notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért van szükségük az orvosoknak és a kórházaknak és gyógyszergyáraknak egészségügyi online marketingre?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért van szükségük az orvosoknak, a kórházaknak és gyógyszergyáraknak egészségügyi online marketingre?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért van szükségük az orvosoknak, a kórházaknak és gyógyszergyáraknak egészségügyi online marketingre?


2018/08/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

15 éve gyűjtjük tapasztalatainkat az egészségügyi online marketingben, ezeket összegeztük most a 2018-19-es trendek fényében. Komplett útmutató kórházak, magánorvosi rendelők és a gyógyszeripari marketing számára. 
 

Miért van szükségük az orvosoknak és a kórházaknak és gyógyszergyáraknak egészségügyi online marketingre?

Az elmúlt évek, sőt, már az elmúlt egy-két évtized során minden valamirevaló cégtulajdonos tapasztalta a változásokat, amelyeket a megfékezhetetlen digitális forradalomnak köszönhettünk. Hogy e változások pozitívak, vagy negatívak voltak-e hatásukat tekintve, az egy másik eszmefuttatás témája, annyi azonban biztos, hogy drasztikusan csökkent a hagyományos marketingformák (nyomtatott média, televízió, stb.) hatalma ebben az egyre digitalizálódó világban.

 

Manapság már szinte senkinek nincs otthon telefonkönyve – és a TV-műsor újságok is kezdenek kimenni a divatból. Az interneten minden gyorsabban és frissebben elérhető, mint bármilyen nyomtatott médium formájában. Hasonló a helyzet a TV-vel is – egy felmérés szerint az 50 év alatti korosztály tagjainak közel fele gyakorlatilag elérhetetlen a televíziós sugárzáson keresztül, mert egyre kevesebben néznek TV-t, legalábbis a hagyományos formában. De miért is néznének, ha az interneten minden akkor, és olyan formában található meg, ami ezerszer kényelmesebb számukra, és nincs műsorhoz kötve?

 

Habár ezek a marketingformák még nem törlődtek el teljesen (és a közeljövőben valószínűleg nem is fognak), 2018-ban az egyetlen ésszerű döntés az internetre költöztetni marketingtevékenységeid nagy részét. A következőkben felsorolunk néhány nyomós indokot, amelyek mind emellett szólnak.

 

 

1. Egy folyamatosan digitalizálódó világban élünk

Ahogy azt a bevezetőben is említettük, világunk folyamatosan digitalizálódik, ennek a világnak pedig természetesen a lehetséges páciensek is a részét képezik. Az emberek az interneten keresnek közeli mozit, éttermet, szórakozóhelyet és orvosi ellátást is. Egyre több páciens rendelőben végződő útja indul el az interneten.

 

Az interneten ma már számtalan olyan egészségügyi forrástartalom lelhető fel, amelyekhez az emberek bizalommal fordulnak ahelyett, hogy személyesen keresnének fel egy orvost. Sokan az online információk alapján döntik el, hogy kérnek-e szakvéleményt problémáikról, vagy sem.

 

Potenciális pácienseid az interneten vannak – neked is ott a helyed.

 

 

Elemeztesd online marketing kommunikációd, és alkoss új startégiát velünk! Csak a konverzió számít! Hogyan működik ez? Kattints ide, olvasd el!

 

 

2 . A páciensek a legjobbat akarják

Pihengetünk?

Az emberek nem egyszerűen csak nézelődnek az interneten, amikor egészségügyi szolgáltatót keresnek maguknak. Nagyon is odafigyelnek korábbi páciensek véleményeire, értékeléseire, és ezek alapján választják el a lehetséges opciókat a többitől.

 

Az internet elhozta a tudatos vásárlók korát – az emberek egyértelműen szeretnék elkerülni a pénzfecsérlést, és minőségi szolgáltatásra vágynak, különösen ha saját, vagy egy hozzájuk közel álló személy egészségéről van szó.

