Így gyűjthetsz több feliratkozót e-mail marketingedhez

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan szerezhetsz feliratkozókat, akikből fizető ügyfelek lesznek?

Csonka Nikoletta

A pénz és a potenciális ügyfél ott van a listádban!

Biztos Te is rengetegszer hallottad már ezt a mondatot bármilyen formában, és igaz is. Az e-mail marketing továbbra is nagyon hatékony eszköz, de hogy lehet egyre több feliratkozód?

Hírlevél feliratkozók gyűjtése

Az e-mail címek listája, a feliratkozók adatai a legnagyobb kincs, amellyel egy blog vagy egy online vállalat rendelkezhet. Az eladásaid listáját gyakorlatilag ők vezetik: a feliratkozóiddal sokkal könnyebb kiépíteni a kapcsolatot, könnyebb belőlük visszatérő forgalmat generálni és fizető vásárló is belőlük lesz a leggyakrabban a sima látogatókkal szemben. Éppen ezért nagyon fontos, hogy tudd, hogyan bővítheted a listád!

Amíg a közösségi média folyamatosan változó tendenciákat mutat, és más marketing csatornák is hullámzanak néha, az e-mail marketing az egyetlen, ami szinte folyamatosan, stabil sikereket mutat. Nézzünk egy kis statisztikát:

  • A 15 éven felüli online ügyfelek 66%-a intéz valamilyen vásárlást marketing e-mailek eredményeképp
  • az ügyfelek 91%-a ellenőrzi az e-mailjeit legalább napi egy alkalommal
  • A mobilon történő vásárlások 70%-a valamilyen promóciós e-mail alapján történik

 

Szóval, hogyan használhatod ki Te is ezt?

 

Miért felesleges az e-mail címek listáját bővítened?

Alapvetően a listára feliratkozók számának növelése semmilyen pozitívummal nem jár. Az eredmény sokkal inkább attól függ, hogy milyen típusú feliratkozókat szerzel! Egy olyan lista, amely tele van irreleváns, érdektelen felhasználókkal teljes mértékben értelmetlen.

És ez az a hiba, amit a legtöbben elkövetnek.

Annyira erősen a lista bővítésére koncentrálnak, hogy elfelejtik a mennyiség mögött a minőséget is figyelembe venni.

 

Olyan feliratkozókra van szükséged, akik potenciális vevőid! Akik már vásárlási szándékkal iratkoznak fel hozzád. Ez az egyetlen réteg, akit megéri megcélozni promóciós tartalmú e-maileiddel.

 

Ne felejtsd el a mobil e-mailt sem!

A mobiltelefonok felhasználása az utóbbi években az egekbe szökött, amelyet azt hiszem, nem is kell részleteznem. Nagyon fontos, hogy a kiküldött e-mailed mobiltelefonon, sőt, tableten is megfelelően jelenjen meg!

 

Íme néhány tény a mobil e-mailről:

 

 

 

Néhány érdekes tény az e-mailekről

Az e-mail egy olyan technológia, ami most már több mint 44 éve velünk van. A világ első e-mailje 1971-ben került kiküldésre, de maga a koncepció 1865-ben született meg, 50 éve!

 

Íme néhány egyéb érdekes tény az e-mailekről:

 

 

 

Na jó, de hogyan érdemes hozzálátnod az e-mail lista építésének?

 

Készíts egy ajánlatot, akciót a MEGFELELŐ feliratkozóknak!

A leggyakoribb módja az e-mail feliratkozók gyűjtésének, ha felajánlasz nekik valamilyen értéket cserébe a feliratkozásért. Ez lehet egy ingyenesen letölthető e-book, egy leírás, vagy bármi ami értéket képvisel.

Ahhoz, hogy valóban olyan ügyfeleket szerezz akik szeretnének is vásárolni tőled, olyan „ajándékot” kell felajánlanod, amely közvetlenül vásárlásra ösztönzi őket.

Ne használd az ingyenes lehetőséget csak arra, hogy mennyiségi feliratkozót szedj össze. Legyen az az eladási stratégiád első lépése!

 

Legyen a felajánlott dolog egy példa a termékedre, szolgáltatásodra!

Nagyon fontos, hogy olyan ajándékot kínálj a feliratkozóidnak, amelyek szorosan kapcsolódnak a termékeidhez, szolgáltatásaidhoz, és amivel a valódi fizető ügyfeleket célozhatod meg. Adj kóstolót abból, amit megvásárolhatnak nálad!

