notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Városmarketing a digitális korban: Így csinálják a nagyok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Városmarketing a digitális korban: Így csinálják a nagyok

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Városmarketing a digitális korban: Így csinálják a nagyok


2019/07/29
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A nagyoktól tanulni nem szégyen: mutatjuk mit kell megtennie egy városmarketingesnek ma Magyarországon, a sikeres online marketing kommunikációért!

Városmarketing a digitális korban: Így csinálják a nagyok

A települések bonyolult, összetett koncepciók, bármilyen szemszögből is tekintünk rájuk. Különösen nehéz dolguk van manapság a városmarketingeseknek, akiknek egy digitális környezetben kell helyt állniuk – a verseny pedig óriási.

 

Természetesen nincs két egyforma település, de ez nem jelenti azt, hogy városmarketingesként nem meríthetsz ihletet a világ leglátogatottabb városainak (Hong Kong, London, Párizs, New York, Dubai, stb.) taktikáiból. Lássuk tehát, hogy hogyan közelítik meg az online városmarketing koncepcióját a legnagyobb játékosok!

 

A város, mint márkák összessége

Lehetetlen feladat bármely települést is aszerint értékelni, hogy hogyan tekintenek rá az emberek, hiszen mindegyik egyedi programokat, látnivalókat, és egyéb lehetőségeket kínál. Az, hogy egy látogató hogyan vélekedik egy városról többek között személyes preferenciáitól függ. A városokra tehát márkák összességeként érdemes tekinteni, mintsem egyetlen márkaként – az igazán sikeres városokban mindenkinek jut valami.

 

 

 

Ez a Szingapúrról készült image videó remekül szemlélteti ezt a koncepciót. Habár kétségtelenül van egy fiatalos alaphangja, számtalan szabadidős és turisztikai élményt sikerül két percbe beletömörítenie, ráadásul még a korosabb generációk is szerepet kapnak benne.

 

Dubai városi YouTube csatornája tele van olyan videókkal, amelyek szintén erre az elképzelésre építenek. Ahelyett, hogy egyetlen dologra koncentrálnának, a városmarketinggel megbízott csapat változatos videókat tölt fel, méghozzá rendszeresen. Itt van például az „égi csata”, amely két ökölvívó között zajlott a Burj Al Arab helikopter leszállóján:

 

 

 

Az influencerek befolyása a városmarketingben

Pihengetünk?

Az influencerek az elmúlt évek egyik legnépszerűbb marketingtrendjévé váltak, méghozzá nem véletlenül. Lényegében nincs olyan téma, amire ne találhatna magának egy cég influencert, és ezt számos turisztikai márka ki is használja – a turisztikától pedig már csak egy lépésnyire áll a városmarketing.

 

Az influencerek egyik nagy előnye, hogy egyszerre kínálnak új tartalmakat és egy teljesen új csatornát partnereik (ez esetben egy egész település) számára. Ez komoly mozgásteret kínál megbízóiknak, hiszen több platformon is új közönségeket célozhatnak meg (legyen szó a YouTube-ról, az Instagramról, vagy bármi másról).

 

Az egyetlen dolog, amire egy márkának (vagy egy egész városnak ugye) oda kell figyelnie, hogy olyan influencerekkel szerződjön, akik megfelelő stílusban, hitelesen terjeszthetik marketingüzeneteiket, ezzel maximalizálva a befektetett összegek megtérülését. Ez egy városmarketing-csapat számára nagy kihívás, elvégre rettenetesen nehéz olyan influencert találni, aki egymaga képes hatni minden demográfiai csoportra. Mint említettük, az emberek más és más dolgokra „vevők” egy városban – éppen ezért nem is feltétlenül ésszerű taktika csupán egyetlen influencerrel összeállni.

 

Szingapúrnak azonban ez is sikerült, a városmarketingesek ugyanis Mikael Daezt, az ázsiai színészt és modellt kérték fel, hogy arcát adja a város utazási videóihoz és hogy saját közösségi tartalmaiban is a város mellé álljon. Ehhez a képhez  például a város #PassionMadePossible hashtagjét mellékelte.

 

Daez közel félmillió követővel rendelkezik az Instagramon, és több százezren érdeklődnek iránta a Facebookon is, tehát komoly befolyással rendelkezik Délkelet-Ázsia területén.

 

Emberlakta városok

Az influencerek azért is olyan értékesek a városmarketingben, mert segítenek személyesebbé tenni azokat a helyeket, amiket meglátogatnak. Természetesen a szép látképekről, épületekről készült képek is fontosak, de az emberek többsége akkor érez személyes kapcsolatot egy képpel, ha azon más emberek is megjelennek.

 

A világ leglátogatottabb városainak Instagram fiókjait nézegetve hamar feltűnhet, hogy habár valóban nagyon szép képekkel vannak teli, a legtöbbjükön a városok és helyek teljesen üresek – sehol senki…. kivéve Thaiföldön. Az Amazing Thailand (itt megtekintheted) Instagram fiók telis-tele van olyan képekkel, amiken legalább egy személy megjelenik (akár központi elemként, akár csupán a kép egy mellékes részeként).

 

Keresőoptimalizálás a városmarketingben

Amire azonban minden településmarketingesnek ügyelnie kell, az a SEO azaz a keresőoptimalizálás. Nagyon fontos, hogy a településre vonatkozó összes kifejezésre annak weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján, így első kézből juttatva el egy információt az az iránt érdeklődő közönségnek. 

 

A SEO a helyi vállalkozások szolgálatában

A települések adóbevételeinek nagy részét vállalkozásokból, vállalkozóktól szerzik, ideje adni is ezért nekik valamit. Sok kisebb, de még közepes vállalkozónak sem jut eszébe, vagy esetleg nem is tud róla, mennyire fontos lenne ez neki, esetleg nincs arra pénze, hogy keresőoptimalizált honlapot készíttessen magának. A különböző katalógus oldalak ezért szép jutalékot kérnek el a kiközvetített ügyfelekért, ezzel Magyarországon is sok szegmensben találkozunk. Nem lenne azonban ezeknek az oldalaknak esélye, ha a település oldalán, egy keresőoptimalizált weboldalon felsorolnák az adott kategóriába tartozó vállalkozókat, nagy segítséget nyújtva nekik, de az őket kereső polgároknak is. 

 

A SEO és a helyi politika

A városvezetés döntéseiről sok hír születik az újságokban, melyek a saját szemszögükből mutatják be azt. Amennyiben a városnak egy erős, keresőoptimalizált saját honlapja van, a polgárok első kézből kaphatnak információt a döntések hátteréről, okairól és eredményeiről. Sok város ma is ír honlapjára cikkeket, közleményeket, de mi értelme ennek, ha ezek nem jutnak el a lakosokhoz? Ezt, és még rengeteg más érvet is fel tudunk hozni amellett, hogy a települési online marketing legfontosabb eleme a keresőptimalizált honlap. 

vendéglátás és turizmus marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...

PageRank

A Page Rank fogalma   A Page Rank a Google meghatározása szerint egy...

Egyszeri ajánlat

Egy olyan marketing stratégia, amelynek célja intenzív nyomást gyakorolni a lehetséges...

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.