyilatkozat? Az adatvédelmi nyilatkozat egy nyilvánosan...

Linknépszerűség

Egy webhely linknépszerűsége azt jelenti, hogy hány link mutat rá...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.