 

Lássunk egy példát. Ha a SEO optimalizálásban, a linkmarketingben nyújtasz szolgáltatásokat, készíthetsz egy olyan ajándékot a feliratkozók számára, amely demonstrálja szakértelmed a témakörben, például egy kiadványt, amelyben szakértőileg leírod, melyek a leggyakoribb hibák a linképítésben.

Az példa abból, amit te valóban nyújtani fogsz, és a potenciális vevőidet érdekelni fogja. Ne adj azonban nekik mindent ingyen: inkább csak kóstolót abból amit adhatsz. Gondolkodtasd meg őket kicsit.

 

Rengeteg módja van a jó ajándék megtalálásának.

  • ha eBook-ot árulsz, add ajándékba a könyv első fejezetét, vagy az összefoglalóját!
  • ha egy online kurzust próbálsz eladni, az ajándék lehet egy kiadvány, amelyben rengeteg információ van a kurzusról és a tematikáról
  • ha webfejlesztéssel foglalkozok vagy SEO-val, az ajándék lehet egy ingyenes weboldal elemzés

 

Ezzel a technikával olyan feliratkozókra tehetsz szert, akik már tudják, hogy el akarsz majd adni nekik valamit, és elkerülheted az üres ajándékvadászokat!

 

Hogyan lesz a feliratkozóból ügyfél?

Ha már megvan a megfelelő listád, a nehezén már túl vagy. Potenciális vásárlók listája várja e-mailjedet, ráadásul vásárlói attitűddel! Remélhetőleg az ajándék után már már tudják hogy igazi szakértővel van dolguk, és hogy valódi értéket közvetítesz. Már csak ügyfelet kell csinálni a vásárlóból.

Két kulcsfontosságú összetevője van ennek a folyamatnak:

  • Egy intelligens automata válasz
  • egyszerű és átlátható vásárlás

 

Az intelligens automata válasz beállítása

Ha már az ügyfelet megfogtad, néhány automata e-mail kiküldésére lesz szükséged:

  1. Egy gratuláló e-mail – Üdvözöld a feliratkozót, és mondd el neki micsoda nagyszerű döntést hozott azzal, hogy hozzád csatlakozott. Ezzel növeled a bizalmát.
  2. Egy mesélő e-mail – küldj el neki egy rövid történetet egy előző ügyfeledről, aki hasonló problémákkal küzdött mint ő (pl.: szegényes SEO), és hogy hogyan oldottátok meg a problémát. Az e-mail végén helyezz el egy linket, amely weboldaladra mutat.
  3. Egy Sales típusú e-mail – Ez az e-mail szintén a termékeddel kapcsolatos történetről kell, hogy szóljon, de most a végén sokkal erőteljesebben rámehetsz a vásárlásra ösztönzésre. Az elhelyezett link itt egy olyan landing page-re mutasson, ahol egy limitált ideig elérhető szolgáltatást talál az ügyfél.
  4. Figyelmeztető e-mail – Ebben az e-mailben figyelmezteted a feliratkozót, hogy miről marad le nemsokára, ha nem vásárol hamar. Itt is szükséged lesz a sztorira. A levél végén adj neki egy 24 órás határidőt a vásárlásra.
  5. Az utolsó felhívás – ez már csak egy rövid emlékeztető, hogy a speciális ajánlatod már csak 5 órán át elérhető.

 

Egyszerű vásárlási folyamat

A vásárlások 68%-a marad félbe a tapasztalat hiányában! A vásárlási folyamatot olyan egyszerűvé kell tenned, amennyire csak tudod.

 

Optimalizáld vásárlói felületed mobilra, okostelefonra és tabletre is!

  • légy mindig hiteles és megbízható
  • a lehető legkevesebb átirányítással oldd meg
  • ajánlj fel annyi fizetési lehetőséget, amennyit csak tudsz

 

Összegezve:

  1. A megfelelő e-mail lista összeállítása egy online vállalat első lépései között kell, hogy legyen
  2. Ahhoz, hogy valóban értékes, potenciális vásárlók iratkozzanak fel hozzád, valami olyan értékes és jól megválasztott ingyenes ajándékot kell felajánlanod, amely megfogja célközönséged
  3. Ha már megvan a megfelelő célközönség listája és elérhetősége, a feliratkozókból vásárlókat kell generálnod!

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!