notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A sikeres éttermi online marketing alapjai

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > A sikeres éttermi online marketing alapjai

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A sikeres éttermi online marketing alapjai


2017/05/18
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az elmúlt 3 évben cégünk a Marketing Professzorok Kft. több, mint 20 étterem online marketing stratégiájának kialakításában és kivitelezésében vett részt. Ezek között vannak olyanok, mint a Symbol Budapest, vagy a New York Cafe, Salon Restaurant, ahol egy belsős marketing csapat munkáját erősítettük és vannak olyanok, mint a Bohém étterem, a Városliget Cafe vagy a Gólvonal bisztró, ahol a teljes körű marketing feladatokat ránk bízták. 
 

A sikeres éttermi online marketing alapjai

Egy étterem vezetése rendkívül összetett feladat, az éttermi marketing pedig egy teljesen külön világ. Ha szeretnénk megvizsgálni, hogy sikeres-e eddigi éttermi marketing stratégiánk, akkor először tisztáznunk kell, hogy mit tekintünk „sikernek”. Ez a későbbiekben segít eldönteni, hogy min érdemes változtatni éttermünk marketingjének üzemeltetésében. Íme néhány jó tanács ehhez:

 

Tűzz ki célokat az online marketing teljesítményére is

Egy jó étterem gazdasági céljait, növekedési ütemét előre dokumentáltan meghatározza. Ahhoz, hogy ezekhez a célokhoz az online marketing is hatékonyan hozzá járulhasson, meg kell határozni a marketing tanácsadótól elvárt teljesítményt is. Ehhez persze mérni kell tudni az online marketing eszközökből jövő rendezvényhelyszín ajánlatkérések, asztalfoglalások forrásait, okait. Ezt nevezzük konverzió mérésnek. Az éttermi marketing esetében ez sokkal bonyolultabb, mint mondjuk egy webáruháznál, azonban nem lehetetlen. Találd ki, és állítsd be a Google Analyticsben a konverziós célokat!

 

Mérj a weboldalon kívül is

Marketing konzultáció és audit

Egy marketing kampány beindításakor érdemes a kezdetektől tudni, hogy miként mérhetjük a sikert. Például ha kibocsátunk 500 kupont, akkor számon tarthatjuk, hogy ezek közül mennyi tér vissza később az éttermünkbe. Ezt ugyan úgy elvégezhetjük a közösségi médián is. Ha például a Facebookon felhívjuk a felhasználók figyelmét, hogy használjanak a bejegyzéseikben egy bizonyos, az étteremhez kapcsolódó kulcsszót (például egy kisebb kedvezményért cserébe), akkor nyomon követhetjük, hogy hányan helyezik el ezt a szót a bejegyzéseikben.

 

Elemezd a statisztikát

A különböző weboldal-statisztikák közül kiemelkedően fontos az összes illetve egyedi látogatók száma, a visszafordulási és a konverziós arány.

Az összes látogató száma egy közvetlen adat arról, hogy mekkora forgalma van az oldalunknak, míg az egyedi látogatók azt mutatják, hogy az oldalunkra hány új látogató érkezik.

A visszafordulási arány azokra a látogatókra utal, akik miután weboldalunkra érkeznek, úgy hagyják el azt, hogy előtte bármit is kezdtek volna az oldallal. A magas visszafordulási arány azt jelzi, hogy a látogatók nem találják meg az oldalunkon azt, amiért felkeresték azt.

A konverziós arány a visszafordulási arány ellentéte – a konverzáló látogatók nem hagyják el azonnal az oldalt, mert például asztalfoglalást szeretnének egyeztetni az éttermünkben. Fontos, hogy minden oldalon tisztán látható, jól észrevehető hivatkozást vagy gombot helyezzünk el, amire kattintva elvégezhetik a foglalást.

 

Ne értékeld túl a közösségi média marketinget -  a keresőoptimalizálás még mindig mindent visz!

Bár a Marketing Professzorok Facebook oldalain több, mint 2 millió rajongót gyűjtöttünk össze, mi kezeljük az egyik legnagyobb budapesti, gasztronómiai oldalt a Life of Budapestet (LOBU) is, méréseink és tapasztalataink szerint az éttermi marketingesek túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a Facebook és Instagram oldalaknak. Kétségtelenül jó, hasznos és elengedhetetlen ezeknek a kezelés, a rajongószám és az elérés növelése, de a keresőoptimalizálás segítségével, vagy akár AdWords kampányokból sokkal több konverziót fogunk tudni online realizálni, mint a közösségi média felületeink kezeléséből! 

 

Nem csak a marketing számít

Ha éttermi online marketing stratégiánk sikeres, akkor számos új vendég érkezik majd éttermünkbe, viszont nem biztos, hogy másodjára is ellátogatnak majd hozzánk. Ilyenkor nem a marketingben, hanem házon belül érdemes körülnézni, hogy kiderítsük, miért nem vágynak a vendégek egy második vacsorára éttermünkben. Talán az étel, a személyzet, az étterem kialakítása az, ami visszatart a sikertől. Bizony a mi praxisunkban is előfordult már, hogy rengeteg látogatót vonzottunk egy megbízó éttermünk weblapjára, az étterem mégsem volt sikeres, mivel a megfelelő szakmai hátteret, vagy az USP-t nem tudta mögé tenni. Éppen ezért ma már jól megválogatjuk azt is, mely éttermek online marketing kommunikációját vállaljuk el….Ha a te éttermed ezek közé tartozik, kérd ajánlatunkat ide kattintva! :)  Ha szeretnéd tudni, mennyire jól működik éttermed marketing stratégiája, olvasd el IDE kattintva, mi is az az online marketing audit! 

Marketing stratégia Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 76

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
253 667
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel, amely tartalmazhat...

Sajtó optimalizálás

A sajtóközlemények keresőmotorokra történő...

Linkelés

A linkelés saját webhelyed (vagy valamelyik aloldala) linkjének...

Bővített szöveges reklám

Bővített szöveges reklám - Expanded Text Ad    Az általános szöveges reklámoknál...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.