Íme az E-kereskedelem jelentése, jellemzése és magyarázata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > E-kereskedelem

E-kereskedelem


Az e-kereskedelem definíciója

Az e-kereskedelem (vagyis elektronikus kereskedelem, esetleg internetes kereskedelem) az áruk és szolgáltatások interneten történő értékesítését és vásárlását jelenti, illetve az e tranzakciókhoz szükséges adatok és pénz online átutalását. Az e-kereskedelmet gyakran a kézzelfogható termékek online értékesítésére használják, de valójában minden kereskedelmi jellegű tranzakció beletartozik, ami az interneten történik.

 

Az e-kereskedelmet nem szabad összetéveszteni az e-üzlettel (vagyis elektronikus üzlettel), ami az interneten működő cégek működtetését, és az ahhoz tartozó feladatok kezelését jelenti.

 

Az e-kereskedelem rövid története

Az elektronikus kereskedelem története 1944 augusztus 11-én kezdődött, amikor egy férfi eladott egy Sting CD-t egy barátjának NetMarket („NetPiac”) nevű webhelyén keresztül, ami egy azóta is működő amerikai kereskedelmi platform.

 

Azóta az e-kereskedelem sokkal egyszerűbbé tette a termékek és szolgáltatások felfedezését illetve megvásárlását online üzleteken (vagy webáruházakon) keresztül. Az e-kereskedelem elterjedése a legkisebb magánvállalkozóktól kezdve a világméretű szupervállalatokig mindenki előtt új lehetőségeket nyitott meg, hiszen ma már bárki árulhatja és eladhatja termékeit illetve szolgáltatásait a megannyi erre kialakított platformok egyikén.

 

Az e-kereskedelmi modellek típusai

Az elektronikus kereskedelemnek négy fő típusát különböztetjük meg az alapján, hogy milyen jellegű felek között történnek a tranzakciók.

 

B2C (Business to Consumer)

B2C tevékenységről beszélünk, amikor egy cég egy fogyasztónak értékesít egy terméket, vagy szolgáltatást – például amikor valaki rendel magának egy új okostelefont az Interneten.

 

B2B (Business to Business)

Amikor két cég üzletel egymással akkor B2B tevékenységről beszélünk – például amikor egy cég felkér egy másik céget arra, hogy készítse el a webhelyét.

 

C2C (Consumer to Consumer)

C2C tevékenységnek nevezzük azt, amikor két fogyasztó üzletel egymással – például amikor eladod régi bútoraidat a Vaterán.

 

C2B (Consumer to Business)

C2B tevékenységről beszélünk, amikor egy fogyasztó értékesít valamilyen terméket vagy szolgáltatást egy cégnek, vagy vállalatnak – például amikor egy influencer szerződést köt egy céggel, és kompenzációért cserébe reklámozza annak termékeit saját közönségének.

Hatékony honlapüzemeltetés

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
108 008
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Keresőoptimalizálás

Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a...

Klikkcsalás

Egy, PPC hirdetésekhez kapcsolódó kifejezés. Valahányszor egy...

Szerzői jog

A szerzői jog egy olyan szabályok összessége, amelyek egy személy...

Szövegíró

Ki is a szövegíró?   Egy olyan személy, aki hivatásosan...

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.