 

Az online egészségügyi adatbázisok segítenek, hogy a potenciális páciensek informált döntéseket hozhassanak azzal kapcsolatban, hogy kire bízzák magukat.

 

3. Az emberek minőségi intézményekre szeretnék bízni magukat

Akárcsak egy-egy egészségügyi szakembernél, úgy egy egész intézménynél is fontos a pozitív hírnév fenntartása. Az emberek értelemszerűen nem szívesen fordulnak segítségért egy olyan klinikához vagy kórházhoz, amiről köztudott, hogy különböző problémákkal küzd, amelyek megnehezítik a páciensek ott tartózkodását és ügyintézést.

 

Fontos tehát, hogy intézményed elérhető legyen az interneten, és hogy egy olyan felületet biztosíts pácienseidnek, ahol hangot adhatnak panaszaiknak, elvárásaiknak és aggodalmaiknak is – egy szóval, hogy visszajelezhessenek.

 

4. Egyre többen fordulnak mobilkészülékeikhez

Ma már lényegesen többen böngésznek mobileszközökről, mint asztali számítógépekről – az internetfelhasználók több mint feléről van itt szó. Az évek során rengeteg online design és marketingtrend alakult át vagy jött létre, hogy megfeleljen ezeknek a változó szokásoknak.

 

A mobilbarát és reszponzív designú webhelyek már régóta opciók, 2018-tól azonban a Google nyíltan előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek megfelelően jelennek meg a különböző mobilkészülékeken.

 

Persze itt nem csak a webdesingról van szó – a mobilforradalom más területekre is kihatott és hat továbbra is. A mobileszközök sokaknál már teljesen leváltották az asztali számítógépeket és laptopokat hordozhatóságuk, és relatíve kényelmes használatuk miatt. Ahogy a fiatalabb generációk elérik azt a kort, amiben már saját egészségükről hozhatnak meg döntéseket, fontos, hogy az egészségügyi szolgáltatók kövessék őket oda, ahol ezek a fiatalok a legaktívabbak – egy mobilképernyő másik oldalára.

 

5. A digitális marketing egyszerűen értékelhető

A digitális marketing egyik legnagyobb előnye az ATL eszközökkel szemben, hogy a növekedés, fejlődés és az eredmények akár napra lebontva is nyomonkövethetők egy bárhonnan elérhető, internetes felületen. Ha tehát online marketing stratégiát építesz, minden forintról tudni fogod, mennyi eredményt hozott. 

 

A korszerű analitikai eszközök olyan mutatókat kínálnak az interneten tevékenykedők számára, amellyel egy TV-s reklámkampány, vagy egy országút melletti plakát képtelen versenyezni. Ezen eszközök használata továbbá általában ingyenes, intuitív és egyszerű is, az így összeszedett adatok pedig később hatékonyan alkalmazhatók egy marketingkampány hiányos részeinek azonosítására és feljavítására.

 

Az adatok továbbá rávilágítanak, hogy hányan, mikor, honnan és milyen csatornákon keresztül értesültek kampányod tartalmáról, és hogy hogyan vették fel a kapcsolatot veled.

 

6. Email > hagyományos levelek

Ha belegondolsz, hogy mekkora a különbség az emailezés és a hagyományos levelezés között, azonnal érthetővé válik, hogy miért sokkal hatékonyabb a digitális alternatíva használata.

 

Míg egy hagyományos levélkampányhoz a marketingüzeneten kívül külön költség a papírok beszerzése, a nyomtatás, illetve a terjesztés, egy email kampány esetén a kész (és páratlanul testreszabható) marketingüzenetek rögtön kiküldhetők akár több ezer címzettnek is.

 

Habár egy jó email marketing kampány sincs ingyen, költségei csupán töredékét teszik ki egy hagyományos kampányénak, ráadásul olyan tartalmak közvetíthetők velük, amelyekre egy papírlap képtelen lenne (gondolunk itt többek között például a kattintható időpont-egyeztetési hivatkozásokra).

