Keresés

Menü

A sikeres éttermi online marketing alapjai

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

A sikeres éttermi online marketing alapjai

2017.05.18.

A sikeres éttermi online marketing alapjai

Az elmúlt 3 évben cégünk a Marketing Professzorok Kft. több, mint 20 étterem online marketing stratégiájának kialakításában és kivitelezésében vett részt. Ezek között vannak olyanok, mint a Symbol Budapest, vagy a New York Cafe, Salon Restaurant, ahol egy belsős marketing csapat munkáját erősítettük és vannak olyanok, mint a Bohém étterem, a Városliget Cafe vagy a Gólvonal bisztró, ahol a teljes körű marketing feladatokat ránk bízták. 
 


Egy étterem vezetése rendkívül összetett feladat, az éttermi marketing pedig egy teljesen külön világ. Ha szeretnénk megvizsgálni, hogy sikeres-e eddigi éttermi marketing stratégiánk, akkor először tisztáznunk kell, hogy mit tekintünk „sikernek”. Ez a későbbiekben segít eldönteni, hogy min érdemes változtatni éttermünk marketingjének üzemeltetésében. Íme néhány jó tanács ehhez:

 

Tűzz ki célokat az online marketing teljesítményére is

Egy jó étterem gazdasági céljait, növekedési ütemét előre dokumentáltan meghatározza. Ahhoz, hogy ezekhez a célokhoz az online marketing is hatékonyan hozzá járulhasson, meg kell határozni a marketing tanácsadótól elvárt teljesítményt is. Ehhez persze mérni kell tudni az online marketing eszközökből jövő rendezvényhelyszín ajánlatkérések, asztalfoglalások forrásait, okait. Ezt nevezzük konverzió mérésnek. Az éttermi marketing esetében ez sokkal bonyolultabb, mint mondjuk egy webáruháznál, azonban nem lehetetlen. Találd ki, és állítsd be a Google Analyticsben a konverziós célokat!

 

Mérj a weboldalon kívül is

Egy marketing kampány beindításakor érdemes a kezdetektől tudni, hogy miként mérhetjük a sikert. Például ha kibocsátunk 500 kupont, akkor számon tarthatjuk, hogy ezek közül mennyi tér vissza később az éttermünkbe. Ezt ugyan úgy elvégezhetjük a közösségi médián is. Ha például a Facebookon felhívjuk a felhasználók figyelmét, hogy használjanak a bejegyzéseikben egy bizonyos, az étteremhez kapcsolódó kulcsszót (például egy kisebb kedvezményért cserébe), akkor nyomon követhetjük, hogy hányan helyezik el ezt a szót a bejegyzéseikben.

 

Elemezd a statisztikát

A különböző weboldal-statisztikák közül kiemelkedően fontos az összes illetve egyedi látogatók száma, a visszafordulási és a konverziós arány.

Az összes látogató száma egy közvetlen adat arról, hogy mekkora forgalma van az oldalunknak, míg az egyedi látogatók azt mutatják, hogy az oldalunkra hány új látogató érkezik.

A visszafordulási arány azokra a látogatókra utal, akik miután weboldalunkra érkeznek, úgy hagyják el azt, hogy előtte bármit is kezdtek volna az oldallal. A magas visszafordulási arány azt jelzi, hogy a látogatók nem találják meg az oldalunkon azt, amiért felkeresték azt.

A konverziós arány a visszafordulási arány ellentéte – a konverzáló látogatók nem hagyják el azonnal az oldalt, mert például asztalfoglalást szeretnének egyeztetni az éttermünkben. Fontos, hogy minden oldalon tisztán látható, jól észrevehető hivatkozást vagy gombot helyezzünk el, amire kattintva elvégezhetik a foglalást.

 

Ne értékeld túl a közösségi média marketinget -  a keresőoptimalizálás még mindig mindent visz!

Bár a Marketing Professzorok Facebook oldalain több, mint 2 millió rajongót gyűjtöttünk össze, mi kezeljük az egyik legnagyobb budapesti, gasztronómiai oldalt a Life of Budapestet (LOBU) is, méréseink és tapasztalataink szerint az éttermi marketingesek túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a Facebook és Instagram oldalaknak. Kétségtelenül jó, hasznos és elengedhetetlen ezeknek a kezelés, a rajongószám és az elérés növelése, de a keresőoptimalizálás segítségével, vagy akár AdWords kampányokból sokkal több konverziót fogunk tudni online realizálni, mint a közösségi média felületeink kezeléséből! 

 

Nem csak a marketing számít

Ha éttermi online marketing stratégiánk sikeres, akkor számos új vendég érkezik majd éttermünkbe, viszont nem biztos, hogy másodjára is ellátogatnak majd hozzánk. Ilyenkor nem a marketingben, hanem házon belül érdemes körülnézni, hogy kiderítsük, miért nem vágynak a vendégek egy második vacsorára éttermünkben. Talán az étel, a személyzet, az étterem kialakítása az, ami visszatart a sikertől. Bizony a mi praxisunkban is előfordult már, hogy rengeteg látogatót vonzottunk egy megbízó éttermünk weblapjára, az étterem mégsem volt sikeres, mivel a megfelelő szakmai hátteret, vagy az USP-t nem tudta mögé tenni. Éppen ezért ma már jól megválogatjuk azt is, mely éttermek online marketing kommunikációját vállaljuk el….Ha a te éttermed ezek közé tartozik, kérd ajánlatunkat ide kattintva! :)  Ha szeretnéd tudni, mennyire jól működik éttermed marketing stratégiája, olvasd el IDE kattintva, mi is az az online marketing audit! 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing
Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Marketing tanácsadás árlista.

Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...

2017-11-06

Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás? 

A szállodamarketing elemei 2018

A szállodamarketing elemei 2018

2017-11-05

Melyek azok a marketing eszközök és online marketing technológiák, melyeket egy hotelnek 2018-ban alkalmaznia kell? Szállodamarketing tippek a marketing tanácsadótól.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!