notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi kell ahhoz, hogy Facebook posztunkat minél több ember lássa? Hogyan tudok minél nagyobb rajongótömeget elérni? Mikor hatékony a közösségi média marketing? Mi kell ehhez, és mi az az Edge Rank?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Minél több embert szeretnél elérni posztjaiddal? Tudod mi kell ehhez? Avagy hogyan optimalizáljuk EdgeRank pontszámunkat?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Minél több embert szeretnél elérni posztjaiddal? Tudod mi kell ehhez? Avagy hogyan optimalizáljuk EdgeRank pontszámunkat?


2013/02/11
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

Hogyan érjünk el oldalunkkal szélesebb közönséget, és hogyan lássuk a minket érdeklő bejegyzéseket. Cikksorozatunk utolsó része a hatékony közösségi média marketingről és az EdgeRankról.

Minél több embert szeretnél elérni posztjaiddal? Tudod mi kell ehhez? Avagy hogyan optimalizáljuk EdgeRank pontszámunkat?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EdgeRank optimalizálás

Előző három cikkünk zárásaként most az EdgeRank pontszámunk optimalizálásáról lesz szó. Ez mind magánszemélyek, mind rajongói oldalak számára fontos. Egyszerű felhasználóként fontos lehet, hogy hírfolyamunkban minden ismerősünk és az általunk követett rajongói oldalak bejegyzéseit lássuk. Oldal vezetése esetén pedig az a legfőbb célunk, hogy minél több rajongónk legyen, és olyan postokkal lássuk el őket, amik interakcióra késztetnek. Ezzel természetesen a hírfolyamokba kerülés a célunk, rajongóink elköteleződése az oldal és az általa képviselt márka, cél, gondolat mellett.

 

Hogyan jelenítsük meg hírfolyamunkban a minket érdeklő bejegyzéseket?

Pihengetünk?
Mint azt már megismertük, a like, komment, megosztás, és minden cselekmény emeli EdgeRank pontszámunkat. Ha egy ismerősünk postjai érdekelnek minket, viszont ezek hírfolyamunkban nem jelennek meg, lépjünk kapcsolatba a személlyel valamilyen formában. Minél több időt vesz igénybe az interakció, annál jobb. Kommenteljünk, like-oljuk képeit, így a Facebook tudni fogja, hogy az illető postjai érdekelnek minket, így azokat megjeleníti majd üzenőfalunkon. Ám arra figyelünk oda, hogy ne vigyük túlzásba a dolgot, ne jöjjön ránk hatalmas like-roham, mert ez néha nemtetszést válthat ki.
 

Oldalunkkal hogyan jelenjünk meg mások hírfolyamában?

Ha magas elérést szeretnénk oldalunk bejegyzéseinek, érdemes valamilyen formában késztetni arra a like-olóinkat, hogy reagáljanak a bejegyzéseinkre. Mindezek mellett persze fontos, hogy releváns tartalmakat közöljünk.
Mindenek előtt, ajánljuk fel nekik megjelenésünket, hisz vannak olyanok, akik szeretnék látni, miket teszünk közzé, ám valamiért nem jelenünk meg náluk. Tudassuk velük, mit kell tenniük, hogy láthassanak minket.
 

Ha érdekelnek az internetes biztonság részletei, a Facebook titkai, ha saját oldalt szeretnél felfuttatni, gyere el valamelyik tanfolyamunkra! Jelentkezz itt! 

 

 
„Ha szeretnétek látni bejegyzéseinket hírfolyamotokban, ám az új Facebook szabályzat miatt mégsem jelenünk meg ott, like-oljátok tíz képünket.”
 
Tegyünk közzé postokat, amikben valamit kérdezünk rajongóinktól: „Ti hova mennétek este? Moziba vagy étterembe?”
 
Használhatunk olyan postot is, ahol egy mondatot teszünk közzé, és megkérjük rajongóinkat, hogy kommentben egészítsék ki. Pl: „Egészítsétek ki a mondatot! Remélem jövő héten _______________ idő lesz.”
 
Kérjük meg őket, hogy ha egyetértenek velünk, like-olják a bejegyzést: „Ha ti is szívesen vennétek fel egy ilyen ruhát, jelezzétek egy like-kal!”
 
Szerencsére oldalaknál még él a kérdés feltételének lehetősége, ahol előre adhatunk meg válaszokat, ahonnan követőink választhatnak, vagy saját választ is adhatnak meg. Miután válaszoltak a kérdésre, hírfolyamukban megjelenik az, ami az ő ismerőseikhez is eljut, így több rajongót szerezhetünk oldalunknak.
„Melyik pizza a kedvencetek?
  • Sonkás
  • Gombás
  • Kukoricás”
 
Sokan nem is gondolnák, de a tag-elés az egyik legnagyobb húzóerővel bíró interakció, főleg azért, mert potenciálisan nagyobb arányban jelenik meg az üzenőfalakon. Például tegyünk közzé egy képet, amin kérjük meg rajongóinkat, hogy jelöljék be magukat rajta. Így nem csak saját EdgeRank pontszámukat növelik oldalunk irányában, de ismerőseikhez is nagyobb számban eljut egy ilyen kép, mintha csak kommenteltek volna.
Tegyük fel, hogy közzé teszünk egy képet ruhákról, aminek címéhez ezt írjuk: „Jelöljétek be magatokat azon a ruhán, amelyik tetszik!”
 
Mint láthatjuk, rengeteg lehetőségünk van, csak rajtunk múlik, mit használunk. Azt azonban tartsuk szem előtt, hogy nem csak mi versengünk rajongóink figyelméért, így jól gondoljuk meg, milyen tartalmakkal célozzuk meg őket.
 

A közösségi média marketing hatékonyságának növeléséről szóló sorozat előző cikkei, olvasd el ezeket is:

 
 
 

 

Facebook

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 85

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
290 078
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Webinárium

Mit is jelent a webinárium kifezejzés? A webinárium...

Scraping

Scraping jelentése Lefordítva kaparás vagy lekaparás, azonban a szó online közegben...

Kulcsrakész üzlet

Kulcsrakésznek nevezzük azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket a vásárló...

Opt-out

Egy önkéntesen, vagy automatikusan történő opt-in- ből való kikerülés (például...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.