 

7. A digitális marketing páratlan változatosságot kínál (és követel meg)

Akik foglalkoztak már valaha hagyományos marketinggel, azok nagyon jól tudják, hogy az elsődleges szempont általában a költségvetés. Ez érthető, hiszen nem mindenki engedheti meg magának a TV-s vagy rádiós reklámblokkokat, az út menti hirdetőtáblákat és más hirdetési csatornákat.

 

A digitális marketing ezzel szemben – habár nincs ingyen – sokkal kedvezőbb lehetőségeket kínál mind a kezdő vállalkozások, mind a nemzetközi cégóriások számára, így mindenki kihozhat valamit (akár limitált) költségvetéséből.

 

Az email marketing és a helyszínalapú szűrések szűk célcsoportok megcélzását teszik lehetővé, így marketingüzeneted azokhoz juthat el, akik igazán érdeklődnének iránta, és költségvetésed így nem pazarlódik el olyan célszemélyekre, akik nem lennének ideális ügyfelek számodra.

 

A digitális marketing flexibilitása segít gyorsan és relatíve veszteségmentesen alkalmazkodni az egészségügy, a digitális trendek, és az online egészségügyi érdeklődés változásaihoz. Míg a hagyományos marketingkampányokat általában egy adott időszakra előre kénytelen lennél kifizetni, a digitális kampányok lényegében bármikor felfüggeszthetők, folytathatók, módosíthatók, újracélozhatók, vagy törölhetők.

 

8. A digitális videó kora

Akár élőben, az interneten közvetített, akár előre felvett, megvágott tartalmakról legyen szó, a videó a legnépszerűbb médium az egész interneten. A közösségi platformok egyre több videófunkciót adnak a felhasználók (és a marketingesek) kezébe, így az emberek számára az utóbbi időben elvárássá vált, hogy a márkák ezen a népszerű médiumon keresztül vegyék fel velük a kapcsolatot.

 

Nem kivétel ez alól az egészségügy sem – a páciensek sokkal jobban kedvelik azokat a szolgáltatókat, akik nem csak szöveges formátumban, hanem egy jóval vizuálisabb módon is képesek kommunikálni velük. Akármilyen egészségügyi területtel is foglalkozol, biztosan találsz olyan hasznos tippeket, amelyeket egy videó sokkal emészthetőbben képes átadni, mint egy hosszú, száraz, szöveges leírás.

 

Az élő videóközvetítések hatalmát sem szabad figyelmen kívül hagyni. Nincs még egy olyan tartalomtípus, ami olyan hosszú időre képes megfogni a felhasználók figyelmét, mint az élő videók. Ha valamivel, akkor ezzel igazán magasra emelkedhetsz versenytársaid felett.

 

9. Hangalapú keresés – nem csak egy új őrület

Mivel a mobileszközök már szinte minden ember zsebében ott lapulnak, így nem csoda, hogy a különböző mobilfunkciók is egyre kihasználtabbakká válnak. Gondolunk itt most például a hangalapú készülékvezérlésre, ami már egy jó ideje egyre több teret hódít magának a mobilfelhasználók köreiben.

 

A Microsoft, a Google, az Apple és az Amazon is rendelkezik saját hangos segéddel, és egyre több márka foglalkozik sajátja kifejlesztésén. Az emberek előszeretettel használják ezeket a „kéznélküli” segédeket egy-egy egyszerű keresésre, egy időpont ellenőrzésére, vagy akár egy lefoglalására is. Míg ezek a feladatok évekkel ezelőtt billentyűpötyögést és egérkattintgatásokat vettek igénybe, ma már elég csak „megkérni” rá egy telefont, vagy egy otthoni hangos segédet, és máris el van intézve az ügy.

 

Nem meglepő tehát, hogy a technológia egyre népszerűbbé válik, és habár még mindig gyerekcipőben jár, a szemfüles márkák már most igyekeznek felkészülni az új trendre, ami akár egy új korszak kezdetét is jelentheti.

 

A hangalapú keresésekre való optimalizálás egy 2018-as digitális marketingstratégia része kell, hogy legyen.

 

10. A páciensek kényelmes ellátást akarnak

Ha az egészségről van szó, a legtöbb ember nem szívesen választja a spórolást. Azonban ha két orvos közül választhatnak, a kényelmi szempont sokkal fontosabbá válik. Az emberek szívesebben utaznak negyed órát, hogy egy orvos elé kerülhessenek, mint két órát.

 

A digitális marketing segít az ilyen kényelmet kereső fogyasztóknak prezentálni praxisodat, méghozzá jóval az első időpontigénylésük előtt. A digitális marketingben felhasználható nyomkövetési mutatók segítségével rengeteg fontos információt tudhatsz meg lehetséges pácienseid viselkedéséről és arról, hogy mire vágynak.

 

Ezek fényében olyan tartalmakat, információkat biztosíthatsz nekik, amelyekkel nem csak felhívhatod magadra a figyelmüket, de egy segítőkész, figyelmes szolgáltatóként is prezentálhatod magad nekik, akikhez bizalommal fordulhatnak. Ha azt mutatod magadról, hogy fontos szempontnak tartod kényelmüket – például előnyös szolgáltatások felkínálásával – akkor jó eséllyel lényegesen több időpontot gyűjthetsz majd össze az érdeklődőktől.

 

11. A helyi keresőoptimalizálás fellendülése

A keresőoptimalizálás (röviden SEO) az egyik leghatékonyabb eszköz praxisod, vagy személyes márkád népszerűsítésére az interneten. Ezen belül különösen fontos figyelmet fordítani a helyi célzású SEO-ra, hogy elérhesd azokat a lehetséges pácienseket, akik a közelben keresnek egészségügyi szolgáltatásokat.

 

Természetesen mindenki egy közeli, kényelmesebb megoldásra vágyik, amivel a Google nagyon is tisztában van. A keresőmotor olyan találatokat igyekszik összegyűjteni a keresők számára, amelyek a legközelebb találhatók jelenlegi tartózkodási helyükhöz.

 

Éppen ezért fontos a helyi keresőoptimalizálás praxisod online jelenléte számára. Használj minél több helyi vonatkozású kulcsszót tartalmaidban, és ne felejtsd el minden releváns helyen feltüntetni praxisod nevét, címét és telefonszámát is. Egy Google Cégem fiók regisztrálásával és kitöltésével esélyt adhatsz praxisodnak, hogy a Google térképes találatai között is megjelenjen a keresők számára.

 

13. Tartalommarketing az egészségügyben

Az egészségügyi tartalommarketing segít megnövelni praxisod tekintélyét. Azzal, hogy rendszeresen hasznos információkat és tippeket osztasz meg a különböző problémákkal, kezelési módokkal és hasonló egészségügyi témákkal kapcsolatban, azt mutatod közönségednek (leendő ügyfeleidnek), hogy kiváló szaktudással rendelkezel, amire pácienseidként is számíthatnak majd, ha erre kerül a sor. Ezzel megelőlegezett bizalomra tehetsz szert, aminek a fontosságát bizonyára nem kell, hogy külön magyarázzuk.


 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
287 468
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kilépő pop-up

Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató megpróbálja...

Felhasználói élmény

Mi az a felhasználói élmény? A felhasználói...

Hideghívás

Mi is az a hideghívás? A hideghívás olyan kéretlen telefonhívások, amelyek célja egy...

Átirányítás

Mi az az átirányítás? Az átirányítás...

Algoritmus

Mi az az algoritmus? Az algoritmus egy olyan parancskészlet, amely célja egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.